Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
U Peugeotu 107, 1.0, r.v. 2005 se po sešlápnutí spojky na volnoběh začne ozývat zvuk,jakoby kovové tření o něco. Po přidání plynu se to ztratí. Co to může způsobovat? Děkuji.
opotřebené lamely spojky? ještě neprokluzuje? Zkuste test "naprasáka" - Zařadíte 4 a zkusíte se rozjet. Když to chcípne, máte ještě na výměnu čas.
No kormě lamely to může být i vypínací třecí ložisko nebo i uvolněná či poškozené péra vypínacího talíře. Za čas to bude chtít rozhodit,pokud se to nevysype dříve. Já osobně bych bral to vypínací ložisko, které opotřebovanou třecí plochu až ke kouv. Při malých otáčkách je slyšet, při velkých se to ztratí
Vypínací ložisko, přítlačák, lamela..., teoreticky i něco v převodovce. Kolem komína se dá jezdit do zdechnutí, do oblasti s drahým odtahem bych jel až po výměně komplet spojky (komplet sada) - ložisko se vysype a řadit se dá jedině stylem "V3S"
Pro přesnější určení to chce zkušeného mechanika a slyšet...
Shrnu odpo ostatních rádců- rozebrat a zjisti stav spojky-lamela,přítlačný kotouč a vypínací ložisko a dle stavu (nepíšete nájezd !) bych vyměni celý set= lamela,přítlačný kotouč a vyp.ložisko!Nebo noc nedělat a jezdit až do doby kdy to nepůjde,pak odtah...
osobně jsem skoušel a přesto,že na P-V3S,T-148 nebo další technika jako třeba MT-55A,PTS-10,OT-62,nebo ještě GSP 55 se MUSELO řadit s vyšlapováním a meziplynem atd,což nebyl problém ,ale u OA bez funkční spojky? nepodařilo se ani náhodou (od F125P přes Š105 až po p-405GRD brek turbo nebo třeba X1-1,8i16V)
Kup celou sadu spojky a vyměň,tady nemá smysl laborovat která část spojky to dělá,rozebereš to,vyměníš třeba ložisko a zachvilku se vysype lamela. Udělat to jedním vrzem na čisto a máš od spojky hodně dlouho pokoj.
Zaslechl jsem tu názor že bez spojky by se dalo řadit jako v praga V3S..nedalo,protože i tam musí být spojka funkční aby se dalo řadit. A pokoušet se řadit v autě bez spojky to by možná ještě tak rozerval převodovku
Dá se řadit i úplně bez spojky - takhle jsem dojížděl asi 100 km když mi odešel spojkový válec. Musí se motorem srovnat otáčky a jemně řadit - synchron dá vědět kdy přesně to tam šoupnout bez spočítání zubů.
Rozjetí samozřejmě zařadit za klidu, pak nastartovat a rovnou jet. dojíždění nejlíp vyřadit do neutrálu a dojet (rovnat otáčky se musí i při vyřazení aby zuby nebyly pod zátěží = otáčky motoru musí odpovídat rychlosti a kvaltu, tj převod není zatížený Mk
Kdo to neumí a nemá cit pro stroj tak očeše převodovku, to je jasné. Takovému bych doporučil (pokud není možný odtah) za klidu zařadit za 2, nastartovat a jet furt na tu dvojku.bez pokusů o řazení.
Diesel a Fík - řadit bez spojky jde takhle: jedu na kvalt. Plynem se nastaví otáčky motoru tak aby převodovka nepřenášela moment. Vyřadí se do neutrálu. Pak se plynem nastaví otáčky tak aby odpovídaly kvaltu který chci zařadit (jako klasický meziplyn), ideál je dát o malinko víc a při klesání otáček synchron napoví kdy přesně to tam strčit a jemně ale rychle+ přesně do otáček se zařadí...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.