Je lepší o 60mm delší olejový filtr?

Od: Datum: 01.02.16 20:21 odpovědí: 11 změna: 07.02.16 12:10

Chci se zeptat, vyrábějí se olejové filtry dvou velikostí, jeden má délku jen třeba 70mm a jiný má 130 mm, já objednal ten delší, podle mě by měl mít větší plochu a lepší propustnost tím pádem, méně se zanese. Je to tak?
viz obrázky, oba pasují na stejné auto



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.02.16 20:23

Každej z filtrů je pro jinou verzi motoru. Může bejt třeba rozdíl ve vaně motoru a tim i množství oleje apod. Patří tam ten, kterej je předepsanej výrobcem. Nemysli si, že to vymyslíš líp díky informacím z internetový poradny, než konstruktér.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: martin81
Datum: 01.02.16 20:52

Možná máš pravdu, na druhou stranu se rád budu podílet na zlepšení motorů fy FORD. Rád jim poskytnu zpětnou vazbu, i když jsem vyučený truhlář...Jisté souvislosti mezi řemesly jsou

Od: dajv
Datum: 01.02.16 21:00
Konstruktéři věděli proč tam dávají určitý typ filtru
Fordum by max pomohlo jak zlepšit karosérií aby nehnila
Stejně jde výrobcům jde o to aby auto po zaruce skončilo co nejdřív na vrakovišti
Rada zní děj tam jaký tam patří
Ohodnoceno: 2x
 
Od: martin81
Datum: 01.02.16 21:20

Já vás chápu, ale nikde jsem se nedočetl, že tam má být ten kratší.

Pokud někde zadám Ford Focus 1.6 benzín, tak mi vyjede nabídka mnoha filtrů, stejných průměrů samozřejmě, ale filtry se liší vzájemně délkami.

Od: asd1
Datum: 02.02.16 09:50

Ehm, hahaha - konstruktéři Fordu v mnoha případech museli hrozně chlastat ;) Např. kontrolka dobíjení která nepozná že altík vůbec nedává proud (vysypaný uhlíky) je jedna z perel... Prostě jedeš do vybití baterky a pak auto zdechne - geniální :D

Filtr - pokud se vejde delší tak asi bude o něco lepší, ale v praxi to je jedno, bohatě stačí i krátký. Spíš je důležitější kvalita, Mann je dobrá volba.

Zetec 1,6 často žere olej, je dobré držet hladinu u horní rysky měrky. Pozor na rozvody, snadno se nastaví blbě (musí se na přípravky = trn na kliku, pravítko na vačky, nový šroub a správně utáhnout). Jeden z projevů nepřesného nastavení je kolísání otáček kolem 2000 a na live datech velké korekce předstihu... Spotřeba i výkon může být OK. Špatně (málo) dotažený se může postupně posouvat až do potkání motoru ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 02.02.16 14:08

Pro ASD1: můžete objasnit záhadu světa - nový šroub a jeho správné utažení u motoru Zetec 1,6, který má OHC rozvod a pod vačkama kalené podložky?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar
Datum: 02.02.16 14:42
Já bych tedy žádnou záhadu světa nehledal. Nový šroub na řemenici na klice a utáhnout správným Nm.Pro mně je spíš záhada ty kalené podložky pod vačkama. Vačky jsou uložené v hlavě motoru Jen pro úplnost 1.6 Zetec není OHC,ale DOHC.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 07.02.16 11:42

OHC jsem napsal pro odlišení od OHV, kde se vůle nastavovala šroubem na vahadle. Jak jinak než podložkama by jste chtěl nastavit vůli mezi vačkou a ventilem u OHC ( DOHC, což je principielně naprosto fuk )? Pak se vše změnilo na automatiku ale základní rozměr je stále daný mechanicky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar
Datum: 07.02.16 12:10

"OHC jsem napsal pro odlišení od OHV, kde se vůle nastavovala šroubem na vahadle¨"*ee*

Už Vás chápu, vy jste úplně mimo mísu. Vy nevíte ani základní rozdíl mezi rozvodem OHC a OHV a domnívate se, že je rozdíl jestli jsou "na vačce" vahadla, hydrštely a nebo podložky. Tak to ,ale rozhodně není,i motor OHC může mít vahadla a venily se štelují šroubem.

Jen vám lehce napovím,zjistěte si neprve jaký je opravdu rozdíl mezi OHC a OHV. Kde má OHV vačku a co jsou to třeba zdvihátka atd. Prosím odpovídejte na to, co dooprvdy znáte a umíte, ať se nyvystavujete posměchu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 03.02.16 09:41

jj, šroub řemenice na klice - ta drží jen třením a správné utažení je zásadní. Mmch. Zetec 1,6 Focus jsou dva druhy, starší s podložkama a novější má kalíšky. Zetec v Escortu hydroštely.

Špatně nastavených rozvodů je u Focusu hafo...

PS koukal jsem na můj 1,6 a filtr mám ten dlouhej

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar
Datum: 01.02.16 21:20

Martine klídek, je to úplně běžné, že na konrtétní motor jsou předepsané různé délky filtrů a ne jen u Fordu. Někdy se tam delší nevejde,třeba kvůli turbu a někdy je potřeba dát zase delší,protože by jste se na něj nedostal,třeba kvůli kompresoru klimatizace atd atd. Na dostatečnou filtraci bude stačit i ten menší,ale pokud dáte delší (vejdeli se tam) vůbec nic nepokazíte,naopak.

Ohodnoceno: 5x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.