Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jiný typ motoru - Š Favorit

Od: czechdave* odpovědí: 5 změna:

Zdravím,

od známého jsem dostal Škodu Favorit, vyrobenou koncem roku 1992, s původním motorem 781.135 (karburátor). Motor byl ale před cca 10 lety přebudován na 781.135B (jednobodové vstřikování Bosch Monomotronic, třícestný řízený katalyzátor, zřejmě přestavba v Německu, kam byl favorit původně vyvezen) tak, že zůstal původní blok motoru a pumpa, měnily se písty a celý vršek + instalace katalyzátoru. V TP katalyzátor uvedený je, souhlasí i VIN a číslo motoru, ale typ motoru zůstal původní - tedy 781.135. Auto jsem po převzetí dovezl na evidenční kontrolu, kde prošlo a je řádně zaevidované. Auto během minulých let bez problémů procházelo STK i emisemi, ale teď jsem narazil. Stanice kontroly emisí mi ale odmítla provést emise, protože dle techničáku nemám správný typ motoru. Nepomohla ani argumentace, že auto je vybaveno třícestným řízeným katalyzátorem, který je nedílnou součástí vstřikování a který je zapsaný v TP a že zřejmě došlo k překlepu při výměně TP. Emise jsem nakonec udělal u jiné firmy, kde jsem byl upozorněn na chybějící B u typu motoru v TP, ale kontrolou emisí auto prošlo bez problémů s bohatou rezervou. Stejně tak vůz prošel STK, i když tam měli také připomínky, ale po předložení evidenčního a emisního protokolu a delší výměně názorů nakonec STK provedli.

Co s tím mohu dělat? Napadlo mne zjistit si postoj Škody MB, případně reklamovat TP?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nespokojenyuresnik
hodnocení

0x

postoj Škody je jasný, je k dispozici an interbnevých stránkách ministerstva dopravy ČR, výrobce zásadně nesouhlasí se záměnou motorů s jinými emisními systémy, tedy motor s karburátorem nelze zaměnit motorem se vstřikováním, protože jsme v EU a nositelem homlogace je výrobce, který musí dodržovat mezinárodně závazní normy, bez jeho vědomí a bez jeho písemného svolení Vám nikdo nezapíše do TP ani do registru vozidel uvedenou změnu.Takže optimálním řešením bude dát do auta to, co tam patří, nebo být asertivní a techniky na STK se snažit slušně přesvědčit...jiná cesta není...pochynbuji o tom, že Vám škodovka úpravy schávlí, ale zkuste to, nic za to nedáte...tedy dáte, za kladné potvrzení budou chtít zaplatit...

czechdave*
hodnocení

Díky za odpověď. Ještě jsem popátral v papírech a u předchozího majitele. Vypadlo z toho, že přestavba byla skutečně provedená v Německu, kde se ale tyto úpravy neevidují (resp. není to tam povinné). Z tohoto hlediska nedošlo k záměně motoru za jiný, ale motor 781.135 byl zřejmě na legální bázi v Německu dovybaven řízeným katalyzátorem a vstřikováním BMM. Tyto změny byly zapsány do TP při registraci auta v ČR po jeho dovozu z Německa, jsou tudíž legální. Jinak řečeno, v TP jsou všechny náležitosti, které opravňují k používání vstřikování, ale "nezapadám" do příslušných kolonek kvůli typu motoru a technici na STK se nyní bojí provádět samostatná rozhodnutí kvůli nedávným aférám s úplatky apod. Nebo možná jsem úplatek dát měl, kdo ví? Každopádně teď mám na dva roky zase pokoj.

Ohledně schválení změny - kam se u Škody MB mám obrátit? Našel jsem odkaz na infolinku Škody, tak tam zkusím poslat dotaz.

nespokojenyurednik

německé registrační doklady jsou zpravidla vedeny s velkou pečlivostí, jsou do nich uváděny všechny provedené změny, jde o to, zda byli vlastníkem auta v SRN úřadu nahlášeny a do TP zapsány nebo ne...techniocké kontroly v SRN jsou prováděny jednou za dva roky a jsou přísné, pochybuji že by si technik nevšiml že auto s karburátorem ve skutečnosti nemá karburátor...dovozový spis je uloýžen na úřadu, ,který dovoz auta schválil, takže teď a tady se pravdy nedopídíme..ale pokud máte změny řádně zapsány ve velkém TP, je vše v naprostém pořádku...

 

praskac
hodnocení

0x

Jak je možný,že vám udělali technickou,když vám nesedí typ motoru?Dejte mi jejich adresu,jdu je udat,...stále platí,že když zamáváš penězma,jde všechno.Pak to tady v tom státě má vypadat-všude samá korupce-jdu blejt.

czechdave*
hodnocení

Ale prdlačky. Číslo typu motoru na bloku v autě i v TP je stejné (781.135), protože blok motoru i jeho spodek je původní, byl jen odmontován karburátor, vyměněny písty a dosazeno vstřikování BMM s třícestným řízeným katalyzátorem. Tyto změny byly zapsány v TP. Takže podle papírů je to tak, že mám legálně karburátorový motor se vstřikováním a katalyzátorem. A právě s tím měl problém týpek na emisích, který začal vyšilovat, protože jsem se mu pravděpodobně nevešel do kolonek a měřit motor jako stříkací odmítl, protože v počítači nemá 781.135 jako stříkací vedený. Jinak STK s tím až zase takový problém neměla, protože papírově vše sedělo. Nikde jsem nemusel uplácet, nehledě na to, že favorit je až na stav laku v perfektní kondici a technik na STK měl jen slova chvály.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]