Nejste přihlášen/a.
v jednom článku mě zaujala tato věta ,ale nevím jestli ji chápu na 100%Turbodiesel v Opelu Astra se cítí nejlépe při klidné jízdě, nejlépe v rozmezí 2200-3500 otáček Chápu to že se tak cítí nejlépe pokud je zařazený 5.stupeň
Ne, chápete to špatně. Nejlépe se cítí mezi 2200 až 3500 otáčkami za minutu. Kde jste z toho vyčetl, že to závisí na převodovém stupni? Klidná jízda je myšlena lehkým sešlápnutím plynu, prostě klidně.
děkuji za odpovědi.Tím 5.stupněm to myslím tak, že u 5. stupně je běžné v těchto otáčkách vůči rychlosti jezdit.
takže když budu mít zařazenou např. dvojku ,tak je pro auto dobré držet 3 000 otáček? To mně nějak nesedí a nějak to špatně asi chápu.2200 až 3500 otáček za min. mi přijde na konstantní rychlost moc.TAkže to chápu tak, že ať mám jakýkoliv stupeň zařazený.na otáčkoměru mám mít rozmezí mezi 2200 až 3500..?myslel jsem že diesel potřebuje menší otáčky, např po rovince klidně těch 1500
To je bohužel problém mnoha aut té doby s maloobjemovým turbodieselem.To samé má například Fabie 1.6 TDI, trojka zbytečně vytočená, na čtverku to duní, protože je to podtočené. Pro motor bude asi lepší, když pojedete na trojku, než kdyby se měl dusit na čtverku. Jelikož diesel pracuje s chudou směsí, tak se spotřeba zvýší jen nepatrně. Pokud by vám hluk vadil, kupte si benzín, to je do města lepší volba.
pokud toto vztáhneme do všeobecné roviny, spravný převodový stupeň je ten na který v dané situaci auto dokáže lehce a nenásilně akcelerovat, pokud na to půjdete vědecky nejlepší a nejhospodárnější provoz je v otáčkách ve kterých se křivka točivého momentu protíná s křivkou výkonu.
díky za odpověď, prosímtě pokud máš čas, mohl bys jednoduše řečeno pro laika odpovědět na mou reakci na odpověď od uživatele mikihanse? Díky
tohle už je o citu a vyježděnosti řidiče, samozřejmě pokud pojedu po rovince, nechci předjiždět a jen rychlost udržuji lze motor držet i na těch 1500 otáčkách, nicméně je to blízko spodní hranice
Pro laika mně ten článek o kterém jsem psal uváděl do takového myšlení že když se auto cítí nejlépe v rozmezí 2200 až 3500 otáček tak mám ať už pojedu na 1.2.3.4. nebo 5. rychl. stupeň při konstantní rychlosti držet oráčky např. při 3000,což dle mého je blbost jak k motoru tak i ke spotřebě...Samozřejmě něco jiného je jízda po dálnici kde 3500 otáček na 5.rychl. stupeň je 160 km/h což tomuto auto nevadí.TAkže už delší dobu jsem si lámal hlavu nad tím, co přesně tato věta znamená a jak vypadá v praxi z tohoto článku
Celý můj profesní život se motá okolo aut a podobných článků jsem četl spoustu, často se novináři bez technických znalostí nechají unést jejich pocity a polopravdami které nekde zaslechli. Ano dokážu si představit při dinamické jizdě při posuzování pružnosti motoru mu opravdu svědčí toto rozmezí otáček, ale od podobných úvah se odprosti a proste jezdi s citem, řízení auta není jaderná fyzika, škola tě nenaučí a články novinářů tě nenaučí, motor prostě musíš cítit pokud ho budeš poslouchat sám ti řekne jestli ho dusíš nebo přetáčíš
Díky, moc si vážím tvé odpovědi vycházející ze selského rozumu.V těch otáčkách se možná motor dostane na hodnoty ,kdy se může rovnat BMW s lehkou nohou.Každopádně mimo dálnci při 5.stupni zvuk motoru např při 4.stupni ,při 2500 otáčkách a konstantní rychlosti 60 km/h nezní moc zdravě a to si nedovedu představit, že bych to měl až na 3500 .Takže možná jen pan autor článku jen pozapomněl dodat, že se tak cítí nejlépe mimo obec a na dálnici při pětce.Což i dokazuje má zkušenost, že překročení 3500 otáček a rychlosti 160 rapidně stoupá spotřeba . Měj se a ještě jednou díky
oprava - těch 2500 otáček a 60km/h je při trojce
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.