Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dodělávám si řidičák a auto nemám, takže by bylo dobré si nějaké pořídit měl bych na to cca. 160 000 Kč, tak dejme tomu že 10 000 Kč nechám bokem na olej, filtry a případné další věci na ten první servis zkrátka a nějaké papírování. Auto by mělo být nějaké novější tak rok 2005 a více, karoserie mi je celkem jedno, klima, centrál, okýnka v elektrice a asistent couvání "pípák" a podobné blbosti jsou základ, nechci Škodovku a nechci felicii - i přesto se tu určitě tato rada objeví. Tak jaké?
Jaký koupit, to neporadím, ale poradím jaký nekupovat:
1. Nekupujte zelené - já mám zelené a už jsem dvakrát dostal smyk.
2. Nekupujte modré - kamarád má modré a už několikrát píchnul kolo.
3. Nekupujte bílé - kolega má bílé a už několikrát platil pokutu.
4. Nekupujte červené - soused měl červené a bylo často porouchané.
5. Nekupujte stříbrné - vedoucí měl stříbrné a ukradli mu ho.
Tak za první,ten vstupní limit na opravy si nech určitě vyšší,v případě servisu u nových aut je 10 tisíc spíš směšná částka 5-10 tisíc na vstupní servs to možná tak u tý felicie. Když si vezmeš olej,kapaliny a třeba i rozvody,případně ještě nějaká jiná oprava tak by ti to vážně stačit nemuselo. Čili to máme konečnou částku cca 140 tisíc.
Jaký auto ti neporadím,nemáš k tomu napsáno nic bližšího,jenom že nechceš škodovku,nemáš napsáno jaký má splňovat nároky na prostor,výkon,palivo atd
Auto budu vybírat s mechanikem, právě proto aby ten první servis byl co nejměnší a auto bylo v dobrém stavu.
Tak k motoru, diesel je údajně lepší když se najede více kilometrů ale na druhou stranu má většinou větší životnost, menší spotřebu a drží si lépe cenu, většinou budu jezdit převážně okresky a dálnice občas město. Nájezd bohužel nyní nedokážu uplně přesně odhadnout ...
První auto tak by to neměl být 4.2L V8 ale zase 1.0 s 35kW to taky být zrovna nemusí.
Nemělo by to být vyloženě nějaké mikroauto jako smart apod. Spíše něco trošku prostornějšího.
Protože vlastně nevíte, co chcete, tak bych vám poradil, abyste si udělal výlet do většího autobazaru, seznámil se s autama, která by vás zaujala, zkusil, jak se vám v nich sedí, případně jezdí. Okouknete ceny a stav a pak se zaměřte na konkrétní značku, která vám bude vyhovovat. Takhle od monitoru zjistíte prd.
Co neni pravda? Pokud potrebuji spolehlive auto bez investic, tak riziko minimalizuji tim, ze koupim auto novejsi a tedy drazsi. Tim nerikam, ze auto za 50t nemuze byt spolehlivejsi nez za 150t, ale obecne to tak bude. To same "potrebuji"-li auto velke, nebudu si kupovat auto male...
Mimochodem cela diskuze smeruje k tomu, co tazatel nechce, za chvil se tu objevi jiste prohlaseni, ze pro zacatecnika je nejlepsi zachovala felicie.
Ono to tak vážně ale v čistě ekonomickým směru je že ty starý plechovky jako felicia nebo golf nebo stará oktávka 1,9 TDi se vyplatí pro nováčka víc. Pokud to není synáček bohatých rodičů,kdy papa všechno zacvaká tak si vem že třeba horkotěžko našetřil těch 160 tisíc. Za 150 tisíc něco koupí,pak se tam něco drahýho podělá a na opravu už mít prostě nebude,třeba turbo,nebo vstřiky,dvouhmota-ani obyčejný rozvody nejsou nic lacinýho-bude mít v garáži hezký auto ale třeba dva měsíce mu bude stát v garáži než našetří na opravu. Na rozdíl tady ty starý plechovky opraví každý a za 10 tisíc už má znovicírovanou pomale polovinu auta.
Nevýhoda samozřejmě je ta,že když se s takovýma plechovkama někde rozseká,šance že přežije a nebude na dosmrti invalida je velice malá. Ovšem zase v novým autě,nabitým samými asistenty má zase falešný pocit bezpečí a rozseká se při vyšší rychlosti se stejným efektem
Mam to chapat tak, ze na stare octavii TDI se turbo a vstriky neporouchaji a kdyz ano, tak vymena vyjde na par korun a rozvody jsou vyrazne levnejsi nez na novejsim aute? Nic proti starym TDI nemam, ale ta auta uz maji sva nejlepsi leta za sebou a jsou zkratka odjeta. Co je platny jednoduchy a robustni motor, kdyz ten zbytek uz to ma zasebou (coz neni nedostatek auta, ale dusledek najetych km). Takovato auta proste servis budou vyzadovat vice, nez neco noveho a drazsiho.
Pokud clovek na to ty penize ma a je ochotny je dat, tak je nesmysl kupovat neco stareho "za polovic".
Projdi klubová fóra a diskuse fandů těch značek, která tě zaujmou, to je nejlepší start. Pak doporučuju selektovat technologie/náklady,které v autě zásadně nebudeš chtít mít /akceptovat ceny. Například 2hmotový setrvák, turbo s natáčením lopatek, cena za vstřik vyšší než x Kč, start-stop systém, DPF, PD systém, vyhoněnýturbo tříválec s nikasilovými válci, spotřeeba vyšší než x...? Ve finále bych pak obešel pár lepších bazarů , u vchodu zamával těmi 150 tisíci, abych persovál navnadil a dělal více testovacích jizd, klidně měsíc testoval různé káry.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.