Toci ale nechytne

Od: Datum: 26.01.16 22:07 odpovědí: 8 změna: 27.01.16 11:41

Dobry den,prosim o radu. Vlastnim skoda felicie 1.3 50kw rok 1995. pri jizde do prace se mi stala tato neprijemnost..po ujeti cca 200 metru mi za jizdy zhasl motor :( a uz nesel nastartovat. Doma sem zjistil ze v motoru neni olej aniz by svitila kontrolka oleje. Olej dolil a zkousel nastartovat..motor toci ale nechytne nevite co stim? normalne toci ale nechytne. Predem moc dekuji za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: gumid
Datum: 26.01.16 22:33

Většinou odchází čerpadlo paliva nebo Hall snímač otáček na převodovce.

Při otočení klíčku do první polohy je slyšet hučení pod zadníma sedačkama a pak cvakne v pojistkovce relé po 2 sekundách. Čerpadlo dotankuje do hadic a trubek palivo k vůli rychlejšímu startu.

Pokud se nic neozve a jen cvakne relé, tak je KO čerpadlo nebo přívod. Pod sedačkama je poklop a na konektoru 4 pin je po stranách + a - pro napájení čerpadla. Stačí tam provizorně píchnout žárovku a pokud se rozsvěcuje na ty 2 sekundy, tak je čerpadlo KO.

Hall je na převodovce nahoře přesně pod termostatem vody chlazení. Vede z něj ocásek nahoru a pak je tam konektor 3 pin. Odchází onen ocásek na ulomení drátů uvnitř. Bez varování. Dá se použít z jakékoliv Felicie i Favorita a to i provedení bez ocásku. Stačí pak sesadit konektor z držáku a svazek vpohodě dosáhne.

Nejrychlejší je čidlo zapůjčit z jiné Feldy a otestovat. Poslech zvuku čerpadla taky napoví. Na výměnu Hall snímače stačí šikovné ruce a klíč velikosti 10mm


doplněno 26.01.16 22:38:

Kontrolka mazání při otočení klíčku musí svítit a po nastartování zhasnout. Poku se tak neděje, tak je špatné čidlo nebo vedení či žárovka v přístrojovce.

Signalizuje tlak v mazacím kanálu a né hladinu. Rožne v době, kdy už sací koš u dna vany oleje olej nepodá. Je to cca při 1 litru ze 4 (4 je plná náplň).

Při malém množství oleje odchází věci, které se mažou rozstřikem. Součástky, co se mažou tlakem oleje hlídá právě ona kontrolka. Hladinu musíte kontrolovat měrkou sám.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.16 22:37
avatar

Zjistit příčinu proč nechytne a odstranit ji. prvně - po zaputí zapalování zavrčí čerpadlo? Opticky bych zkontroloval rozdělovač, VN kabely, pak zjistit 1) je jiskra? 2) je palivo? (vlhká svíčka). Na 90% to bude jedna z těchto částí.

Malá komplikace může být to, že když "stříkačka" dloho točí a nechytne tak sice starter točí dál, ale už nechytne i kdyby závada pomynula - aby se nepoškodil katalyzátor vznícenim paliva v něm. Toto může zamaskovat skutečnou původní příčinu nefunkčnosti. (najednou jsou závady dvě). Chce to odstranit závadu např. na čerpadle a když nechytne tak počkat a zkusit znovu po pár minutách.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 26.01.16 22:39

Bez hall snímače nefunguje vstřikovač, ale jiskra tuším ano.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.16 09:48
avatar

bez hall snímače je mrtvý kus železa. Ani obraz ani zvuk.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.16 22:56
avatar

já bych zkusil jinou zapalovací cívku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.16 09:46
avatar

U tohoto motoru sice není rozvodový řemen, ale dělal jsem stejný přidřený motor (přidřený na vačce), kdy se roztrhlo kolo rozvodového řetězu. Motor taky točil a nechytl. Věta "normálně točí" mě vždycky zarazí, někdo dokonce říká že to pěkně zlehka točí ano bez komprese to je točeníčko.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 27.01.16 09:57

To může být ze 3 důvodů:

1. Není dodáváno palivo do válců motoru, nebo jen velmi málo.

2. Závada na zapalování - na zapalovacích svíčkách není jiskra.

3. Motor a jeho rozvodová soustava, nezabezpečuje nutné tlakové parametry ve válci motoru pro jeho práci.

Každá z těchto závad se může projevovat mnoha závadami jejich součástí. Při zjišťování se musí postupovat postupně a systematicky, až se objeví skutečná příčina, konkrétní součástka (příčina) závady.. Na dálku nelze jednoznačně a spolehlivě určit, že je vadný např. kondenzátor v zapalovací soustavě. Vyjmenova zde všechny možné příčiny,tak jak jsou snahy poradit výše, to není ani možné.

Motorizmu zdar -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.16 11:41
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.