Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
byl jsem dnes svědkem následující nebezpečné dopravní situace na D1: Byl poměrně hustý provoz, jel jsem v koloně v levém pruhu cca 130 km/h a pravý pruh jel o něco pomaleji, cca 110..120 km/h. Najednou cca 200 m přede mnou začalo v pravém pruhu jedno vozidlo nečekaně brazdit, takže vozidla za ním začala zmatkovat, protože neměla kam uhnout. Pomyslel jsem, že asi někdo píchnul a přibrzdil jsem, abych umožnil vozidlům z pravého pruhu vysunout se do mého pruhu a objet brzdící vozidlo. Kdybych byl víc nalepený na vozidle před sebou, nebo si nevšiml, že se něco děje, vozidla by neměla kam uhnout a hrozila by nehoda. Ukázalo se, že nečekaně zastavující vozidlo je vozidlo policie, která v tom místě na dálnici zpomalila na cca 50 km/h, pak se přesunula do odstavného pruhu následně a nacouvala do výjezdu ze zrušeného odpočívadla. Došlo mi, že je tam někdy výdávám stát, možná měří, tedy že tato situace tam musí nastávat pravidelně.
Otázka zní, chová se v tomto případě policie zákonně, když zastaví bez vážného na dálnici a nacouvá do zrušeného odpočívadla?
Pokud by si zapnuli maják, bylo by to ok. Bez majáku podle tohoto popisu ohrozili provoz na dálnici.
Pokud nemají vážný důvod k utajení, tak by tohle měli dělat jedině s majákama. Oznámil bych to jejich nadřízeným - mají majáky tak ať je použijou.
Mmch. bezpečný odstup je takový, že když se něco semele a brzdí se, tak do těch před sebou nenapálíš. Tohle bylo jen zpomalení na 50 a nejspíš ještě ne prudké a už byl chaos - to o něčem vypovídá... Němci mají odstup "halb tacho" tj. při 120 odstup 60m a je to na krizovky tak akorát...
Hlavně že policajti nedokážou za půl dne vyklidit průtah od taxíků :D Zjistim přestupek, zdokumentuju, nařídim odjet. Pokud neposlechne tak donucovací prostředky, řidič do antonu a auto odtahovka, auto vydat po zaplacení pokuty. Pár by zatkli a zbytek by radši odjel... Jó měřit za bukem to jim jde, když jsou potřeba tak jen čumí...
Je to jen zvůle policie, která se ze zákona musí řídit zákony jako každý jiný účastník. V případě nehody by byli oni viníkem dopravní nehody. Měl jste si napsat nebo vyfotit SPZ a poslat na Prezidium Policie ČR. Bez pardonu. Někteří policisté si myslí, že jsou onu zákon, a to tedy nejsou. Kdyby byli odvolaní , tak se změna na vozidlo a absolutním právem přednosti v jízdě oznamuje řidičům světelně a zvukově, čemuž musí předcházet záznam v knize na služebně. Tím se eliminuje divoký západ u některých policistů.
jendo2: Opět píšeš nesmysly! Takže podle tebe, než si ti policajti zapnout majáky, tak to zajednou napsat do knihy na služebnu? Abych tě teda trochu poučil, někdy se podívej co mají za sklem! Jsou to kamery které non stop nahrávají a součástí je i systém, který zaznamenává použití majáků.
Pokud měli zapnutý maják, tak je vše ok. Pokud ne a z nějakého sl. důvodu na sebe nesměli připoutat pozornost, pak je vše také v pořádku. Pokud tam jen chtěli někde bokem zastavit a měřit, pak to jsou lojzové a ten maják měli zapnout.
Pro policii platí předpisy stejně jako pro ostatní účastníky, nicméně v zákoně mají vyjímky. Např. poutání za jízdy, smí držet hovorové zařízení atd.
Když myslíte, váš problém. Já tvrdím, že pro takové jednání nemají oprávnění. Tečka. Toto není seriál Kobra 11. To si pletete. Ani vy jako policista nemůžete zastavit na dálnici a nacouvat na odpočívadlo. Jedině v případě duševní poruchy .
OK?
Tak si přečti zákon a pak můžeš něco tvrdit.. Mimochodem nejsem policista a pokud nechceš, aby s tebou kdejaký lojza na silnici nebo jinde vydrbal, tak se vyplatí si nějaký zákon přečíst a něco si o tom zjistit.
Jendo, fakt se mýlíte a s tím odvoláním to myslíte jak? Kdo bude koho odvolávat? Jako kolegium řidičů bude odvolávat policistu?
Občas pochybuji o smysluplnosti těchto stránek. Policie jede nějakým, kdo asi může hlídku odvolat s trasy? To tady vážně nemá cenu.
Pokud nemá vozidlo Policie ČR v provozu světelné výstražné znamení modré barvy, nesmí ohrozit bezpečnost. Tu nesmí ohrozit ani se zapnutým majákem. Výjimka platí pro nejvyšší rychlost v obci i mimo, pokud plní nějaký úkol.
Jendo, můžete klidně pochybovat o smysluplnosti těchto stránek, které dělaji hlavně ti, co do nich píšou.
Pokud nemá vozidlo Policie ČR v provozu světelné výstražné znamení modré barvy, nesmí ohrozit bezpečnost. Tu nesmí ohrozit ani se zapnutým majákem
Co pak s takovou větou, kde píšete že nesmí ohrozit a nesmí ohrozit. Má vůbec smysl?
Nikdo nesní nikoho ohrozit nikdy. Policie plní vždy nějaký úkol.
Nesmí ohrozit bezpečnost s i bez majáku. Jestli vám to není jasné, tak bohužel. Pak je každá debata naprosto k ničemu. Kdybyste si přečetl někdy např. výklad zákonů, tak takto i když naprosto spisovně se popisuje důraz na nějaký zákonem chráněný zájem. V tomto případě bezpečnost účastníků silničního provozu.
Nevím vše a také nelžu...
Podle mne dostali nějaké hlášení, např. hledají vytipované vozidlo které se mohlo nacházet za nimi, pak by byl manévr opodstatněný za použití VRZ (modrá světla). Někdy se z taktického důvodu výstražná světla nepoužijí.
Otázka zda jejich důvod byl nebo nebyl vážný je asi jen spekulace a nejlépe to vědí oni sami. Samozřejmě ostatní řidiči jsou povinni dodržovat odstup a předvídat i to, že vozidlo před nimi může náhle zpomalit nebo změnit směr jízdy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.