Po kolika TKM měnit olej

Od: Datum: 24.01.16 15:54 odpovědí: 19 změna: 25.01.16 19:29

Zdravím, máme nové, tedy ojeté auto, ale je to pro nás první diesel.

Po kolika Tkm by se měl měnit olej a na co si dát ještě pozor. U tachometru mi to ukazuje, že auto bylo v servisu před 17500km, ale to je jen můj dotaz. Nechci se nikde nechat natáhnout.

Auto máme Peugeot 206 2003 1.4 HDI


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.01.16 16:10
avatar
10k nebo rok, dle kvality oleje. Měníš i filtr. Dá se i doma. Motor musí být teplý.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.16 16:15
avatar

je třeba pokud neni sto procentní jistota že to někdo dělal si nechat vyměnit rozvody a vodní pumpu

já si olej na svým tdi měnim co 10000km

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ramon*
Datum: 24.01.16 16:17

Přesně tak, u dnešních dieselů bych nad 10000 km nešel, byť Vám budou v servisu tvrdit něco jiného. Však až se to podělá tak mají kšeft.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.16 16:23
avatar

Nevím co Vám říká manuál,potažmo výrobce motoru-auta,ale dvorní dodavatel olejů pro PSA-Total hovoří o 20 000km nebo měsíců.Osobně bych asi měnil spíše po 15 000km a max roka a půl .dle závislosti na provozu! A současně s olejem i olejový filtr!Pokud nevíte kdy byl měněn.tak vyměňte raději hned,stejně jako se dp.i rozvody!

Náplň 3,8l a dp oleje :Quartz Ineo First 0W-30

Quartz Ineo ECS 5W-30

Quartz Ineo MDC 5W-30

Quartz Ineo MC3 5W-40

Quartz 9000 5W-40

Vše od TOTAL!


doplněno 24.01.16 19:43:

Jak správně připomenul Stonek-každé auto to může mít jinka.Doporučím registraci zde : http://www.peugeot-club.com

popř ještě (ale tam je NUTNÁ registrace ) http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp .Nevím jak dnes,dříve se dalo spousta věcí na free ,ale pokud je placená tak lze i pracovní postupy,včetně kontrétních dat daného auta,pokud jezdilo do autorizovaných servisů!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ramon*
Datum: 24.01.16 16:32

No tu nulku bych do ojetiny z roku 2003 raději nelil, je moc řídkej a v motoru jsou vůle.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 24.01.16 18:08

Jestli nevíš kdy tak udělat velký počáteční servis,Olej s filtrem,pro jistotu i chladící a brzdovou kapalinu. Udělat rozvody(celou sadu)

Olej max 15 tis km i s filtrem,ty long life kidy to je jen trik jak z lidí vytáhnout další prachy za drahý opravy

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.16 18:29
avatar

Každé auto může mít předepsané něco jiného, údržba kompletně bývá předepsaná v servisní knize. Bývá tam popsáno co v kolika kilometrech se má dělat, specifikace provozních kapalin filtrů, atp. Doporučuju si ji opatřit nemáte-li ji (ke konkrétnímu motoru) u vw group se to dá zjistit i podle VIN.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jizan
Datum: 24.01.16 18:39

vlastním také tenhle motor, ale v C3-ce a olej měním po 15000 km nebo dvou letech(jezdím málo) naposledy jsem dával shell helix ultra 5w30 a motůrek si jenom přede.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.16 18:47
avatar

10-15 000km nebo pokud najedete méně tak aspon jednou za rok... v manuálu je dnes často napsáno více, ovšem tím se motor nadměrně opotřebovává a není to pro něj dobré, setkal jsem se i z vozy které měli v manuálu napsáno 50tis km, ten motor to sice ujede ovšem po 2-3 výměnách je téměr zničený a odtud pramení řeči o tom že dnešní auto nenajede více než 150tis km.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 25.01.16 16:40

To je jeden z důvodů,ale ještě je tady i zatížení. Vem si že dříve měli motory 1,3 nebo 1,4 maximálně kolem 60 kilowat-a to spíš méně než více,třeba tatrovácký osmiválec v T613 má jen 123 kilowat-ty motory zkrátka běhaly s daleko menším zatížením. Dneska v rámci downsizingu by chtěli tahat pomale 150 kw z 1,0 motoru-já neříkám že to nejde,ale ten motor běží extrémně přetížený a ani sebelepší olej mu nepomůže-zvlášť když takový motůrek narvou třeba do rodinného kombíku-pak tomu napíší servisní interval 50 tisíc kilometrů a řidoučký olejíček a po dvou výměnách je hotovo-výrobcům to vyhovuje,5 let to běžnému člověku vydrží,generálka se nevyplatí a poběží pro nový

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.16 17:34
avatar

Mikroskopické motory o obrovských výkonech jsou další věc ... ale je to přesně tak, většina aut má vydržet v rámci záruky potom se začnou oběvovat takové ty drobnosti, palubní počítač občas vyhodí nějakou tu chybu a ještě nějak přeskákat 2-3 roky a pak se ideálně rozbít tak aby bylo neopravitelné nebo aby oprava byla velmi drahá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 25.01.16 08:54

Měnil bych po 10k nebo 1 rok. Olej klidně "z Lidlu" musí mít specifikaci požadovanou pro motor. Drahé "značkové" oleje jsou jen drahé.

Je to stará plečka, ale pokud to chcete mít delší dobu a nemáte jistotu že se to dělalo tak: vyměnit komplet náplně = olej, filtr (kvalitní např. Mann), brzdovka, vzduch. filtr, pal. filtr, klidně i olej v převodovce. Chladící kapalinu. Do nafty VIF (vstřiky, čerpadlo). Rozvody. K tomu celkově kontrola, brzdy, zavěšení podvozku - tlumiče - čepy, silentbloky atd.atd. Po zimě až bude sucho a teplo: ochrana proti korozi (dutiny voskem)

Nebo jezdit bez investic do zdechnutí, pak zahodit a vzít další - finančně to je možná výhodnější než udržovat... To bych vyměnil jen brzdovku a olej. VIF do nafty se vyplatí v každém případě, aspoň u mě je rozdíl ve spotřebě.

PS důležitý je styl jízdy: klidnou jízdou ohřát, až pak chtít plný výkon. Po dojetí nechat dochladit aspoň půl minuty (nebo závěr jízdy dojíždět zlehka)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.01.16 10:44

Zdravím, pod kapotou by měl být lístek či štítek od výměny oleje, případně rozvodů. Není-li, tak olej i rozovody nechat vyměnit, brzdovku raději taky (prostě nechat zkontrolovat motor a náplně, podvozek,...). Ukazuje-li auto, že bylo v servisu před 17,5t km, tak koukněte na měrku oleje, je-li hodně černý, tak vyměnit a po cca 5t km opět vyměnit, ať se to trochu pročistí (olej stačí levnější, ale filtr kvalitní). Pak tam lejte kvalitní olej dle specifikací výrobce a měňte po cca 10t(lépe) až 15t km. Olej by se měl v závislosti na nájezdu km volit hustější a výměna oleje by měla být častější.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.16 11:49

Objednal jsem se raději do servisu, těch info bylo na mě moc, ale všichni se shodovali, že jistě vyměnit olej.

Od: jenda2
Datum: 25.01.16 12:58

Všechna německá auta mají interval kolem 15000 km. Francouzská raději po 10000 km, protože mají motory na hraně výkonu a ve zveřejněných testech TUV to žádní držáci tedy nejsou.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: k2
Datum: 25.01.16 13:30

Motory na hrane vykonu? Ten motor ma stejny vykon jako 1.4 TDI ve fabii.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.16 16:45
avatar

No jasně to nevíš? Třeba taková 1,8i16V má na hraně výkon 85kW (v C5) a co pak proti tomu teprve 1,2TSI či jak je značeno a s výkonem 80kW to není na hraně!? Asi tak, je to francouzské tak je na hraně,ale koncernový (rozuměj VW) není !


doplněno 25.01.16 20:10:

Doporučil bych to vysvětlit mým autům- (pokud by to ovšem šlo což nejde neboť 2 znich již asdi neexistují ) první frantík-Citroen BX14RE ,pův.motor při koupi přes 250 000km zrušil jej človíček po mně - zkoušel se přetlačovat s lokálkou,druhý P405GRD dle tacho jen 170 000 km ,ovšem jeden z předchozích přiznal,že měnil tacho při 210 000km, motor měl dle mechanika milion. A třetí franta (současný ) C- xantie 1,8i 16V na tachu dnes přes 210 000 (+ počítám republikový průměr stočení ccca70 000km ) = skoro 300 000 km a stále ještě nejeví že by patřila do šrotu!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 25.01.16 19:29

Mě se neptejte, já ty testy kvality nedělal. Vím ale jistě, že staré dieselové držáky Peugeot už nikdo nevyrábí a že vůbec francouzská auta kolem 200000 km jsou zralá na GO. To musí každému kupci bohatě stačit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 25.01.16 14:41

Italský motor piaggio je také na hraně, na klice nemá ložiska ale pouzdra, takže jedině kvalitní syntetika 5W 40 každých 3500 km, pokud nechcete po pár letech používání půlit motor:-P

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.