Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám dotaz.
Připadám si už jako blázen, jezdím do servisu snad každý týden s blbostma, tak se teď radši zeptám, o víkendu v servisu stejně nikdo není. Je to Renault Laguna BG0G06.
Čím to může být, že diesel najednou "nejede", tedy jede ale pomalu a divně. Vůbec autům nerozumím, třeba je to banalita. Při jízdě mám ,oproti běžnému stavu, v podstatě podřazeno o půl až jeden stupěň, i při velmi malé rychlosti. Pedál na podlaze a auto jede 50, zrychlí pouze když podřadím zase na trojku, vytočím to a přeřadím zpět. Jede stejně jako když kdysi vezlo asi půl tuny navíc, problém je že v něm teď jedu pouze já a nic navíc. Zdá se mi hlučnější.
Toto konstatuji po dvou delších projetích městem, s několika hodinovým odstupem.
Co se s autem dělo: Bylo v sobotu a následně v pondělí převáženo odtahovkou (špatný spoj u baterky, vypla elektronika), stálo pak 5 dní venku na mrazu. V autě se v servisu nikdo nehrabal, říkali že jen pohli něčím u baterky a naskočilo. Auto bylo vyzvednuto ze servisu a od momentu opuštění servisu, toto provádí.
Asi jsem paranoidní, ale je možné že při odtahování a manipulaci s autem někdo něco posral tak, aby to dělalo takové probémy? Nebo je to tou teplotou? Nepamatuju se, že by se mi někdy v zimě dělo něco podobného.
Díky za jakékoli info, fakt nevím čím to je.
1. Málo vzduchu - děravé vzduchové potrubí mezi turbokompresorem a motorem, netěsní těsnění pod turbínou, vadné turbo.
2. Nouzový režim - někde na palubce by mohla svítit kontrolka nouzového režimu s omezením otáček motoru.
3-50 všechno možné
Můj tip je elektronika - píšete, že se díky špatnému spoji u baterky vypla a asi se něco někde přenastavilo jinak, než má být. Takže vám asi nic jiného než servis, diagnostika a podle výsledku odstranění závady nezbude.
@anony - děkuji za krásné odpálkování rýpalů a gratuluji k vašemu charakteru. Tak slušne je poslat k šípku umí málo lidí - přitom to píšete jasně a konstruktivně.
Mám francouzské auto a nemám s tím problém. Každé starší auto potřebuje servis (některé i nové...). Zmíňka o nouzovém režimu a o vzduchu je ta nejpravděpodobnější, rady o diagnostice jsou logické a správné. Bohužel, jinak vám od stolu nikdo pomoct nemůže.
Kamarád měl potíže s lagunou a nechal to servisovat v autorizovaném servisu. Po týdnu se dověděl, že to opravit neumí - ten kamarád byl vůl a vůz dal do šrotu. Teď servisuje mercedes - a už chápe, proč jsem mu nadával. Autorizovaný servis jsou lidi s malým IQ - co nenajde PC, to nejde opravit. Naopak zkušený servisák z garáže dokáže opravit vše... Pokud tedy jeden servis řekne, že to opravit nejde, jeďte jinam. Tam to opraví
Je tam pořád ta stejná nafta, která tam byla před incidentem s baterií, a jelo dobře. nebyla tankována nová/jiná, co se s ní tedy stalo? :D Když mi po novém roce nafta zamrzla, tak auto prostě nestartovalo, když povolila jelo v pořádku. I kdyby to bylo auto z tramtárie, tak by byla lokalita výroby pro diagnostiku problému bezvýznamná.
Takuju roky u jedné benzínky, tak je ta změna jednoduše podivná.
Jedna dobrá rada - prodej Lagunu a kup si auto. Francouzi mají skvělý croissanty, víno a bagety, ale auta fakt neumí. Vyměň jí za passata nebo A6 a budeš si chrochtat...
Jedna rada také pro vás, takovéto odpovědi jsou úplně zbytečné. Nikoho nezajímají a nic neříkají. Jen snad to, jaké auto sám máte, nebo by jste chtěl, případně které považujete za lepší, v podstatě příspěvek vhodný do diskuse s jiným názvem. Auto ani není moje, natož abych ho prodávala, nebo snad kupovala nové z fiktivních peněz. Každopádně jsme svobodná země a každý se může vyjádřit, děkuji za příspěvek, třeba bude inspirovat někoho jiného.
Jezevče s prominutím,ale takto hodnotí někdo kdo je úplně mimo-osobně mám třetího francouze a lepší volbu jsem ještě neměl a to po i po vševychvalované škodě!Totéž i pro Albatrose...
Tazatel s autem zajedte do pořádného servisu ,pokud možno ne do autorizovaného le spíše obyčejného ale zaměřujícího se na danou značku ale s referencemi od spokojených zákazníků!Jo a ještě jjedna věc co můžete sama-odpojit baterku očistit kontakty a připojit,třeba jsou jen silně zoxidované a proto to zlobí!
Podle mého názoru máte v těchto mrazech problém s naftou. přidejte do nafty Velfobin pro diesel ale hlavně musíte dát auto někam do tepla. Velfobin naváže vodu. Do nafty také přidejte 5 % benzínu. Pak bude nafta tekutá. Princip je v tom, že namrzlé krystalky ztěžují průchod nafty filtrem a nedostává se paliva.
To je zřejmě důvod náhlého nejetí. Žádný otvor se nikde nestane naráz a ani elektronika se nezmění. To je hloupost.
Uplne normalne hadice k turbu z niceho nic povoli (praskne) ve "svaru", pak to nema vykon a jede to jak atmosfericky diesel.
Pánové a dámo,může to dělat i nafta ale pokud si přečtete pův.dotaz-první závada-Umřela eletrika,prý špatný kontakt.
takže zaměřiot se v prní řadě na toto!pak až na palivo,ovšem nalitím dvou deci lihu (etanolu ) nebo pěti litrů N95 (standart s etanolem) a příp.výměna paliváku by určitě taky neuškodila.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.