Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia nebo logan?

Od: cica* odpovědí: 29 změna:

Zdravím,

Potřebuji koupit auto nejlépe kombíka(vozím psa a dvě děti)

V současné době mám ford escord kombi roku 1998, 1.6 16v jezdí dobře buhužel mě za chvíli shnije

Uvažuji o koupi fabie kombi nebo Dacie logan mcv, (prosím o zkušenosti )nemohu rozhodnout. Fabie je podle mě dost uzká ale zase více přístupná , na opravy atdd... Dacie zase větší a levnější..

Nemám vysoké nároky- rok 2007-2008 , benzín, 1,2 až max 1,6ku, zákládní výbava.. ABS atd..

případně prosím o tip na další auto. děkuji

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

daniel*
hodnocení

2x

Prostor má jednoznačně Logan - Lepší auto v poměru cena/užitná hodnota na trhu asi nenajdete. Vnitřní rozměry fabie jsou až zárážející, velmi stísněné auto, poruchové, díly nejsou až tak levné, drahé a výbava je k pláči.. možná k smíchu, ale většina lidi vám ji doporučí a zaručí se že je to to nejlepčejší auto protože jsme v ČR kde prostě škodovka táhne.

Logan MCV je mi velmi sympatický je to jednoduché auto, na nic si nehraje je takové jaké je, má své nepopiratelné výhody, obrovský vnitřní prostor tak trochu hraničí s malou dodávkou, podvozek je poměrně dobrý, tedy nemá žádné extremně skvělé jízdní vlastnosti ale je jistý a hlavně poměrně bytelný, českou silnici i rozmlácenou polňačku projede bez problémů. Ovšem je potřeba počítat s několika věcmi - logan je levné auto, a jde to na něm vidět, plasty jsou tvrdé a designove také nejsou nějak extrémně propracované, pokud ale přehlédnete pár drobnosti tak je to dobré auto, které je v první řadě velmi praktické.


doplněno 23.01.16 20:44:

U Logana si zkontrolujte podvozek - někteří majitelé měli různé choutky a auto proháněli i tam kde neměli.

kola

Pokud chcete kvalitní auto, kupte si fabii. Pokud si občas koupíte speciál světa motorů, tak v předloňském čísle (bazarový speciál) jste se mohl dočíst, že fabia s motorem 1,4 16V je to nejlepší co kdy a kdo vyrobil.

daniel*

a když jsem v tom já jezdil tak mám pocit že to je to nejhorší co kdy kdo vyrobil - věčně rozbité, na prd výbava, řízení nic moc ... nějak celou tu chválu nechápu. Mám zkušenost z více modely, z ruznými generacemi a po několika letech jsem dospěl k závěru že škodu už nikdy víc.

Motor patri mezi to lepsi.
Ale stare F1 1,4 8v od schade , to teprv byly motory ... a v oktach 1,6 benzin a 1,9tdi 66 a 81kw... byly dokonce jeste lepsi motory :)
fik

Ty rotačky TDI to jsou legendární motory,ale ty 1,6 benzín bych mezi extra dobrý neřadil,stejně jako ve feldě jsou to těžký olejožrouty

Jinak souhlas že co se týče starýho motoru OHV od shade tak ve výdrži na něj má jen máloco

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Ta dacie docela rezne ,ale zas se mi líbí že je to v podstatě jednoduchý auto ,třeba výměna vejfuku před garází uplně v pohodě ani sem to nemusel nák zvedat,brzdy taky pohoda a ten co stim za mnou občas přijede nák nenadává jen to rezne
fik

Teďka všechno rezne,poslední roky mi přijde že se ti silničáři s tím solením úplně pomátli na rozumu,kvůli pár šílencům co neumějí jezdit zničí lidem auta. I když má nějaký auto dobrý pozink a protikorozivní ochranu,zachvilku jsou prorezlý nápravy

cica*
hodnocení

pokud rezne , tak to je špatný toi můj eskord dojede taky jen na to že rezne,jinak jde mi také o usporu? kolik žere fabka a dacia lochan mcv?

fik

To bude tak podobný,ale nejvíc záleží na mezikusu mezi sedačkou a volantem,ta spotřeba může být hodně odlišná. To solení to je podle mě zase nějaká zrada jak zlikvidovat ještě víc starších aut,ani ekovýpalné,ani šrotovné nesplnily očekávání tak začali s tímhle,dneska jak jsem jel a už to oschlo,ten asfalt není už ani šedej,to je jeden velkej salar,bílá plocha jako by na tom byl sníh-kde to jde tak se tomu vyhýbám ale těch míst moc není

 

fik
hodnocení

0x

To těžko posoudit,obě auta jsou kvalitativně a na opravy cca na stejno,ta fabia možná o něco líp ale nějaký enormní rozdíl tam není. Proslýchá se o některých daciích,že jsou na tom hodně špatně s protikorozní ochranou-což je při dnešní míře solení silnic docela silný argument proti-mám felicii na každodenní ježdění a udržet to auto bez koroze to je skoro nadlidský úkol,kolik už do toho padlo nástřiků,ochraných plnění dutin,náterů podvozku tlumexem atd-kdybych to nedělal a když jezdím po městě a dálnice,to auto už by bylo na srajdu

k2

Znalec nejsem, ale kvalitativne bych tam videl rozdil celkem znacny. Obecne bych 1. generaci fabie povazoval za vcelku robustni a vetsich kurvitek prosty automobil s dostatecnou "servisni zakladnou".

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Mcv bych bral nový model (ten s nedělenými dveřmi kufru). Jinak je to vlastně renault. Prostor má celkově větší dacia.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

kupte si dacia logan 1,5dCi - super motor. Ostatní je vše nastejno - s tou korozí už to není jako v 80tých letech


doplněno 22.01.16 16:24:

To benzín vidím, ale dobrý motor v benzínu a kombinace ford, dacia nebo fabia - to opravdu neznám

cica*
hodnocení

chtěl jsem benzínák ,jak píšu v dozazu

Jaký máte finanční strop?

cica*
24.01.16 17:01
hodnocení

100 000

Poslal jsem vám zdělení vnitřní poštou .

 

 

mp*
hodnocení

0x

Tak já to vidím rozměrově - Dacia asi tak dvakrát větší než Fabka. Záleží, co potřebujete.

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Nedávno jsem četl na internetu porovnání několika značek ojetých vozů,tuším že to dělal ADAC.Nejhůře se umístil 3 roky starý Logan s nejvíce závadami. I takové testy o něčem vypovídají,proto za sebe doporučuji Logan nebrat.Z osobní zkušenosti mohu dodat jen tolik.Jezdil jsem se služebním Loganem v terénu vcelku bez problémů,jenže to auto bylo teprve necelý rok staré,takže víc napoví někdo,kdo s takovým autem najezdil víc kilometrů.

fik

Jo jenomže pak se zjistilo že tady ten ADAC čachroval s výsledky aby se vždycky nejlíp umístila německá auta-jak příhodné*smich* Tímhle bych se určitě neřídil. Jak říkáš správně chce se to zeptat víc lidí co tohle auto vlastní dlouhodobě

známý má Logana MCV 1.6 MPi asi 8 let jako rodinné auto (jezdí s tím skoro všichni) a za dobu existence kromě běžné údržby jen jediná závada - spojkový válec. Jinak úplně bez problému.

 

danys*
hodnocení

0x

pokud chcete benzín, tak logana 1,6ku nebo fabii 1,4 50kw ještě starý dobrý rozvod řetězem..

První logany celkem dost hnily, u novějších to je lepší. jinak horší zpracování. co se týče oprav, je to v celku s fábii na stejno. prostorově to je však někde jinde než fábie. Jinak záleží kus od kusu na to na jaký narazíte stav. Já osobně bych šel spíš do fabie, pokud bych nepotřeboval větší prostor. pokud bych chtěl prostornější auto, tak logana.

 

hodnocení

0x
avatar samurraj

Za mě Fabku. Někdo sice ty Dacie chválí, ale zatím platí pravidlo, že když máte České auto, tak lépe a levněji seženete náhradní díly a to je prostě hlavní důvod.

daniel*

To je takový zažitý mýtus z dob minulých, škoda již dávno nemá díly nejlevnější, až nad pár značek jsou ceny dílů různých výrobců v ceně řádově téměr stejné. Zrovna Dacia má většinu dílů o dost levnější než Škoda. Jinak neporovnávejte jen cenu dílů ale také jejich životnost - strašně mě překvapilo že díl na citroen stál dvojnásobek oproti octavii ovšem jeho životnost v nájezdu kilometrů byla téměr trojnásobná.

 

hodnocení

0x
avatar samurraj

Já mám Octavi jedničkovou 1.9 TDI 66kW a nemůžu si jí vynachválit. Pořízena byla r. 2001 a nic zásadního se na ní nikdy v životě nepodělalo, pouze běžné opravy. Průměrná spotřeba za rok 4,8L. Na to, jak je to velké auto je to fajn. Sice tam nemám klimatizaci a žádné elektro výmysly, ale motor a auťák k nezaplacení. Najeto mám skoro 230 tisíc a bez problémů. A co se týče dílů, ty jsou za hubičku.

Doby, kdy se kupovaly auta na 20 let jsou už pryč. Dnes nevydrží. Sice neshnije, ale začne zlobit elektronika a to jsou vesměs nerentabilní opravy. Takže za mne logana.

 

saladin
hodnocení

0x

Myslím že bude lepší šáhnout po Fabii, protože jak jste sám psal je více přístupná na opravy, což by se mohlo projevit na tom, že v budoucnu budou levnější opravy, zatím co u dacie naopak

 

lojza45
hodnocení

0x

Nějaká pěkná fábii a nebude, co řešit. Dacia by se rozpadla

cl

Vidíte a zrovna dnes je v časopisu Svět motorů "test" Logana, který jezdil v zednické firmě, ze začátku se na něm střídali zaměstnaci, následně jeden uživatel který v něm i za ním tahal metráky materiálu, najeto bez mála 440000 s občasnou výměnou oleje a po drobné opravě (seřízení ventilů, výměně oleje a termostatu vše za 1554,-) prošel legální technickou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]