Za mrazu nejde zařadit

Od: Datum: 20.01.16 17:00 odpovědí: 16 změna: 21.01.16 18:04

Dobrý den, nyní, jak jsou velké mrazy (u nás -17 stupňů), mám problém s autem. Dnes jsem chtěl někam jet, nastartoval jsem tedy, vyřadil a šel škrabat. Poté jsem nasedl, sešlápl spojku, chtěl dát rychlost a nic, nešlo to, ani silou. Až po zahřátí motoru zařadit šlo, poté už to šlo zlehka. Začalo to dělat až teď, při velkých mrazech. Co s tím? Špatný olej v převodovce?
Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.01.16 17:14
avatar
Vidim to na olej v převodovce bude to chtít jinej olej pro danej typ vozu čert ví co tam kdy kdo nalil
Ohodnoceno: 0x
 
Od: dalude
Datum: 20.01.16 17:24

Olej jsem chtěl vyměnit, ale mechanik řekl, že je čistý a netřeba, tak jsem to neřešil. Ale zkusím dát nový.

Od: asd1
Datum: 20.01.16 17:22

Jaký auto?

Klidně to může být hydraulika spojky (za mrazu propouští válec, za tepla těsní...)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dalude
Datum: 20.01.16 17:24

Jedná se o Hondu Prelude (1998). Zkusím vyměnit olej, uvidím, jestli to pomůže.

Od: asd1
Datum: 20.01.16 17:39

Šlo řadit při stojícím motoru?

Všechny kvalty nebo jen 1 nebo R?

Olejem to spíš nebude...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dalude
Datum: 20.01.16 17:43

To jsem nezkoušel, ale když jsem startoval a měl jsem zařazenou jedničku (s tím, že jsem sešlápl spojku), tak se auto chovalo jako bych ji sešláplou neměl, takže jsem nenastartoval, až když jsem vyřadil.
Jinak zařadit pak nejde žádný kvalt, nechal jsem tam neutrál, postupně jsem to zkoušel, jak se motor zahříval, tak to tam šlo čím dál lépe (pokud byl "vlažný", tak to tam naprat šlo, pokud už v optimální teplotě, tak dobře, po chvilkové jízdě už to fungovalo normálně).

Od: poj
Datum: 20.01.16 18:50

Nebude to převodovka, ale spojka. Studená nevystavuje. Jde normálně sešlápnout? A co když našlapete?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 18:56

Také se přikláním k té spojce,je stuhlá a postupně se pomalu ohřívá,olej v převodovce je také tuhý ale je to spojka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dalude
Datum: 20.01.16 20:43

Jde sešlápnout, dokonce až velice lehce. A vícekrát nepomůže.

Od: poj
Datum: 20.01.16 21:25

Spojková pumpa. Myslím, že je opotřebovaná, když je studená - netlačí. Můžete vyměnit kapalinu, ale myslím, že to nepomůže. Zkusil bych vyměnit gumičky uvnitř, jestli to jde. Záleží na tom, jak je přístupná. Asi by pomohlo - pokud potřebujete nutně jezdit - jako nouzové řešení - polýt vždy pumpu teplou vodou. Lepší než ničit převodovku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 21.01.16 13:35

jj, tak nějak. Ten start s kvaltem + vyšláplá spojka se chová jako nevyšláplá = spojka nevystaví. Proto nejde zařadit, synchron tam kvalt nepustí.

Prelude neznám, ale obecně u hydrauliky by měl být hlavní spojkový válec u pedálu a pracovní spojkový válec ve spojce. Kapalina bývá společná s brzdovou (zkontrolovat hladinu brzdovky!). Válec někdy jde repasovat, někdy je nerozebíratelný a musí se měnit celý...

Jet bez spojky se dá - zařadí se za klidu, nastartuje se zároveň s rozjezdem (stejně tak se dá "na startér" odjet např. z přejezdu když chcípne motor a nechce naskočit), pak za jízdy se řadí jako s V3S - meziplynem se srovnají otáčky ozubených kol v převodovce a šup. Např. na 1 se rozjedu na 3000 ot., pak vyřadim do neutrálu, plynem nastavim 2000 a řadim za 2, opět rozjedu na 3000, vyřadim, plynem nastavim 2000 a řadim za 3...; podřazování opačně...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 20.01.16 19:32

Jestli to má hydraulickou spojku tak je to ono,kapalina je nacucaná vodou a vytvoří se uvnitř ledové krystalky(celkem běžný problém při zanetbané údržbě u aut škoda 120 a celkově u všech spojek kde je jako médium brzdová kapalina) Okamžitě vyměnit brzdovou kapalinu a ve spojce samozřejmě taky a doufat že se něco nezničilo-což se asi zničilo. Jestli to má klasickou lankovou spojku tak potom nevím,špatný olej to by způsobovalo že to třeba škrčí než by se to zahřálo,ale pochybuju že by to bylo tak že by nešlo vůbec zařadit

Ohodnoceno: 2x
 

 

Od: dalude
Datum: 20.01.16 19:50

Tou špatnou údržbou byste mě opravdu urazil, před 2000 km se dělala nová spojka, brzdy, filtry, rozvody, výfuk, hlava a další věci, je to zhruba půl roku. Kapalina by tam tedy také měla být nová, ale dám na Vás a zkusím ji vyměnit.

Od: fik
Datum: 21.01.16 16:54

Tak ono pokud to neděláte sám tak si můžete třeba jen myslet že máte dobře udržovaný auto,takových mistrů mechaniků už jsem viděl,tím jsem vás samozřejmě nechtěl nějak urazit,ale ta špatná kapalina je asi to nejlogičtější vysvětlení

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dalude
Datum: 21.01.16 17:30

Děkuji, já jsem rád, že mi zde někdo pomůže. Bohužel, jsem v tomto poměrně laik, nepoznám dobře odvedeno práci (resp. neumím říci, jesti je to uděláno dobře či špatně), poznám až tehdy, pokud se objeví nějaké příznaky (pokud se objeví). Jinak, je to mé první auto a chci mu dopřát dobrou péči, abych se pak nemusel bát jak na silnicích, tak i při případném prodeji.

Od: fik
Datum: 21.01.16 18:04

Ono dneska narazit na dobrýho mechanika to je čistá loterie,dneska si dílnu otevře každý pako co prolezlo učňákem se čtyřkama a podle toho to vypadá, Já jsem byl donucen se stát automechanikem amatérem,protože to co jsem viděl tak už toho bylo prostě dost,po opravě brzd jsem se málem naboural protože se pedál při brzdění z ničeho nic propadl na podlahu(praskla špatně namontovaná trubka) U souseda vykázali výměnu oleje ale žádný nedělali,motor se po 100 tis km zadřel,prachovky na poloosách stažený elektrikářkýma páskama,písek ve vazelíně. Většinu oprav si dělám sám a poctivě a celkově jsem se to naučil tak dobře že opravuju auta i známým

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.