Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyřazení auta z evidence kvůli ND (2016)

Od: norek* odpovědí: 23 změna:

Kolegové, potřeboval bych radu. Jde ještě dneska nějakým způsobem vyřadit auto trvale z evidence? Jde o o zdroj ND při renovaci - prostě ze dvou složit jedno. V tuto chvíli mají obě doklady platné, řádně dohlášené a jsou v provozu. Vím o postupech, které fungovali před pár lety, ale jak je to dnes po novelách a změnách netuším. Děkuji případným znalcům zákona, kteří dokáží poradit.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Podle práva to nevyřadíte z provozu, aby Vám vozidlo zůstalo doma. Postup z minulých let již nefunguje.


doplněno 19.01.16 19:45:

Návodů je dost, sice jen teoretické, ale tazatel nechce dát na ekolikvidaci. V dotazu píše, aby mu auto zůstalo a z registru ho vyřadil..

 

buss
hodnocení

0x

Ano, auto z registru lze vyřadit na žádost a musí to jít aby tam netrčelo do konce světa. Na mdcr.cz si najděte 56tku a načtěte Vyřazení silničního vozidla z provozu. Vozidla jsou jistě stejná. Jinak z Trabanta do ... to asi nepůjde.
Takže se podívat na přestavbu, schvalování + vyhlášky a pokud najdete metodické pokyny a přemýšlet, kde je skulina.
Jinak možná na webech jednotlivých typů. kde se o tom baví, ale moc bych jim nevěřil, poklud neodkazují na normu a je to od současné účinnosti zákona. A co ND na vrakovišti, inzerát?


doplněno 19.01.16 12:15:

Dvě auta, identické? Ale skulinky tam jsou, o motoru a interiéru se nebavme. To předpokládá důkladné studium norem. Vyberte auto s lepčí kastlou. Už jste si tu přestavbu načetl + vyhlášku? Co třeba zaregistrovat v cizině, kde jsou normy měkčí a pak přivézt sem?

norek*
hodnocení

Přestavba mi taky v ničem nepomůže - aktuální stav, dvoje doklady, dvě auta. Požadovaný stav - jedno auto, jedny doklady. Při čemž z jednoho potřubuju karoserii s motorem a doklady a z druhého interiér doplňky a části karoserie (které jsou zachovalé oproti prvnímu). Takže jediná varianta v mezích zákona je to prodat likvidačce a pak od nich koupit díly za draho zpět :-D Začínám litovat, že mám zábavu v motorismu a ne třeba v alkoholu - s tím nejsou žádné starosti a peněz to stojí možné míň :-D

k2

Poptejte se na ekolikvidaci, kde chcete auto likvidovat, jak moc musi byt auto kompletni. Pokud byste prehazel interiery a veci mezi sebou (u toho na likvidaci staci jen naoko vse pochytat na 1 sroub), tak by nemusel byt s ekolikvidaci az takovy problem...

 

ronyx*
hodnocení

0x

Samozřejmě, že to lze, má to několik ale
- musíte se smířit s tím, že o doklady jednoho auta prostě přijdete (necháte je oficiálně zrušit - časem)
- ne vždy je to ekonomické
- ne všechny způsoby jsou zcela čisté (právně)
Možnosti
A) jedno z aut je vyvezeno do zahraničí
B) vybere se auto, které bude dárcem orgánů (později se oficálně zruší) - tato verze je pouze pro toho, kdo si to umí udělat sám - nechat to dělat na zakázku firmě si ekonomicky neumím představit (pokud nejde o nějaké super auto, jehož prodej později všechny náklady zaplatí)
1) z auta k odpisu se vyberou dobré díly, které se nahradí špatnými získanými jakkoli - z auta, které bude zachováno, z vrakovišť a sběren atd. - podmínkou je, že na vraku zůstanou díly s WIN (čím starší auto, tím lépe se to realizuje, protože stará auta měla většinou WIN tak 1 - 2, novější ho mají třeba na 5 i více místech). Výsledný vrak se nechá ekologicky zlikvidovat a oficiálně se zruší. Pozor - někde vám vezmou na likvidaci hromadu dílů, co kdysi byly autem, někde vyžadují, aby to bylo "auto" - předem zjistit a podle toho se zachovat, protože odevzdat "auto" je podstatně pracnější
2) na auto k provozu se namontují dobré díly, auto se zprovozní atd.

nickys

ronyxi, tím WIN, to myslíte třeba Windows?

 

moto*
hodnocení

0x

Mně přijde snad nejschůdnější dát obě auta do depositu a klidně pracovat na přestavbě, z jednoho auta "těžit" díly a na druhém pracovat. U opravovaného finálního to má stejně smysl, že se nemusí platit povinné ručení, a u druhého zase poplatky za deposit nejsou velké, takže řešení se odloží. Jednak se může změnit zákon a druhak, ty papíry může časem někdo i případně s očíslovaným podvozkem naopak potřebovat. K úřední likvidaci ostatně v budoucnu stačí jen torzo auta s VINkem.

Mně teď vyhnily papíry na auto i bez ekologické likvidace na konci roku, byly tam ovšem dávány již dávno. Teď mám čerstvě v depositu jedno auto které nechci dávat v šanc ekolikvidačnímu teroru, tak také nechám dlouhodobě vyhnít, maximálně budu za stovku deposit prodlužovat a pak se uvidí.

 

mzxy*
hodnocení

0x

vzít si dobré věci a ty špatné házet do kufru a pak nechat to špatné auto odtáhnout a eko- zlikvidovat

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Já také nevidím problém-teda pokud jsou to dvě identická auta a stejné typy motorů! do lepší kastle klidně přehodím motor a špajzku z druhého ,horšího auta,přendám tapecírunk a horší jde na likvidaci.

U nás prý /zatím/ stačí dodat na vrakáč díl s VIN a dají ekoprotokol !


doplněno 20.01.16 16:31:

Ještě vloni to šlo-uřezal jen pravý přední nosník z blatníkem ,VIN,podběhem ,ten s TP odvezl adostal papír o eko.Samozřejmě VIN a TP seděli-jen prostě zbytek rozebral na ND a rozprodal,zbytek ještě prodal do šrotu!

k2

Vzhledem k tomu, ze uz vice nez rok plati povinnost porizovat fotky EKOlikvidovanych vozu, tak dost silne pochybuji, ze Vam nekde neco zlikviduji bez pritomnosti celeho vozu...

fik

I to se dá obejít když někdo chce,tak to prostě nafotí,vyřízne se část karoserie s win kódem a pak si to člověk odveze,trochu náročnější ale když narazíš na uznalýho člověka a samozřejmě mu za to něco nasypeš tak jde všechno. Nebo značky od toho druhýho auta prostě dát do depozitu a neustále to prodlužovat až do pryč

k2

To samozrejme lze, ale nelze, jak popisoval "diesel", udelat ekolikvidaci jen na kus karoserie s VIN. Auto proste musi fyzicky existovat a mit VIN shodny s TP.

fik

Proč by to nešlo,přece ten úředník na tom vrakovišti není,normálně se to nafotí,fotky se odešlou kam je potřeba,jestli se někam posílá winko nevím ale to by se vyřízlo a potom by si auto majitel odvezl prostě zpátky už s papírem o ekolikvidaci,stejně na vrakovišti by přece šlo do šrotovací linky a zbylo by z něj jen hromádka slisovanýho plechu. Kdyby majitel vrakoviště chtěl,určitě by to tak šlo,otázka je za kolik by podobný riziko postupoval a jestli by se majiteli vyplatilo vézt auto na podvalu tam a zase zpátky

k2

Cela ta vetev diskuze je ale o tom, zda lze zlikvidovat "auto", ze ktereho mam pouze kus plechu s VIN. Coz podle meho nazoru od 1.10.2014 nelze, respektive mozna lze s nejakou velmi nadstandardni znamosti, ale i o tom dost pochybuji...

k2, souhlas, copak si majitel vrakoviště bude přidělávat práci nějakým podvodem, aby mu za to hrazila sankce?

Normálně sdělí, toto my takto neděláme, obraťte se jinam. To by mu musel nasypat velký bakšiš, ale kdo to zaplatí?

k2

Jako, ze jeste v roce 2015 nekde auta nefotili (zakona povinnost od rijna 2014)? V tom pripade se divim, ze jim to tam jeste nezavreli...

 

norek*
hodnocení

To je situace sakra. Úplně se mi nechce posílat vše co by zbylo na likvidaci - dost věcí by se ještě dalo prodat. Rozumnou volbou by mohla být ta odhláška do zahraničí. Má to nějaké úsklalí nebo jde o to jen přijít na úřad a nahlásit komu a kam se to odhlašuje a nechat vystavit ty divné značky s červeným pruhem?

k2

Nez vyvoz, tak spise zkusit odhlaseni s tim, ze to date na veteranske. Jinak asi zalezi, co si chcete z vraku nechat. Zkuste se na nejake ekolikvidaci domluvit, kolik byste musel zaplatit za nekompletni autovrak (predpokladam, ze karoserie, tedy skelet s VIN, by sla pod lis).

ronyx*

Co to máte za auto?
Podle vašeho prvotního popisu sem to bral, jako že to máte nějaké starší auto (mladého veterána) a že ze dvou chcete udělat jednoho pořádného a na zbytku dílů vám nezáleží - proto rada přeházet díly podle potřeby atd. Teď zase píšete, že zbylé díly by se daly prodat a to řeknu na rovinu, že se mi nelíbí a s hledáním děr v zákonech a radami, jak zákony obejít za účelem pozdější šmeliny s dílama nechci mít nic společnýho.
Jako jsou cesty, jak zrušit auto a nechat si z něj 99% dílů, ale postup zcela legální není a dokážu pochopit, pokud to někdo dělá, aby měl díly pro sebe do rezervy (taky sháním díly všelijak jak se dá). Ale pokud díly z podvodně zrušeného auta prodáte, někdo si je namontuje a rozbije si s tím autem hubu, protože mu třeba ten díl od vás praskne, rozjede se kolečko směrem k vám - kde jste ten díl vzal atd. a přivedete do průseru akorát všechny lidi okolo sebe, kteří vám v dobré víře pomohli ty "zvrakované" díly (přesněji to zvrakované auto) zachovat.

 

k2

Stejna smelina s dilama jsou ale veskera vrakoviste. Vykoupi od Vas za 1500,- autovrak, ten zlikvidujou a pak Vam z nej prodaji za 1500,- prevodovku a za 3000,- motor atd. Pokud jste nekdy neco koupil na vrakaci, tak nejen, ze tuto "smelinu" podporujete, ale jeste se ji primo ucasnite.
Jinak Vase konstrukce o nehode (a naslednem vysetrovani) vlivem spatneho ND je dost z rise sci-fi.
Stejne nechapu, proc mi ma stat diktovat, jak nakladat s autem, ktere uz nechci provozovat.

ronyx*

Od konce - já sice taky nechápu, proč mi má stát diktovat, co udělám se svým starým autem (jestli ho nechám sešrotovat nebo si ho dám třeba do obýváku) a ještě to musím zdůvodňovat, ale vím, že tenhle nesmysl tady nikdy předtím nebyl a zaveden byl až celkem nedávno, zrovna tak jako ekologická daň. Ekolikvidace se mne netýká a týkat nejspíš asi ani nikdy nebude, takže mi je celkem lhostejná, nicméně mne štve, pokud se to týká starších aut (před r.v. 89), protože tím ubývají leckdy potřebné díly a tam jsem ochotný majiteli - fandovi poradit, pokud vím, dát tip na řešení případně pomoci i jinak z důvodů osobních vztahů k těmto autům. Ale pokud se to týká aut a dílů na kšeft nebo modernějších aut (r.v. 90+) ať se každý stará jak umí.
Konstrukce o případné nehodě a následném problému je možná trochu přitažená za vlasy, nicméně když vidím (i tady) otázky typu "koupil jsem, teď sem objevil tento problém - jak dostat z prodejce zpět peníze", umím si v rámci dnešní doby a honby za penězi představit, že nový majitel starého ND bude chtít v případě problému s dílem vyrazit z prodejce maximum jako odškodné.
Co se týká vrakovišť, ekolikvidace aut a následné šmelení s díly - ne nepodporuju to, nikdy jsem tam nic nekoupil a ani to nemám v úmyslu ( i kdybych měl, je mi to prd platné, na moje dědečky už se na vrakovištích téměř nic nenajde), takže pokud něco sháním (což je velmi málo kdy, protože mám zásoby), shánim to jinými cestami než na vrakovištích. To, že vrakoviště, reps. firmy kšeftují z díly z aut, která měla zlikvidovat, je taky věc podivuhodná - ale jak je vidět, nikoho z kontrolních orgánů to netrápí - možná pro mnoho lidí - majitelů porouchaných aut naštěstí (a kde není žalobce, není soudce).

norek*
Jedna se o automobily VW Golf II, takze stariky na ktere se toho uz dily shaneji hure. Nemyslel jsem to prvotne na kseft, ale spousta veci co zbyde se muze hodit nekomu jinemu. Pripadne bych si nejake dily i rad nechal do zasoby.

 

mzxy*
hodnocení

0x

Běžným postupem je také zmiňované zakoupení tzv. "exportních" značek za 450,- Kč

stačí předložit velký a malý TP k autu a uvést iniciály osoby která bude po dobu platnosti exportních značek tyto užívat , předpoládá se nějaký cizinec s adresou v cizině, nejlépe mimo EU...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]