Škoda octavia II 1.9 tdi dobrá volba?

Od: Datum: 18.01.16 23:01 odpovědí: 16 změna: 21.01.16 11:35

Dobrý večer, za nedlouho zvažuji koupě jiného auta. Tak jsem se poohlížel, napadlo mě koupit české auto. Šel bych do škodaoctavia II . 1.9 tdi nebo 2.0 tdi ročník 2005 .Koukal jsem, že nájezdy jsou cca kolem 250 tis Km. Je to dobrá volba , jaké jsou časté vady? Kdyby někdo přidal vlastní, zkušenost nebo poradil jiné auto Cenová relace 110 tis. Děkuji za reakce a přeji hezký zbytek večera,.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.01.16 06:57
avatar
Okta 2 v dehtu za 110k kc to bude mit nalitano 20x pres Zemekouli a bude pres velkym servis za nemale penize.
A radeji 1,9 nebo pro ojetiny radeji benzin.
doplněno 19.01.16 06:58: Jo ono se to lepe prodava kdyz je na tachaci kolem 200k nez 500k+ a to jen vymeni par osoupanych veci v interieru.
Proto volte sveho mechanika kteremu hodne verite a vyzna se.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.01.16 07:50
Jj 1.9 je nesmrtelna, u dvojkove je to tusim 77 kW, u jednicky 66 a 81kW.
doplněno 19.01.16 09:53: Jen doplnim v navaznosti na kolegu dobre zabezpecit a hlavne pojistit proti kradezi.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.01.16 09:19
Jen hlupák může v ČR koukat na stav km na tachometru! Koukejte na stav vozu s někým kdo se vyzná. V naftě bertw ale pouze 1,9ku
Auto to není špatný,ma svy mouchy jako každý,největší pruser,UE se dost kradou - xenony,airbagy, navigace, cela auta.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.01.16 10:50
Pokud ji nekoupíte od velmi dobrého známého - prvního majitele, tak km na tachometru ignorujte, 80% je stočených. Mechanický stav motoru lze nejpolehlivěji poznat podle zvukového projevu a chování, případně změřených tlaků. Stejně tak nikdy nemůžete věřit řečem, že má nedávno dělané rozvody, ty si musíte nechat udělat co nejdříve u tohoto auta sám, protože přetržený řemen znamená smrt motoru.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 19.01.16 17:06

koupil bych to české auto v německu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 19.01.16 17:21
avatar

Za ty peníze ojetou plečku? Na vašem místě bych si vzal 60tis, koupil v dané kubatuře s lepší výbavou jinou značku, dal 30tis do generální opravy a spokojeně jezdil.

Všiml jste si, že u většiny ojetých aut se zastavil tachometr pod 200tis km? A když je nad, tak zase do 300tiskm. Ve firmě máme služební vozy na 2-3 roky, najedou přes 200tis a dají se dál. Takové autíčko 10 let staré může mít opravdu přes půl mega. Motor to zvládne, to se nebojím, ale auto stárne celkově - plechy, řízení, brzdy, interiér - vše se opotřebuje...

Porovnejte si octavii s citroen C5 - 1,6HDi je nejlepší motor citroenu, 2,2HDi pak také není špatný. Při zadání těchto dvou typů se nejprve seskládají citroeny do cca 70tis v plné výbavě, pak chvilku nic, pak začnou ty octavie II, které v daném roce byly zrovna s většími chybami...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.01.16 17:39
avatar

Motor 1.6HDi PSA (peugeot,citroen) lze jen doporučit, výrobce ji dává snad ke všem svým modelům a když se budete jen starat tak věřím že je takřka nezničitelný.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 19.01.16 20:22

Tak podle redakčních testů motoristických časopisů jsou právě motory HDI 1,6 absolutně nejhorší. Jejich životnost je prach mizerná. 200000 km je jejich limit.

http://www.auto.cz/ojety-citr…hdi-se-vyhnete-obloukem-81451

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 19.01.16 20:30
avatar
"Expert Auto ESA radí" *smich**haha*
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.01.16 21:16
avatar

Tak to mám doma a ve firmě nějaké abnormality - již 2x 2 generace tohoto motoru najely přes 350 tis. a pořad jedou a na firmě jsou dva ještě první které nebyly zrovna moc vychytané co mají nakroutěných přes půl milionů km a jezdí dál. Ještě jsem od žádného majitele neslyšel názor že by při dodržení udržby ten motor fatálně selhal .. uniky oleje jsem nikdy nezaznamenal - parkuji v garáži a nikdy jsem flek nezahlédl.

Vzhledem k tomu že je to vlastně jediný motor který koncert do některých modelů nabízí a vlastně je to jeho vlajková loď tak je celý názor nesmysl ... za to tam radí aby jste vybrali motor který výrobce přestal dělat kvůli poruchovosti a do daného modelu ho snad ani nedával ... *smich* trochu zvláštní článek

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.01.16 17:37
avatar

Koupit něco jiného, lepšího - od jiného výrobce s lepší výbavou a levnější.Moje rada ..

Ale teda pokud tak za ty peníze bude mít nalítáno hodně, nejspíše bude stočená, stav spíše horší takže schovat peníze bokem do oprav, je dost věcí které můžou reálný nájezd prozradit - v interiéru (ty jde ale vyměnit, něco pozná mechanik které by jste si měl vzít sebou, nadále však platí že kupování ojetého auta zvláště takového je spíše loterie). Dokud budou zákazníci očekávat že 10let staré auto z roku 2005 bude mít najeto 90tis tak se prostě stáčet km budou. Pokud je o auto postaráno nemusí vysoký nájezd jako takový vadit, auto může najezdit opravdu hodně pokud je do něj investováno- na takové ojeté auto ale narazíte velmi zřídka - nejlepší je vybírat ve velkém servise kde prověří i historii vozu po té stránce zda-li není kradené nebo na něj není uvalená exekuce apod.

Nejlepší volbou bude asi motor sice trochu nekultivovaný ale kvalitní 1.9TDi PD - Pumpe Duse ( po faceliftu se objevili common rail diesel, ty jsou značně tiší a celkově kultivovanější) - je ovšem potřeba věnovat péči udržbě a pravidelně kontrolovat olej. Obloukem se vyhněte 2.0 TDi zvláště 16V který byl chronicky známý poškozováním rozvodů a zadíráním motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 19.01.16 17:41

A ktere ze to lepsi auto od jineho vyrobce s lepsi vybavou a levnejsi mate konkretne na mysli?

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 20.01.16 08:54

Zadřené TDI v Oktávce, o tom jsem ještě neslyšel, to by musel jezdit najitel bez oleje. 16V měly problémy s netěsnou hlavou válců, ale většina takto postižených aut už bude mít hlavu novou, kvalitnější. Rozvody u TDI by měl dělat zkušený mechanik. Je třeba spíše počítat s klasickými věcmi, jako je turbo a dvouhmototvý setrvačník. 8V verze je v podstatě převrtaná 1.9 TDI.

Jen je potřeba se vyhnout 125 kW verzi motoru, tam jsou chronické problémy a nefungovala dobře ani jako nová.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 11:35
avatar
2,0 tdi rada praska ojnice.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 00:35

http://www.autoforum.cz/zivot…-tyto-ctyri-ojete-skody-a-vw/

Hodně zajímavý článek o nájezdu km. Nepoznal jsem nic. Kolik pak mají ty vybydlené octávky s 250k na tachometru... :)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.