Jsou zimní pneu nutná pro STK?

Od: Datum: 18.01.16 10:16 odpovědí: 19 změna: 19.01.16 14:03

Jsou zimní pneu nutná pro udělání STK v tomto měsíci (leden 2016)?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: eee
Datum: 18.01.16 10:38

nejsou nutná pokud mají dostatečný vzorek - 1,6mm a jedete, když není led, sníh a námraza...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 18.01.16 11:05

Ale ono je to v zákonu jinak, tedy s "led, sníh a námraza...". Klidně jezdím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.16 11:22
avatar

Ne, nejsou podmínkou, klidně můžete TK absolvovat i na letních, pokud budou mít zákonem předepsanou hloubku desénu.
Platí to, i kdyby bylo v čas vaší návštěvy venku třeba 1m sněhu či náledí, protože TK nehodnotí porušování dopravních předpisů, ale technický stav vozu. Auto na TK můžete dovézt třeba odtahovkou, na vleku, takže se vás aktuální meteorologické podmínky vůbec nemusí dotýkat.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: buss®
Datum: 18.01.16 11:42

To jo, ale dovedu si představit situaci, že z nějakého důvodu technik zvedne telefon...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 18.01.16 12:18

Vzhledem k tomu, ze STK je celkem velky pocet a kazda je rada za zakazniky, tak si naopak takovou situaci predstavit nedokazu. Pokud by se rozkriklo (coz v dobe internetu neni problem), ze STK udava zakazniky na fizlarne, tak to tam muzou do roka zavrit, protoze nebude tu STK komu delat...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 18.01.16 12:24

To jako že ho technik aktivně udá policii že od stanice odjíždí na letních a silnice jsou zasněžené? Pochybuju, to by ho musel hodně naštvat. Taky pochybuju že by se tím policajti zabývali - museli by vyslat hlídku nebo spíš udělat stíhací akci atd. a ani neví kam jede...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 18.01.16 12:25

Nejsou.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.01.16 13:37
avatar

Nejsou třeba zimní pneušky na STK.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 18.01.16 13:50

Potřeba nejsou,ale jednu otázku,proč je nemáte?..to toužíte na tomhle náledí zabít sebe nebo někoho jiného

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 18.01.16 14:05

Treba proto, ze tazatel netouzi po tom, nekam jezdit? A kdyby "nemusel" na STK, tak ani nikam nepojede? Nebo proto, ze kdyz uz nekam pojede, tak prizbusobi rychlost a styl jizdy moznostem svych pneumatik?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fik
Datum: 18.01.16 14:20

Na opravdovém náledí,přeloženo ne tím rozsoleným sajrajtem co bývá třeba v praze,ale na opravdovém náledí nebo na zasněžené silnici na vysočině jsou zimní gumy to jediný co můžeš udělat pro to aby jsi dojel,s letníma to v nejlepším případě neprojedeš,v horším skončíš v pangjetu. Jediná věc kterou bych uznal že tazatel v zimě nejezdí

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.16 14:37
avatar

na opravdovém náledí jsou i ty nejlepší zimní gumy k ničemu pokud je ten špatný díl mezi volantem a sedačkou!

zbytek vaší odpovědi je mimo mísu. o Vysočině tazatel, myslím, nepsal...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 18.01.16 16:42

Na opravdovém náledí právě směs pneumatiky je rozhodující,jistě že je největší zásluha na řidiči ale na tomhle taky a o tom jaký je to rozdíl jsem se mohl přesvědčit sám,zatímco já jsem namrzlý prudký kopec sice s obtížemi ale vyjel,lidi na letních si ani neškrtli. V brzdné dráze a řiditelnosti bude ten rozdíl to samé. Je to mimo mísu,jen jsem zauvažoval co může někoho vést k tomu v zimě nepřezout

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.16 17:32
avatar

"jen jsem zauvažoval co může někoho vést k tomu v zimě nepřezout"
Nic ve zlém, ale nejspíš patříte mezi současnou generaci řidičů, kterým už se současnou mediální masáží podařilo vymýt mozek natolik, že si myslí, že v zimě se bez zimních pneu jezdit nedá, že auto bez ABS a airbagů je životu nebezpečné a že rozjet se v autě bez zapnutých bezpečnostních pásů se rovná okamžité sebevraždě v přímém přenosu jen co se auto pohne z místa ;)Ale věřte, že není tomu tak - kdybyste jezdil víc jak nějakých 20 - 25 let, pak bystě věděl, že tohle všechno lze a je to úplně v pohodě. A vzpomeňte si na tohle za nějakých dalších 25 let, až auta budou jezdit sama bez řidiče a bude se do občanů mediálně bušit, jak řídit atomobil jako řidič je strašně nebezpečné a že to vůbec nejde :-D Takže vězte, že třeba ještě před nějakými 25 a více lety nic jako speciální zimní pneu takřka vůbec nebyly - jako zimní pneu se používaly pneumatiky s hrubým vzorkem (číslo vzorku už si nepamatuju), ale protože pneumatiky jako takové nebyly levné, tak se používaly hlavně protektorované pneu. A používal je jen ten, kdo bydlel v oblastech, kde padalo víc sněhu (podhůří, hory) a pouze na hnací nápravu, aby se prohrabal vysokým (10cm +) sněhem. Pokud budu psát ze svých zkušeností, tak dokud jsem bydlel v Hradci Králové, jezdil jsem na univerzálním vzorku OR6 na celém autě, až po přestěhování v r. 85 do podhůří jsem začal hnanou (u mne tenkrát přední) obouvat na zimu do těch výše uvedených "zimních" a to jen proto, že jinak bych si musel cestu domů vždycky proházet od sněhu, se zimními se vyhazovat nemusel, ale prostě sem to projel. A vydrželo mi to až do zavedení předpisu na povinné obutí celého auta do zimních zcela nedávno - nebýt toho předpisu, jezdím stále na univerzálech a pouze na hnanou, když napadne sníh, dávám zimní.Je fakt, že ono se dříve zdaleka tak nesolilo jako dnes (dříve jen silnice 1. třídy, ostatní se jen prohrnovalo a sypalo max. škvárou), že bylo hodně řidičů, kteří se spadem prvního sněhu postavili auto do garáže na špalky a vyjeli zase až na jaře, že jezdil v zimě jen ten, kdo to uměl a ne každý trouba jako dnes. A taky je fakt, že když to klouzalo, tak se prostě jezdilo krokem. Když vypravoval třeba extchán, že někdy okolo roku 70 vezl svoji tchyni na hřbitov se starou octavií 100km daleko a protože to klouzalo, tak to jeli přes 4 hodiny - to by se dneska všichni řidiči zbláznili, protože většina když nemá i v zimě jen mokrý asfalt, tak neumí jezdit. A někdo zase holt může považovat za zbytečné v zimě přezouvat.. ;)

Ohodnoceno: 4x
 
Od: fik
Datum: 18.01.16 19:02

Ne opravdu ze mě mluví jen čistá zkušenost,tu škodovku na OR 36 jsem v zimě taky řídil,trakce díky motoru vzadu a poháněné zadní nápravě dobrá,ale jinak katastrofa,jako sáně na ledě,vzorek byl dobrý,přes 6 mm, Neříkám že by se s tím nedalo dojet,ale myslím že v době kdy stojí sada pneumatik 13´´ do 4 tisíc a vydrží několik let jsou podobné návraty do starých časů zcela zbytečné a opravdu život ohrožující. Stejně tak jsem jezdil s favoritem,tam byly taky nějaký starý univerzálky,číslo už nevím a to byla úplná hrůza,ta škodovka se aspoň vyhrabala,ale tohle ne,každý sebemenší kopec byla loterie,je jedno jak se zacházelo s plynem,prostě v půlce kopce se to začalo hrabat a hotovo,ani prd,nepomohlo pomalé rozjíždění jen se spojkou bez plynu,nic,jak jsem přezul na levný zimní barum polaris tak to byla rázem úplně jiná,minimálně o 40% lepší vlastnosti. Teď mám feldu,ta sice ABS má ale auta bez ABS znám velice dobře,a opravdu nejsem nějaký zhejčkanec který by si nechal bulíkovat v autorizovaným servisu že jestli neudělám to či ono tak že se zabiju. Zde je plno silnic kde se nesolí ani nesype štěrkem a to už si člověk potom rozmyslí jesli mu jeho zdraví za těch pár stovek stojí,a kdyby ne zdraví tak aspoň majetek nebo třeba i jen obyčejná věc jako dojetí z bodu A do B.

Rozdíl vidím i na přívěsným vozíku,to je starý vozík dělaný po domácku a jsou na něm náboje ze škodovky a právě ty zmiňované OR 36,zatímco auto na zimních drží jak přibitý,vozíku stačí jen velmi mírná zatáčka a už za mnou jede bokem,a to podotýkám že i plně zatížený přes povolenou mez

Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 18.01.16 20:42
avatar

Škodovky neposoudím, nikdy sem ji neměl, to samé jsou ty uváděné OR 36 - neznám, jezdil jsem až do 97 pouze diagonální pneu, většinou protektory. Celé roky jsem své wartburgy obouval na léto na předek diagonály se vzorkem OR6, na zadek diagonály se vzorkem Os30. S napadáním prvního sněhu šly Os30 dolů a na zadek jsem dával ty OR6 z předku, na předek pak "zimní" vzorek Os14. Všechno protektory, první nové pneu (zimní radiály) jsem kupoval od 84, co jsem wartase koupil, až v 97 na předek na tenkrát nově pořízeného kombíka, protože s tím sem jezdil po celé republice jako se služebním. Pneu to byl tuším nějaké Kormorany, název vzorku netuším, musel bych se jít podívat (ještě je někde tady mám). Za celé ty roky kromě asi 2x totální ledovky, kde jsem to teda od škodovek v kopcích dostal, fakt nepamatuju problém, v hlubokém či neujetém sněhu jsem škodovkám 120 i na výše uvedených kombinacích pneumatik s přehledem vždycky ujížděl. Teď mám warťásky odstavený a lítám s ladou 2107 a i když jezdím o hodně pomaleji než s wartburgy, jak to trochu klouže, je to i přes komplet zimní pneu tanečnice - bokem pomalu v každé zatáčce, což já moc nerad. I to je důvod, proč tvrdím, že nařízení povinných zimních pneu na všechna kola je nesmysl - kdo to potřebuje, obuje jak potřebuje, ostatním to stejně nepomůže - pro laiky to navozuje akorát falešný pocit bezpečí (mám zimní pneu, tak se mi přece nemůže nic stát).
Pokud by vás zajímaly historické vzorky pneumatik, tak tady je pěkný přehled i s obrázky a popisy.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.01.16 00:34

Ahoj Ronyxi.

Ten odkaz na gumy je fakt dobrej. Mnohé z nich jsem měl a na mnohé si dokonce pamatuji. To je to zvláštní. Ta or 14, jsem si myslel, že byla 24. Odkaz jsem si uložil. Jako už mnohé jiné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.01.16 14:03

Tak se omlouvám,ne OR 36 ale OR 34 ty jsem měl na škodovce,dneska tohle je celkově epidemie,auta mají plno různých asistentů a člověk si myslí že je s tím nezranitelný a když napadne troška sněhu tak už z toho ty bu**ny kolabujou. Mě nezastaví žádné zimní podmínky,já jezdím klidně v závějích,na ledovce,na čemkoliv,ale na ty pneumatiky si potrpím,i když je to třeba jen 30% rozdíl,i to může hodně pomoct,stejně tak mám v autě veškerou výbavu jako lopatku,řetězy,startovací kabely atd,ale řetězy jsem použil jen na horách a startovacími kabely jsem vždycky jen zachraňoval ty méně připravené,ale i tak je lepší to mít. Kdyby stály pneumatiky 15 tisíc tak neřeknu,ale ta cena je směšná,na 3-4 roky to vydrží a těch pár stovek na rok si rád zaplatím,pneu mám na diskách,vždycky je jen nechám vyvážit a nazuju sám. Náhodou lada to bylo hustý auto,s tím v zimě na letišti to teda byly věci,stejně jako se škodovkou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.16 21:14
avatar

Pro fik: Třeba proto, že má více aut a tohle používá jako veterána na výlety převážně v létě a za letního počasí. Ale vyjímečně musí vyjet i v zimě, když mu dochází technická kontrola. Moje verze. Možná špatná, ale znám takové lidi, co mají 1000ky, 100ky 110ky a s nimi jezdí je za hezkého počasí, tak pro ta auta přezouvat na zimní, když na zimu mají něco novějšího.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.