Nejste přihlášen/a.
Taky zdravím,
že by se lepilo obložení na destičky slyším prvně, ale že se tím někdo zabývá vyloučit nemohu, i když o tom pochybuju, protože to pro toho "lepiče" nemůže být ekonomicky snad ani zajímavé (když se porovná cena nových destiček a kolik by stála práce a obložení).
Čelisti (lidově pakny) do bubnových brzd se lepí běžně už dlouhé roky a za svých 35 let aktivního ježdění a výměn X paken (lepených) jsem nezažil a ani neslyšel o tom, že by se někomu nalepené obložení (tzv. renovovaná pakna) rozlepilo. Nedaleko tady je (nebo možná že už to nedělá - nevím víc jak 5 let jsem to nepotřeboval) chlapík, ke kterému jezdilo na lepení celé široké okolí, brali od něho automechanici i servisy, pro běžné vozy to dělal dokonce výměnou (člověk přivezl starou ojetou, zaplatil 80,-Kč a dostal zrenovovanou - nově nalepenou paknu za cca polovinu ceny nové, navíc bez shánění). Je ale fakt, že ten pán měl za sebou dlouhou historii renovace paken - dělal to soukromě už za socialismu (před rokem 89) - nějakému začínajícímu garážníkovi bych to taky nedal.
Když už se tady narazilo na protektorované pneu - taky je krásně vidět, jak vymývárna mozků funguje (protektory jsou nedůvěryhodné). Jezdil jsem jen na protektorech dlouhé roky (na některých autech mám ještě socialistické protektory dodnes, ale s těmi auty už běžně nejezdím) a a mě se nikdy nestalo, že by mi protektor udělal nějakou neplechu. Jenže - ono je to taky o dodržování předepsaného. Dříve platilo, že protektor je do max. rychlosti 90km/h. Já to dodržoval a bez problémů. Známému protektor bouchnul a taky tvrdil, že protektory jsou špatné. Ale po mém dotazu v jaké rychlosti mu bouchnul, z něj vylezlo, že asi ve 120km/h na mě koukal jak jojo, když mu říkám "a víš že jsou jen do 90?" Nevěděl a pak se divil. To samé platilo u opakovaného protektorování - 1. protektor na autě kamkoli, 2. protektor už jen a zadek nebo na vlek a 3. protektor už jen na vlek. Když tohle někdo nedodržel, mohl si za případný problém sám.
Pneumatiky, bez ohledu na to, jestli nové, nebo protektory, se smí použít pouze se stejným, nebo vyšším rychlostním indexem, než je konstrukční rychlost vozidla. Jediná výjmka je u zimních gum, ale pak je povinnost to vyřešt přeznačením, např. samolepkou na tachometru. Takže alespoň teoreticky by se nemělo stát, že řidič neví, kolik smí nejvíce jet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.