Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lékařské tajemství vs. schopn. řízení busu

Od: tourni odpovědí: 36 změna:

Zdravím.

Kvůli ambicióznosti a vznětlivosti jsem neprošel dopravně psychologickým vyšetřením na řidiče autobusu. Později jsem se psychicky zhroutil z toho, že jsem dlouhodobě nezaměstnaný. Nyní se léčím u psychiatra. Užívám Cipralex na úzkosti. Depresi podle tohoto lékaře nemám, já si ale myslím, že mám, a budu usilovat o to, abych mohl užívat antidepresiva.

Z dopravně psychologického vyšetření si pamatuji, že jsem tam musel uvádět užívané léky. Teď bych tam správně měl uvést Cipralex, příští týden možná už i nějaké antidepresivum. Zaprvé chci vědět, zda mě tyto léky mohou v zájmu o práci řidiče autobusu znevýhodnit, a zadruhé, jestli se na to přijde, když to zamlčím.

Děkuji.

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rocco*
hodnocení

2x

Sám uvádíte důvod proč jste neprošel. Bez urážky, hledejte si jiné zaměstnání řidičů šílenců je dost.

 

ver*
hodnocení

2x
Zaprve, cipralex je antidepresivum. A zadruhe, opravdu doufam, ze se na to prijde jeste pred tim, nez byste zacal ridice delat a ne az pote, co v dusledku vedlejsich ucinku zabijete nekolik lidi. Pak se na to rozhodne prijde a odnesete to dvakrat tolik (tedy vam dobre tak, ale chudaci lide...)

 

ju*
hodnocení

2x

1/ ano - vašim problémem je, že jste jiný a podle popisu máte problém s psychikou, případné konflikty s cestujícími neustojíte a budete nebezpečný pro přepravované.

2/ ano - vystavujete se trestní odpovědnosti pokud léky a léčbu zamlčíte...

Ony se psychofyziologické testy nedělají jen tak z plezíru...

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

toumi,

právě proto je vyšetření více jak 300 otázek, malování obrázků, mačkání tlačítek dle barev a zvůků, aby odborník poznal, že nemůžete být OK. To vy nepoznáte, co pozná odborník a cítíte se ukřivděn. Já Vás chápu, ale chápejte Vy, že ostatní můžou mít jiný názor jak vy.

Nemocný často neví, že je nemocný. Vy víte že jste nemocný, dost těžce a proto nemůžete řídit autobus.

 

hodnocení

2x
avatar zmizik

Předtím než bych se zrhoutil z toho že sem neprošel psychotesty, zkusil bych testy u jiného psychologa.

Je pravda že na řidičák D ti stačí základní škola, ale neřekl bych že profi autobusák pouze se základní školou je to pravé co bych chtěl na silnici potkat - je rozdíl mezi majitelem řidičáku a řidičem.

Nepíšu proto, abych polemizoval o psychotestech, píšu protože sem sám autobusák s praxi z linkové dopravy a převážně mezinárodní zájezdové dopravy a mohu tě trochu uvést do obrazu.

Celá ta práce jako taková je práce s lidmi. V linkové dopravě máš nalajnovaný jízdní řád, neřešíš doby řízení a přestávky, celá směna je schválena krajským úřadem. Usmíváš se na lidi a je jedno jak ses vyspal. Pokud ses vyspal špatně a budeš protivný, máme facebook a určitě by ses tam na stránce dopravce v nějakém příspěvku nespokojeného zákazníka našel. Dopravce ti za odměnu sáhne na prémie protože zákazník ma vždycky pravdu.

Práce zájezdového autobusáka je daleko pikantnější. Předně je to znalost sociálních předpisů - jaká je maximální dvoutýdenní doba jízdy? Kolik mohu mít zkrácených denních odpočinků? Do kdy musím provést náhradu zkráceného týdenního odpočinku? Za neznalost těchto předpisů lítají v západní evropě stovky ale při hrubých nedostatcích i tisíce eur - řidič má výplatu především nosit domů. Pak technika - drobné opravy na cestě + stres znepokojených cestujících. Pořád zvládáme? Píchlé kolo. Pak orientace na silnicích a ve velkoměstech. Průvodkyně řekne v Paříži: nejprve na bastilu, ke konkordu, náměstí republique, opera, vyhodíte nás u ajfelky, a v pět se sejdeme u la fayete. Víme kde zaparkovat a kde za to zaplatit? Na poznávačce takto jezdíme každý den, od rána do večera, nesmíme zapomenout na prodej piva a kafe, to zákazník vyžaduje. A usmívat se za každých okolností. Jedna štreka do paříže se jede 18-20 hodin přes noc, poté oba řidiči 9 hodin spí v autobuse přes den, pak se vrátí dovolenkáři a jede se na hotel, kde zjistíš že máš s kolegou na pokoji manželskou postel. Normálka.

...tak sem to utnul ale byl sem načatý a rozepsaný že bych to mohl vydat knižně, říkám si že pro začátek by to stačilo - ale otázkám se nebráním


doplněno 15.01.16 22:27:

"Až tam udělám sebemenší průšvih, tak ať mě odsoudí, až zčernám, ale do té doby je to jenom spekulace."

Jinak pardon - ale takto se uvažovat nedá. Řekl bys přesně tohle těm padesáti lidem za zády do očí? Asi né... pak by se zřejmě všichni rozutekli.

Lékařské tajemství vs. schopn. řízení busu

 

pt®
hodnocení

1x

Nevím, zda je nutné, hned Vám odebrat ŘP. Možná by Vám psychiatr měl vystavit neschopenku a po dobu PN neřídit žádné vozidlo. Nevím z čeho máte deprese, ale bylo by lepší dělat vše pro to, abyste léky odboural. Až se budete cítit po lécích trochu lépe, dejme tomu za 3 - 6 týdnů, měly by se dávky snižovat a nakonec vysadit. Nejste jediný, kdo si zaskočil k psychiatrovi, ale po odeznění problému, je třeba skončit s léky. Choďte ven do přírody, dělejte nějakou činnost, choďte si každé ráno zaběhat, nebo, co já vím. Ale pokud se stanete závislý na lécích, tak je s řízením konec. Je to Vaše rozhodnutí.

 

hodnocení

1x
avatar ruze

Máte úzkosti,deprese,psychicky jste se zhroutil...užíváte na to léky,promiňte,ale vy by jste asi neměl jezdit ani na kole. Můj bratr řídí trolejbus i autobus,je zdravý a sám uznává,jak je to psychicky náročné i pro zdravého člověka.Pilot Andreas Lubitz se taky léčil na psychiatrii a jak to dopadlo? Jste ještě mladý,snažte se realizovat v jiné profesi.

 

cicko*
hodnocení

0x

Svěřte se psychiatrovi o jaké zaměstnání usilujete a pokud je při smyslech, tak Vám to snad vymluví a postará se o odnětí řidičského oprávnění.

Šofér autobusu,který bere léky na úzkosti a deprese?

Doufám,že pokud Vás připustí,nebudu Vašim pasažérem.

Nemůžete zkusit najít jiné zaměstnání,které bude přátelštější k Vašemu zdravotnímu stavu?


doplněno 15.01.16 07:57:

cicko: nerozumím,Vy jste mou odpověď vztáhl na sebe:)?


doplněno 15.01.16 08:31:

cicko: no ježíš,jsem klikl na jiné políčko Odpovědět,než jsem měl...

Snad je jasné,ke komu se vztahovala má odpověď.

cicko*

Máte dojem, že já mám tyto potíže?


doplněno 15.01.16 08:10:

Čemu nerozumíte? Tomu, že reagujete na příspěvek můj a ne tazatele? ;)

 

tourni
hodnocení

Jéžiši Kriste, to se mi snad zdá. Já nejsem žádný šílenec, přísáhám. Nikdy jsem nikomu nic neudělal. Mám čistý trestní rejstřík (vždy jsem měl), nikdy jsem nedostal žádný trestný bod. Promiňte mi tu neskromnost, ale na silnici se chovám příkladně. Mám praxi v nákladní dopravě, byť minimální, ale nechci tam pracovat, protože je tam silný tlak na nedodržování předpisů a tučné pokuty a nepotřebuji vydělávat více.

Opravdu si vůbec nemyslím, že jsem nezpůsobilý. Všechny vyšší skupiny jsem si doplnil za vlastní peníze, stejně tak profesní osvědčení (podívejte se na Internetu, kolik to stojí). V autoškole a školicím středisku jsem byl oblíbený, s výjimkou sk. C + E, kde jsem neuměl dobře couvat, jsem všechny zkoušky složil napoprvé, a to ve městě s tramvajovým provozem.

To, že se s něčím léčím, přece ještě neznamená, že jsem nestabilní (nevím, jakým slovem to lépe vystihnout). Nemám nic jako epilepsii, za své činy jsem plně odpovědný. Na řidiče autobusu stačí základní vzdělání a tuto profesi zastávají i Romové, kteří jsou jinak známí jako nepříliš pracovití. A výcvik jim zaplatí stát. Já jsem si všechno zaplatil sám. Je tedy dle mě krajně sprosté mě takto odmítnout. O dopravně psychologickém vyšetření jsem věděl, ale měl jsem za to, že to má pouze odfiltrovat chronické přestupce; vůbec by mě nenapadlo, že bych nemusel projít. Považuji to za presumpci viny.

Měl jsem přísné rodiče, byl jsem jedničkář a nebyly se mnou problémy. Respektoval jsem, že jako dítě musím poslouchat rodiče; viděl jsem ten konec. Na druhou stranu jsem si svou pozici oblíbil a velmi mě zraňovalo, když se mnou někdo zacházel způsobem, který odpovídal chování mých průměrných vrstevníků, kteří se chodili bavit, zatímco já jsem se pilně učil. Rodiče mě nutili do VŠ, já jsem si tam ale připadal strašně. Necítil jsem tam užitečnost a vadilo mi, že nemám peníze, kteří měli mí vrstevníci, jež se celé roky učili hůře, jelikož už pracovali. Studoval jsem tři roky, ale studium jsem nedokončil. Právě kvůli depresím a neosobnímu přístupu učitelů. Když mi bylo čerstvě 21 let, hledali řidiče autobusu a nabízeli úhradu výcviku, tak jsem se přihlásil. Bohužel mě nevzali. To se mě hluboce dotklo; považuji to za útok na svou osobu. Můj otec za minulého režimu dělal řidiče autobusu v podobném věku.

Když mé studium skončilo nesplněním studijních povinností, nastoupil jsem do práce jako programátor. Brzy jsem si vydělal 40 tis. Kč měsíčně, což pro mě byly obrovské peníze; další peníze jsem si vydělal na přesčasech; v práci jsem byl i o víkendech. V práci jsem ale nebyl spokojený, protože se tam ke mně nechovali uctivě, např. jsem musel pracovat na schwarzsystém. Nakonec jsem po dvou letech ale skončil z podnětu zaměstnavatele, protože jsem měl malou produktivitu práce. Byl jsem moc pečlivý, a proto pomalý. Měl jsem z toho ale radost. Hned pak jsem se přihlásil na profesní školení (ŘO už jsem kompletně udělané při práci).

Mohl bych teď jít dělat třeba realitního makléře, poslali mě tam z ÚP a udělal jsem tam dobrý dojem, ale neláká mě to. Jsem pracovitý a nevadilo by mi chodit ručně rozhazovat reklamu do schránek ani být v práci každý den 12 h, ale já se nepotřebuji topit v penězích, já chci dělat práci, ve které vidím hluboký smysl, práci zodpovědnou a práci s nezpochybnitelným přínosem. Jediný smysl života vidím v tom, pracovat tak, že budu sloužit lidem (mohl bych se dát třeba do církve, ale tam bych necítil tu zodpovědnost). Nikdy jsem neměl přítelkyni, nechci děti, nemám rád cestování, nenávidím alkohol, nikdy jsem se neopil, jsem abstinent a panic.

Mohl bych také spekulovat na měnových trzích, ale ani to by mě nenaplňovalo. Co bych si za ty peníze koupil? Materiální hodnoty mě nezajímají. Já chci, aby si mě lidé vážili, jednali se mnou s úctou. Můj život jinak opravdu nemá smysl. Navíc řidiče autobusu hledají snad všude v ČR. Pro mě je to otázka cti. Věřím, že právě tato práce mě zbaví mých psychických problémů. Ve skoro každé jiné práci nevadí, když do práce přijdu pozdě, tady ano. To jsou hodnoty, které mi byly vštěpovány coby dítěti. Když jsem přišel na autobusovou provozovnu, hned tam se mnou jednali s úctou. Žádný s prominutím debilní úsměv, žádné výběrové řízení. Pracovat jako by dnes nebylo in. Upozornili mě, že se tam denně provádějí testy na alkohol a drogy. Pokud bych se opravdu nedostal ani do zaměstnání, kde je běžně taková pracovní morálka, byla by to má kolosální životní prohra.

Z nákladní dopravy jsem byl odejit proto, že jsem nestíhal. Mimochodem ze své praxe vím, že v osobní dopravě jsou mnohem ochotnější zaměstnat řidiče bez praxe na velkých vozidlech, než v dopravě nákladní. Kdyby mi lidé tak pěkně vykali, jako vy tady, od mých 15 let, a nikdo mi nepředhazoval, že jako student jsem vyžírka, tak jsem se možná nezklamal ve studiu, ba dokonce možná zůstal na VŠ jako odborný asistent. Opravdu nevidím žádný racionální důvod, proč mě za volant autobusu nepustit. Ostatně je mi už 28 let. Můžete mi, prosím, odpovídat na původní otázky?

ver*
Prominte, ale tady vubec nejde o nic z toho, co jste napsal. Taky jde o to, ze nikdy nevite, jak na vas antidepresiva zafunguji, jake vedlejsi ucinky mohou mit. Vetsina antidepresiv dost uspava, je tam dost velka sance mikrospanku. Nebo upadnete do takove letargie, ze je vam vsechno jedno, coz by ve vasem pripade byla katastrofa. A hovorim z vlastni zkusenosti, nepapouskuji neco co jsem slysela. Nejdrive se uzdravte a neohrozujte zdravi ostatnich ani svoje.
doplněno 15.01.16 10:01: A to ani nezminuji to, ze paradoxne nektera antidepresiva mohou stav i zhorsit, napr. se u vas mohou projevit sebevrazedne sklony. To by bylo super, kdybyste to s autobusem plnym lidi nekam napalil, ze?

 

rocco*
hodnocení

0x

O.K. Zkuste si taxikařinu, je to něco podobného, možná o trochu horšího, ale pořád je to práce v dopravě s lidmi. Tam se psychotesty nedělají, max. místopis a to už ne všude. Zdravotní prohlídka je povinná, tak uvidíte jak by jste dopadl. Po čase můžete znovu zkusit bus šoféra.

 

tourni
hodnocení

No, tak děkuji za informace, některé jsem opravdu neměl, ale pořád si myslím, že v té práci nemohu nikoho ohrozit. Cipralex užívám už několik měsíců, a má na mě jen pozitivní účinky; dokonce bych řekl, že řeší přesně jen ten problém, za účelem jehož řešení mi jej psychiatr předepsal (bušení srdce atp.). Je pravda, že jsem usínal za volantem nákladního automobilu, a to jsem Cipralex (ani nic podobného) ještě neužíval, ale bylo to z důvodu velkého a skokového fyzického vytížení (vynášení zboží do provozovny zákazníka) a proto, že jsem byl v práci každý pracovní den od 6.00 do pozdního odpoledne, přičemž předtím jsem zlenivěl na ÚP. Usínal jsem ale jen na dálnici, teď chci dělat řidiče MHD.

V práci se chovám vždy tak, abych hájil zájmy zaměstnavatele, tudíž si nemyslím, že bych některý konflikt s cestujícím neustál. Když budu cítit, že na tu práci nemám, nebo se mi hodně nebude líbit, tak jí zanechám.

Pokud jde o sebevražedné sklony, tak o sebevraždě uvažuji od nějakých 15 let, ale nikdy jsem se o ni nepokusil ani jsem tomu nebyl blízko. Neměl jsem úplně šťastné dětství. Těšil jsem se, že mi bude lépe, ale to, co chci dělat já, bohužel nikdo nechce platit. Měl jsem se rozhodnout pro medicínu; tam by mi velice ochotně platili za to, že bych se neustále dále vzdělával (v IT je bohužel velký tlak na odvedenou práci). Ale to není podstatné. Chci tím hlavně říci, že kdo říká, že o sebevraždě nikdy neuvažoval, podle mě lže (podobně jako v případě masturbace v kontextu doby minulé). Možná bych se dokázal zabít, ale ne nějakou drastickou metodou, a už vůbec ne s mnoha lidmi.

Je podle mě holý nesmysl rozlišovat řidiče autobusu a kamionu z důvodu bezpečnosti lidí v autobusu, protože kamion s autobusem se může čelně srazit z popudu kteréhokoli z těchto dvou řidičů a následky budou stejné. Tímto rozlišením pouze dojde ke snížení výskytu případů, ve kterých bych mohl tolik lidí ohrozit (už nebude stačit kupř. náraz do mostní konstrukce). A v městských autobusech řidiči ani nemají bezpečnostní pásy. Uzavírám, že pokud mám správné informace, k naplnění skutkové podstaty trestného činu obecného ohrožení stačí nedat přednost v jízdě tramvaji s nejméně deseti lidmi za volantem osobního vozu.

Mimochodem s řidiči důchodového věku nemáte strach jezdit? Já jich znám dost. Znám také dost agresivních a nevrlých řidičů autobusů. Strach jet jsem s nimi neměl nikdy. To jsem si dovolil hodně, že chci řádně pracovat a sám jsem do toho dal nějakých 80 tis. Kč, co? Normální společnost by to podle mě ocenila alespoň tak, že by mi znovu přiznala podporu v nezaměstnanosti, ne mě nechala jen na příspěvku na bydlení, aby se mi lidé mohli posmívat a odsuzovat mě. Andreas Lubitz, který ne tak dávno poslal do skal dopravní letadlo (mimochodem je stejný ročník jako já), si vydělal na dva vozy zn. Audi. Za práci, v níž nemusel nic vymýšlet a ve které na něj nikdo neútočil za to, že dělal všechno tak, jak bylo předepsáno. Já bych dělal podobně zodpovědnou práci za 16 až 18 tis. čistého měsíčně, a ještě mi je v tom bráněno. Já si myslím, že tady je chyba v uvažování Čechů. Asi se budu muset odstěhovat. S poctivostí tady nemám šanci.

Pokud je mi známo, před rokem 2006 se v ČR psychotesty na řidiče autobusu nedělaly. Máte pocit, že tehdy bylo méně bezpečno? Také si vůbec nemyslím, že uvést v dotazníku nepravdivé údaje je trestné (při zaviněné nehodě by mi to přítižilo, to ano, ale samo o sobě, jako např. zfalšování maturitního vysvědčení, je to podle mě nepostižitelné; ani na tom posudku na nákladní dopravu nemám uvedeno, že takový doklad se nesmí padělat). Nechte to tedy, prosím, laskavě na mně (když se pořádně naštvu, tak začnu uplácet, a pak to půjde určitě). Dozvím se tedy, jak je to s tím lékařským tajemstvím?

 

tourni
hodnocení

Ještě k tomu řízení vozidla taxislužby: Tak jako návrh to beru, ale to mě tedy vůbec neláká. Jeden kolega z bývalé práce to dělal a konstatoval, že to už tedy nikdy dělat nechce. Taxikáři, na rozdíl od řidičů autobusů, nevozí lidi do práce, ale opilce a zazobance; taxíkem jsem nikdy nejel. Také tam není pevný režim. Taxikář určitě může přijít pozdě do práce, aniž by si to někdo dlouho pamatoval. A konečně na to jsem si nemusel rozšiřovat řidičské oprávnění. Bylo by pro mě ponižující pracovat na takové pozici s řidičským průkazem vyplněným odshora dolů, středoškolskými vysvědčeními s vyznamenáním a pochvalami ze základní školy. Sice jsem vážně uvažoval o práci řidiče rozvozu kusových zásilek, kde první uvedený důvod neplatí, ale rovněž se tam nepracuje jen 8 h denně a nemám dobrý pocit z toho, u sebe vozit ty sumy, které ti rozvozci od zákazníků vybírají.

O práci řidiče autobusu už jsem uvažoval jako malé dítě. Celé roky jsem autobusem jezdil a nespatřuji na tom nic, co by mi vadilo.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Pokud máte jakékoliv omezení - např. dostáváte léky, které omezují schopnosti řidiče - tuto informaci má lékař zaslat na příslušné oddělení, kde vám odeberou po dobu léčby ŘP - resp. zakážou jízdu. Jednalo by se o "obecné ohrožení" (termín zřejmě jiný, ale v podstatě riziko stejné).

Jestli Cipralex nemá vliv na řízení - schopnost řidiče včas reagovat, pak bude vše ok a nikdo nic nikam nehlásí.

V případě zapření nějaké léčby pak nehoda či úraz, který vznikne z důvodu daného problému (léčba úskostí, léky, ovlivnění úsudku/reakcí řidiče) - můžete mít velmi velký právní problém. Např. i pojišťovna může požadovat plnění proplatit z vaší strany, protože jste prokazatelně zapřel něco před zaměstnavatelem...

Nevím, jestli má mnou zmíněnou povinnost jen obvodní lékař - ale otec měl po nehodě a operacích velmi velké bolesti a jeho lékař mu předepsal tlumící léky, s kterými řídit nesměl. Toto měl nahlášeno na PČR. Po pár měsících se medikace změnila, jiné léky byly bez toho zmíněného omezení a řídit opět mohl.

Zeptejte se tedy svého lékaře - ne na poradně laiků.

 

mire*
hodnocení

0x

Možná by bylo dobře, kdyby jste si teď udělal pouzu ve snaze o získání pro vás vysněného zaměstnání. Teď nejste ochotný si připustit, že někdo prostě na své vysněné zaměstnání nemá předpoklady. Jakou máte jistotu, že když dosáhnete svého ( třeba úplatkem ), tak vás ta práce bude opravdu bavit? Sedněte si za řidiče a celý den s ním jezděte na nějaké vytížené trase, nejlépe celý týden, od rána třeba od 4 hodin do odpoledne. A sledujte lidi, jak se chovají a jak jsou milí a přívětiví, jak s nimi musí řidič pořád slušně jednat a ještě k tomu být ve střehu na silnici... . Tohle je práce pro opravdu psychicky vyrovnaného člověka, pro toho, jehož nálada není zavislá na tom, jestli si vzal nebo nevzal léky.

Podle vašeho vyjádření se vám hroutí svět z toho, že jste teď nedosáhl na vaši vysněnou pozici. Nejste žádný blbec, určitě umíte být dobrý jiném oboru. Zkuste třeba jit na volnou nohu v IT, pracovat volněji a podle chuti.

 

buss
hodnocení

0x

Zaprvé chci vědět, zda mě tyto léky mohou v zájmu o práci řidiče autobusu znevýhodnit, a zadruhé, jestli se na to přijde, když to zamlčím.
Co chcete slyšet tady? Zde se o ničem nerozhoduje. Ptáte se na otázky, které mají směřovat úplně jinde. Ale sedět za vámi bych nechtěl, Stres z provozu útočí na všechny a za sebou vezete lidi! Bohužel se člověk vyjeví jaký je až v kritické situaci.
Můžete přece požádat o další vyšetření, revizi, uděláte to?. Jaké lékařské tajemství, požadavky upravuje zákon.

 

hodnocení

0x
avatar diesel
Píšete : Kvůli ambicióznosti a vznětlivosti jsem neprošel dopravně psychologickým vyšetřením na řidiče autobusu. a dálůe píšete : Z dopravně psychologického vyšetření si pamatuji, že jsem tam musel uvádět užívané léky. Takže ne nemůžete řídit bus-jste vznětlivý-jak byste pak reagoval při denodenním stresu v dopravě a při konfliktech s cestujícími? Buďte rád že Vám to lékař nepovolil!Pak by se mohlo stát že třeba desítky osob zabijete a dostal (pokud byste přežil) byste se do ... ale navíc ještě stáhnul do průs... ještě vícero osob (min.lékaře.)Dále jste musel uvést léky -a při psychologickém vyšetření odpovědná osoba rozhodla,nejen dle Vámi udaného užívání léků,že nejste schopen-to NEN´9 porušení ani lékařského tajemství a není to ani to že by si na Vás někdo zasedl.Raději se o toto zaměstnání nepokoušejte nebo alespoň zde na PORADTE dejte místo kde a kdy budete jezdit! To proto abychom-pokud nemůžeme zvolit jiné místo,tak alespoň změnit časyy abychom Vás pak nemohli potkávat na silnici s autobusem!
doplněno 15.01.16 18:56:

Jen tak mimo-co má společného to že jste vznětlivý a obezita obnoho řidiče? Vy totiž vůbec nechápete PROČ vás psycholog nepustil za volant busu!

 

tourni
hodnocení

No tak každopádně díky za upřímnost, ale skutečně nestačím žasnout, co vše tady čtu. Troufám si tvrdit, že takovou logikou by polovina současných řidičů autobusů nebyla připuštěna k výkonu takového povolání. Kvůli dennímu užívání jednoho léku, který mi hodně pomáhá, bych málem měl dostat invalidní důchod? Mimochodem můj psychiatr ví, že jsem se živil volantem (jako rozvozce v nákladní autodopravě), a vůbec mě na žádné skutečnosti související s řízením neupozornil. Obávám se, že jste mě odsoudili bez relevantních informací. Nedávno jsem jel s řidičem autobusu, který měl evidentně BMI na 40. Myslím si, že jestli jsem nebezpečný já, tak on tuplem. Už teď skoro všichni autobusoví dopravci shánějí řidiče po čertech ďáblech. Opravdu si myslíte, že je vhodné mít tak přísné podmínky? Položme si otázku, kdo to pak opravdu bude dělat, když je to navíc za málo peněz a s velkou zodpovědností (která leckomu může vadit). Nároky na studenty se budou snižovat, zatímco nároky na řidiče budou stejné. To je mi logika. Ale o to větší čest pro mě je řidičem autobusu být (tím nechci říci, že se tam budu snažit se protlačit za každou cenu).

Jistotu, že mě ta práce bude naplňovat, nemám nikde. Vždyť jsem přece psal, že toho mohu zanechat. Mě jen štve, že jsem byl v takové pozici (čistý TR, čisté bodové konto) odmítnut. Trvám na tom, že je to presumpce viny, která v demokratickém státu nemá co dělat. Až tam udělám sebemenší průšvih, tak ať mě odsoudí, až zčernám, ale do té doby je to jenom spekulace.

Nemohl bych s čistým svědomím konstatovat, že ty léky ovlivňují mou náladu. Akorát po nich necítím tu úzkost, rozumějte bušení srdce atp., která mi je nepříjemná.

Bohužel v IT je dnes standard home office, a to mi vadí. Já se potřebuji dostat mezi lidi, přičemž nemám rád, když mě někdo vidí dělat něco jiného, než práci.

Ten odborník, pane přispěvateli, mi nedal možnost vysvětlit, proč jsem na některé z těch tří set otázek odpověděl tak pro řidiče autobusu nevhodně, jak jsem odpověděl. Vzít si za vyšetření peníze, přestože věděl, že jsem rok a půl v evidenci ÚP ČR, to naproti tomu neměl. Těch tři sta otázek je dle mě málo a u mnohých jsem hodně váhal. Pan dopravní psycholog přitom ještě na začátku říkal, že kde si nebudu jistý, mám zvolit to, co mě napadne jako první. Odborníka si tedy rozhodně představuji jinak. Opravdu si myslíte, že od té doby, co jsou ty psychotesty povinné, je na silnicích bezpečněji?

A říkat mi, že jsem dost těžce nemocný, to mi promiňte, ale to je urážka lidí, kteří mají rakovinu a podobné nemoci. Je to jako chtít pojistné plnění za jizvu na těle z pojistky, ze které se plní ochrnutí na invalidní vozík (takové případy opravdu jsou).

Autobus řídit mohu, jen si tím nesmím vydělávat. Nevidím žádný problém v tom, pokud bych ty léky měl užívat do konce života. V jedné době v minulosti jsem bral také léky na hypertenzi a byl předpoklad, že je brát už nepřestanu. Spousta lidí trvale užívá léky, např. europoslanec p. Ransdorf, a přesto mohou řídit (osobní vozidlo). To, co tady předvádějí někteří přispěvatelé, je dle mě neopodstatněná panika.

 

fik
hodnocení

0x

Zcela upřímně,nejsem doktor ale antidepresiva jsou oblbováky a utlumováky což se s prací řidiče absolutně neslučuje. Pokud to zamlčíte,pak způsobíte nějakou nehodu a přijde se na to,nevím jestli by se to nedalo klasifikovat i jako trestný čin obecného ohrožení. Pokud chcete pracovat jako řidič,tak buď to budete muset přestat brát,nebo jestli to nejde tak usilujte o jiné zaměstnání,v rámci blaha hodně lidí co se pohybují na silnici.

Stěžujete si na nákladní dopravu,ale myslím že tady to nebude o moc lepší,zase si musíte uvědomit ty nervy,ten pocit vézt plný autobus lidí a mít zodpovědnost za jejich životy,vozit buď uřvaný spratky do školy,nervní důchodce co se hádají o každou slevu nebo ožralý,sfetovaný a smradlavý individua

 

hodnocení

0x

Zdravotní stav zamlčet nelze. V našem ČSAD nám dělá každoročně pravidelné prohlídky lékař firmou vybraný a placený a námi neoblbnutelný. Psych. testy postoupené jinde končí u něj v PC. Podklady od obv. lékařů tam má taky. Takže ví, i kdy jsem měl v pubertě kašílek.

 

adi*
hodnocení

0x

Přestaňte brát léky a zkuste to u jiné firmy, třeba nebude mít tak přísné doktory. Některé firmy když potřebují lidi, veznou každého. Když dostanete tu práci, zbavíte se depresí, budete v pohodě a nebudete mít problémy. Když se pak na něco přijde, řeknete že jste na léky zapoměl, každý může zapomenout.

 

ronyx*
hodnocení

0x

Zdravím,
nepíšete, jestli máte už i D nebo ne. Ale to není podstatné - pokud máte C, velké E a dokonce i profesák, procházel jste různými testy a pak bych viděl jako na místě odvolat se proti výsledkům testů na kterých jste byl teď, případně chtít jejich opakování se zdůvodněním jejich možné neobjektivity (ztráta zaměstnání patří podle výzkumů mezi největší stresové faktory hned vedle rozvodu, úmrtí v rodině atd a právě stres může být faktorem, který ovlivní i zvládnutí psychotestů)
Zamlčovat léky je blbost (kromě jiného i proto, že pokud byste se stal účastníkem třeba vámi nezaviněné dopr. nehody a zamlčení léků by vyšlo najevo, mohla by být nehoda kvalfikována jako s vaší spoluvinou nebo dokonce vinou, takže ve výsledku byste byl sám proti sobě), ale můžete požadovat po lékaři léky, který neovlivňují schopnosti řídit - jak je na tom vámi uváděný Cipralex netuším (nejsem lékař), ale vím, že jsou léky, které na schopnost řízení vliv nemají (info mám od lékaře). Pokud bude váš ošetřující lékař trvat na lécích ovlivňujících schopnost řídit, uvažujte nad změnou lékaře - je už dnes poměrně známým faktem, že mnoho lékařů začíná s léčbou od "drastických" léků (protože jim z toho plynou nějaké výhody) místo aby začínali postupně od nenávykových (relativně nenávykových - návykové je vše - když se naučíte si brát každé ráno kostku cukru a pak naráz přestanete, taky vás to psychicky rozhodí).

 

tourni
hodnocení

Já jsem opravdu rozšiřoval oprávnění v prominentní autoškole a byl jsem tam velmi chválen. Pokud by šlo jen o ambicióznost a vznětlivost, mohl bych to zkusit u jiné firmy, ale s těmi léky si nejsem jistý. Lékařské tajemství si představuji tak, že když nebudu chtít, můj praktický lékař neposkytne údaje o mně nikomu jinému, tedy ani dopravnímu psychologovi nebo podnikovému lékaři. Vzhledem k tomu, co jsem si přečetl, jsem si teď už dost jistý, že v ČR opravdu nemá smysl být poctivý. Radši nebudu chodit k lékaři, abych měl práci (problém je v tom, že když práci mít nebudu, nebudu mít dost peněz na alespoň trochu důstojné přežití).

Mí bývalí spolužáci z IT SŠ, kteří v pololetích i propadali, dneska pracují za 40 a více tis. Kč měsíčně a jsou úplně vysmátí. Já, který jsem jim při testech radil a zpracovával projekty, vypadám úplně nemožně, protože jsem v praxi selhal. Nikdo mě nechce, protože nikdo nehodlá platit pětkrát dražší vývoj kvůli tomu, aby produkt byl výrazně robustnější, jelikož to žádný zákazník neocení. Kdybych ctil alkohol, drogy a sex, tak nemám problém, ale když chci pracovat a sloužit společnosti, tak musím podvádět, abych vůbec pracovat mohl. Nakonec jsem právě z toho vskutku na sebevraždu a člověka, který by v takové situaci skutečně shodil autobus plný lidí z mostu, bych plně pochopil. Nenávidím Čechy. Díky těm lékařským prohlídkám se vytváří obrovský prostor pro korupci, kdy odborníci mohou žádat o úplatky, aby lidé měli práci. Běžte fakt do háje. Já nechápu, jak někdo v ČR může chtít děti. Nechtěl bych se tady znovu narodit.

To se teda pletete tito všichni (co jste vyjmenoval) jsou oprávněni toto znát-pokud by psycholog před vyšetřením nedostal zprávu od OL tak byste tuplem neuspěl,Totéž podnikový ,pokud je, by napsal do zprávy pro zaměstnavatele lék.posudek,ža byste se také již nechytl ani jako řidič kamionu!

Jednu velkou radu-když si myslíte že za to můžou češi-odstěhujte se do SRN nebo rovnou do USA-jistě Vás tam přijmou s otevřenou náručí .Nebo se běžte léčit na psychiatrii kam asi opravdu patříte-alespoň jako laik dle Vašeho sdělení toto soudím!

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Práce autobusáka je silně stresující. Není to jen blbé motání kolečkem, jak si každý druhý myslí. Ono se říká - jednou nohou v hrobě, druhou v kriminále(dnes spíš oběma v kriminále). Pokud jsi vznětlivý, máš deprese apod - vyvaruj se myšlenek na tuto práci. Nevím, jestli si to uvědomuješ, ale při nehodě máš na krku obecné ohrožení. Vypěníš na cestujícího a jdeš bez prémií domů. Opravdu si dokážeš představit vstávání ve 3, i ve 2 v noci do práce? Těch věcí je mnohem víc...

 

tourni
hodnocení

V době rozšiřování oprávnění jsem toužil i po zahraničních cestách, lákalo mě právě to dobrodružství, dnes ale chci jen MHD/PHD. Řidiče autobusu nechci dělat do důchodu; možná spíš ani ne déle, než dva roky. Chci se vrátit k IT; teď zažívám syndrom vyhoření. Právě v takové situaci se doporučuje změna.

Nemohu mít nízké ambice. Jsem z ambiciózní SŠ. Dva lidé z ní, včetně jednoho mého spolužáka, jsou v jisté disciplíně mistři světa; ten spolužák i vícenásobný. Jiný známý z dětství je mistr ČR ve dvou PC hrách, další už napsal IT knihu. Já jsem ani nedostudoval. Přitom jsem to byl já, kdo měl nejopatrnější a nejméně sobecký přístup a do mě se vkládaly největší naděje. Já jsem soutěže vždycky nenáviděl, a svou cestou chci jít dál. Chci dokázat, že má cesta, cesta otevřené dlaně, je lepší, než jejich cesta sevřené pěsti. Psát IT literaturu (popř. internetové seriály) bych chtěl, to je podle mě správné. Jsem mimochodem aktivní na Wikipedii. Bohužel ve svém okolí nemám člověka, který by mi přál to, po čem toužím já, a tak si potřebuji takříkajíc dobít baterky jinde. Zažívám svým způsobem sociální vyloučení. V kvalifikovanějších pozicích je problém, že mě nikdo nechce zaměstnat na dva roky. Dokonce ani na výrobní linku do automobilky mě z tohoto důvodu nevzali. Jiní si s tím nedělají těžkou hlavu, nepovažují to za zradu, ale mně záleží na mém slovu. Je podle mě mnohem menší zlo zfalšovat dopravně psychologický posudek, když navíc ti vedoucí autobusových provozoven mě tam chtějí. Hlásil jsem se i k popelářům (na řidiče), ale tam je plno (mimochodem mám zdravotní omezení na práci v mrazu). Není ostuda prohrát, ale vzdát se bez boje. Znovu říkám, že by to bylo moje kolosální životní prohra. Je to pro mě otázka osobní cti.

Domnívám se, že s tou úzkostí si nerozumíme. Já opravdu nemám pocit, že by mě to omezovalo v řízení. Naproti tomu povinnost brýlí se mi do ŘP dostala až v průběhu rozšiřování, nelíbilo se mi to, ale dnes už bych bez brýlí neřídil; dříve jsem brýle používal jen na čtení, dnes už je nosím trvale. Stejně tak si pamatuji, jak působí alkohol. To bych si také netroufnul, ani na jízdní kolo. O Cipralexu ale nevím. Už řadu let také piji hodně kávy. To mi také budete mít za zlé?

Mezinárodní předpisy jsem v rámci profesního školení studoval poctivě. Sice už se mi to za tu dobu dost vykouřilo z hlavy, ale mám to přehledně sepsáno a kromě toho k tomu mám nakoupenou literaturu, takže bych si to určitě hladce připomenul. Navíc tam se jezdí vždycky ve dvou, a ten druhý bude určitě zkušenější. A za co jednou pokutu zaplatím, byť velkou, to už si budu dobře pamatovat.

Právě proto, že na tratích do 50 km není povinné vést záznam o činnosti řízení, tam chci. V nákladní dopravě jsem měl jinou práci vykázanou jako přestávky, a ještě jsem musel dělat nosiče, často bez závozníka. Podle mě je každá práce na začátku hrozná (myslím třeba první tři měsíce). Mám pocit, že v posledních letech se velmi rozmohlo tvrdit o každé práci, že je (psychicky) náročná. Podle mě je psychicky náročná taková práce, ze které člověk každý den neodchází s oprávněným pocitem, že ten den odvedl dobrou práci. Mě tam nelákají ti cestující, ale ti kolegové řidiči a vedoucí. Byl jsem na třech autobusových provozovnách, všude jsem se cítil skvěle. I v nákladní dopravě jsem měl dost dobrého šéfa (bohužel majitel firmy už tak v pohodě nebyl).

Vstávání na noční mě vůbec neděsí. Při SŠ studiu jsem toho měl tolik, že jsem spal čtyři hodiny odpoledne po škole a dvě hodiny v noci. Několikrát jsem také jednu noc vůbec nespal, tzn. absolvoval dva dny za sebou beze spánku. Na řízení toto určitě není, ale na ponocování jsem zvyklý. Tehdy jsem se těšil, až to skončí, dneska bych ty časy chtěl zpátky. Navíc mně právě připadá strašně kouzelné začínat směnu kolem 4.00.

Nezhroutil jsem se z toho, že jsem neudělal jedny psychotesty, ale z toho, jaké je tady v ČR, resp. v kraji, kde jsem, prostředí. Vůbec to nekoresponduje s tím, jak jsem byl vychován rodiči, a to jsem měl poměrně přísné rodiče, a učiteli, a to jsem byl premiant. Na ZŠ jsem byl takový king, že mi ředitel podepsal pochvalné uznání za práci pro třídu, i když jsem v průběhu roku udělal takovou klukovinu, že jsem jako šatnář ve třídě před tělocvikem schválně otevřel všechna okna dokořán, když se předtím nařídilo nevětrat, protože nemělo jít topení; byl jsem kvůli tomu na koberečku v ředitelně. Menších prohřešků (které nebyly řešeny v ředitelně) jsem udělal víc, a nikdy jsem nedostal ani napomenutí třídního učitele (nanejvýš poznámku); přitom spolužáci je za podobné věci dostávali. Na SŠ jsem měl vyznamenání v šesti pololetích z osmi a radil jsem učitelům. Z této školy jsem však odešel jako vyvrhel, neboť jsem otevřeně dával najevo, že úroveň školy pociťuji jako nízkou a nedostatečnou jako přípravu do praxe. V době VŠ studia se mi zhroutilo rodinné zázemí. Rodiče mi nedávali kapesné, naopak vyžadovali, abych už pracoval. Mě ale studium naprosto pohltilo. Na přednáškách jsem se hodně aktivně zapojoval. Někteří učitelé mě zdravili jako první, protože já jsem je tak rychle nepoznal. Bohužel to doma bylo tak špatné, že jsem to nezvládl dokončit.

Tak lidi, buďte trochu přející. Nebo se mi chcete dále skládat na sociální dávky? Anebo nejlepší možná bude, když vyhlásíme úplný zákaz provozu všech silničních motorových vozidel. Pak už vůbec nebude hrozit, že by se objevil nějaký nezodpovědný řidič. A ještě bude čistší vzduch. Jen nevím, o čem by pak ta média psala.

Přestante se porovnávat s druhými že oni byli horší a dnes jsou lepší atd především však zapomente v dané chvíli na to že Chcete cestovat s busem a současně si tím vydělávat! nejprve se NUSÍTE zbavit těch špatných vlastností-am,bicióznost je asi u Vás velmi silná-toto zaměstnavatelé také nemají rádi a dále Vznětlivost-jako profesionální řidič MUSÍTE být spíš kliďas než Vznětlivý-kuwa už to konečně pochopte a přestaňte to psát takové romány jak jsou na Vás všichni zlí a špatní a začněte u sebe-změnte se Vy a pak Vám bude lépe a možná dosáhnete na vysněné povolání!

Škola a kariéra jsou dvě rozdílé věci.

Ale pořád je to zodpovědnost za lidi. A myslet si, že je v poho něco zfalšovat kvůli tomu aby mi bylo umožněno dostat zodpovědnost za lidi - to je trochu mimo.

Ty řeči o škole, spolužácích a o tom že někdo napsal knížku s tím nijak nesouvisí, vynechal bych to.

Jinak zákaz práce v mrazu taky nemusí být ideální - není to vždy práce jen v košili a kravatě - co třeba očista střechy autobusu od ledu nebo sněhu?

 

wiki*
hodnocení

0x

Už samo o sobě podle mně je divné,že jste v osmmadvaceti letech panic,co já si pamatuji,tak mně a mé vrstevníky ten základní instink sexuálního lovce popadl v prvním ročníku učení a Vy/máte rád vykání/tento pud snad absolutně postrádáte a tam je možná zakopaný pes,protože už i naší dědkové říkali,že ženská kun-da je nejlepší doktor,ta by z Vás to napětí,stres,bojácnost a já nevím co ještě za xindl vytáhla,to Vám ani nepřijde divné,že nemáte chut na babu,podle všeho to je asi anča dlanová,ale toto je normální tak ve čtrnácti,patnácti a u náší generace navojně,ale né ve 28 letech,ale podle těch Vaších stesků,jestli to je vše pravda,tak k tomu psychiatrovi patříte a svým způsobem jste zvláštní člověk a jako řidič autobusu,tak tomu byjste se měl vyhnout,pokud nechcete jednou skončit v kriminále.

 

 

tourni
hodnocení

Mně naopak přijde hloupé se bezmyšlenkovitě řídit tím, co mi říká tělo. Člověk je tvor vyspělý, má rozum. Myslím si, že kdybych tomu podlehl, poškodilo by to mou image. Chuť samozřejmě mám, ale dokáži se ovládat. Ostatně mám umělou vagínu.

Vykání je projevem úcty. Já celý život usiluji o to, aby si mě lidé cenili.

Na samotné ambicióznosti podle mě není nic špatného. Vznětlivost mi pouze vyšla v psychotestech; ve skutečnosti podle mě až tak vznětlivý nejsem, resp. ve vybraných situacích si dávám pozor. Být řidičem autobusu není mým konečným cílem, nicméně kdyby mi to bylo odepřeno, nesl bych si to v sobě.

Nepopírám, že patřím k psychiatrovi, mám možná též Aspergerův syndrom a narcistickou poruchu, dle mě se však nic z toho, co je mi možné diagnostikovat, nevylučuje se schopností řidit autobus. Paradoxně si myslím, že ve vězení by mi bylo lépe, než je mi teď na ÚP ČR.

No, já už jsem chtěl toto vlákno skončit, ale někteří přispěvatelé diskuzi rozšířili o zajímavé příspěvky, tak jsem ještě reagoval.

ju*

Poslyšte vy potřebujete změnu, navrhoval bych ukrytí se na několik měsíců buď do psychyatrické léčebny / pokud tuto korespondenci dáte přečist psychiatrovi nenechá vám ubližovat tímto zvrhlým světem a lidmi kteří absolutně nechápou vaši touhu po změně, či do zařízení provozovaným ministerstvem spravedlnosti - nemohu Vás navádět co udělat aby vás tam umístili, protože mé vztahy s cenzorem, který moderuje diskusi nejsou právě nejlepší... *hi*

 

solenza*
hodnocení

0x

Tak já musím říci, že práce řidiče autobusu v režimu linek do 50 km je pro mě úplná pohoda. Dříve jsem jezdil s kamionem MKD jezdil jsem CZ, Německo, Belgie, Francie, Lucembursko, Velká Británie a byla to fakt honička. Jezdil jsem pro automobilku, takže všechno v režimu Just in Time. To znamená hrozby vysokých pokut za nedodržení termínu dodávky komponentů. Na autobuse naprostá pohoda. Vím, že první linka začíní ráno ve 4:15, autobus mám 12 km ve vesnici a ve 20:10 tak také končím. Pak ještě svým autem chvilku domů a mám klid. Taskže když vstanu ve 2:30, tak to v pohodě všechno stíhám. A přes poledne se můžu vyspat na 5ce v autobuse, když není léto a vedro k padnutí, nebo zase mrazy.

 

pepajonest3
hodnocení

0x
Zdravím, hele já jsem řidič autobusu mhd u Arrivy na lince 165 a taky užívám Cipralex. Spoustu mých kolegů užívá taky občas, v dnešní době to není žádný problém. Lékař nemá žádnou povinnost to hlásit, já taky jezdím. Jen je pravda, že na každého můžou účinkovat jinak, uspávat tě, proto tě lékař upozorní na zkušební dobu užívání - 14.dní. Během této doby se zjistí, jestli ti lék vyhovuje a neuspává tě, pokud jo, můžeš normálně řídit a pokud nevyhovuje, tak psychiatr změní medikaci, nebo sníží dávku. Já taky 14 dní neřídil, aby zpozoroval, jak na mě lék účinkuje a bylo to v pohodě, tak jsem pak hned nastoupil. Určite ti dalsi psychotesty vyjdou, protoze ten lek te sklidni a nebudes u zkousek vybusny. Ty blbce tady neposlouchej, kdyby vedeli jaky ridici u nas jezdi a leky neberou, uz by se autobusem nesvezli. :D Praveze ten lek ti je napomocnikem k teto práci a časem se pak postupně vysazuje. Tak držím palce a třeba se někdy setkáme na linkách. Ahoj.
výtka
Upozornění od sys milancukrar 25. 01. 2016 11:28:00
Pepo, prosím, neužívejte vulgární slova při označování druhých "Ty blbce tady neposlouchej" Určitě by se Vám nelíbilo, kdyby takto oslovovali Vás.Děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]