Nejste přihlášen/a.
Ví někdo, kdy a kde za komuny byla vyzkoušena dálnice D1 jako letiště? Pamatujete se, blokovali vás, byli jste účastníci (vojáci)? Jaký byl výsledek?
toto jsem našel: Letadla na D1 dos/... (ani jsem nevěděl,že to opravdu zkoušeli,a prej bude dál sloužit jako záložní letiště)
---
to je na první část otázky,na ty zbývající odpovídám ne,a nevim ...
zde jsou i fota: lidovky.cz/...
D 1 byla postavena i s cílem možného využití jako přistávací plocha Na Vysočině byly dva úseky několik km dlouhé vybaveny zpevněným dělicím pruhem a ten nahrazen betonovými dělicími kostkami.I když jsem po D-1 jezdil často,nevím,že by se na ni skutečně přistávalo.Vím,že zkoušky byly prováděny na úseku kolem Vyškova,Kde je bývalé vojenské letiště a část plochy se využila jako trasa dálnice.Ale vše je "jedna paní povídala".Protože jsem před mnoha lety na letištích sloužil,znám mnohá záložní letiště po republice,a některá jsou blízko dálnic.Tak to nevím,proč by měla letadla přistávat na dálnici.Snad by vojenští páni o tom rozhodli v případě zničení běžných letišť.
JB
Za komuna v roce 1871 naše D1 ještě nestála. Pokud má na mysli dobu u nás po roce 1948, osobně si nepamatuji, že by se D 1 zkušela jako přistávací plocha. Střední dělící pás na téměř celém úseku by to asi nedovolil
Ta místa jsou minimálně dvě (jedno na km 141 a druhé u letiště Vyškov). Jednoduchá identifikace místa podle toho, že nemá středový trvnatý pás a jsou tam pouze betonová či jinak rychle demontovatelná středová svodidla. Pamatuji si na to a několiktrát jsem byl odkloněn na okolní komunikace, když se lítalo a přistávalo.
Že se silnice, dálnice využívaly za války jako letiště je jasné. Kdo hledá najde. Vizte novaplus.nova.cz/...
Účastník by nebyl?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.