Nejste přihlášen/a.
Kolik to auto tak ročně najezdí? Jestli jezdí hodně, tak toho půl litru za rok bych neřešil. Unikat to může kdekoliv, ne jen z chladiče, nýbrž i kdekoliv v bloku motoru, tam to stejně nikdy nikdo neuvidí. Pokud to uniká fakt malinko, kolikrát se to stíhá i odpařit, a tak na to taky stejně nepřijdeš. Když kontroluješ motorový olej, mrkni pozorně na měrku, zda na ní není emulze. Pokud ne, neřešil bych to, když hladina klesne, dolej.
Voda může unikat prakticky kamkoliv. Děravý chladič, či potrubí, by se asi projevilo únikem větším. Takhle malé množství se stačí za jízdy odpařovat a netěsnost najdete jedině po dlouhé době podle usazenin v místě úniku. Pokud ale voda uniká kamsi do motoru, nemáte šanci. Mimo těsnění pod hlavou to může být prasklá hlava, či blok motoru, ale to se nestává tak často. Přikláním se k tomu, že v tomhle množství bych to neřešil. Vodu sledujte a případně dolévejte. Až kdyby se začala ztrácet ve větším množství bylo by dobré s tím něco dělat.
Já měl vloni úbytek vody 3 litry na 100 km, což už bylo na pováženou a bylo nutné to řešit. Nikde nebyla vidět ani kapka, olej čistý, bubliny v systému žádné. Po dlouhém bádání se ukázalo, že mám prasklý blok na místě běžně neviditelném a voda se i v tomhle množství stačila na horkém bloku odpařovat, takže nikde viditelně nekapala. Až natlakování systému u studeného motoru závadu objevilo.
To je v pořádku. Pokud naplníte nádobku příliš, přebytečná voda vyteče po ohřátí pojistným ventilem (bývá ve víčku nádobky). To, že hladina lehce stoupne po otevření víčka je taky v pořádku, naopak to svědčí o těsnosti systému.Systém má určitou pružnost (gumové hadice a podobně) a je v něm určitý přetlak. Takže když povolíte víčko, přetlak nad hladinou v nádobce zmizí a pružné díly systému vytlačí část vody do nádržky.
Hladina má být za studena právě mezi "min" a "max". Doléváním nad "max" můžete celému systému jen uškodit. Nedělejte to!
Především jedna rada-nikdy nelít nad rysku MAX,proto tam je a protože se teplem reztahuje tak Vám nějakou část vyhodí!Jinak ůbytek půl litru za rok není závratná ztráta.necte kapalinu někde mezi ryskami nim a max a průběžně kontrolujt a dle potřeby dolejte vodu .Odpařuje se voda ne nemrznoucí směs!Nedávno jsem na svém po pětiletech měnil-a její zámrznost za tu dobu poklesla jen o JEDEN stupeň takže z původních -25°C klesla na -24°C!
Jiank zahřejte motor na místě na provozní a přitom sledujte v chladiči-expanzní nádobce (po otevření termostatu-tj v provozní) zda-li tam nejdou bublinky!
Normální bublink,ne čeření hladiny vlivem vibrací nebo chodem VP.Je možné ,i když tvrdíte že hlava a těsnění je OK ale pokud by vytlačovalo vodu pořád-je trochu fouklé těsnění a projevuje se to právě tím,že tam jdou bublinky!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.