Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chladici zmes v chladici

Od: kamikadze odpovědí: 11 změna:
Lidi chci se zeptat. Muze mi nejak se systemu chladice unikat voda? Myslim ze se mi straci chladici kapalina nemrznuca zmes. Je to asi 0,5l z rok. Je to normalne nebo by nemela miznout vubec? Priklad doleju nad risku max kdyz auto zehreje je tam neco mene a kdyz vychladne tak je pod maximem. Pak kdyz nabodbu odkroutim tak malicko vstupne. Jen nevim jestli si to zebere system chladeni ten rozdil nebo se mi voda straci. Tect nevidim nikde nic a taky tesneni pod hlavou motora je ok. Dekuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mara21

Taky bych to neřešil.Kdyby bylo špatné nějaký těsnění,tak by ti to žralo daleko víc.

 

mzxy*
hodnocení

0x

půl litru může prosáknout u zahrátého motoru a odpařit se, také se může "spálit" v motoru bez toho aby jste viděl bílý kouř

 

rasekvasek*
hodnocení

0x

Půl litru za rok nic není,to je běžný úbytek, pokud by se to ztrácelo víc, dá se koupit přípravek na utěsnění chladiče.

V prodejnách autopříslušenství.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

půl litru ročně bych neřešil

 

hodnocení

0x

Kolik to auto tak ročně najezdí? Jestli jezdí hodně, tak toho půl litru za rok bych neřešil. Unikat to může kdekoliv, ne jen z chladiče, nýbrž i kdekoliv v bloku motoru, tam to stejně nikdy nikdo neuvidí. Pokud to uniká fakt malinko, kolikrát se to stíhá i odpařit, a tak na to taky stejně nepřijdeš. Když kontroluješ motorový olej, mrkni pozorně na měrku, zda na ní není emulze. Pokud ne, neřešil bych to, když hladina klesne, dolej.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Voda může unikat prakticky kamkoliv. Děravý chladič, či potrubí, by se asi projevilo únikem větším. Takhle malé množství se stačí za jízdy odpařovat a netěsnost najdete jedině po dlouhé době podle usazenin v místě úniku. Pokud ale voda uniká kamsi do motoru, nemáte šanci. Mimo těsnění pod hlavou to může být prasklá hlava, či blok motoru, ale to se nestává tak často. Přikláním se k tomu, že v tomhle množství bych to neřešil. Vodu sledujte a případně dolévejte. Až kdyby se začala ztrácet ve větším množství bylo by dobré s tím něco dělat.

Já měl vloni úbytek vody 3 litry na 100 km, což už bylo na pováženou a bylo nutné to řešit. Nikde nebyla vidět ani kapka, olej čistý, bubliny v systému žádné. Po dlouhém bádání se ukázalo, že mám prasklý blok na místě běžně neviditelném a voda se i v tomhle množství stačila na horkém bloku odpařovat, takže nikde viditelně nekapala. Až natlakování systému u studeného motoru závadu objevilo.

kamikadze
hodnocení

Dik za odpovedi.. ja si usadeniny vsimam v oblasti na expanzni nadoby jak je spojena skrze polovicu spodek i vhr. Tak na vrchni casti. Prijde mi to jako by napr voda kypela pres vicko ven. Ale od rysky max je to ku vycku jeste dost vysoko. Ten uzaver jde taky blbe zavrit prijde mi jako strhnutei zavit ale zavit je ok.kdyz ho dotahnu na doraz tak vidim ze vicko nesedi rovnomerne ale je troska skrizene. Ale zase sycine sem nepostrehl. Ja sem si vsimnul tohle toho:
V nadobce bilo vody medzi min max. Dolil jsem neco malo nad max. Kdyz jsem pak jezdil po nejaky dobe voda byla mezi min max. Za ztudena sem ji otevril a hladina trocha stupla.. jen nevim jestli je to systemem cirkulaci ze dokaze vodu z naboby stahnou a po otevreni ji pak trochu zvednout. Dekuji.

To je v pořádku. Pokud naplníte nádobku příliš, přebytečná voda vyteče po ohřátí pojistným ventilem (bývá ve víčku nádobky). To, že hladina lehce stoupne po otevření víčka je taky v pořádku, naopak to svědčí o těsnosti systému.Systém má určitou pružnost (gumové hadice a podobně) a je v něm určitý přetlak. Takže když povolíte víčko, přetlak nad hladinou v nádobce zmizí a pružné díly systému vytlačí část vody do nádržky.

Hladina má být za studena právě mezi "min" a "max". Doléváním nad "max" můžete celému systému jen uškodit. Nedělejte to!

kamikadze
hodnocení

Dakujem za odpoved ja som to tam nalial omylom nad max lebo auto bolo v nerovnosti.. ako nahle som snim isiel na rovinu tak uz to bolo nad max. Dakujem

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Především jedna rada-nikdy nelít nad rysku MAX,proto tam je a protože se teplem reztahuje tak Vám nějakou část vyhodí!Jinak ůbytek půl litru za rok není závratná ztráta.necte kapalinu někde mezi ryskami nim a max a průběžně kontrolujt a dle potřeby dolejte vodu .Odpařuje se voda ne nemrznoucí směs!Nedávno jsem na svém po pětiletech měnil-a její zámrznost za tu dobu poklesla jen o JEDEN stupeň takže z původních -25°C klesla na -24°C!

Jiank zahřejte motor na místě na provozní a přitom sledujte v chladiči-expanzní nádobce (po otevření termostatu-tj v provozní) zda-li tam nejdou bublinky!


doplněno 09.01.16 17:56:

Normální bublink,ne čeření hladiny vlivem vibrací nebo chodem VP.Je možné ,i když tvrdíte že hlava a těsnění je OK ale pokud by vytlačovalo vodu pořád-je trochu fouklé těsnění a projevuje se to právě tím,že tam jdou bublinky!

kamikadze
hodnocení

Ake bublinky mate na mysli?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]