Nejste přihlášen/a.
Čau,
Mám takový malý dotaz ohledně brždění... Jelikož teď napadlo celkem dost sněhu, tak jsem si chtěl jít trošku zablbnout, ale příjde mi, že jsou opět nějaké nemocné brzdy... Když na to trošku šlápnu, tak od brzdového pedálu vychází takovej zvuk jako bych dřel tím pedálem o silnici a ABS to opravdu není, to bych poznal... Ono i ten pedál začne celej tak nějak vibrovat a působí to jako by byl o něco zaseklý, nejde vůbec sešlápnout dál a prostě "dře".
Dřív s brzdama byl problém, že byla urvaná hadička na zadní stranu u řidiče, takže je měněna. Jinak kotouče jsou nové a destičky taky.
- O1 1.9 TDI-PD 4x4 74kW (r.v.2002)
Já podporuji názor ABS - na sněhu se abs chová přesně takto - je to jiné, než na suché silnici. Když BEZPEČNĚ dupnete na brzdu silou, má to zpětný ráz? kope?
A to je právě funkce ABS - aby se nešlo do smyku, kope to zpět a brzdí "vibrací", pokud tedy stále i přes to kopání stojíte na brzdě. Smyk si vyzkoušejte s ruční brzdou - a práce s ruční brzdou je v zimě velmi potřebná právě při smyku... doporučuji naučit se s ní pracovat...
Když není sníh a dupnu na brzdu silně, tak ten pedál jakoby kope zpátky a taky dělá ten zvuk, že dře a je to celkem hlasité... A ještě když při tom záseku a dření brzdového pedálu zatočím, tak zůstane jakoby seklý a dře do té doby než srovnám volant... Tohle jsem zkoušel když bylo někdy před vánoci o něco míň sněhu než napadlo teď. Prostě to do smyku nepustí, ten pedál se zablokuje a začne dřít.
Jestli teda máš nové destičky, (takhle dřou staré) tak kotouč sedřený anebo se mezi něj a destičky něco dostalo.
Blbá otázka-dělá to jenom chvíli po rozjetí nebo pořád?...teď v tom slaným sjrajtu brzdové kotouče přes noc trochu oreznou a ráno se ta rez musí odrbat,to pak dělá tenhle zvuk,ale jen chvilku
Dělá to kdykoliv při brždění, třeba při brždění na kopci, kde bylo plno sněhu to dělalo už při lehkém sešlapu.
Na 99% aktivní ABS. A jestli to dělá i při lehoučkým sešlapu, tak přemýšlej o lepších gumách (pokud to nebylo na čistým ledu nebo na mazlavý prosolený kaši)
ABS je na sněhu neštěstí, jen vrní pedál a auto vesele jede dál. Sice se dá řídit, ale prostě nedobrzdíš. Z 60 kmh je rozdíl klidně 20 metrů (pokud umíš brzdit). Nejlíp mi auto brzdí když nechám kvalt a brzdim na hranici spínání ABS, pomůže i natvrdo zatáhnout ručku (ta jede bez ABS, akorát pak auto "zametá ocasem jak liška") Největší rozdíl je když zablokovaný kolo se prohrábne kaší až na asfalt X ABS na tom furt odbrzďuje a kolo se po kaši kutálí a nebrzdí to skoro vůbec...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.