Nabíjení baterie

Od: Datum: 04.01.16 16:09 odpovědí: 10 změna: 06.01.16 23:50
avatar

Dobrý den,

mám takový "problém" nabíjím aktuálně 3 autobaterie paralelně.(75, 52, 52 Ah) Napětí zdroje je 14,5V, ale baterie si berou jen 2A. Baterie měly před nabíjením od 12,2 - 12,6V a ani s jednou nešlo auto skoro nastartovat. (respektive 3 auta)

Čekal bych, že si baterie vezmou větší proud. A i tak nabíjení bude trvat moc dlouho s takovým proudem. Zdroj už více jak 14,5V neumí. A zdroj je to původně 13,8V 20A s možností jemné regulace právě max 14,5V.

Díky za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: gumid
Datum: 04.01.16 17:00

A nejsou už poškozeny? Napětí zdroje je naprázdo 14,5V a s baterkou kolik? Zkoušel jsi jednotlivě připojovat baterie? Jiný zdroj? Chtělo by to spíše zdroj klasický a ne pulzní. Baterkám tohoto typu prospívá usměrněné nefiltrované napětí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.16 18:39
avatar

Ono by to ty baterie taky chtělo připojit jednotlivě a ne najednou, můžou se přebíjet mezi sebou, proto tak "nízký" proud ze zdroje

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.16 19:24
avatar

Když jsem připojil jednotlivě ty baterie, tak proudy v součtu +- 400mA seděly. Vadné by být nijak neměly jak říkám ani jedna neměla před nabíjením pod 12,2V. Je to prostě podivné, že nechtějí větší proud.

Datum: 04.01.16 19:28
avatar

14,5V jak na prázdno tak s bateriemi. Jak říkám je to zdroj na cca 20A, takže 2A ani nepozná.

Datum: 05.01.16 10:47
avatar

Zdroj je napěťově poddimenzovaný, takže z něho nemůžete očekávat plné nabití batérie.Napětí zdroje musí být min.18-20V na prázdno, poněvadž konečné znaky plného nabití baterie, se projeví až při cca16,4V napětí, kdy po dobu 2hod se ustálí a již nezvyšuje.


doplněno 05.01.16 11:36:

Co se týče zdroje (trafa) je zapotřebí aby na prázdno napětí bylo cca 18-24V, čím se zároveň zvýší nabíjecí proud, který postupně klesá a napětí baterie na svorkách v průběhu nabíjení se zvyšuje až na max. 16.4-16.8V. Zároveň stoupá v článcích hustota elektrolytu na 1,28 g/cm3 a tyto hodnoty se v průběhu dalších dvou hodin nabíjení nemění, je baterie nabitá.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jentak
Datum: 06.01.16 10:39

No to je s odpuštěním blbost. Když budete čekat, až na baterkách vyleze napětí na 16,4V, tak je uvaříte a můžete je zahodit. max napětí na baterii smí být cca 14,8V.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 13:05

Jedná se o napětí naprázdno, bez zatížení ! Jakmile se připojí akumulátor, tak napětí klesne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 10:56
avatar

Hodnocení nabíjení olověného akumulátoru je ve sledování proudu,napětí je jen doplňující hodnotou.Je scestné,nabíjet jedním zdrojem tři akumulátory.Proud především poteče do nejvíc vybité baterie.Je spolehlivější nabíjet každou zvlášť,ušetří se čas.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 06.01.16 12:40

na automatrickép nabíječce se nic nenastavuje, sám mám 2 x CTEK a vše běží samo v několika stupních až po šestou zelenou LED diodu

malým CTEK-em na motobaterie nabíjím autobaterii slabým proudem 2 dny, 36 minut je krásná doba, baterie je evidentně v dobré kondici

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 23:50
avatar

Nabíjet takhle paralelně baterie jde, ale: musí být všechny tři dobré. Jakmile se vloudí jedna špatná, vždy na to nějak doplatí ty ostatní. nejdou nabít, apod. Nejde takto poznat jestli jsou aku dobré.

Jestli chceš poznat v jaké je baterka kondici, tak ti na to stačí multimetr a dvě žárovky. Změř si napětí na aku při zapojené jedné žárovce(U1), potom při zapojených obou žárovkách(U2). Teď potřebuješ znát udaj o proudu který tekl jednou žárovkou(I1), a oběma žárovkami(I2). Proud si buď spočítáš z výkonu žárovky a z napětí, nebo přesnější údaj získáš změřením proudů(máš multimetr, proč ho nevyužít). No a teď si spočítáš vnitřní odpor baterie: Ri=U1-U2/I2-I1. Pokud ti vyjde Ri větší než 1ohm, baterku zahoď. Už ji není pomoci.

@aloisb: Datum: dnes 13:05 Ano, vím. Ale potom se musí baterie hlídat, protože při takovém přepětí se začne baterie po nabití ohřívat-vařit a jde "do kytek". Nesmí se nechat bez dozoru. To nemluvím o nadměrném plynování při takovém nabíjení, a s tím souvisejícím nebezpečí požáru. Poradit A-nabíjej, a neříct B-hlídej, mi nepřijde jako dobrá rada.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.