Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
v nejbližší době si budu pořizovat auto.
Nebudu rozepisovat detaily, prostě musím (kvůli práci, na dočasnou dobu).
Potřebuji to cca na ježdění 7 km denně.
Chci něco velmi levného. Dle nabídek bazarů na internetu by mi stačilo malé ojeté auto za cca 20 tisíc s STK platnou cca ještě rok a půl.
Má smysl kupovat si toto auto (i když je to jen pro účel, jaký potřebuji)? Vydrží mi to chvilku (rok, rok a půl..)?
Na co si dávat při koupit pozor?
Díky.
každý auto co pořídíš vyžaduje téměř okamžitě náké investice -olej,filtr,rozvody vodní pumpa atd
hlavně ty zahraniční,z toho co píšeš bych ti doporučil se kouknout po nákým slušnějším favoritu či felicii sou to spolehlivý auta a opravy uděláš za pár korun před barákem akorát to rezne ale když trefíš slušnej kousek tak ti to rok a půl vydrží
hledej něco se zaplacenou ekodaní,při koupi dej pozor aby to topilo,netlakovalo chladící soustavu,aby ti držela teplota motoru,aby to nebylo schnilý-prahy,zadní a přední podběhy,aby to za jízdy nemlátilo,nekmitalo řízení,aby chodila veškerá elektrika-světla ,blinkry,couvačky,mlhovky,
dále aby neklouzala spojka a mělo to skoro novou stk
přeju štastnou ruku
a jak poznáš kolik maj skutečně najeto a že se ti do půl roku třeba nesesype napínací kladka či nerozlítne vodní pumpa? neměnit rozvody a pumpu pokud je součástí rozvodů je dle mě velká loterie a pokud tu loterii prohraješ tak se ti většinou to auto už neoplatí opravovat neb cena bejvá většinou větší než cena levného vozu
Koupil jdsem teď feldu přesně pro takové účely, cena auta byla 11tis, s nejnutnějšími opravami eko daní a stk to vylezlo na 20 000, a určitě to ty dva roky vydrží. Nepočítám do toho nový olej do motoru a filtry, to je při koupi staršího auta samozřejmost, a musí se stím počítat.
Zdravím.
pokud to nema zavazne problemy, tak i zdechlina vydrzi s odrenyma usima i dalsi STK, a taky ne kazde levne auto je mrtvola, mojeho korejce 98 bych prodal max za 15 a kdo vi jestli, a s klidnym srdcem bych vas s nim pustil do chorvatska pres alpy, odchazi jen lak a karoserie. Na vasem miste bych sel rovnou po starsi 3dv Fieste. viz tipcars.com
Vybírám zatím na internetu, ale prý si mám dávat pozor na AAA. Máte někdo zkušenosti s určitými bazary?
Známej v áčkách prodal fabiu 1 majitel 80tkm v dobrým stavu až mi bylo líto prodat to cizímu ale potřeboval rychle kačky.Když jsme se šli podívat za 2 dny tak stálo na ploše a všechno sedělo tak jak si to převzali s ničím se nemanipulovalo.Jen cena naskočila o pár tisíc.Tím se nechci áček moc zastávat.
Tak mít to 3,5km do práce a kupovat auto jen na toto a dočasnou dobu, tak snad i já chodím pěšky. Ale co třeba kolo. Malželka jezdí 5x týdně do práce. Má to tam a nazpátek 25km. Je to sice po rovině, ale o to delší cesta.
A světe div se, ráno i odpoledne ve špičce je rychlejší než já v autě , či městká.
Každá situace je jiná.
Do mé práce by to bylo trošku složitější, nebudu to vysvětlovat. Ne všude je situace stejná, takže neporovnávat Do mé práce to vzhledem k lokalitě pěšky absolutně nelze (nejsem lenoch, dřív jsem denně chodívala na vlak a z vlaku 3 km tam a 3 km zpět, ale to bylo jindy a jinde).
A kolo není stoprocentní řešení. Už vidím, jak v lijáku nebo v dnešním počasí jedu na kole do práce.
AAA je autobaz jako každý jiný když budete vybírat s někým kdo se vyzná koupíte tam auto ve skvělém stavu, když ne a auto neobhlídnete tam můžete koupit vrak těsně před sešrotováním ... tak je to všude.
Dejte si pozor na stav i za 20tisíc se dá koupit auto.
Nějaké výdaje vás neminou - určitě vyměnit olej a s ním i filtr, když už to tam bude nechal bych i vzduchový filtr zkontrolovat ...
Nebude to naleštěný, krásný, nový auto ale věřím že když budete chvíli vybírat tak koupíte něco co nějaký rok jezdit určitě bude- u každého starého auta prostě musíte čekat že výdaje budou vyšší než u nového / to tak je.
Pro takové účely se skvělá Felicia. Když nebude příliš rezavá a bude bez závad, nemusíte řešit rozvody, protože tam má řetěz. Při nové STK je to výborná volba a ceny případných dílů jsou za pusu.
Podívejte se, co auta vydrží. S jakými vraky jezdí v TOP GEARU. Nebo reportáž kluků na jednom fóru. Koupily auto za pár šupů, vyměnily olej, toť vše a projeli se dolů do Chorvatska a zpět, bez poruchy. Auta, co vypadají hrozně tak stejně budou jezdit, vyjma nepovedené od začátku. STK jim to ale utne.
V takovém případě bych šel bych do klasické 1,3 feicie od soukromé osoby. Nehledejte jen na bazarech, ale i různých fórech, lidé se jich zbavují dost levně, přitom pokud se nerozpadnou rzí, tak pořád jezdí.
U feldy je výhoda, že i kdyby tam byla skrytá vada, tak prakticky vše se dá vyřešit za pár stovek, maximálně jednotek tisíc a všude se válí plno náhradních dílů za pár kaček. Pak že má rozvody řetězem, takže nemusíte hned dělat rozvody (vlastně je nemusíte na dojetí dělat vůbec), jako na autech, co je mají řemenem. Motoru 1,6 bych se spíš vyhnul, přestože je výkonově zajímavější. Jsou s ním často problémy a jeho servis je dražší. Navíc jsou to často pochybné dovozy.
Skoro každý něky feldu měl, ta si ke koupi vezměte někoho s sebou, zkontrolovat vin, korozi, typ motoru, že do oleje nejde voda, ideálně vytočit svíčky, že jsou všecny stejně opálené bez stopy vodního kamene, vůli řízení a brzdy.
Taky si dejte bacha, ať to koupíte od skutečného majitele a hned vyřiďte přepis. Občas někdo koupí auto od "bratra majitele", nebo "známého majitele" nějakou dobu jezdí jen tak a pak nám tu na poradně pláče, že auto nemůže přepsat, protože majitel není.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.