Vyměnit i vzduchový filtr?

Od: Datum: 03.01.16 01:05 odpovědí: 23 změna: 07.01.16 20:41

Chystám se měnit olej a uvažoval jsem jestli měnit i vzduchový filtr, když jsem najel 15tis.km od srpna loňského roku, tj. ani né půl roku, ale s nájezdem km viz.výše. Nevím jaké jsou přesně předpisy jestli 15 t.km nebo po roce, co nastane dřív. Jinak ho měním po 15 t.km, ale co jsem se dozvěděl o portalu poradte.cz, tak se klidně zeptám. Jedná se o motor 1.9tdi 81kw. Předem díky za případné odpovědi.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.01.16 01:11
Ja myslim, ze menit vzduchovy filtr asi neni zcela nutne nic mene je to určitě lepsi, uz jen proto ze si nebudete muset pamatovat dva terminy na filtry a na olej. Pokud mate najezd 15tis km tak si sve odslouzil a vymenou nic nepokazite, je to par korun...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 01:34

Na to žádný předpis není.Je to jako "kdy prát ponožky" záleží kudy a kdy se jezdí.Octavia I doporučuje asi po 50 000 dvojková dokonce 80 000,to už je ale fakt dost*ee*


doplněno 06.01.16 19:32:

K těm podložkám: ta kulatá by měla být dutá s gumou uvnitř(lépe těsní),druhá by se měla před použitím vyžíhnout aby změkla

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lama
Datum: 06.01.16 20:42

Tak to je fajn, schovám a pužiju příště, zdálo se mi, že ta kulatá má kruhový šef, jakoby u vnitř byla výplň.

Od: gumid
Datum: 03.01.16 03:15

pokud není ve filtru moc prachu a chloupků ze vzduchu z venku či olejové skvrny, tak měnit při příští výměně. Pak už filtr přidušuje motor a zvedá autu spotřebu = ty prachy dáte místo za filtr do paliva.

Za mě měnit, ale když bude uvnitř lamel papírového filtru nějaká větší prašnost či špína.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 08:28
Olejovy, palivovy, vzduchovy, kabinovy menim vse ;)
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 09:51
avatar
po 15t zbytecnost. pro dobry pocit lze vyfoukat kompresorem a jeste pouzit.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 13:02
avatar

Vyfoukat kompresorem-to se dělalo snad někdy před půl stoletím,ale ne dnes když jsou papírové filtry-tím se udělá víc škody než užitku!

Jinak na naše ,běžné ,podmínky se doporučuje výměna vzduchiového filtru cca 30 000km !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 07.01.16 09:19

Ale kdeže, vyfukuje se proti směru toku vzduchu. Není tedy možno při tomto postupu filtr poškodit. V návodu k obsluze některých užitkových vozidel se to u píše.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 03.01.16 10:29

15 tkm na vzdzcháč je docela málo,pokud nejezdíš v prostředí nějakého prašného kamenolomu nebo cementárny. V našich podmínkách je optimum tak 30-40 tkm víc ne,takže s tím vzducháčem bych asi počkal ještě jednu výměnu oleje. Hlavně na těch filtrech nešetři,tím víc to platí u toho olejového,neber první nejlevnější šunt ale buď originál nebo nějakou osvědčenou značku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 12:05
avatar

já ho měním cca každých 30000 km

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 03.01.16 13:50

s každou výměnou oleje měnit VŠE

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.01.16 13:56
avatar

Tak vzhledem k tomu že vzduchový filtr není nákladná položka tak se dá vyměnit, já to mám domluvené tak že se na něj koukne a pokud je lepší ho vyměnit tak ho vymění jinak to nechá do příště. Párkrát se mi stalo že byl zanešený a jednou se mi stalo že byl uplně jako nový ... podle toho kde se jezdí, jaké je počasí ..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lama
Datum: 03.01.16 14:56

Tak díky za názory, směřuji kačky k bydlení, tak šetřím jak se dá a proto vyvozuji, že vzducháč ještě nechám do příští výměny oleje, jen ho zkontroluju, zároven nekoupím výpustny šroub olejové vany, ten snad bude ještě ok. Dělal jsem předpřípravu pro výměnu oleje a teče mě ze spod olej, na 15t.km jsem dolíval asi litr, teče mi to udajně z gufera mezi motorem a převodovkou, prý je to celkem drahý a je lepší to nechat až jak se bude měnit spojka, tak to zatím opravovat nebudu.

Od: fik
Datum: 03.01.16 15:59

Šroub vany pokud není ohlodaný nemusíš pravidelně měnit,mění se pod ním těsnící kroužek,hliníkový při každé výměně,měděný tak po 3 výměnách

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lama
Datum: 06.01.16 15:14

Koupil jsem měděné podložky za 8kaček k výpusť šroubu, celej šroub měli za 55,- jen doufám, že mě prodavač dal správný průměr, raději jsem vzal dvě podložky, jednu plošší, druhou do kulata. Dají se použít obě dvě?

Od: martin12
Datum: 07.01.16 09:08

Kde si je koupil? V mé blízkosti je jen autokelly a tam je snad maj jen po 10 kusech...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lama
Datum: 07.01.16 11:54

V jednom obchodě s náhradníma dílama na auta ve Slavkově u Brna.

Datum: 03.01.16 20:30

Ocelový šroub stojí deset korun, hliníková vana stojí tisícovku, přičemž její hliníkový závit není nijak zvlášť odolný. Na šroubu bych nešetřil. Je ale pravda, že ho málokdo mění.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 20:25

Záleží na prašnosti okolí. Pokud jezdíte po městě, tak se zanese dřív. Škodovka uvádí většinou nesmyslně dlouhé intervaly výměny, v práci u služebáků se ty nesmyslné intervaly dodržují a když se filtr vymění, klesne spotřeba i o půl litru. Klasická ukázka toho, že šetřit se nevyplatí.

U dieselu bych ho měnil asi po těch 15 tkm. U zážehového motoru po 30 tkm, protože má menší spotřebu vzduchu. Kupujte kvalitní druhovýrobu nebo originál.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: mzxy
Datum: 03.01.16 22:03

čínský stojí 85 Kč a německý 250...to jsou zanedbatelné náklady

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 22:20

U vzduchového filtru je to podle najetých kilometrů , nikoliv podle času. ( takto nás to aspoň učili a vychází to z logiky. ) Pak jsou tady takoví blázni jako např. já , kteří to mění častěji. U motorky 2x za rok oleje + filtry. :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 22:24

Já ho u TDI měním s každou druhou výměnou oleje. Zkusil jsem ho měnit při každé, ale nebyl to rozdil v chování (to vnímám dost citlivě) ani spotřebě motoru, tak to dělám přikaždé druhé.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lybros
Datum: 07.01.16 20:41

Ahoj, dle uvedené motorizace odhaduji, že se jedná o Octavii 1.9 tdi, je to tak? Mám to samé. V podstatě je vhodné vyměňovat filtry pravidelně. Ať už vzduchový, pylový, palivový, ...

Já osobně měním vzduchový filtr vždy na jaře, ať najedu kolik chci. Je lepší mít čistý filtr, díky kterému auto neztrácí výkon a nedostává se tam zbytečně sajrajt. Co jsem tak zjišťoval po fórech, asi nemá moc smysl kupovat kdejaké renomované značky, stačí obyčejný (třeba tenhle http://www.carsshop.cz/nahradni-dily/filtr-vzduchovy-starline-9/vzduchove-filtry-13482). Takže klidně na tom šetřit (ve smyslu kupovat levnější), ale měnit pravidelně. Obzvlášť, pokud jezdíš v prašném prostředí (Praha, Ostrava, stavby atd.)

Za mě teda pravidelná výměna. Moc to nestojí a člověk má pak klidné spaní ;)

Přeji mnoho najetých kilometrů.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.