Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ukazatel stavu baterie do osobáku

Od: nufan odpovědí: 19 změna:

Zdravím,

potřebuji mít přehled o stavu baterie v osobním autě. Je lepší toto nebo toto?

A jaký rozsah hodnot by měl správně být (při zapnutém motoru/při vypnutém motoru)?

Díky moc!

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Věrohodné měření je pouze přímo na baterii. V zásuvce už může kolísat díky úbytkům na eletroinstalaci v závislosti na zapnutých spotřebičích. Jenže to zase budete muset řešit odpojování toho měřáku.. Takže by byl asi lepší nějaký LCD a minimální spotřebou, který by mohl běžet stále a být připojen přímo na baterku.

nufan
hodnocení

To napojení přímo na baterku mi připadá jako nejrozumější varianta. Tenhle by mohl být zapojený stále, bez vypínání, ne?

Právěže to co odkazujete je LED, to má vyšší spotřebu. Není to žádná tragédie, záleží na nastaveném jasu, ale bude to cca v desítkách mA. LCD by měl s vypnutým podsvícením brát mnohonásobně méně.

V každém pžípadě, ale musíte do plus vodiče přímo k baterii vložit pojistku cca 50..100mA, protože při nejištěném připojení a skřípnutí kablíku či závadě riskujete zahoření.


doplněno 02.01.16 17:47:

Nebo si to kupte toto a doplňte tlačítkem, aby to ukazovalo jen při stisku.

Utěch voltmetrů z čičiny je problém nějaký přesný údaj o spotřebě zjistit.

nufan
hodnocení

Oki, děkuji moc za informace.

A myslíte si, že se vyplatí zainvestovat do nějakého "nečínského"? Případně máte nějaké tipy?


doplněno 02.01.16 17:58:

A jinak z těch čínských, co třeba tento?

Myslím, že nevyplatí. Jde pouze o to, jestli to bude mít vyšší spotřebu (u tohoto posledního např. uvádějí odběr 23 mA), kterou je ale právě často probllém zjsitit předem. I těch 23 mA není hrůza, pokud jezdíte skoro každý den. Cca tolik berou i některá vypnutá autorádia. Takže pokud vám nevadí mít to na tlačítko, kupte cokoli se vá líbí.

Pokud by to mělo běžet stále, chtělo by to spíš LCD a vypnout podsvícení. Čitelnost v šeru pak ale nemusí být nejlepší:

ru.aliexpress.com/...

Určitě ho najdete i levněji, ale skutečný odběr a bez podsvícení zjistíte až doma.

 

mytrix*
hodnocení

2x

Kvalitativně je to úplně jedno. V prvním případě musíte nějak napojit měřič na baterii. Ve druhém stačí zasunout do zapalovače, ale zase příjdete o volnou zásuvku.

Nabitá baterie má cca 12,9V. Při nastartovaném autě, kdy jede alternátor pak 13,8 až 14,6V.

Při poklesu napětí baterie pod 12,5 je nutné ji nabít. U 11V již velmi obtížně u 10,5V je na vyhození.

AKB v autě a 12,9V? takovou bych už pomalu připravoval na vyjmutí a napojení na nabíječku a pkd by ,když "jede altik" a dával by jen 13,8 tak přemýšlím o jeho opravě!

ermex

A to do zásuvky opravdu může něco indikovat o stavu nabití baterie?

 

gumid
hodnocení

2x

Léta už používám toto:

vyvoj.hw.cz/...

10 plochých diod (červená 10,5 pak 2x žlutá,4xzelená,2xžlutá a červená) a napětí skáče po půl voltu

Jednoduché a přehledné. Číslicové jsou naprd. Pokud ti blbne dobéjení, tak se mění hodnoty rychle a displej kvantuje a místo správné hodnoty vidíš 18,8 v diskotékové blikací fázi.

Trimry si naladím a ocejchuji a tím pádem se počítá i s úbytkem napětí baterie na tom měřáku a tím pádem měří přesně.

Jdi raději do ručičkového VDO nebo KMGY


doplněno 03.01.16 03:23:

inspirace z webu


tomas11*

Tak u Jeepa je klasický voltmetr na palubce , ale když klekne naráz baterie tak je ti k ničemu , ale dobrá je kontrola že ti to dobíjí jak má.

takjan*

To první. Používám to tři roky. Přesnost dostačuje. To druhé závisí na teplotě a ukazuje dost blbě.

gumid

U některých vozů Audi je taky.

takjan*

Jinak, mám/měl jsem to vždy u všech aut. Kontrolka neukáže všechny závady, ta je tam hlavně že se alt netočí a taky nejde nejde vodní pumpa..

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

Hmmm - jen se zeptám - k čemu to má být na osobáku dobrý? Chápu, že dobíjecí soustava chce čas od času změřit a nastavit (doporučuje se při výměně akumulátoru) - ale pokud je to už seřízené, k čemu je dobré info, kolik je voltů v palubní síti?

nufan
hodnocení

Mám tám pár kravinek (světýlka apod.) a jezdím nejčastěji krátké trasy, tak ať mám přehled o baterce. Pak člověk sedne do auta a zjistí, že to ani neškytne.

 

buss
hodnocení

0x

Dejte si tam přesně ocejchovaný Vmetr, když už.

 

stirecek*
hodnocení

0x
Kdybys napsal co máš za auto, bylo by to jednodušší. Já si u svého fordu najedu do servisního menu a hned vidím, kolik voltů mám. Nastartuju a hned vidím, kolik dává alernator.
nufan
hodnocení

Seat Ibiza r.v. 2004. Bohužel, takové informace mi neposkytuje ;) :(

gumid

Poskytuje, ale přes OBD VAG diagnostika a se zpožděním. Tohle reaguje rychle (ty voltmetry s LED nebo rafičkou).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]