Ukazatel stavu baterie do osobáku

Od: Datum: 02.01.16 17:19 odpovědí: 19 změna: 05.01.16 12:03

Zdravím,

potřebuji mít přehled o stavu baterie v osobním autě. Je lepší toto nebo toto?

A jaký rozsah hodnot by měl správně být (při zapnutém motoru/při vypnutém motoru)?

Díky moc!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.01.16 17:25

Kvalitativně je to úplně jedno. V prvním případě musíte nějak napojit měřič na baterii. Ve druhém stačí zasunout do zapalovače, ale zase příjdete o volnou zásuvku.

Nabitá baterie má cca 12,9V. Při nastartovaném autě, kdy jede alternátor pak 13,8 až 14,6V.

Při poklesu napětí baterie pod 12,5 je nutné ji nabít. U 11V již velmi obtížně u 10,5V je na vyhození.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ermex
Datum: 02.01.16 18:21

A to do zásuvky opravdu může něco indikovat o stavu nabití baterie?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.16 19:23
avatar

AKB v autě a 12,9V? takovou bych už pomalu připravoval na vyjmutí a napojení na nabíječku a pkd by ,když "jede altik" a dával by jen 13,8 tak přemýšlím o jeho opravě!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.01.16 17:31

Věrohodné měření je pouze přímo na baterii. V zásuvce už může kolísat díky úbytkům na eletroinstalaci v závislosti na zapnutých spotřebičích. Jenže to zase budete muset řešit odpojování toho měřáku.. Takže by byl asi lepší nějaký LCD a minimální spotřebou, který by mohl běžet stále a být připojen přímo na baterku.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: nufan
Datum: 02.01.16 17:40

To napojení přímo na baterku mi připadá jako nejrozumější varianta. Tenhle by mohl být zapojený stále, bez vypínání, ne?

Datum: 02.01.16 17:45

Právěže to co odkazujete je LED, to má vyšší spotřebu. Není to žádná tragédie, záleží na nastaveném jasu, ale bude to cca v desítkách mA. LCD by měl s vypnutým podsvícením brát mnohonásobně méně.

V každém pžípadě, ale musíte do plus vodiče přímo k baterii vložit pojistku cca 50..100mA, protože při nejištěném připojení a skřípnutí kablíku či závadě riskujete zahoření.


doplněno 02.01.16 17:47:

Nebo si to kupte toto a doplňte tlačítkem, aby to ukazovalo jen při stisku.

Utěch voltmetrů z čičiny je problém nějaký přesný údaj o spotřebě zjistit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nufan
Datum: 02.01.16 17:55

Oki, děkuji moc za informace.

A myslíte si, že se vyplatí zainvestovat do nějakého "nečínského"? Případně máte nějaké tipy?


doplněno 02.01.16 17:58:

A jinak z těch čínských, co třeba tento?

Datum: 02.01.16 18:09

Myslím, že nevyplatí. Jde pouze o to, jestli to bude mít vyšší spotřebu (u tohoto posledního např. uvádějí odběr 23 mA), kterou je ale právě často probllém zjsitit předem. I těch 23 mA není hrůza, pokud jezdíte skoro každý den. Cca tolik berou i některá vypnutá autorádia. Takže pokud vám nevadí mít to na tlačítko, kupte cokoli se vá líbí.

Pokud by to mělo běžet stále, chtělo by to spíš LCD a vypnout podsvícení. Čitelnost v šeru pak ale nemusí být nejlepší:

http://ru.aliexpress.com/item…83_80_62_81,searchweb201560_1

Určitě ho najdete i levněji, ale skutečný odběr a bez podsvícení zjistíte až doma.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.16 17:39
avatar

Hmmm - jen se zeptám - k čemu to má být na osobáku dobrý? Chápu, že dobíjecí soustava chce čas od času změřit a nastavit (doporučuje se při výměně akumulátoru) - ale pokud je to už seřízené, k čemu je dobré info, kolik je voltů v palubní síti?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nufan
Datum: 02.01.16 17:43

Mám tám pár kravinek (světýlka apod.) a jezdím nejčastěji krátké trasy, tak ať mám přehled o baterce. Pak člověk sedne do auta a zjistí, že to ani neškytne.

Od: buss®
Datum: 02.01.16 17:58

Dejte si tam přesně ocejchovaný Vmetr, když už.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.16 00:05
avatar
Kdybys napsal co máš za auto, bylo by to jednodušší. Já si u svého fordu najedu do servisního menu a hned vidím, kolik voltů mám. Nastartuju a hned vidím, kolik dává alernator.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: nufan
Datum: 04.01.16 10:20

Seat Ibiza r.v. 2004. Bohužel, takové informace mi neposkytuje ;) :(

Od: gumid
Datum: 04.01.16 17:02

Poskytuje, ale přes OBD VAG diagnostika a se zpožděním. Tohle reaguje rychle (ty voltmetry s LED nebo rafičkou).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 03.01.16 03:21

Léta už používám toto:

http://vyvoj.hw.cz/teorie-a-p…eti-autobaterie-s-lm3914.html

10 plochých diod (červená 10,5 pak 2x žlutá,4xzelená,2xžlutá a červená) a napětí skáče po půl voltu

Jednoduché a přehledné. Číslicové jsou naprd. Pokud ti blbne dobéjení, tak se mění hodnoty rychle a displej kvantuje a místo správné hodnoty vidíš 18,8 v diskotékové blikací fázi.

Trimry si naladím a ocejchuji a tím pádem se počítá i s úbytkem napětí baterie na tom měřáku a tím pádem měří přesně.

Jdi raději do ručičkového VDO nebo KMGY


doplněno 03.01.16 03:23:

inspirace z webu


Ohodnoceno: 2x
 

 

Datum: 04.01.16 17:14

Tak u Jeepa je klasický voltmetr na palubce , ale když klekne naráz baterie tak je ti k ničemu , ale dobrá je kontrola že ti to dobíjí jak má.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.16 23:12

To první. Používám to tři roky. Přesnost dostačuje. To druhé závisí na teplotě a ukazuje dost blbě.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 05.01.16 00:06

U některých vozů Audi je taky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 12:03

Jinak, mám/měl jsem to vždy u všech aut. Kontrolka neukáže všechny závady, ta je tam hlavně že se alt netočí a taky nejde nejde vodní pumpa..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.