Octavia 1 otáčky

Od: Datum: 01.01.16 23:43 odpovědí: 27 změna: 04.01.16 17:31

Zdravím,prosím o radu nemáte někdo zkušenost s nepravidelnými otáčkami u octavie 1 1.6 55kw?

Mam problem že za studena zůstavají otáčky na 3000tis někdy na 2500tis prostě jak kdy,ale jak se auto aspoň trochu zahřeje je vše v pořádku.Aktuálně mam vyměnou klapku,lambda sondu,svíčky,kabely,čidlo teploty a pořád stejný problem.Nevíte někdo čim by to mohlo být?Neměl jste třěba někdo podobný problem?Děkuji za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.01.16 23:49
avatar
Klapku je třeba dát za pomoci vagu do základního nastavení
Klapka je nová nebo starší nebo čína?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 01.01.16 23:56

Ano u klapky byli vymazány staré hodnoty a dáno do základního nastavení,klapka je nová a je to dovoz

Datum: 03.01.16 14:28
avatar

co znamená dovoz? značka tý klapky? nezapoměli ste na ukostření? je dobře nacvaklej konektor klapky?

tady je postup čištění feldy 1,6 oktávka v podstatě to samé

http://www.skoda-club.net/for…teni-klapky-felicie-1-6-11254

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 03.01.16 14:49

Zřejmě asi čína,nevim.Dělali to v servisu.A má to nějak vliv na to jestli je to dovoz nebo original?Konektor je zapojen dobře,ukostření taky bude ok,když to pořád blblo tak sem to vez do servisu znova a tam klapku vyndali a znova namontovali tak předpokládám že by 2x po sobě stejnou chybu neudělali,že by zapoměli na ukostření dvakrát.

Datum: 03.01.16 16:28
avatar

jestli to dělal servis a dal čínu vidim problém v tý nový klapce a honil bych v rámci záruky právě servis když to dávali dohromady oni tak bych po nich chtěl aby auto chodilo jak má *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 03.01.16 16:37

To si právě myslim že neprojde,klapka je namontovaná dobře,funguje,pokud způsobuje takovýhle problemy jen proto že je to čína a je to problem z výroby a u každé klapky,tak za to servis nemůže a nezbyde mi asi nic jiného než koupit origo klapku.

Datum: 03.01.16 17:56
avatar

pokud dám auto do servisu a ten zajištuje opravu a i náhradní díly mělo by od nich auto přijít opravené a bez problémů

takže reklamovat závadu a nedat se je to jejich boj !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 02.01.16 09:40

to jste si měnil sám? Podle manuálu?

nebo máte mechjanika?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 02.01.16 13:12

Měnil to mechanik

Od: majcoo
Datum: 02.01.16 11:02
Ahoj presnu octaviu som mal aj ja..aj feliciu s rovnakym motorom a robilo mi to na oboch autach. U felicii pomohlo vymenit cidlo teploty vody to totiz riadi sytic..ale otacky obcas zablbli aj tak hlavne v zime. U octavie som mal prasknutu podtlakovu hadicu od boxu filtra k posilovacu brzd. Nasavalo to falosny vzduch a otacky chodili hore dole a niekedy pri brzdeni mi to islo az zdochnut. Co sa tyka zvysenych otacok tak mi mechanici hovorili ze kazda octavia s tym motorom tym trpi.. vraj to je normalne hlavne v zime..pokial ti nelietaju z3000 na 1000 ale su stabilnejsie a po nejakej tej minute sa ustalia na 1100- 1200 tak to neries.. mozno ten vag este skusit ale nemyslim si ze to pomoze..keby mas zle nadstavenu klapku tak mas stale vysoke otacky.. ja som to mal len za studena pri starte..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 02.01.16 13:16

Já sem měl právě taky feldu se stejným motorem,měl sem ji tři roky a naprosto bez problemu,nikdy sem z otáčkama problem neměl ani v zimě,až ted na té octavii.

Od: lubmm
Datum: 02.01.16 21:03

Tady menší ukázka mého problemu

Video natočeno ihned po nastartování,za studeného motoru.Ihned po nastartování vyletí otáčky na 2000tis někdy i na tři,občas stačilo prošlápnout plyn a vše se dalo do normálu,ted už bohužel otáčky drží ve dvou tisích i když šlapu na plyn a na normal se nedostanou viz.video.Ke konci videa už otáčky kolísají kolem 2tis samy to už na plyn nešlapu.Celkově je vidět že když sešlápnu plyn tak otáčky padají strašně pomalu

Vše se vrátí do pořádku až když se ohřeje aspon trochu motor,to už je vše jak má být.

luboslm.rajce.idnes.cz/oc tavia_1.6_55kw_otacky#VID_ 20160102_145738.jpg

Datum: 02.01.16 23:59
avatar
Za studena to natoč ,vem čistič brzd a postupně to postříkej okolo saciho potrubí,klapky, a pokud by se začali měnit otáčky motoru víš kde hledat - těsnění pod klapkou nebo těsnění pod sacím potrubím?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 03.01.16 00:15

To zkoušeli v servisu a udajně v pořádku,vyzkoušim to ještě sám,pokud by to někde přisávalo nebyl by ale problem i za zahřátého motoru?Mě to dělá jen za studena,jak se to ohřeje tak se otáčky srovnají.

Od: majcoo
Datum: 03.01.16 11:02
Vyzera to na sytic..ten je zabudovany v skrtiacej klapke a riadi ho cidlo teploty vody. To cidlo ti neblne ukazuje dobre? Kedy to prestane robit? Pri zahriati na prevadzkovu teplotu alebo po chvile jazdy? Vymena tooho cidla je asi najlacnejsi sposob. Skus ho aspon len odpojit od konektora a skus nastartovat bez neho ako sa bude motor spravat..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 03.01.16 13:44

Čidlo teploty vody ukazuje dobře,stačí chvilka jízdy a srovná se to.Motor nemusí být zahřátý na provozní teplotu.

Od: gumid
Datum: 03.01.16 17:40

Čína problém je. Třeba silentbloky jsou z měkčí gumy a netlumí jak mají. Normální shit proti originálu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: majcoo
Datum: 03.01.16 17:51
Pokial ti to robi len takto ja by som to vobec neriesil.. ja mam vectru teraz a tiez si cca 1minutu drzi otacky okolo 1200-1500. Podla mna je to normalny jav u benzinovych motoroch. Skrtiaca klapka tak isto musi mat nejaky senzor alebo nieco vdaka comu vie do akej polohy sa ma otvorit napr pri volnobehu a plusked este cidlo spusti sytic tak sa otacky logicky zvysia.. ja som si skusal aj klapku cistit a to nasledne..
Kupil som sprej na cistenie karburatorov nastartoval som auto. Zhodil som cely box so vzduchovym filtrom aby som videl len klapku. Octavia ma lankovy plyn takze som si pomocou lanka klapku pootvaral a prerusovane som striekal sprej do vnutra klapky. Cca 10x som strekol do klapky prerusene ten cistic. Raz do jednej komorky raz do druhej. Motor som nechal bezat cca 5minut a zhasol som ho. Po 10 minutach som ho nastartoval otacky boli zvysene trosku a striekal som tam zase ako som uviedol vyssie a takto som to 3x zopakoval. Na 3x po striekani ked sa otacky skludnili som motor zhasol, nechal asi pol hodinu tak. Potom som odpojil minus pol a plus pol od baterky. Odpojene boli asi 10minut.Medzi tym som si klapku manualne otvoril cez lanko a dokonale som ocistil dosadaciu plochu klapky a vsetky necistoty co som videl vo vnutri kam som dociahol. Potom som plus a minus oprel o seba mimo baterie! Co pravdepodobne sposoby reset riadacich jednotiek. Potom som kable pripojil normalne na baterku auto nastartoval a vsetko ok..len pri cisteni klapku musis mat auto zohriate na prevadzkovu teplotu! Za studena sa ti cez ventili mozu vhanat spaliny do sania. Niekedy sa moze stat ze za studena ostane mierne otvoreny saci a vyfukovy ventil co je aj dovod preco sa klapka zasiera od karbonu. Mne to od vyssich otacok pomohlo ale zvysene otacky tam budu stale pri studenych startoch. Tomu sa jednoducho nevyhnes. Potom mozno este vycistit krokovy motorcek ci potenciometer v klapke ktory tiez byva zasrany a riadacej jdnotke moze davat ine napatie..ale to by ti blbli otacky stale. Potom mozno nastavit predzapal vyskusal zhodit rozdelovac xi nieje zaoxidovany palec. Tak tiez svieckove kable mozno vymenit. Pricin co moze mat vplyv na toto je vela..ale u 1200otacok pri studenom motore je to ok..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 03.01.16 18:07

takto se dá příliš bohatou směsí otrávit lambda sonda...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 03.01.16 19:34

Kdybych měl otáčky na 1200-1500 tak to vůbec neřešim,ale někdy se mi stane že vyletí až na tři tisíce a tam se zaseknou a kolísají třeba 3-5minut,a to už neni dobrý,a hlavně je stim i nepříjemná jízda

Od: gumid
Datum: 03.01.16 18:09

Sytič měl naposled Favorit :-D.

V klapce krom servomotorku a potenciometru nic není. Tzv. sytič je implementován v ECU jako firmware v programu palivových map řj motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 03.01.16 17:19

Jednoznačně to je změna polohy škrtící klapky. Během 14 dnů by se měla ŘJ adaptovat na jinou polohu a otáčky srovnat. V servisu to udělají na počkání. Měl jsem naprosto stejný problém po čištění dosedací plochy škrtící klapky. Sedlo si to asi za týden.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 03.01.16 19:35

Já sem ale klapku měnil cca před měsícem možná déle a nic se bohužel nesrovanalo,začínám pomalu uvažovat o originální klapce,ted je tam nějakej dovoz za 3tis kč tak nevim jestli to opravdu nedělá neoriginal klapka.

 

Od: majcoo
Datum: 04.01.16 15:16
Chod nejakemu dobremu auto elektrikarovi nech ti da auto na diagnostiku a podla live databti zisti v akom uhle je otvorena klapka po nastartovani! Nepamatam si to rozmedzie ale ja som ju mal okolo 7 stupnovom uhle a bolo to este ok.. podla toho ti povie ci to je klapkou alebo napr. Riadacou jednotkou motora. Preco si menil napr klapku za novu? Robilo ti to aj na starej? Pokial hej tak si menil vsetko ale skusil by som este ak mas moznost z rovnakej octavie prehodit rj motora.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 04.01.16 15:50

Děkuji všem za rady,dnes vyřešeno

Dal sem auto na kontrolu do jiného servisu,klapka má špatné reakce,sledovali ji za studena až do ohřátí motoru,a za studena špatně reguje a až pak se srovná

Takže výsledek ko klapka


doplněno 04.01.16 16:51:

Prostě se jim v číně nepovedla,takovej byl závěr servisu.

Od: gumid
Datum: 04.01.16 16:56

kdo chce ušetřit, tak zaplatí více (obě)...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lubmm
Datum: 04.01.16 17:31

Klapka je špatná už z výroby,šla na reklamaci a místo číny se vzala original,takže sem doplacel,jinou sem nekupoval

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.