Neotevření termostatu

Od: Datum: 31.12.15 17:52 odpovědí: 15 změna: 01.01.16 15:17

Zdravim.Chci se zeptat,mám Š130 GL,když je mráz,občas se stane,že se neotevře termostat.Dělá to pouze v zimě a jen když mrzne.Poprvé asi před dvěma lety ale pak se to nějak uklidnilo a teď za poslední čtvrt roku 2x.Je tady nějaké řešení,nebo jen jedno a to výměna termostatu?Moc se mi do toho nechce,bojim se,abych ty šrouby neurval..Díky za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 31.12.15 17:56
avatar

Dobrý den, zkusil bych do termostatu vyvrtat dírku asi 2mm


doplněno 31.12.15 17:57:

Máš dost silnou nemrznoucí směs

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.12.15 18:01
avatar

Je správně namíchaná nemrznoucí směs? Voda se pak ohřívá jen v části okruhu a termostat se nemsí otevřít, případně vyměnit termostat, zas taková položka to není a šrouby jdou až se zdají zrezlé docela dobře

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 31.12.15 18:41

Je to asi na -30

Datum: 31.12.15 18:48

Novej termostat mám,i těsnění akorát ta baňka je dost zoxidovaná a šrouby zarezlý,asi to nebylo nikdy rozdělávaný.

Od: fik
Datum: 31.12.15 18:18

Jak už psali ostatní,máš dobrou nemrznoucí směs?...tohle vypustit,nalít 50:50 naředěnou s destilkou novou a jezdit. Termostat jde vyndat v klidu,musíš šrouby den předem řádně prolít brzdovkou,konkorem nebo nějakým uvolňovačem a musí to jít,nesmíš za to hnedka rvát jak terminátor,ale trošku si s tím pohrát

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 31.12.15 18:44

je to na -30

Od: fik
Datum: 31.12.15 18:56

A jak stará?

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 31.12.15 19:03

dolívám namíchanou vodu,tak že se to neustále obnovuje..Neni tam teda stabil,ale G 48

Datum: 31.12.15 19:11
avatar

ale i když doléváte je třeba ji po 3 rocích měnit!Jinak-já vždy doleju krátce po výměně náplně cca 0,5l kapaliny a pak jen když je třeba v průběhu 5 let jen trošinku vody,ale za těch pět roků (G13) max 0,5l !takže pokud se dolévá tak že se v průběhu těch 3 roků vymění celká náplň doléváním-je něco špatně a dokud bych onu vadu nenašel--tak zkoumal kudu teče ven.Jinak běžně se u těchto motorů stávalo,že se termostat zasekl-pak pomohl lehký poklep kladívkem!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 01.01.16 00:06

To, že se bojíš urat šrouby je známkou toho, že je na čase termostat měnit za nový. To je tam od výroby? Kup jen wahler. Cokoliv jiného nemá smysl. Šroubky nové i pérovky podložky.

Kapalina G48 se mění co 2 - 3 roky!

Doporučuji nalít čistič na chladící soustavy a pak 5x pořádně propláchnout čistou vodou a pak novou náplň, termostat a jezdit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.16 00:59

Jen tak mimo : jste si jistý že je to termostat?Neprotáčí se klíňák na vodní pumpě?V té naplni to nebude(pokud to není hustá sračka),já mám ve favoritu po tatovy náplě(všechny) staré nejmíň 10 let asvěte div se vše funguje.Ty šrouby nestrhnete jsou ocelové v hliníku a když strhnete závit v "baňce" tak dáte o cca 10mm delší a matku

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sud
Datum: 01.01.16 11:48

Strhne to určitě, pokud se ptá... Poklepat kladívkem na hlavy šroubů a prostříkávat wd-40 nejmíň půl hoďky, aby to zateklo a pak opět poklepat a povolovat ráčnou a ne stranovým klíčem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 01.01.16 12:29

Což o to,možná to funguje,ale určitě tím autu neprospíváš. Pokud jezdíš kolem komína nebo stylem důchodce do kauflandu,tak ani ty brzdy nezahřeješ na tolik aby ta kapalina nasáklá vodou začala vařit. Ale stačí jednou vyjet třeba do hor nebo dlouho přibrzďovat v koloně a rázem můžeš být bez brzd,a to není nějaký ten rádoby zaručený kec odborníků co chtějí vydělat,ale to je ověřený fakt,mokrý bod kapaliny je daleko nižší než u nové kapaliny. Šrouby na termostatu jak už bylo psáno se musí pořádně prolít nějakým ovolňovačem,kofolou,brzdovkou a ono to půjde,jen si s tím člověk musí trochu pohrát. Hlavně dát potom šroubky nové a pořádně je namazat grafitovkou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.16 13:16
avatar

Magore-to je právě problém-ocel a hliník!Na termostatu je jen jedna výhoda-nedostane se tam "bordýlek" ze sněhu ,rep. z posypu jako u brzd.Ale zde na rozdíl od brzd není nějaký extra materiál,je to běžný mteriál šroubu takže zalomit se může! A pak je vymalováno!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.16 15:17

Vodní pumpa je asi před rokem nově dělaná,klíňák je napnutej.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.