Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Musí Škoda 120 generálku motoru po 90tis km?

Od: rufus odpovědí: 6 změna:

Doslechl jsem se, že generálka motoru u starších ŠKODA vozů jako byly Škoda 120 se musela udělat generálka motoru už po nějakých 100 tisících km. Je to pravda? Pokud ano, proč ty téměř konstrukčně samé motory u Felicií vydržely bez generálky třeba 300 tisíc? Že by pokrok v kvalitě motorových olejů?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar mikihans
Generálka až bude žrát olej a kouřit. Zatím mám na své 105 z roku 80 115000 km a drží se, nežere olej vůbec. Určitě novější oleje životnost prodlouží, potom taky favority už měly jiné písty, a kdoví co se ještě lišilo, což určitě přispělo životnosti. A taky možná už lepší materiál písních kroužků.

 

fik
hodnocení

3x

To se nedá tak přesně určit,někomu vydrží 120 motor bez problémů 200 tisíc,někomu třeba jen 80,záleží na tom jak se k tomu člověk chová a jak umí jezdit,viděl jsem i 250 tisíc bez generálky a olej to nežralo a jezdilo na pohodu. A ano máte pravdu,dost to záleží na mazání a mazací soustavě,první 120 motory s obtokovým mazáním vydržely o něco méně než pozdější s plnoprůtokovým. Rovněž kvalita oleje je hodně určující,jsem přesvědčen že stejný motor s dnešním kvalitním olejem by najel klidně o 150 tis více.

Motor který z tohodle motoru vznikl,to jest typ 135/136 s celohliníkovou osmikanálovou konstrukcí je na výdrž jako nebe a dudy,ten motor nemá problém při normální údržbě najet přes 500 tisíc,sám mám na felicii 410 tis km,nesežere ani kapku oleje,má pořád předepsanou kompresi a o tom že by měl v brzské době přestat jezdit rozhodně nic nenasvědčuje. Mnohonásobně zvýšenou výdrž u tohodle motoru mají na svědomí jak daleko kvalitnější oleje,tak daleko lepší materiály. Soudruzi udělali to nejlepší co mohli a do tohodle motoru dali i nějaké zahraniční tehchnologie(písní kroužky,sedla ventilů a tuším že ještě něco)

 

hodnocení

2x

Asi už všechno napsali kolegové výše. Jde o to, co ten motor prožil. Pokud ho měl někdo jako první auto a ani netušil, že je potřeba měnit olej a štelovat ventily, pak můžete dělat generálku takto brzy. Stejně tak lze tento motor ohoblovat během pár desítek tisíc km, pokud se snažíte držet tempo s výkonnějšími vozy s pedálem na podlaze a ve vysokých otáčkách a častou jízdou po dálnici. Studené zimní starty a krátké jízdy taky snášel hůře než novější motory, protože písty ještě něměly ocelovou vložku, takže měly vyšší teplotní roztažnost. Toto bohužel bylo výrazné, pokud se s autem jezdilo denně, tak vždy bylo po zimě slyšet i cítit, že motor je více opotřebovaný než na podzim. (Jsem "poslechový typ" a toto vždy jsem vždy vnímal hodně negativně.) Řekl bych, takto, kdo tem motor honí, může dělat GO po 90 000, kdo jezdil průměrně tak po 150 000 a kdo jezdil s citem a v zimě moc ne (něbo měl teplou garáž), tak ji nemusel dělat ani po 200 000. To vše za předpokladu pravidelné výměny oleje.

 

tycoon*
hodnocení

0x

Motory ve Škodě 120 a ve Favoritu/Felicii mají stejný základ konstrukce, ale provedení jednotlivých část motorů a kvalita použitých materiálů je na jiné úrovni. Vyšší kvalita motorových olejů a olejových filtrů na to má samozřejmě taky vliv. Generálka po 100 až 200 tisích km byla u Škody 120 běžná, s tím počítal jak samotný výrobce automobilu (díly na generální opravu byly součástí standardní nabídky náhradních dílů), tak i kupující. Motor ve Favoritu/Felicii při správné údržbě vydrží minimálně půl milionu km.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Keď tak zaspomíname...Mali sme škodovku 120 vyrobenú 6/1982.Zhruba od 80-90 tis.km bolo počuť rozvodovú reťaz.Po 100 tis.km spotreba oleja stúpla nad rámec udávaný výrobcom.Po 115 tis.km dymí -hlavne za studena modrý dym,spotreba oleja-už je nutné sledovať.Po 125 tis.km už počuť klukovku,olej sme už iba dolievali.Dymí aj za tepla.Nieje problém pri plnej akcelerácii spraviť dymovú clonu-podobne ako TDi,ibaže modrý oblak *smich*,o výkone sa nebavme.Emisie na hrane,ale vždy sme to nejak uhrali.Pri 133tis.km a 28 rokoch auto predané za symbolickú sumu kamarátovi.Pri 136 tis.km už u neho prasknuté tesnenie pod hlavou .Kompresia ešte dobrá ale stieracie krúžky k.o.Výmena iba tesnenia pod hlavou a o 2 mesiace motor vymenený za druhý čo mal cca 10.tis od generálky.Inak celý čas (28 rokov) výmena oleja po 5 tis.km.Olej...dnes je to M6AD ,vtedy Madit-malo to žltý 1-litrový obal.Menilo sa tesnenie na olej.vani zhruba pri 25 rokoch a vyše 100.tis.km takže demontáž vane a vyberal a čistil som z nej niečo ako med.A to sme zásadne menili olej za tepla a sami,poctivo.Jazdené všetko.Diaľnice okresky,dovolenky...mali sme iba 1auto v rodine.Myslím že všetky škodovky tej doby mali kľukovku jak "brambora" po tých km.

 

gumid
hodnocení

0x

Fa - Fe měli hliníkovou hlavu, jiné písty, vložky se už nevybrušovali při opravách k vůli povrchové úpravě z výroby, jiná chladící kapalina, která nebyla tak agresivní k těsnění motoru jako Fridex Stabil, ventily pro bezolovnaté palivo s delší životností, ... atd

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma generálka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]