Nejste přihlášen/a.
Pokud je vše OK, tak se nic nedolévá (krom ostřikovačů a paliva). Chladící směsi se nesmí mísit, jinak hrozí u některých (modrozelená G48 + růžová G12 - G13) poškození těsnění motoru a naleptání hlavy.
Brzdovka má interval 2 roky, Olej v motoru 1rok, Olej v převodvce 5let, Chladící kapalina 5let, Servo řízení 4 - 6 let, klimatizace 4 - 5let ( v náplni je olej a kontrastní látka, tedy je to navíc k chladivu),
Zimní pneu doporučení 4 roky stáří nebo 4mm vzorku dle zákona (stáří se jen doporučuje, protože stará tvrdá guma neplní funkci)
Pokud máte nafťáka, tak před zhasnutím motoru po jízdě čekat cca 10 - 20 sekund na dochlazení turba.
Už bylo v x testech dokázáno, že stáří nad 4 roky vůbec nic s pneumatikou nedělá. Pokud není vystavena po celý rok přímému slunci, což zimní asi nebudou. Tyto bláboly šíří prodejci pneumatik a hodně lidí tomu věří. Zimní pneumatiky od NĚKTERÝCH výrobců mají pouze 6mm vzorku, což je v tomto pojetí sada na 1 sezónu. Trošku více přemýšlejte, než vypustíte blbost.
Zimák se 6mm koupí leda cvok do města. 4mm jsou dané zákonem.
Pneu se stejně sjede za 4-5 let, tak co tě to sejří. Já kupuji zimáky se vzorkem kolem 9mm a nikde jsem v zimě neměl problém.
4 roky nejsou od věci. Nikomu nic nenakazuji a nepíšu, že je to povinost, ale jen doporučení.
Klidně jezdi na letních
ano, tohle všechno, samozřejmě, zvládnou v servisu. jen za to budete muset zaplatit.
jinak si spoustu věcí můžete udělat sám.
do chladiče patří směs nemrznoucí kapaliny a destilované vody, hlídá se hladina a podle potřeby se dolévá. podle doporučení výrobce se mění jednou za x let.
u oleje se hlídá také hladina. pokud je třeba, opět se dolije. výměna opět dle doporučení výrobce.
nabíječku koupíte třeba v Lidlu...
do nafty doporučuji přidávat aditivum.
samozřejmě to dělají v servisu, včetně přípravy na STK
hlídal bych si akorát servisní intervaly, cca 15 000 km, přezouvání pneu a výměny rozvodů, je dobré jezdit k jednomu spolehlivému mechanikovi který ví co vyměnit a zkontrolovat, při každá výměně oleje se mění všechny filtry, ten můj desinfikuje klimatizaci, promaže zámky dveří, kapoty, zkontroluje náplně, baterku, udělý diagnostiku a zkontroluej brzdy, řízení, nápravy, výfuk atd...
Sám si nědělám nic, jen leju naftu a aditivum, vodu do ostřikovače a kontroluji tlak v pne, stěrače, žárovky a pojistky
Dělal jste neseriozní autoškolu, která si řekla, že když se zkouška z údržby pro skupinu B neprovádí, tak že tento předmět ani nebude vyučovat. Přičemž pro skupinu B jsou povinné 2 hodiny z předmětu "výuka o ovládání a údržbě vozidla" a 2 hodiny z předmětu "praktický výcvik údržby vozidla"
- do chladiče lejeme pouze destilovanou vodu a fridex - kontrolní nádobka je v motorovém prostoru a hladina se musí pohybovat mezi ryskami - nádobka je průhledná. bylo by vhodné zajet do servisu a nechat si změřit jaké mrazy mi chladící směs vydrží - znalejší člověk si to dokáže udělat doma sám
- bylo by vhodné zeptat se jak a kde kontrolovat motorový olej
- zároveň zjistit si něco o údržbě akumulátoru
Věřím že postačí jedna návštěva k tomu abyste si to propříště zvládl kontrolovat sám, nebál bych se ptát na různé věci, asi to bude stát nějakou zlatku, ale tohle měla opravdu udělat autoškola. Já svoje žáky ani nenechám nastoupit do vozu dokud jim na cvičišti nevysvětlím kontrolu vozidla před jízdou a diagnostiku nejčastějších závad, jejich nouzové odstranění a podobně
Z Vašeho popisu je vidět, že auta nejsou vaše hobby. To není nic špatného a ani výjmečného (a ne každý je ochoten to přiznat jako vy - máte velké PLUS ), každý má jiné zájmy a proto bych Vám vřele doporučoval obracet se na servisy. Ať už si najdete nějaký dobrý neznačkový a nebo značkový, udělají všechno, co budete potřebovat pro provoz vozidla.
Baterky se z auta (pokud to jde) nevyndávají a ani se neodpojují. Nabíjí se připojené. Voda se u dobrého auta nedolévá, nedolévá se ani olej. Ten se mění v předepsaných intervalech (novější auta si řeknou sama), voda, resp. chladící kapalina se mění tak jednou za 4 roky, ale není to nutné. Já mám v Mercedesu náplň 9 roků od výroby (230 tisíc km), bez dolévání a svět se ještě nezbořil. Samozřejmě u ojetých aut je možné se setkat s doléváním jak oleje (provozem se minimálně spotřebovává), tak i chladící kapaliny (to však normální není).
Odpojení akumulátoru je prevetivní opatření. Při připojení např. procesorové nabíječky se může stát, že se přetíží v závěrném směru diodový můstek a tím poškodí alternátor. Což se mi stalo. Odpojit kterýkoliv pól akumulátoru není zase taková dřina. Nebo pro někoho ano? Jen pak oprava za asi 1500,- je celkem zbytečná.
V servisu udělají všechno,ale samozřejmě za peníze. Tohle zvládneš sám levou zadní. Chladící kapalina se nedolévá destilkou,ale připraveným koncentrátem destilky a nemrznoucí kapaliny nejlíp v poměru 50:50,v nouzi samozřejmě i destilkou. U motoru máš expanzní nádobku,pravděpodobně v ní bude růžová kapalina G12 a musí být mezi ryskami max a min. Chladící kapalina se mění buď po 3 nebo 5 letech podle typu,i to jde udělat doma ale pokud o autech nevíš nic tak je to lepší nechat na servisu. Olej se mění u tvého auta po 15 tisicích kilometrech nebo 1 roku podle toho co nastane dřív. Měřit jej samozřejmě musíš,k tomu je u motoru měrka-vytáhnout,otřít,vrazit zpátky,vytáhnout a olej musí být taktéž mezi min a max-když je oleje málo hrozí fatální a téměř neopravitelná destrukce motoru. Kontroluje se i brzdová kapalina,ta taky musí být mezi ryskami min a max,pokud ubývá značí to vážnou poruchu brzd-netěsnost,která se může rázem změnit na velkou díru a už nezabrzdíš,brzdová se mění po dvou letech. Zkus si stáhnout dílenskou příručku nebo třeba i jen návod k obsluze,tam máš přesně popsáno co a jak se měří a dělá. Když se ti vybije baterie nemusíš ji vyndávat,nabíječku připojíš přímo na akumulátor v autě,seženeš ji v každých autodílech do 1000 korun-velký pozor na přehození polarity kabelů při nabíjení,to pak hrozí vážné poškození celé elektrosoustavy auta
Nabíječku baterie sežene v obchodě "autonabíječka" , všechny informace najdete v manuálu vozu včetně toho kam se co lije, výměnu oleje (ten totiž nestačí jen dolít ale starý se musí vylít a nalít nový) doporučuji nechat na servisu. Stačí když si budete hlídat servisní interval obvykle každých 15 tis.km a zajedete do servisu tam už to vše zařídí
Zdravím , tak jsem si tady přečetl všechna rady a moje rada zní : vykašli se na vše co je tu psaný jelikož je to tak protichůdný a zavádějicí , že v tom budeš mít akorát,, guláš " . Nevím jaké nakonec budeš kupovat auto , ale pokud to bude starší , tak ti doporučuji si sehnat dobrého automechanika , který ti pomůže s výběrem a ten tě potom i seznámí se základní údržbou toho určitého vozu. ( i když si za to veme nějakou korunu - jak se říká 100x se ti to vrátí) Pokud si budeš kupovat nové auto , tak by ti měly stačit ze začátku garanční prohlídky ( nemluvím o výměně píchlé pneumatiky atd) , které se dělají po roce a nebo počtu najetých kilometrů a budeš mít při tom dostatek času se s daným typem auta blíže seznámit. Přeji hodně zdaru na silnici.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.