Nejste přihlášen/a.
Pokukuju po autech a chtěl bych si pořídit nové. Byl by vhodný benzínový agregátor škoda 1.2tsi 81kw do škody yetti, resp jestli takový malý motůrek může stačit?... Když se auto bude využívat na cesty do práce, sem tam aby něco uvezl, nejvíc bude využíváno na jízdy mimo město, cestování průměně 80-100km á den. 75% cest mimo město, 5% dálnice (dovolená HR), 20% město. Díval jsem se na papírové hodnoty na webu škody a udávají průměrně 5.5l/100, chtěl bych dosáhnout na cca 6l dlouhodobý průměr. Nyní jezdím ze starým passatem 1.9tdi 81kw (r-99) průměrná 5.3l, letos najeto 37 tis.km, pašík ale pomalu dosluhuje, najeto 480 t.km.
Doplnim. 1.2tsi je motor na pouzivani spise opacne nez pisete vy. Tj 80% ve meste a zbytek dalnice a podobne. Pokud chcete Yettiho, tak ten 2.0TDi 81kw by mel byt dostacujici. Mrknete se treba na tuto stranku, uzivatele si tam zapisuji najezdy km a spotrebu. Nejaky zakladni obrazek to dat muze.
Jak píší všichni,tohle by byl naprostý nesmysl,ten motor možná pojede,jenže si uvědomte že je na hranici konstrukčních možností jako všechny dnešní downsizignový prdítka a nájezd přes 150 tisíc začíná být u těchto motoru raritou. To stejný je to se spotřebou,krásné tabulkové hodnoty ale v reálu jsou o 2-3 litry vyšší. S vaším nájezdem zůstat u nafty,nějaký vysokoobjmovější,1,9 a výše
Spotřeba cca 7 litrů:
Výkonově to stačit bude, pokud nepotřebujete jezdit svižně. Konec konců, není to nejlínější motor v nabídce, zím je Yeti TDI 81 kW 4x4.
Otázkou je spíše životnost toho motůrku, protože toho najedete dost a předpokládám, že si auto chcete nechat třeba i 10 let.
Ta životnost to dneska začíná opět být téma číslo 1 a vrací se na roveň trabantu a škody 105 kdy motor najezdil do generálky kolem 150tis km,tam to bylo způsobeno hlavně velmi málo kvalitními oleji. Dnes je to způsobeno tím že díky ekoteroristickým normám jsou výrobci nuceni hnát motory až na hranu svých možností,na malý motůrek nasadit třeba dvě turba a z 1,2 vytřískat třeba i přes 100kw,přičemž jeho bezpečná provozní hranice je třeba 50kw,ten motor běží vlastně skoro pořád extrémně přetížený,a i když má nějaké nové moderní materiály,nemůže to dlouhodobě vydržet. A zatímco u té škody 105 se dala udělat generálka za odpoledne a nevyšla nějak draho,tady to budou desetitisíce. Jsem zvědavý kam až to dojde,protože nepředokládám že by se EU nějak zastavila v tý snaze za každou cenu snížit emise a každá další norma bude přísnější a přísnější,zachvilku to bude nějaký jednoválec 0,3 litru s deseti turby a životností 10 tis km
Ty nejnovější TSíčka mají modulární koncepci a myslím si, že blok motoru už není konstruován na možnost generální opravy.
1,2 byla vhodná do staré škody 120 se 40kw či kolik měla a hmotností lehce přes půl tuny,ale do soudobých aut? no nevím,přijde mi kontraproduktivní.Osobně mám auto s 81kW ale ne 1,2 ale o víc jak půl litru větší objem a přijde mi to tak akorát na hranici!.Prostě 81kw a tmosféra cca1,6 až 1,8l je na soudobé auto o hmotnosti od 1 do 1,5 t mi přijde jen na pohodovou rodinnou jízdu,možná ne denní pojíždění do práce kolem 50km!
osobně zlaté staré atmosféricky plněné motory 1,9 (or 1,8)-sice se 47 kW nebyl závodník,ale dělník,a v P405 se vlmi odvděčil spotřebou 4,5-5l na sto i s najetým milionem km!Dokud to bude jen trochu únosné-jezdil bych s pašíkem a toho Yetiho max 1x týdě na chatu cca 50-100km daleko! To jest ale jen můj skormný názor,neberte jako bernou minci!
kdybych to vzal obšírněji, tak jsem uvažoval o více variantách, lákali mě nové auta:
mitsubischi lancer 1.6 sportback, fabia 1.2tsi 81kw, yeti 1.2tsi 81kw, renault magane/kango 1.5dci,citroen berlingo 1.6hdi, octavia TDI 66/81kw.
a ojetá auta:
toyota avensis 2006 2.2 di-d, vw passat combi 74/96/77 kw (rotačku už ne), vw caddy 1.9tdi 77kw, golf combi tdi 77kw, touran tdi 77kw.
Dost to probírám i se známými a povídají vesměs to co čtu tady na foru, at nejdu znovu do nového auta. Jezdil jsem ještě před pěti lety s fabii combi rv.05 1.2HTP 47kw, první 4roky dobrý, ale pak to začlo, pátý rok výměna výfuku, brzdy to by se ještě dalo, ale podpálil jsem ventily, pak oprava a o necej rok nanovo. Tenkrát to byl 6-ti letý leasing od škofinu "já na to mám". Po 6-ti letech najeto 160 t.km a byl jsem rád, že jsem se toho zbavil, cesta do HR 140km/h dojel sem dom čr a o pár dní bylo auto nepojízdné .
Vzhledem ktomu, že poslední léta jezdím více a do momentálního auta už se mi sypat nechce, ikdyž motor je ok, tak uvažuju přesedlat na jiný, ale bojím se u staršího auta DPF, tdíčka 77kw už je měly snad všechny, tak zvažuju sehnat dobrý kus s motorem 1.9 tdi 96kw ideálně passat combi 2003,2004, je sice cca o 0,5l průměrně žíznivější oproti staré rotačce, ale furt bych jezdil za málo, šestikvalt bych vyžil asi mín.
S tdi 81kw jezdim při ot./min 1800-2000, přeřazuju u 2500, sem tam 3,4,5 st. do 3500 ot.mi, za studena nehonním jen pomalu jedu, při dojíždění turbo dochlazuju, rekord dojetí na 62l nádrž á 1280km (CZ-HR/Omyš a popojíždění po riviéře celý týden).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.