Spatny servis - zadreny motor

Od: Datum: 17.12.15 08:46 odpovědí: 7 změna: 17.12.15 16:15

Dobry den,

chtela bych se poradit ohledne poruchy auta ani ne hodinu po servise. Dala jsem auto na beznou kontrolu pred zimou (auto bylo bez problemu). Nebylo zjisteno nic zavazneho, jen mi menili tepelne cidlo. Ostatni veci jako olej atd byly v poradku. Ze servisu jsem odjela a ani ne po 30 min jizdy po dalnici mi auto zacalo blbnout, coz jsem si nevsimla jelikoz zadna kontrolka nesvitila a teplota byla dole. Samozrejme jsem vypla radio a uslysela divny zvuk a nasledne hned auto zacalo zpomalovat. Hodila jsem vystrazne a zajela okamzite ke krajnici a az v te chvili jsem si vsimla ze se mi kouri z kapoty. Za jizdy to nebylo patrne ptz to proudilo pod autem a byla tma.

Odtahovka mi odtahla auto do stejneho servisu a chybu hazi na me. Ze jsem si nevsimla signalizace, ze to vypada na zadreny motor jelikoz tam odletela nejaka spona. Muzete mi poradit, co mam delat? Signalizace zadna skutecne nesvitila a prijde mi zvlastni ze se auto poroucha takovym zpusobem po kompletni generalce ani na po hodine jizdy. Je mozne, ze pri vymene cidla mohlo dojit k nejakemu poskozeni? Jak se mohu branit?

Dekuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 17.12.15 08:59
avatar

Jsou i servisy, kde při jedné "opravě" nachystají důvod pro opravu druhou... nechci nikoho osočovat, ale ta možnost tam je. Samozřejmě i ta možnost, že opravu-výměnu provedli blbě a závada aktuální je důsledek té závady prvotní. Doporučoval bych převést do jiného servisu a provést řádnou prohlídku se záznamem. Doklady od prvního servisu jistě máte. Pak právníka a pokud oni sami nebudou chtít, soudit se.

Veškerá logika hovoří pro vás, ale zákon chce prokázat vinu a ta se bude prokazovat těžko. I když daný servis jistě má "pojistku na blbost" a mohla by to celé uhradit pojišťovna.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 17.12.15 09:02

Na 99% chyba servisu - při výměně čidla jim jim tam nejspíš napadaly nečistoty (ta špona) a následně to v motoru drhlo až se zadřel.

Pokud s nimi není domluva, tak nechte udělat znalecký posudek na příčinu zadření a vymáhejte právní cestou. Může stačit tímhle jen pohrozit a servis začne fungovat. Zatím se jen chtějí vyvlíknout z odpovědnosti za chybu. Předáno auto v pořádku, po převzetí zdechlo - ať to uvedou do bezvadného stavu.

Signalizace je na tlak oleje (mazání), ovšem špony v motoru vám to samozřejmě neukáže - tlak oleje je v pořádku...

Co to je za motor?


doplněno 17.12.15 09:35:

Je špona (nečistota) a spona hadice - to bylo spíš to druhé? Špatně nasazená spona = hadice vylítla = motor bez vody se zadřel, čidlo teploty kvůli chybějící vodě nesnímalo a proto výstraha nesvítila? = pokud s tou sponou manipulovali tak jde o chybu servisu.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: mzxy
Datum: 17.12.15 09:21
Otazkou je jakou mate signalizaci
pisete o autu po generalce a pak jen po vymene cidla
pokud jde o sponu
hadice, ta by nemela odletat jen tak sama, jsou konstruovany tak aby drzely, pokud vymena cidla souvisi s konstrukcni casti opatrenou sponou, muze porucha souviset s chybou servisu
nektere koncernove motory maji konstrukcni vady uz z vyroby, jine jsou chybne zkonstruovany, u 2.0 tdi 100 kw koncernoveho oedecka se muze motor zadrit v prubehu 2m minut
mate 3 moznosti
1. Dohodu
2. Soudniho znalce z oboru a otevrit spor
3. Nechat vse byt a kouput si za vlastni nivy motor a zaplatit vymenu
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuky®
Datum: 17.12.15 09:40
A když já tvrdím, že člověk by měl využít možnosti být přítomen u servisu svého vozu,tak všichni nad tím kroutí hlavou...
...jinak znalce a pokud to neuznají tak soud
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.15 10:13
O jake jde auto? Trochu mi nejde do hlavy proc meni cidlo a pak ani neprovedou zkusebni jizdu aby si overili dobrou funkcnost?. Teplota byla dole, tak to muselo byt bez vody uz od zacatku. Uletela spona. To je dost dobry argument. Ono nemuzete zase vsechny krivdy sveta hazet na servisy. Ono nekdy je to jen blba shoda nahod a zavady si nejde naplanovat. Ja bych asi vzal zkuseneho mechanika a nechal ho auto prohlidnout a posoudit. Podle toho bych se rozhodl co a jak.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 17.12.15 10:29

Já osobně si myslím že namontovali špatně čidlo nebo špatně utáhli sponu na hadici. Chladící kapalina vytekla a motor při dálničním tempu bez chlazení se samozřejmě zadřel. Teploměr neukazoval protože už nebyl v kapalině. To bych viděl já jako celý problém,vina servisu-co kolikrát v některých dělali mě přinutilo stát se automechanikem amatérem a velkou většinu věcí si servisovat sám. Když jsem před 12 lety kupoval svoji felicii,tehdy jako docela zánovní auto a ještě jsem nevěděl o autech téměř nic,jenom že mají 4 kola,motor a volant..tak se mi vyskytla závada na alternátoru,zlomil se uhlík a auto nedobíjelo. Po opravě,to bylo v létě,jsem si všiml že teplota letí v koloně hodně nebezpečně nahoru a neslyšel jsem zvuk ventilátoru který se zapíná aby se motor nepřehřál,tak jsem zastavil,a samozřejmě co nevidím-kabel od teplotního spínače toho ventilátoru byl jakoby omylem vytáhutý-servis si řekl,blbeček tomu nerozumí,v tohle vedru si uvaří motor a my budeme mít další kšeft.

Když to s něma nepůjde po dobrým,nechat si udělat posudek a soud,nic jinýho vám nikdo neporadí

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.15 16:15
avatar

Nejprve upřesněte pojmy-dělali Vám GENERÁLNÍ opravu jak píšete ke konci své litanie nebo jen SEZONNÍ PROHLÍDKU?! To je totiž dost podstatné! A jak se bránit?Asi nijak nebo soudně,nebo ,ale pak byste musela aspoň vědět-identifikovat závadu!

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.