Nejste přihlášen/a.
Tak nám EU zase nachystala jednu perličku. Od 1.11.2014 musí být každé nové vozidlo vybaveno snímačem tlaku v pneumatikách. Je to bezdrátový vysílač, který vysílá počítači info o okamžitém tlaku v pneumatice a ten si vyhodnotí, zda spustit výstrahu. Jsou buď s nepřímým nebo přímým měřením. Ta horší varianta je přímé měření. Životnost baterie v nerozebíratelném senzoru je 5 let a cena 1 ks je 2000 Kč. Při výměně sad kol to znamená automaticky značkový servis a ten načte přes diagnostiku novou sadu kol. Při větším nárazu kola většinou senzor odejde a opět 2000 Kč. Při různých variantách tak můžou náklady vyjít na desetitisíce.
Tyto senzory jsou nevypinatelné a patří do seznamu kontrolovaných úkonů na STK. Nelze to tedy obejít.
Dobře vymyšleno.
S tím nic nenaděláš.
Koupě současného (třeba i trochu ojetého) auta je každého volba. Za mě je to nesmysl, ani tak ne z důvodu prvotních pořizovacích nákladů-máš přece nové auto, ale hlavně pro náklady dalšího provozního servizu-tzv. spotřebky. a to už vůbec nepočítám, kdyby sis bouchnul. Stačí mít jasno co chci, trochu vybírat, neplašit a hledat a koupíš skvělé ojeté auto bez dalších nesmyslů EU, slušný stav, výbava, motor 1,6 benzin bez turba a poslouží 10 let - i více stejně jako nové. Ale to už nechám každému na zvážení.
To koupíš teď, ale co za 10 let až všechny ojetý budou s tímhle vynálezem?! Chce to řvát aby se změnila legislativa a ty auta s kurvítkama nekupovat...
Ty čidla tlaku v kolech jsou hodně drahá sranda a dost to prodraží hlavně druhou sadu kol...
Nekupovat - to ano, vždyť to píšu. Ale vysvětli to těm FriKulIn-ům (Free, Cool, In) co musí mít poslední model třeba na splátky.
Ale řvát. Napiš kde budem řvát a rád se přidám, ale řvát jen tak na zahradě nebo z balkonu věci moc neprospěje, jen na..ru sousedy To už je jako nadávat v hospodě - taky se už historie vrátila, ale je to prd platný, stejně jako před lety.
Za 10 let Ti to bude šumák co koupíš. Budeš mít velblouda, místo do servisu pojedeš na veterinu a na STK do mešity. A filtr pevných částic - no přece pytel na h..na
Trochu divné je, že ač uvádíte, že platnost tohoto nařízení je od 1.11.2014, tak u Peugeotů Partner, které naše firma nakoupila před 2 měsící -a šlo o skutečně nová auta, ne žádné skladovky- tak u nich toto kurvítko naštěstí není.
Ovšem co se týče EU - já stále tvrdím, že EU je v mnoha ohledech horší, než bývalé RVHP
Viz nové verze již pltné ES 661/2009.
Informace jsem čerpal ze Světa motorů, č. 50/2015, str.6.
Ne vzdy tam je cidlo tlaku , schade a vw to maji pres cidlo abs s asr , ktere hlida otacky kola. Kdyz je vyfouknute tak to pozna. Nektere znacky to prave maji pres primo cidlo v kole. Kdo vi kam zajit , tak to jde vypnout pres diagnostiku. Nebo hodit izolacku na kontrolku na pristrojovce . Na STK jenom koukne zda to nesviti a stovecka v kapse to vyresi
Je to nařízeno, budete plnit, co s tím chcete dělat? Chystáte se do Bruselu?
jenda2, čekal bych, když si stěžujete, že se sám budete angažovat, takže co s tím budete dělat, abyste nebyl ověčka?
To mi připomíná jedny z baráku, stěžovali si na něco na obci, ale - my nevíme jak to řešit, bez návrhu (a bylo to zbytečné, neboť žádná norma nebyla porušena, jen se jim něco nelíbilo, zbuntovaly to ženy). Podle toho byla též odpověď.
Co tak nějakou aspoň petici, psát poslancům? Využít možnosti dané zákonem?
Takže mlčet jak ověčka? Nevím co s tím. Je to jen pro ty co hodně křičeli, že ČR musí podepsat Lisabobnskou smlouvu. Tím jsme se vzdali ČR.
Nestěžujte si,na internetu kolovala petice o vystoupení z EU a podepsalo ji jen ubohých 70 tisíc lidí. Když je nějaká demonstrace tak tam přijde hrstka nejodvážnějších a ostatní mudrujou u piva. Budeš to plnit,a budeš mít v baráku ubytovaný utečence a časem budeš mít uřízlou hlavičku za to že nepřejdeš na islám,a neuděláš s tím nic protože náš národ je bohužel jen banda remcalů ale když na něco dojde tak skutek utek,stejně jako v 38. Všichni strašně nadávají na evropskou unii jak se ty bu**race nedají vydržet,ale přitom prostě nedokáží říct dost a z tohodle zločinnýho spolku prostě odejít. Jsem zatím byl na každý demonstraci co nějak souvisela s evropskou unií ale co zmůže pár lidí proti vládnoucí garnituře která leze frau merkel a podobným cvokům do určitých tělesných partií,co zmůže pár lidí bez podpory národa který remcá u piva
Jo a abych vás uklidnil,už to bude jen horší,začalo to ekovýpalným,a co udělali lidi-nic,teď to bude pokračovat nízkoemisními zónami,silniční daní podle ekologičnosti vozidla a spřísněnými STK které si zvlášť půjdou po tom jestli v autě jsou všechny ty euro nízkoemisní k***vítka a co bude pokračovat dál nevím...ale jedno vím jistě,lidi neudělají NIC prostě si nechaj nakálet na hlavu a těch pár odvážnějších křiklounů s tím neudělá absolutně nic
Objevujete skutečnou Ameriku, TPC - auta s ventilky s čipem se vyrábí už několik let...má je i česká fabia...
samozřejmě jsou auta, kde se porucha čipu ventilku projeví na činnosti řídící jednotky, která může auto přepínat do nouzového režimu, jiný systém jen signalizuje chybu ale s autem se dá normálně jezdit...
napájecí zdroj čipu je ve ventilu zalitýá v plastu a nedá se samostatně měnit...
Nikdo neobjevuje Ameriku. Jestliže EU nařídila začlenění funkčnosti meřidla tlaku v pneumatikách do STK, tak z toho vyplývá docela velká finanční zátěž. Doposud to byl jako bunus. Copak nečtete nebo co?
Já to četl celé, včetně celého procesu přípravy tohoto dokumentu, který vždy trvá několik let...
V podstatrě jde o to je euroekoterista uvažuje a argumentuje takto...
1.) motorové vozidlo znečištuje životní prostředí
2.) pokles tlaku v pneuamatice má za následek zvýšení valivého odporu
3.)zvýšený valivý odpor se projevuje zvýšením spotřeby vozidla, tedy vozidlo s podhuštěnými pneu ve větší míře než to s nepodhuštěnými zněčištue životní prostředí
4.) podhuštěné pneu se rychleji opotřebují, výroba o likvidace pneu je problém- znečišťuje se přitom životní prostředí
To jsem několikastránkovou argumentaci zmrsknul do několika bodů
dalším nařízením je že palubní elektronika musí signalizovat jaký rychlostní stupen ja zařazen, dále že nově schválená vozidla musí býtr vybavena systémem ESP nebo jeho ekvivalentem...už brzy bude muset mít každá nově schválení auto systém E-call...
ventilek s čipem jsem rozřezal flexou tak vím do je uvnitř, vím že 4 ventilky vyhdo us DPH an 10-12,5 tisíce, podle toho jaké a od koho
K jejich přeprogramování musíte být školen a pořídít si k tomu přístroj a kupovat si software, proto servisné úkony nebudou zadarmo...
Objevujete Ameriku, tato auta navíc doplěna o další ekokurvítka už v hojném počtu jezdí na našich silnicich...
no dokud budu moci "beztrestně" jezdit po okrskách svojí škodou 120 L , pak mě tato ekokurvítka a na řízení z Bruselu nechávají chladným
naštěstí nejsem na autu závislý - a vůbec nelituju lidi, kteří jezdí 3 kilometry do zaměstnání po městě autem jen proto, že jsou pohodlní a bezohlední...
Můj příspěvek byl o tom, jak EU nenápadně tahá z lidí peníze za věci, které životně důležité nejsou. " Objevujete Ameriku...". To určitě neobjevuji. Je to jen info. Tak se mějte.
asi jsem dle vás ekoterorista..ale podívejtese, jak to vypadá ráno na městkých lkomunikacích!
vůbec bych se nedivil, pokud by vešlo v platnost nařízení postihující finančně řidiče, kteří jezdí po městě sami v autě určeném pro 5 osob !
prostě je stále více aut a už začínají překážet - a člověk se zdravým rozumem snad pochopí, že je to třeba regulovat !
ale chápu - je to stejně těžké pochopit (pro někoho) , jako pro kuřáky je nesnadné přijmout omezení jejich prostoru (restaurace, veřejné budovy, zastávky..
A automobilky chrlí auta dál po celém světě po milionech..kdypak asi zase přijde nějaká krize?
a když nedokážeme regulovat svoje jednání sami, musí nastoupit vyšší instance..
neb neznám člověka, který by omezil ježdění autem po městě jen kvůli soucitu s chodci, cyklisty a tedy přispěl ke zlepšení kvality ovzduší jen "sám od sebe"...
spíše vidím podnikatele a zbohatlíky , kteří si cosi kompenzují tím , že nakupují SUV- velké a neekonomické krabice, aby si připadali in, cool, ...
Co chce pořád regulovat bez nabídky lepší a jiné alternativy k osobní automobilové dopravě?
Bez jakékoliv dlouhodobé koncepce dopravy v EU a ČR?
V čekárnách českých drah by nedávno k dispozici místní ČD plátek, popisující systém dopravy ve Švýcarsku...
20 let se vše plánovalo a promýšlelo, dnes mají švýcaří dopravní síť vlaků, autobusů, tramvají, lodí atd, která je propojena tak, že v jednom dopravním uzlu vystoupíte z tramvaje, přesednete na vlak a z vlaku do lodě nebo do trolejbusu a dostanete se kamkoliv ve Švýcarsku bez čekání a v čase, který se přibližuje době jízdy autem, nebo je krastší...
Pak logicky nutně nepotřebují auta, a stačí jim jedne roční kupon za několik tisíc Kč který je akceptován v celém Švýcarsku...já tankuji naftu 2x měsíčně za 1500,. Kč na soukromé jízdy do práce a za nákupy...za ty prachy bych měl ve švýcarsku dopravu na celý rok...o pořízení auta bych z důvodu různých daní uvažoval...
Regulace je nesmysl, dopravu je nutné zajistit také jinými prostředky než OA a Na...
Lidé potřebují jezdit do práce do takových míst a v takových časech, že jiný způsob dopravy není možný...
Proto místo ekoteroristických ekodaní ( socialistické přerozdělování nespravedlivě vybraných penez od majitelů starších aut do fondu Zelená úsporám - čti zateplování vybraných objektů vybraných vlastníků) je nutné prostředky skutečně použít na skutečný rozvoj skutečné dopravy, jiné než automobilové...
Ekokurvítka nic nevyřeší a každý bude své starší auto s minime ekokurvítek a minime elektroniky udržovat tak dlouho jak to půjde...
Provozní náklady na "moderní" auta prošpikovaná elektronikou jsou výrazně vyšší, především ceny oprav a v konečném dlůsledku to zatěžuje životní prostředí...
Fík máte pravdu ještě rok 1948 sláva Klémovi a komunismu, rok 1968 sláva soudruhu Dubčekovi a komunismu s lidskou tváří, rok 1989 sláva slibotechnám a jejich žvanění, včetně vytváření zákonů pro zloděje a podvodníky, dobře tak ovčanům bruselský bača na věčné časy a nikdy jinak
Zdravím, kdyby se všichni co nesouhlasí s nařízeními EU, a to nejen v dopravním ohledu, zvedli a hromadně začali řvát, že oni žádný papír pro vstup do EU nepodepsali, tak nějací dobří právníci ty nahoře úplně rozsekají. Ono totiž mělo být referendum. Já jsem nikam nevstoupil, eurodotace ať si nechají a celá EU mi jen komplikuje život a nosí bolest.
V Bruselu je ještě "lepší výběr" než v jednotlivých vládách členských států a taky to tak vypadá. Oni by to už lépe řídili Pepíci z oboru bez titulů, ale za to s pořádnou praxí a lidských přístupem. Pekně jim všichni děláme poslušné ovečky jen co je pravda. Chudáci naše děti, kam to příjdou a sami si to neudělali, to my.
článek, doporučuji přečíst si i diskusi.
Ještě že se mne to netýká, nemám v autě žádný počítač ani řídící jednotku, takže ani nesmysly typu ABS. ESP a tyto snímače.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.