Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

STK 2016 - změny?

Od: molny odpovědí: 75 změna:

Dobrý den,

někde jsem zaslechl, že se chystají veliké změny od roku 2016 na technické kontrole 2016. Nedočetl jsem se to nikde.

Nevíte, zda je to pravda? Případně jaké změny nás čekají?

Děkuji

 

 

75 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Nedočetl?Málo čtete:) třeba tady archiv.ihned.cz/...


doplněno 12.12.15 13:06:

@clayman Za mnou?Já mám benzin *smich*

Filtry pevných částic by byly fajn, občas jedu za magorem, který doslova celou ulici zacerni, že ani mlha tak hustá není. Nechápu jak proč, ale je to opravdu až nebezpečné.
doplněno 12.12.15 13:09: Prostá shoda jmen *smich* ani jsem si nevsimnul.
jenda2*

To začernění jsou čipované motory. Proto kuchají filtry, protože pak už automatická regenerace nezvládá samočištění. Ale to si majitelé čipovaných aut nechtějí připustit, že jim auto hulí a prý má menší spotřebu a vyšší výkon o desítky kW. Pohádky na dobrou noc.

k2

Kravina. KVALITNE nacipovane auto nijak extremne nekouri.

 

ju*
hodnocení

2x

Je fascinující jak si stát nedovede poradit s pár hajzlíky z STK kteří pouští plečky na silnici, tak se to veme šmahem, zpřísní se TK a ještě podraží. je to jak za komančů utopí se chlap v rybníku - vypustíme všechny rybníky - a můžeme se všichni pos... a stejně prd zmůžeme...Změny nebudou jen na STK ale i na Emisích, filtry pevných částic, ...

 

hodnocení

0x
avatar clayman
Co jsem někde četl má se povinně fotit auto a snad i tachometr. Ale už teď jsem myslel, že auta musí být na kameře a zpětně dohledatelne, že tam alespoň byla.
sanyo*

Připravuje se také mimo jiné povinnost STK nevydat povolení na vozidla, jejíž majitelé si nechali upravit - zpravidla tedy navýšit, výkony v kW svých motorů, a také to bude přemětem kontrol. Ale od kdy nevím.., ale určitě za chvíli..A jinak je STK tuším zas dražší..

už ted mi zajímá jak to chtěj zjištovat vybavený na to nejsou ani programově ani brzdou

Na to si schválně počkám, mám auto čipovaný.
fik

To by mě zajímalo čemu vadí upravený nebo načipovaný motor. To že někdo vykuchá filtr DPF docela chápu že po tom půjdou,ale tohle jsou prostě jen zase další buz***

lejnar*

nechteji mit rychlejsi auta nez maji policie CR

 

mzxy*
hodnocení

0x

Většina STK už dnes fotí auta, VIN-ka a výrobní štítky...zásah do původního provedení vozidla má být podle novely zákona dalším důvodem k technické nezpůsobilosti , a jak jistě víte, technicky nezpůsobilé vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích...Vyjádřšní zástupce sdružení STK že STK po novém roce výrazně podtraží je proto směšné...

Vyfotit auto a foto předat do PC a do elektonického systému dnes zvládne 6-leté dítě-..t

Kdo zná německé emisné zóny také určitě ví, že němci si nechávají DPF filtry také dodatečně namontovat, kvůli tomu,aby mohli vjíždět do vlastního města a parkovat v emisní zóně před vlastním barákem...

U nás se DPF filtry hromadně odstraňují...Pokud technik na německé TÜV nepozná, že z auta byl odtstraněn DPF filtr a následně se na to přijde, má doživotní zákaz výkonu činnosti technika...

U nás technik nepozná nic, lépe řečeno nechce poznat...evidenčky se dělají formálně, stačí po 10 letech návštěv jedné STK zajet do konkureční stanice STK a hned vám najdou evidenční závadu...

 

jenda2*
hodnocení

0x

Dnes jsem byl na STK a změny budou asi takové: Do 31.12.2015 jsou kategorie závad. Od lehkých po závažné. Ty mají být zrušeny a buď je nebo není auto v pořádku. V podstatě by to doslovně znamenalo při spálené žárovce na STS neprojití. Vozidlo by mělo jít po opravě na opakovanou STK, která by stála pořád stejně. Za emise u dieselu a kontrolu jsem dnes platitl 1200 Kč, od nového roku to bude asi 1800,-. Zároveň se zpřísnily normy pro kouřivost dieselů, což po techniků znamené neprojítí skoro žádného staršího dieselu. Zkoušeli Octavie po r.v.2005 a ani jedna neprošla. Zatím se přesně neví, co s tím bude. Mohlo by to znamenat výměnu vstřikovačů - 40.000 Kč, pak opět STK - asi 1000,- . Když neprojde, opět do pravy třeba na výměnu filtru pevných částic - 10000,- a opět STK - 1000,-.

Může se tedy stát, že STK přijde přes 50000 Kč. Benzínové motoru s přímým vstřikem zase žerou i trávu kolem cesty.

Octavie 1,8 TSI 10 L / 100 km.

Super.

Jendo vysvětlete -jak se spřísnili normy pro kouřivost! To jako všechny dehty třeba i ty co plní E2 šmahem budou muset plnit emisni límity E5?

Pokud vím co se má měnit na STK je větší náročnost zejména vzhledem k evidenční kontrole!

jenda2*

Nebyl čas tam moc se vyptávat. Jen ten technik tvrdil, že podle nového Software tam přistavili různé Octavie diesel a že jim to vyhodilo parametry mimo povolenou toleranci. Za kamery a systém prý zaplatili 240000 Kč. On- line snímá hodnoty z měřidel brzd, emisního měřáku, bere to pak fotky koroze, podvozku, pneumatik, počtu najetých km a další. Doteď lehké závady už platit nebudou. Jak bu bude od 1.ledna se ukáže.

cicko*

Nejhorší smrt je z vyděšení! *ee*

takjan*

Na emisích vás připojí na OBD II a vyčtou si vše. Naprosto. Verzi softwaru, zda s ní bylo manipulováno, veškeré závady. Takže čipování taky. A protože výrobce dodal určitý typ vozu s daným výkonem a software, zvýšení, tj. manipulace je nelegální. I s ohledem třeba na účinnost brzd. Nepomůže závady vymazat, vytáhnou si to z registru a závady např. spalování vyskakují okamžitě znovu. Když neprojde jeden bod, odchod. U nás na STK už dig. mají a je super, jezdí tam nenápadně ze servisu. Umí absolutně všechno. Ještě že mám OBD I. :))

Pokud ho budou mít kam připojit...není nic jednoduššího, než ten konektor demontovat, nebo někde nenápadně přerušit. Nikdo mě nemůže donutit mít OBD II funkční.

k2

Obavam se, ze takto to nefunguje. To byste mohl take na STK prijet s tim, ze Vam nejde otvirat kapota a nikdo Vas nemuze donutit mit otvirani funkci a VIN a typ motoru at si zkontroluji jak umi. Jak to dopadne je Vam asi jasne-cisla nenalezena-> vozidlo nevyhovuje.

docent75*

Měl jsem tuto oktávu v opravě, nevhodný fridex, bylo nutno odfrézovat 2mm hlavy, gc kroužky zatlačené do karbonu v pístu, takže žrala olej, výsledek poctivé opravy je olej do výměny, bezvadný chod motoru s minimem načtených závad a lepší emise, výkon nezměřen ale výrazně vyšší, hlavně spotřeba kolem 6 litrů na dálku na běžnou nohu na pedále. Většina lidí se zbytečně omezuje pouze na elektroniku a mechanický stav motoru, který se téměř sto let nezměnil v principu jim uniká. Změnil se pouze způsob dodávky a zapalování paliva, motor jako takový moc ne. Příklad: pokud 4 válec poběží na 3 pouze vlivem vadné svíčky, je dg. zmatená neboť zde není čidlo kontroly zážehu a výsledky minimálně lambdy a váhy se budou lišit, pokud pálí nepravidelně, je to přískokem vpřed a opět dg. vykazuje chybu, nehledě na felicie, kde je třeba seřizovat vůli ventilů i u fordu ka a některých modelů fiesty zejména provedení ohv. Těchto mechaniků bohužel ubývá a zbytek mi připomíná alchymisty z pohádky císařův pekař, když se snaží zhmotnit tmu. Čiptuning je též kapitola sama o sobě. Nejde o nic nového než o změnu bohatosti směsi v těchto případech změnou firmware ř. j. dříve změna průměru hlavní trysky a vzdušníku karburátoru. Bohužel už dnes málokdo řeší že jiná směs hoří jinak a je třeba jiného předstihu a jeho korekce. Setkávám se s tzv uchcanými motory, kde to plnění někdo přehnal, mají černý svíčky a lítájí čerti z výfuku, pak je to požero a výkon tomu neodpovídá. Na volnoběh se agregát snaží vyběhnout ze silentbloků.

vasek01

Jenda2 :

Ahoj, dle Tvých slov nějak nechápu, jak někdo může dnes na STK řešit Octávii 05 a chtít z ní soudobé emisní normy euro 6, to je prostě nesmysl. U DPF filtru se to dá pochopit, nicméně je spousta firem, které doporučují při ucpání filtru ho vymontovat a emisemi vozidlo prý musí projít. To ale nemám ověřeno. Problém při soudobé STK je spíš v tom, že se napíchne jednotka motoru a ta pokud bude v diagnostice vykazovat závadu, tak vůz neprojde. Nicméně se obávám toho, že všechno se dá obejít a je jen otázkou času, kdy systém na STK poběží stejně jako doposud. Na začátku je nové koště, které vždy dobře mete, po čase bude zase klid. Myslím si, že jde spíše o vyházení starých vraků ze silnic.

k2

O zadne vyhazeni starych vraku ze silnic nejde a nikdy neslo. Jde jen o dalsi buzeraci a utahovani sroubu pod nesmyslnou a vylhanou zaminkou zvyseni bezpecnosti.

 

hodnocení

0x

no co já jsem slyšel tak se budou provádět testy přes diag.. u koncernu se to jmenuje readiness kod.. jednotka si sama vyhodnocuje, jestli všechny komponenty ovlivnující emise pracují správně.. jsou tam např lambda sondy, kat, EGR, sekundární vzduch atd.. takže to nebude prdel ani pro benzinaky. jsem zvědav, protože to bude jeden velký průser...

tycoon*

V mnoha státech v USA se kontrola emisí dělá právě tímto způsobem. Od toho tam ten readiness kód je.

 

karel1234
hodnocení

0x

Neděste se dopředu,jsme v Čechách*smich*.K dosažení cíle vždy vede vícero cest.

Nic se nejí tak horké jak se uvaří.

 

hodnocení

0x

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří. Ceny se asi budou lišit, ale bude záležet kam půjdete. Tady jsem našel ceník platný od noveho roku i pro opakované: europroficar.cz/...

A změny přímo od profesní komory. pkstk.cz/...

Já tam byl včera a z těch emisí mi mrazí vše se tiskne rovnou z měřící mašiny a nelze do toho zasahovat .
Bylo řečeno že pokud se urychleně něco nevymyslí bude spousta majitelú aut po novim roce hodně smutnejch
No já to mam krátce po stk tak to zatim řešit nemusim

já hlavně nechápu, jak to chcou řešit.. momentalně to totiž vypadá, že mraky aut neudělá stk.. já si chtěl pořídit novější auto, ale asi raději ještě počkám až se ukáže, na jaké motory to bude mít dopad..

 

mzxy*
hodnocení

0x

už se opakuji, profesní komora STK je trapná v tom, že se snaží přesvědčit veřejnost, že změna rozlišení fotky z 5 MB na 128 kB je pracná a proto se musí radikálně zvýšit ceny, tak at jí fotí v rozlišení 125 kb, hňupové

Pokud dojde ke zvýšení cen, je nutné vytvořit STK podmínky k tomu, aby nebyly tak vytížené...

Řešení je jednoduché, uberou se jim nějaké úkony, například by se mohl změnit zákon, který vyžaduje při každém převodu protokol z evidenční kontroly...

V nejbližší době půjde do parlamentu návrh novely zákona 56, budu tuto změnu - zrušení evidenčních kontrol navrhovat svému poslaci.

EK nijak nesouvisí s bezpečnotí, EK je součástí každé pravidlné technické prohlůdíky a není důvod fotit auto při každé změně majitele...Z pohledu občana je to buzerace...Pokud STK podraží, napiště i vy svým poslancům

Závěrem - STK má na jedno auto normu půl hodiny, když má jendu linku na 1 auto, udělá jich za 8 hodin jen 16, víc nemůže...často se to dělá tak že se kontroly aut flákají a trvají necelých 15 minut, pak mají normu vyčerpanou už 2 hodiny před koncem otevíracé doby...něco podobného se mi stalo na STK v Hořovicích, koupil jsem v Praze skůtra a cestou do Plzně jsem sjel z dálnice a přijel na STK Hořovice 1,5 hodiny před koncem pracovní doby na evidenčku, paní v recepci , která 10 minut telefonovala ( tato paní ráda hodně mluví a dlouho telefonuje a klienty nechává dloooouho čekat) mo řekla ža to nestihnou že mají vyčepranou kapacitu

Linka však byla prázdná a znuděný technik si na parkovišti povídal se známým a pohvizdoval

Pokud i tady začnou dělat kontroly pořádně a poctivě , bude to vpořádku

Závěr: Evidenční kontrola je nadbytečná buzerace, podpořte proto mojí snahu o její zrušení

No jo oni sice maj na prohlídku pul hodiny ale skušeny technik s letitou praxí tu prohlídku zvládne mnohem dřív
jenda2*

Nemůže, protože je doba prohlídky daná a chodí tajný inspektor, fotí vjíždějící auto, pak jak vyjíždí atd. U nás už tam byli. STK je soukromá firma, která za každý certifikát musí TUV zaplatit a určitě bodou riskovat zmaření investice do budovy, zařízení aj. To zrovna. I to vybavení pro nové podmínky není foťák. To je celá řada přístrojů, programové vybavení. Máte je asi za blbečky, že? Ale to si můžete myslet jen u vás na vsi.

 

moto*
hodnocení

0x

Ještě není konec všem dnům. Loni to byli šrotaři, teď STK, narok Kontrolní hlášení DPH a další rok EET. následovat budou kontroly topidel, studny, domácí zabijačky králiků, kačen a slepic, kontroly a danění sousedské výpomoci... a dalši a další.
A co se vybere, to se přerozdělí na dotace.

Zažil jsem změny STK nedávno, tam to již jeli ve zkušebním provozu pod kamerou. Potřeboval jsem jen evidenční kontrolu pro přepis, tak jsem tam přijel s motorkou bez válce a výfuku, čísla ovšem v pořádku. Byl jsem vyhozen, musel jsem se vrátit, chybějící naaranžovat a přijet znovu.

V Brně Bohuniocích pod kamerou jeli již dávno. osobně s tím problem nemám, jenže jak už to bývá, vše je zde ode zdi ke zdi. Nedokázali zkrotit pár nepoctových, tak teď budou buzetrovat plošně všechny.
Před časem mne na jiné STK technik buzeroval a vyhodil pro větší vůli ložiska vleku. Asi čekal všimné, protože jsem zcela jistě věděl, že při kontaktech se tam dala udělat STK i bez auta. Tak jsem matku o šestinu, co mi umožnila závlačka přitáhl a prošel jsem. Pak jsem vrátil zpět, protože vůle byla zbytečně malá a mám ze zkušenosti vůli raději malounko větší než menší.

fik

Jj je 21 století a bolševická mrzká lůza v evropě zvítězila. Rozdělování a přerozdělování,živení parazitů,nekonečná byrokracie a zákazy,ekoterorismus a absence zdravého rozumu. Chce se mi blejt velebnosti

buss

A že dnes se to přitahuje více, než za těch bolševiků...

ronyx*

Blejt klidně můžete, ale nad současným, kapitalistickým systémem, který zavedl tyhle nesmysly, platby za TK apod.
Před rokem 1989 (tedy "za bolševika", chcete-li) tady nic takového nebylo - na TK jste šel pouze na vyzvání a pokud si vaše auto z kastlíku (z evidence) nikdo nevytáhl, na TK jste vůbec nemusel! Platilo, že pokud jste na TK byl jednou pozván, pak už jste si to musel jako majitel hlídat sám a v termínu uvedeném ve velkém TP se ke kontrole dostavit. Ale pokud jste pozván nebyl, tak jste nikam nemusel! Vím, o čem mluvím - když sem si v roce 1984 koupil své první auto, tak to už na TK jednou pozvané bylo a tak jsem s ním jezdit musel na TK každé 2 roky. Otec měl moskviče r.v. 1968 (pak sem ho zdědil já) a ten nikdy na TK nebyl a to šel do šrotu v roce 1996 a taky do toho roku normálně jezdil legálně po silnici.
A mmch - placení za provedení TK a emisní kontroly jsou také výmysl současného systému - před r. 1989 se za provedení TK nic neplatilo. TK probíhaly tak, že jste s autem přijel na určité místo (většinou to byly dílny Svazarmu), tam jste na vyzvání najel na rampu, pověřený technik Svazarmu vlezl pod auto, zespodu ho prohlédl, pak vás nechal couvnout na nájezdy, aby auto bylo na nakloněné rovině a nechal vás zatáhnout ruční brzdu. Pokud auto necouvlo, prošel jste - dostal jste do velkého TP razítko a odchod. Na celou TK dohlížel policajt z dopravky a ten taky rozhodoval, po poradě s technikem, jestli je auto v pořádku nebo není. A představte si - tohle vše bylo zdarma!
Výmysl platit za TK a Emise (emisní kontrola před rokem 1989 nebyla vůbec) je novodobý - až po r. 1990. TK byla sice vždycky buzerace, ale až v současném kapitalistickém systému se z toho stal výnosný byznys, za socialismu to byla služby pro lidi zdarma.

k2

Opravdu verite tomu, ze nejaka prace byla/je zdarma? Nebylo to treba nahodou tak, VY jste nic neplatil? Nebo ten technik svazarmu zil ze vzduchu a vlhkosti jako kytky?

ronyx*

Aha, už mi to je po vaší otázce jasné - vy nevíte, jak fungoval Svazarm, proto ta otázka, jestli ten technik Svazarmu žil ze vzduchu...
Bohužel už se pana Olivy (to byl ten technik u nás) nezeptám, kdo a jak ho platil (už je cca 20 let po smrti). Protože ale ten pan Oliva byl zaměstnaný v jednom stavebním podniku (jezdil tam s buldozerem) a měl pokud si to dobře pamatuju, částečný invalidní důchod, je docela možné, že buď mu mzdu refundoval jeho zaměstnavatel nebo to dělal ve svém volném čase (to fakt nevím). Ale ono to za tak časově náročné asi nebylo, protože prohlídky byly jen v omezený čas - už si nepamatuju, jestli jeden den v měsíci nebo jeden den v týdnu - do té dílny jezdil na kontrolu celý okres.
Ale co vím - Svazarm dostával nějaké peníze na svoji činnost ze státních prostředků zrovna tak, jako třeba sportovní kluby (fotbalisti, hokejisti a další) a něco asi dostával od podniků v místě (to nevím uričtě. nikdy jsme se o to nezajímal). Za tyhle peníze se kupovalo vybavení - třeba právě vybavení té svépomocné svazarmovské autodílny, které jste si mohl jako člen Svazarmu (ale i jako nečlen, jen tam byly nějaké jiné podmínky) za symbolickou cenu (víceméně za amortizaci a cenu spotřebního materiálu) pronajmout. Nikdo nikomu nic za práci neplatil, na provoz se vydělávalo brigádami, případně organizováním akcí (závody třeba v motocrosu, autocrosu, závody do vrchu) - peníze ze startovného a vstupného šly té pořádající organizaci Svazarmu. Ti členové, co dělali pořadatele těch akcí, to dělali ZDARMA!
Konkrétně, abyste měl představu, jak to třeba fungovalo. Při každé organizaci Svazarmu byly různé kluby - modeláři, značkové kluby majitleů aut atd. My jsme třeba měli klub majitelů vozů Wartburg - Trabant. V dílně jsme měli jednu místnost, kde byl sklad základních náhradních dílů na ty naše značky. ákup fungoval tak, že se udělala brigáda pro nějaký podnik, za kterou jsme dostali peníze a za ty peníze se nakoupili ty náhradní díly do toho skladu. Když sem potřeboval něco si na autě udělat, objednal jsem si na určitý čas svazarmovskou dílnu (za to jsem nic nepaltil, odpracoval jsem si to brigádu na údržbě nebo vylepšení té dílny), pokud jsme potřeboval nějaký díl a byl ve skladu, tak jsme si ho vgzal a normálně ho zapaltil jako kdybych ho koupil v Mototechně (v obchodě) - takže bez nějaké další přirážky. Po práci jsme musel dínu uvést do stavu, v jakém byla přede mnou, tzn uklidit atd.
U našeho klubu se třeba 2x do roka (na jaře a na podzim) dělalo tzv. mazání (hlavně trabanty měly na podvozku několik míst, které se musela mazat tukem, wartburg měl jen 4 - spojkové lanko, čep pedálů a lanovody ruční brzdy. Když se vyhlásilo "mazání", ´kdo chtěl přihlásil se a přijel. V dílně se rozhřál mazací tuk ve velkém mazacím lisu a auta se promazala. Mazání dělal člověk, který měl dílnu na starosti. Jednotná cena za promazání (tj. za práci toho člověka, mazací tuk a za energii) byla v 80. letech 60,-Kčs (pro představu - měl jsem v té době hodinovou mzdu 13,50Kčs).
Je tedy možné, že technik tzv. žil ze vzduchu (nikdo ho neplatil) - Svazarm (tak jako i mnoho dalších) byla organizace, které neměla za úkol vydělávat, ale fungovat lidově řečeno 0 od 0 pro potřeby lidí (především svých členů).

k2

Ale co vím - Svazarm dostával nějaké peníze na svoji činnost ze státních prostředků...
BINGO!

ronyx*

Houby BINGO - ty peníze ze státních prostředků dostával proto, že krom jiného zajišťoval např. výcvik branců před základní vojenskou službou - Autoškola patřila taky pod Svazarm a proto měli např. vojenští řidiči kurs na C ne za plnou cenu, ale za 300,-Kčs. Takže dělal práci pro stát (pro obranu státu, vzdělávání občanů státu atd.) a stát mu za to platil.
A co se týká těch TK - stát si je vymyslel, tak mají být státní (nevydělečné) a ne soukromé (že si na tom bude někdo pakovat kapsy). Pokud by byly jak státní (cena za nutnou řežii) a soukromé (cena smluvní), pak mi to je celkem jedno - budu jezdit na tu státní. Ale aby mi někdo přikazoval, že tohle a tohle musím a musím s tím k nějakému soukromníkovi, který na tom samozřejmě chce vydělat, je mi docela proti srsti. Já nějakou TK nepotřebuju - auto jezdí i bez ní a za stav auta (za za případné následky s ním spojené) si odpovídám sám a každému je prd po stavu mého auta. Osobně bych nějaké TK úplně zrušil - copak jsme nesvéprávní?

k2

Problem je, ze cokoliv komukoliv plati/platil "stat", je z penez nas vsech. Nebo kde jinde si myslite, ze "stat" ty penize vezme? A je vcelku lhostejne, zda to bylo v ramci obrany statu, nebo vzdelavani obcanu. Stale je to dokola o tom samem. Zadarmo to nikdy nebylo ani v dobach centralne planovaneho hospodarstvi.
Statni STK je pak velice usmevna zalezitost. Pri predstave, jak mi statem provozovana instituce dela neco za rezijni ceny, si vybavim vyborne sluzby Ceske posty, nebo moderni cestovani ve vlacich Ceskych drah. Oboji finance velmi sobestacne podniky...
S ne/povinosti STK je to slozitejsi. Ze Vy jste schopny udrzovat vuz ve vyhovujicim technickem stavu i bez nejake narizene instituce neznamena, ze toho jsou schopni vsichni ridici.

To je jasné, že všichni řidiči neudržují svůj vůz v dobrém technickém stavu. Jasné je ovšem také to, že neudržovaný vůz se pozná hned na první pohled jak ve dne tak v noci. Tady by stačilo, kdyby Policie ČR taková auta stavěla, překontrolovala a případně odebrala osvědčení o registraci a poslala na STK. Tam pak ať ti lajdáci platí jako mourovatí. Proč ale hnát všechna auta, jejichž většina je v dobrém technickém stavu, na dvouleté TK? To skutečně zavání státní buzerací !

k2

Na prvni pohled ve den v noci? Odvazne tvrzeni. Auto, u ktereho brzdila pouze rucni brzda-minul jsem 3hlidky PCR, nestavela me zadna (vzhledove to auto jinak vypadalo naprosto normalne, jen jaksi nebrzdilo). Felicie, predni desky sjete na plech. Nevalny ucinek brzd jsem povazoval za vlastnost vozu, tez bez zajmu PCR. Zvenku naprosto normalni Transit, po vyheverovani zjistena totalni absence zadnich nosniku. Skoda 120. Zvenku nadherna lestenka, pouze podlaha jaksi chybela. Pak bych mohl dat spoustu dalsich prikladu aut natrenych stetkou, o ktere byste si smetak neoprel, ac byla v technicky dobrem stavu.
Netvrdim, ze jsem priznivcem STK v dnesni podobe, jejiho prubehu, cen, atd. jen me opravdu nenapda lepsi reseni...

ronyx*

Nezlobte se, ale vaše představa je tak neskutečně naivní...
Na první pohled poznáte úplné prd. Docela paradoxně většinou pohledově hrozná auta prochází na TK daleko lépe než nablýskané plechovky. Naštěstí už i většina policajtů přišla na to, že "podle kabátu" se auto soudit nedá a zbytečně nebuzerují. A pokud se provozu týká, tak si všimněte, že třeba když na autě něco nesvítí, tak to není nikdy stará oprýskaná škodovka nebo žigulík, ale jsou to tzv. moderní auta, většinou nablýskaná. Všímám si toho už docela dlouho a ač sem to dost dlouho nedokázal pochopit, tak dnes už vím, v čem je ten fór - když mi v mé staré Ladě praskne nějaká žárovka, vyměním ji kdekoli za nějakých 5 minut i s hledáním nové žárovky. Když se to stane u moderního auta, tak nejen že výměna většinou vůbec není jednoduchá (přečtěte si někdy, co je třeba za problém vyměnit žárovku hlavního světla např. u některých Renaultů - výměna podběhem, kolo musí dolů atd.), ale většina řidičů moderních aut tu výměnu ani neumí udělat! A to je jen osvětlení...
V mém okolí je auto r.v. 1978, které dokud jsem ho znal jen od pohledu, tak sem si taky myslel, že to nemůže ani na tu TK dojet - pobouchané, flekaté, protože opravované štětkou a odstínem barvy, která byla zrovna po ruce...hrůza už na pohled. A tohle auto běžně jezdí a prochází pravidelně TK na první dobrou už X let a bez nějakých úplatků a pod. je to totiž tím, že majitel sám si na tom skoro nic neumí udělat (starý pán), ale když se mu cokoli nezdá, jede buď k mechanikovi nebo (to většinou) přijede na radu ke mně (občas se mu tom koníčkově - řekněme protislužbou - hrabu). Takže technicky auto v IA stavu, ale vzhled hrozný.
Je to už pár let, co jsem měl s jedním ze svých aut jet na TK a ex na mě -" to fakt myslíš, že s tím projdeš?" Tak sem ji vzal s sebou. Na parkovišti TK asi 20 aut, všechno moderna, my byli suverenně nejstarší a pohledově nejhorší. A většina těch moderních aut před námi byla z TK vyhozena. Ex se slušně klepala, jak dopadneme. Když jsme projeli linku a technik říká, že jde teda pro známku na vylepení, nevydržela to a šla za tím, jak to je možné, že ty moderní auta měla závady a on je vyhodil a my že prošli bez závad. Technik jí vysvětlil, že za
A) co na autě není nemůže se rozbít (např. zařízení na seřizování světel z místa řidiče, tzv, hydroštely - cokoliv modernějšího favoritem počínaje to má a je to většinou nefunčkní, takže to auto neodpovídá předpisům a z TK je vyhozeno)
B) náhradní díly na moderní vozy jsou drahé a auta už nelze opravovat doma svépomocí, takže je nutné platit za drahý servis - a na tom většina lidí šetří, takže to auto je pak ve špatném technickém stavu
Musím si to zaťukat, ale třeba mne už policajti ani nestaví - auto je nápadné, vypadá poměrně neudržovaně, ale proč by mne stavěli, když už jim je jasné, že na tom stejně nic nenajdou. A pokud mne náhodou jednou za čas někde zastaví, obejdou auto, zkontrolují doklady, max se zeptají jak je to staré a pak si vzájemně popřejeme pěkný den a jdeme si každý po svém.

ladami

Aha, zas jeden chytrý puberťák s vymytým mozkem. Když nevíš, jako to bylo, tak nepindej nesmysly.

 

 

hodnocení

0x
avatar jirka2

Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok

Pokud máte doma auto starší šesti let, teď vás určitě nepotěšíme:

Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.

Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.

Konec formuláře

Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.

Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok.

Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.

Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.

Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry.

Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech. Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.

tn.cz / mediafax / kos

k2

Snazim-li se neco citovat, pak byva slusnost uvest zdroj. V tomto pripade je to 3roky stary NAVRH, ktery nikdy NEVYSEL V PLATNOST!

k2 Ten zdroj je na konci. Poslední řádek.

mzxy*

novou směrnici na motocykly mám nastudovanou, pokud jde o zkrácení lhůt pro technické prohlídky, v EU orgánech k tomu nebyla dostatečná podpora...

v EU strukturách působí hodně hujerů s platem čtvrt milionu měsíčně, kteří se domnívají že jsou jediní osvícení a svá nesprávné názory a přesvědčení se snaží vnutit všem EU občanům

informace jsou neaktuální a žádné zkracování lhůt TP se zatím nekoná

pokud by něco podbného EU chystala, je nejjvyšší čas vystoupit, protože žádné reformy EU v dohledné době nebudou

jenda2*

No snad to tak bude.

 

hodnocení

0x

Ne, nezajímavou informací by bylo také to : Kdo odpovídá za technický stav vozidla bezprostředně po provedené STK (případně jak dlouho) a v průběhu mezidobí v případě způsobené škody z důvodů tech.stavu vozidla? Odpověď na tuto otázku jednoznačně charakterizuje význam STK, k čemu a komu je STK prospěšná. Řidič je podle mně prašivý pes, kterého je nezbytné systematicky a účinně likvidovat.

Omlouvám se za toto moje pochybovačné vyjádření v době, kdy nám jde o předsevzetí býti lepší, než v uplynulém čase.

Hezký a příjemnější rok 2016 přeje -miro

ronyx*

Za technickou způsobilost vozidla zodpovídá podle zákona vždy řidič (pokud je vozidlo v provozu na silnici - viz třeba když zastaví kamion na silnici a najdou sjeté pneu, postih dostane řidič a ne majitel), pokud je vozidlo odstavené (zaparkované), zodpovídá za něj (tedy i za to, že z něj třeba nepoteče nafta) majitel - vlastník.
Co se týká STK - pokud dojde k nehodě vlivem technické závady a vozidlo má platnou TK, v některých případech (speciálně pokud vozidlo bylo na TK nedlouho - třeba měsíc - před nehodou), zkoumá se kromě jiného, jestli ta závada mohla či nemohla být na TK odhalena a pokud mohla být odhalena, proč tedy vozidlo dostalo platnou TK. Jinak ale stále má za vozidlo a jeho technický stav odpovědnost podle zákona řidič (vozidlo nesmí být provozováno, pokud jeho technický stav neodpovídá požadavkům zákona). Řidič vozidla je také povinnen před jízdou vozidlo zkontrolovat - funkčností osvětlení počínaje, přes tlak v pneumatikách, únik provozních kapalin, funkčnost brzd až třeba po upevnění nákladu. Nevím jak je to dnes, ale před rokem 89 třeba v armádě platil předpis, že před zahájením jízdy s vozidlem musí vozidlo projít zkouškou funkčnosti brzd a dělalo se to tak, že se auto rozjelo na určitou rychlost a pak se prudce zabrzdilo. Ač jsem nebyl vojenský řidič, tohle si pamatuju, protože jsme vždycky řidičům nadávali, když tuhle zkoušku udělali a sklepali nás na korbě PV3S na jednu hromadu (neměli jsme žádný autopark, takže se tohle dělalo normálně na silnici).
Význam TK je dle mého názoru docela sporný, ale je to řidič od řidiče, zvlášť s rozvojem motorizace.
Zatímco dřív jezdil většinou jen ten, kdo autě něco věděl, byl tak schopný si sám diagnostikovat případné závady a případně si je i opravit nebo se podle toho v provozu aspoň chovat, dnes řídí auta sposuta lidí, kteří ví pouze, kde se do toho jejich auta leje benzin a třeba to, že mu auto blbě brzdí, se opravdu dozví až na té TK. Když to vezmu podle sebe - pro mne je třeba TK víceméně zbytečnost (to, že mi to třeba souměrně nebrzdí, že to je shnilé atd vím i bez návštěvy STK), je dnes mnoho řidičů, kteří by bez návštěvy TK pomalu ani nezjistili (záměrně trochu přeháním), že jim chybí kolo (podívejte se někdy třeba jen an otázky tady kladené ohledně závad aut). Takže bohužel, v souvislosti s tím, že dnes jezdí doslova skoro každý, kdo má do prodloužených zad otvor, i když o autě neví vůbec nic, je bič v podobě TK na tyhle lidi potřeba.

mzxy*

navíc v armádě řidič podával hlášení veliteli vozu, kdy nastoupen 2 kroky před levým okrajem vozidla podával hlášení o připravenosti sebe i vozidla k jízdě...

ronyx*

Tak tohle už neznám (jak jsem psal, nebyl jsem vojenský řidič).
U nás to tehdy probíhalo tak, že jeden z dvou u nás sloužících lampasáků řekl některému ze dvou řidičů (mladšímu nebo staršímu řidiči), ať dojde do garáže buď pro UAZe nebo PV3S a že se pojede tam a tam. Řidiči si většinou "hodili korunou" (obrazně - ve skutečnosti se dohodli, kdo je zrovna víc střízlivý) a výherce šel pro auto, přivezl ho před jednotku, naskočil určený velitel vozu, případně se naložil nějaký materiál (nebo my jako vajáci) a jelo se.

african

Musím se vložit do diskuse. Nikdy nebude na světě člověk ten, který by vyhověl lidem všem. Takto zní jedna moudrost. Vysvětlení k evidenčním kontrolám. Víte kdy vznikly? Když přešla administrativa z Policie na okresní úřady. Předtím při přepisu došel policista vozidlo zkontrolovat, jestli souhlasí čísla, barva a podobně a vozidlo přepsal. Nyní, když přepis dělají úřednice za přepážkou, tak v prvé řadě nemají čas někam chodit na parkoviště auto kontrolovat a potom také někde hledat výrobní čísla - VIN. Když technik na STK příjde k vozidlu, tak většinou ví, kde VIN hledat (informace od výrobců nemá, jen zkušenot svoji nebo kolegů) a jak vypadá originál, jestli není ražba pozměněná a podobně. A věřtě, že je to ochrana pro kupujícího. Koumáků, kteří dokážou změnit vozidlo, je stále dost. Navíc prodávající tvrdí, že vše je OK, ale najednou se při EK zjistí, že například ta úžasná kola nejsou zapsaná vTP, ten rám vepředu také není původní, tmavé folie na sklech tam nemají co dělat a podobně. Rozumím ronyxovi,že na starém autě jde vše opravit a nemá problém s absolvováním stk. Jenže pokud by dnes jezdila v současném počtu vozidla s emisními limity EURO 0, tak bychom ve městech nebyli schopni života (viz Peking, Dillí a podobně). Na D1 kdysi hlídači hráli fotbal, protože tam nebyl žádný provoz, náklaďáky kouřily jak tovární komíny, stačily universální pneumatiky na léto i zimu. Bohužel jsme jinde, jezdíme rychleji, v mnohonásobně hustším provozu. Jen pro dokreslení. Určitě registrujete, když se k vám blíží motocykl, který má místo účinného tlumiče jen kus trubky. Odpovědi proč nemá povinný tlumič, je několik. Prý se cítí bezpečněji, v americe to tak jezdí a podobné kecy. Kdyby jezdily všechny motorky bez tlumičů, asi by se nám to všeobecně nelíbilo. Bohužel v tomto případě nefunguje policie... Na stk si namontuji to, co tam patří (pokud nemám nějakou známost nebo tam motorka vůbec nejede) a potom mám dva roky božský pocit, jaký jsem borec a ostatní hlupáci (například když se vracím v pozdních večerních hodinách do garáže na sídlišti...).

A proč se musí auta fotit? Protože bohužel stále existují stk, kde stačí donést jen TP s patřičným obnosem a mám dva roky klid. A poslední věc - vždy je lepší prevence, než třeba jeden zmařený lidský život jen proto, že například zkorodovaná brzdová trubka ,,zatím" neteče...

Pokud je teda lepší prevence-proč se nazačíná u chodců?Respektive od matek s dětmia babiček s vnoučaty?Bylo by to účinnější kdyby taková matka co učí dítě již od kočárku,že dopravní předpisy jsou určeny jen k tomu,aby se porušovali-pak by bylo zachráněno vícero lidí před smrtí na silnicích než jeden život díky špatnému tecnickému stavu!Např u sousedů v rakousku jsem neviděl ani jednoho řidiče porušit dopr.předpisy-VŽDY, když jsem zaregistroval porušení (zejména rychlost) tak to byla auta s českou značkou! Ale máte pravdu je třeba asi větší přísnost -žel s nepoctivými STK to odnese vždy víc poctivých!

ronyx*

Připoměl jste mi - ano, dříve když se přepisovalo auto, tak se auto muselo přistavit na DI VB, podal jste žádost, pak jste počkal na technika, ten zkontroloval auto - nejen čísla, ale i čistotu motoru atd. (nezapomenu, jak když sem v 85 kupoval svoje první, 15 let staré auto, a technik mne pochválil za super stav) a pak se teprve šlo pro papíry. Jo a platilo se jen jednou - ten převod (tuším, že to stálo 50,-Kčs), žádné jako dnes platit 2x - nejdřív evidenčka, pak přepis.
Co se týká třeba dnes povinných zimních pneu - nezlobte se, ale taky to považuju za buzeraci. Dřív povinné nebyly a stejně se na nich jezdilo, přesněji jezdil na nich, kdo je potřeboval (kdo jezdil třeba ve sněhu nebo po ledě), protože se na nich jezdilo líp. Já jsem třeba si pořídil zimní tehdy ještě diagonály po své první zimě za volantem (když sem si koupil svoje auto), protože dokud jsem bydlel u rodičů ve vekém městě, nepotřeboval jsem je, ale po přestěhování do podhůří už sem se bez nich nehnul. Dnes nám vymysleli povinnost, tak jezdím celoročně na zimních a je vyřešeno - ne že bych neměl další disky, ale při mém nájezdu do 5.000km za rok by mi ty pneu dřív zpuchřely než bych je ojezdil, kdybych je měl měnit. Takže ať žije ekologie - měli bysme vyhazovat pneu dřív než se sjedou *zed*
O emisích je vůbec škoda se zmiňovat. Zavádějí se další a další Ex a k čemu to je, když sousta moderních aut jezdí s vykuchanými filtry, diesely jsou načipované a hulí jak lokomotivy před 50 lety. Hlavně že buzerujeme starý auta, co najedou 00 prd.

Ronyxi máš pravdu že se dělala před výjezdem z autoparku tzv KTS-zkušený praporčík (většinou autař nebo tankán)technik-člen technické skupiny provedl kontrolu ale brzdy se tak jak popisuješ nekontrolovali-tam se provedla kontrola tak že řidič zabrzdil a všechny brzdové klíče museli mít +- stejný chod! Pokud Vám to tak udělal řídíč-bylo to díky jeho či svévoli velitele vozu!

ronyx*

Ale já jsem psal výše, že u nás nic jako autopark vůbec nebylo ;) Na tu KTS se od nás jezdilo tuším (fakt to nevím přesně, nebyl jsme řidič a nepaamuju si to, i když to kluci říkali) 1x za rok 20km daleko. jen si pamatuju, že když se mělo jet na tu kontrolu, tak řidiči auta leštili, jednou dokonce i stříkali barvou atd., prostě manévry jako před každou kontrolou. Holt odloučená jednotka, o každé kontrole se vědělo už 2 hodiny před ní (věděli jsme, že někdo jede než kontrola vyjela z Ostravy a než dojela za Olomouc, tak byl čas).

 

hodnocení

0x
avatar pepr

No, diskuze nám ujíždí od otázku úplně do pryč.

Hlavně jde o to, že emise nepůjdou ošulit. Všechny záznamy půjdou hned po změření elektronicky někam do centrály, takže nepůjde načíst nějaký starý záznam z jiného auta. Takže (podle technika na stk) neprojde ani spousta aut starých jen pár let.

Navíc se má předem načíst řídící jednotka a pokud tam bude závada, ovlivňující chod motoru, tak vás vůbec nezměří a nejdřív to budete muset odstranit.

Jak psal kolega výše STK by se mohlo pěkně prodražit.

Technici se bojí, že jednou přijdou do práce a budou mít vymlácené okna.

cicko*

"Hlavně jde o to, že emise nepůjdou ošulit." Patrně žijete v jiném světě! V české kotlině se vždy šulilo, šulí a šulit bude! Zfalšovat nově emise je jen malá rybka. *frajer*

ronyx*

V jednom s vámi musím souhlasit - ano, bude se to stále někdo pokoušet ošulit. Jenže je tady jedno ale - technika. Dřív byly jen pevné stanice na měření emisí a pevné STK. Dnes už je oboje mobilní - odvezou to kam chtějí a mohou kontrolovat kdykoli a kdekoli. Takže vás klidně mohou zastavit třeba 200km od domova, změřit vás a pokud nebude všechno OK, jdete domů pěšky. Moc to nedělají, protože je to pořád ještě moc práce. Ale až někomu dojde (nebo spíš až se někdo bude chtí zalíbit), že na moderní auta s řídícími jednotkami, filtry a pod. vymoženostmi stačí taková blbost, jako je zastrčit kabel do zásvky a podívat se, jestli třeba nemá čipnutou ŘJ (což je závada, že nesmíte na silnici), případně si lehnout pod auto na skládací malé rampě a podívat se, jestli je na autě filtr pevných částic a začnou tohle kontrolovat za provozu, tak bude po ošulování, protože jednoho chlapa třeba podplatíte (ukecáte), ale když vás zastaví třeba 2x za týden...A věřte tomu, že tahle doba vůbec není tak daleko, jak se zdá.

jenda2*

Jelikož podle nových pravidel je vše on-line, tak nikdo nebude nic šulit, protože te ani nový Software neumožňuje. Zároveň dohled kamer je druhá kontrola. Kdo by byl takový blázen a riskoval pro nějaký vrak ztrátu licence?

Horší to bude pro majitele aut, když pro zhoršenou souměrnost brzd na zadní nápravě, což se řešilo jako lehká závada opravou po STK, bude dnes jako nevyhovující a STK kromě emisí celá znovu. To je mazec.

Žádné -"celá znovu " NEHROZÍ,teda zatím!maximálně OPAKOVANÁ a u nás jen o 30kč dražší než vloni!Takže 230kč a kontroluje se jen podstranění dané závady!


doplněno 06.01.16 16:39:

Vy jste nepochopil -i když neuspějete na první pokus (bez ohledu na druhy závad,) stále je to OPAKOVANÁ jen s kontrolou odstranění závad! A ne za plnou cenu,ale pokud tam kde za opakovanou se bude platit plná cena budou jezdit tak bude fungovat a až se tam díky tomu přestane jezdit-krachnou nebo budou muset někde slevit!


doplněno 06.01.16 16:40:

Ještě doplním-mně 21.12 na TK jen řekl ,že jim přibyla práce s FOCENÍM nic víc nepřibylo!

jenda2*

No vidíte ajá byl na STK 28.12.2015 a tam při řekli, že po absolvování školení mají jasný pokyn že buď je nebo není auto způsobilé, přičemž už nemají více druhů závad. Jak jsem nakoupil, tak jsem prodal.

blablabla*

dnes mě vyhodili už při emisích kuli LPG,mám 6 let staré auto a tovární LPG,prý to háže nákou chybu kuli řídící jednotce a dále prý přes tu chybu nejde pokračovat,podle získaných informací neprojde 100% plynáků,dá se projít jen tak že se resetuje řídící jednotka a jezdit po nákou dobu jen na benzín a pak teprve na STK,1 min. napíchlej na STK v Kutné Horě mě stála 700 KČ.!

ronyx*

Svojí zprávou jen potvrzujete tento článek a diskusi pod ním - problémy budou mít všechny auta, co mají už počítač, hlavně ta vyrobená po roce 2002, některá ale i před tímto r.v. a převážná většina jakkoli upravených aut, pokud nebudou mít v TP zapsané úpravy (i dodatečně montované výrobcem schválené dopňky).
Mmch - ta diskuse pod tím článkem je velmi zajímavá - několik lidí tam popisuje, s čím už v minulosti měli problémy atd. - doporučuju přečíst.

k2

Vzdyt ten clanek je z pulky nesmysl...

ronyx*

A věříte, že mi to je úplně jedno, jestli je to podle vás nesmysl či není? Změny se mne netýkají.
Mně osobně se tyto změny na TK nedotknou vůbec (pokud tedy pominu to, že Em + TK bude o něco málo dražší) - nemám v žádném z aut ani počítač, ani žádnou řídící jednotku (takže se nemají kam napíchnout a ověřovat tam data), nemám na autech ani jiné disky či pneu než uvedené v TP, nemám na autech žádné dodatečně montované doplňky (kromě jednoho, kde už sem byl několikrát upozorněn, že 3. brzdové světlo na autě mít nemám, protože r.v. 1981 - no tak ho prostě sundám no).
Odkaz na článek jsem sem dával jako reakci na předešlé debaty a na zprávu od přispěvatele nade mnou. Pokud si přečtete ti diskusi pod článkem, dozvíte se třeba, že tam někdo uvádí, že má jakýsi sporťák, který má standartně vzadu spojler, ale on ho nemá zapsaný v TP jako výjimku a že už ho na to na TK několkrát upozorňovali, že to auto nesplňuje předpisy. Takže za nějaký poplatek buď dopsat do TP nebo sundat. A na to v diskusi reagují další třeba ohledně pneu a pod. Včetně třeba toho, že se tam diskutující shodnou, že čím novější auto, tím větší problémy - což pán nade mnou svým příspěvkem potvrdil.

 

tomaslad*
hodnocení

0x

Před 14 dny jsem koupil jako třetí auto do rodiny mého prvního nafťáka v životě, Peugeota 306 1.9 TD 66 kW r.v. 1996 (=bez ŘJ, bez DPF), tak snad se mi na emisich nebudou mit kam technicky napíchnout a budu v pohodě - motor je v super stavu, najeto reálných 130.000 km. Ekologické zony pražský magistrát odložil naštěstí až na neurčito - až bude komplet dostavený vnitřní okruh... stejně ty umweltzóny v SRN nemají žádný pozitivní přínos a je to jen degenerace vynaložených investic do aut jejich majitelů, speciálně dieslů a tlak na nákup nových downsizing, cost-cutting, pseudoaut. Jestli to tak půjde dál, jediná úniková cesta bude jezdit v youtgtimerech, na veteránských značkách.

Toamslad- těm 130 000 kilometrů od 96 snad nevěříte? Nebo ano? nebál bych se říci že ten piškot nemá ani 230 tisíc ale spíše ke třěm stům tisíců kilometrů!A pak -jaké máte čerpadlo nebo typ motoru? 1,9 měli jeden z mnoha typů s klasickým mechanickým čerpadle a další typy u s elektronicky řízenými čerpadly!Tak pozor ,ty mají ŘJ!


doplněno 07.01.16 07:58:

Jj lucas-elektronicky řízené,takže horší varianta oproti Boši.Ale i tak bych řekl lepší než HDi,byť u lkáše se už ledacos nedoporučuje!Což ale i když kilometrům bych nevěřil,(mjitelé ne ale servis skrz navýšení ceny mohl) ještě při dobré údržbě bude velmi dobře sloužit!Měl jsem 405 a motor údajně milion (dle mechanika po rozborce).

tomaslad*

to diesel: najetým km věřím, auto jsem náhodně koupil u pražského delera Peugeot, v TP 3 převody majitelů v rámci jedné rodiny - rozvod, přepis na manželku, potom na 20 letou dceru, která to nechtěla a šoupla na protiúčet + všichni v té familii měli dle TP tituly (Ing., Mgr., jakás záruka že to nebrousili po poli jako puberťáci) + protokol Cebia + serviska do 100.000 km a hlavně fakt dobrej stav auta, který mi byl i následně potvzren z více zdrojů. Auto jsem nicméně koupil stylem jako bych si kupoval džíny, odskočil jsem si to koupit v prodloužené polední pauze :)

Tajně jsem doufal, že jsem koupil starou rotačku Bosch, co známý v hospodě vychvaluje do nebes, což se ukázalo jako nepravda - mám Lucas čerpadlo, tj. asi modernější, už do toho čerpadla vedou nějaké konektory - Motor, typ: DHY Vozidlo, typ: 7ADHYE., Euro 2, eko poplatek 3tis.

 

docent75*
hodnocení

0x

Dobrý den, zdravím všechny, o změnách jsou informace na profesní komoře stk, kde mimo jiné uvádějí, kde čerpají inspiraci ke změnám. Když už se někdo zachová nepoctivě, tak proč se o tom musí veřejně šířit na sociálních sítích nebo jinde. Já také vím, že motor ke svému chodu nepotřebuje žádný ekologický prvek, naopak některé snižují výkon. Jenže o tom to není. Jsou zde předpisy, které tyto prvky vyžadují a tudíž se čím dál přísněji kontroluje jejich funkce. Za většinu změn si můžeme sami, když si kdekdo nevidí do huby, viz různé návody na vytloukání katu nebo filtru a seznam stanic kde to projde. Ještě horší je, že to provede i někdo v servisu. Zásah do firmware ř.j. není problém, pokud se nezhorší emise. Někdy je to i nutné skrz immobilizer. Nikdo též nevyřadí vozidlo na základě historie závad ř.j., aktuální jsou ty načtené po předchozím resetu. Jinak by nejméně polovina aut skončila u první prohlídky po 4 letech. Závady lambdy a váhy vzduchu jsem načetl i u nové fabie a bylo to špatným palivem. Navíc i špatná baterie rozhodí hodnoty signálů ze snímačů a pak nesedí hodnoty ničeho, to pak je seznam závad. Pokud máte doposud auto v pořádku bez úplatku, tak jsou obavy celkem zbytečné.

mzxy*

první změny se projevují v cenách, někde zatím drží loňské (údajně po dohodě asociace cca první 2 měsíce, jinde stojí evidenčka 400 Kč...a ještě loni přitom byla za 250...

Ideální argument k přesvědčení mého poslance, aby se zákon změnil a evidenčka byla vyžadovéna při zápisu změny vlastníka a provozovatele jen v případě, že má auto propadlou TP...

Kdo si pečlivě prostuduje přílohu 7 vyhlášky o technických prohlídkách, ten si logicky položí otázku, proč má při každém převodu kontrolovat STK stav a upevnění SPZ, typový štítek,VIN, atd...Nijak to nesouvisí s bezpečností a když už něco kontrolovat, tak ještě předtím, než se má auto dostat do českého registru...( myslím tím především ojetiny ze zahraničí)

Když se v průběhu jednoho roku auto 3x "převede" v rámci příbuzenstva, teoreticky musíte v průběhu 2 let u ojetiny starší 4 let celkem 4 x na STK...jednou na pravidelnou technickou prohlídku, jejíž součástí je i evidečka, k tomu ještě 3x před každým převodem na evidenčku...Není to buzerace?

 

lejnar*
hodnocení

0x

moc velke zmeny nejsou jen si vyfoti auto par snimku. ale je to porad stejne jen cekaji kdo co jim da

 

hodnocení

0x

TK mám za sebou s felicií z r. 99, proběhla už tedy podle nového, ale žádný zázrak, ofotili, proměřili, a prošla s drobnými závadami jako rez atd. Ani jsem nešla předtím do servisu s tím, že případné závady pak dám opravit jedním vrzem.

Cena 1400

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]