Vozidlo stojici v krizovatce na znacce stop

Od: Datum: 12.12.15 07:26 odpovědí: 28 změna: 20.12.15 15:24

vozidlo stojici na znacce stop dava prednost vsem? jina znacka zde neni . nebo musi jen zastavit a pak se ridi pravidlem prave ruky . dekuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.12.15 08:58
avatar

předpisy jsou jasné..všem..ale upřímně.

Pro mě značky a čáry nejsou zeď ...dávám přednost plynulosti provozu , vlastní zkušenosti a smyslům.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 12.12.15 11:52

Zdravím, pokud na značce STOP nezastavíte vozidlo (nepsané pravidlo je minimálně na dobu 2 sekund), jste pro případnou hlídku PČR velmi zajímavý. ;), ;) To platí pro každé vozidlo, ne jak v praxi jde často vidět, že to udělá první a pak jede konvoj cca 2-3 vozů - zastavit vozidlo musí každý extra.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.15 17:52
avatar

Jen se má vozidlo "Uvést do klidu vzhledem k vozovce"-časově není nikde uvedno jak dlouho.Toto každý řidič řeší svou skušeností a hustotou provozu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jean®
Datum: 13.12.15 18:31

Dávat přednost z prava se musí pouze v případě, že jde o křižovatku silnic stejného řádu. V případě stopky nejde o silnice stejného řádu a musíte dávat přednost všem vozidlům, teda i zleva. Na to pozor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.15 15:24

Vaše 2. věta je nepřesná. I v případě stopky může jít o přednost na silnicích stejného řádu - když do hlavní silnice v oblouku jsou zaústěny 2 vedlejší silnice.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 12.12.15 09:09
avatar

Ta značka má název Stůj, dej přednost v jízdě! To znamená, že řidič musí zastavit a dát přednost vozidlům na vozovce, na kterou řidič vjíždí nebo ji přetíná. Nikoli tedy přednost zprava!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.15 09:14
avatar
Na stopce musíte zastavit a dát přednost těm, kdož jedou po hlavní. Pokud je to klasický kříž, kdy jedním směrem rovně je hlavní a druhým dvě vedlejší se stopkou, vy budete odbočovat vlevo z vedlejší na hlavní, pak musíte zastavit, dát přednost autům jedoucím po hlavní a autům jedoucím z vedlejší proti Vám, která jedou rovně k Vám nebo v pravo ze svého směru. Vlevo byste se míjeli.
Komu všemu dáte konkrétně přednost, záleží na tvaru křižovatky, ale na všech typech křižovatek, platí stejná pravidla.
doplněno 14.12.15 15:21:

@buss *bzum* - to už je fakt bez komentáře.. moudrému napověz..


doplněno 14.12.15 15:36:

Dotaz tazatele zněl, jestli na stopce musí vždy zastavit a pak se řídit pravidlem pravé ruky. Psala jsem, že musí zastavit a dát přednost vozidlům, jedoucím po hlavní. Z toho jsem vyvodila, že se neptá na křižovatku, kde se nachází sám a je jediným účastníkem provozu a splnění povinnosti zastavit na značku STOP jsem považovala za automatické a něco co není předmětem dotazu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 12.12.15 12:25

Na stopce musíte zastavit a dát přednost těm, kdož jedou po hlavní. Takže když nic nejede, nedávám přednost nestavím? Jaký kříž? Na co je dotaz? Když to chcete rozvádět, tak musíte popsat všechny typy křižovatek a všechny možnosti postavení vozidel, útvar chodců a zvířata, ze všech směrů...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.15 15:59
avatar
Rejpale.Komu všemu dáte konkrétně přednost, záleží na tvaru křižovatky,
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.15 17:55
avatar

Nezáleží na tvaru křižovatky!Pokud mám "stopku" musím zastavit a dát přednost všem případným vozidlům.Pokud nic nejede-pak je opět povinnost zastavit (Uvést vozidlo do klidu vzhledem k vozovce!) na hranici křižovatky !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.15 20:57
avatar
Souhlasím, alepro přesnost, o to mi nečlo. Ta má druhá věta byla citát z příspěvku coklit jako reakce na bussovoKdyž to chcete rozvádět, tak musíte popsat všechny typy křižovatek a všechny možnosti postavení vozidel, útvar chodců a zvířata, ze všech směrů...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 14.12.15 15:30

A co tak číííst řáádně co jsem napsal? Na stopce musíte zastavit a dát přednost těm, kdož jedou po hlavní. To píše coklit, odpovídám JÍ a když už, ať píše, co je v normě, pak musí vynechat tu spojku a! Já vím, jak se to praktikuje. Tož klid.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gadzo
Datum: 13.12.15 15:32
Kolik jako křížů znáš? Ty type křižovatek?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.15 15:26
avatar

To bylo na mě? Místo kříže třeba téčko? Nebo křižovatka, kde je více než jedna vedlejší? *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.15 13:15

Ahoj. A ještě by se patřilo dodat, jestli se musí zastavit i v případě, když NENI KOMU DÁVAT PŘEDNOST?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.15 13:25

Ano, VŽDY ! Nás v autoškole učili, že se musí VŽDY zastavit kola vozidla. Takže šlápnout na brzdu a zůstat na ní stát, dokud se kola nepřestanou otáčet. Už se mi stalo, že jsou někde poblíž schovaní příslušníci co "pomáhají" neznalým řidičům od přebytečných peněz

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.12.15 16:04
avatar

Od toho je značka "dej přednost v jízdě".U dotazované značky musím nejprve splnit příkaz "stůj" a pak přemýšle, komu dát přednost.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 12.12.15 17:24

Když máš značku STOP dej přednost v jízdě,musíš dávat přednost vozidlům jedoucím po hlavní komunikaci a zastavit musíš vždy,i když máš náležitý rozhled na vozovku a nic nejede-na tohle jsou naši příslušníci zákona velmi vysazení a stálo mě to jestli tuším tři body? a 2000 pokuty-krásný rozhled na obě strany,nic nejelo tak jsem jenom přibrzdil,vjedu na hlavní a po chvilce za mnou majáčky,někde museli být schovaní

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 12.12.15 20:22

Zdravím, u nás takto hlídají u hotelu, ale kdyby raději jeli ke Kauflandu, tak ani blok nebude stačit. *smich* Navíc u hotelu je železniční přejezd, takže když nějaký "cizinec proletí křižovatku a nestihne zpomalit na 30 km/h, na což má jen asi 10 metrů za křižovatkou (poté již začíná zákonných 50 metrů), stihne ho trest. Ovšem když tam PČR nestojí, což místní už vidí kam kouknout, tak auto kolikrát přes přejezd doslova létají. *zed* Ale zpátky k té STOPce, tuto znašku lidé ignorují, protože časem ji berou jako ekvivalent značky Dej přednost v jízdě, což je až smrtelně špatné. Jak jsem psal výče, zastavit vozidlo znamená přeručit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče (nepsané pravidlo po tom co se přestanou točit kola minimálně dvě sekundy čekat-u žáků AŠ raději déle a pořádně natáčet hlavu nejen na moto ale i v autě).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.15 16:52
avatar

fíku, stopka je bez bodů!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.15 22:56

Ahoj.

Jo, zastavit kolečka. To je ono. To jsem taky jednou osobně zažil. To si mě mlsal jeden bambula s ještě červenejma vejložkama. Je to už hodně dávno. STOPKY většinou dávám.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.12.15 21:15
avatar

Diky za vzpomínku - já též v té době s dvanácettroskou na sněhu na stopce " uvedl kola do klidu " však tu bednu plechovou již nikoliv. Diskuze to byla dlouhá a stála mne tenkrát snad 50,- Kčs

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.15 21:12
avatar

a co můžou milí příslušnící říct na můj argument :

"nikoho jsem neohrozil a nikoho neomezil"?

takhle jsem se vyvlékl z pokuty, když jsem šel párkrát na červenou na přehledné silnici večer - na červenou..

prostě obyčejný selský rozum by měl vždy zvítězit ! když nic nejede , tak proč zastavovat na přehledné křižovatce nebo dávat znamení o změne směru jízdy !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.15 13:12

Tak to byste mohl jít do sporu s policisty jedině v případě, že byste měl na křižovatce pomocníka, který by natáčel provoz z obou stran hlavní silnice a ze záznamu by bylo patrné, že široko daleko nic nejelo. Pak byste mohl ve správním řízení tvrdit, že nebyla naplněna hmotná stránka přestupku a tudíž se přestupek de facto nestal*ua*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.15 16:55
avatar

adame,

můžete dát fotku předmětné křižovatky, nebo alespoň GPS místa?

Nevěřím, že na křižovatce je jen jedna značka STOP.

Přednost dáváte těm, co mají přednost, ale obecně nelze popsat každou křižovatku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 14.12.15 17:03

Když můžou být s jednou značkou "dej přednost", tak budou i se stopkou...

pro tazatele - STOP = musí zastavit i když nic nejede a neni komu dávat přednost.

Materiální aspekt přestupku - u stopky to na něj uhraje těžko... Teď sice nic nejelo, ale příště jet může a proto tam ta stopka je...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.15 23:24

to snad vi i ditě ve školce ...vrat řidičak...*bzum*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.15 15:19

Nicku adame, na stopku sice musíte zastavit, ale pak platí veškerá pravidla silničního provozu všetně přednosti zprava ! Může např. nastat situace, kdy stojíte na "STOP" a zleva (vůči Vám) ústí do křižovatky další vedlejší silnice. Ta není opatřena značkou "STOP", protože zde řidič přehledně vidí do celé křižovatky. Přesto řidič jedoucí po této vedlejší silnici Vám musí dát přednost, protože jste k němu ZPRAVA ! To, že jste zastavil v důsledku příkazové značky "STÚJ, DEJ PŘEDNOST", nezbavuje druhé řidiče povinnosti dodržet pravidlo přednosti zprava.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.