Nejste přihlášen/a.
Dobrý den rád bych se zeptal mám podezření na špatný termostat u auta. Mám VW Golf TDI . Pozoruji, že se auto déle zahřívá,a le to sem přisuzoval teplotám pod nulou. Další v jedu třeba 40km auto se zahřeje na 90°C , ale když bych přitom měl zaplé topení a někde zastavím tak během chvilky teplota klesne a klesá, jakmile vypnu topení pomalu zase roste.
Další věcí je, že když chcípnu auto a zajdu si třeba nakoupit do krámu či podobně stačí třeba 15-20 min tak mi teplota spadne skoro k nule. Podezírám termostat správně? Děkuji
taky bych to osobně viděl na termostat, jelikož minulou " zimu " se auto zahřívalo normálně a ikdyž sem topil klidně na nejvyšší stupeň tak nikdy rafička nepadla pod 90 ° C. Začlo to dělat až od tohohle tejdne doteď v pohodě ikdyž sem si topil jen sem chtěl utvrdit v tom, že je fakt termostat KO
I nová kapalina dělá hodně. Voda má lepší přenos tepla než chladící směs. Kapaliny mají při různém poměru mísení různý odpor přenosu tepla.
Na -30 to bude méně topit než na -10 či s vodou (s vodou je přenos nejvyžší a topí to více).
Tzn.: Pokud to moc houpe rafikou teploměru, tak je klidně možné, že je tam chladící kapalina s nízkým bodem zámrazu (-5)
Ale termostat bych vyměnil určitě. Když nedovírá, tak stačí jet a motor se při vyžších rychlostech dost ochladí a topení taky vezme hodně při venkovních teplotách kolem 0
Něco vám povím,toto jsem si myslel taky,při nástupu do servisu hlásím špatný termostat,teplota si lítá jak chce,vyměnili termostat,nutno podotknout,že tam v kabině něco dělal s noutbukem-no a když bylo-spraveno,zaplatím a jedu domů,ale co to-teplota stále dole,tak se vrátím a on naběhl s noutbukem a hlásí mi,že -to-dá na diagnostiku no a ta hlásí,že je tepelné čidlo v prdeli,já se ho ptal,proč to nezměřil hned,na to mi neodpověděl,protože ze mě jářku vydoloval 2 500kaček za dobrej termostat,tak proto- pozor-na termostat a jestli máš diagnostiku,tak napřed na ní.
A co takhle nejednodušší diagnistika?nastartuji a kontroluji teplotu na hadici od termostatu na chladič-má být stále studená a pak až otevře termostat velký okruh skokově narůst její teplota!
Jinak já mám termostat a vše ostatní OK a teplota se na 90°C dostane jen v létě při velkých teplotách a dlouhé cestě na min-30km!Běžně ale drží (dle budíku !)jen 75-80°c!.
Ja som mal doteraz tri termostaty (Fabia 1,4).Na prvom a druhom sa ulomilo kotvenie pliešku na ktorý tlačí pružina a tretí mal slabšiu pružinu ktorá otvárala skoro.Zistené pri pokuse na šporáku keď som porovnával s novým.
tak mám po výměně termostatu a vše je tak já má bejt jen taková poznámka pro lidi co tu psali, že v zimě to je běžný jev, že klesá teplota při puštění topení tak není :D nyní mám termostat nový+ chladící kapalina nová a můžu topit na nejvyšší stupeň jak chci a teplota se ani nehne
Auto se i lépe a rychleji zahřeje
PS: kdyby někdo měnil termostat kvalitní zančka je Wahler i já dal na radu a po koupi hned otestoval v hrnci s vodou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.