Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měřiče hmotnosti vzduchu

Od: tom1* odpovědí: 1 změna:

Dle zkušeností majitelů aut a mechaniků odcházejí obecně u dieselových motorů často měřiče hmotnosti nasávaného vzduchu (váhy vzduchu). Zajímalo by mě, proč jsou s nimi obecně problémy a které faktory mají vliv na jejich životnost? Kolik km většinou vydrží? Odchází naráz, tedy nečekaně nebo postupně? O kolik se u vadné váhy vzduchu zvýší spotřeba paliva? Děkuji za odpověď

 

 

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr
hodnocení

2x

Zdravím, tak podstatou měřiče hmotnosti nasátého vzduchu je vyhřívaný drátek či film. Procházející vzduch drátek ochlazuje, na čož elektronika reaguje tím, že se snaží teplotu drátku dorovnávat. Ze změny nutného vyhřívacího proudu se spočítá masa vzduchu, která prošla touto tzv. vahou vzduchu. K tomuto výpočtu je nutné znát také teplotu vzduchu, proto i snímač teploty je někde poblíž měřiče, či přímo v něm. Měřič vzduchu musí jednou za nějakou dobu měřícící drátek přežhavit, aby zhořely nečistoty, které se na něm usazují (jeden zdroj případné závady je tedy jako u žárovky spálení drátku). Další věc co se může pokazit jsou různé elektronické obvody a nebo též mohou zapůsobit vibrace z provozu vozu. Dnes se jede na časovanou životnost, takže se nedivte, když zrovna po záruce se to začne sypat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]