Rotace pneumatik

Od: Datum: 10.12.15 05:43 odpovědí: 20 změna: 16.12.15 21:40

Přemýšlel jsem nad rotací pneumatik.Neměly by se na nehnané nápravě dát pneumatiky opačně?, protože při jízdě na ně působí opačné síly než u pneumatik na nápravě hnané. Mohlo by to mít vliv na opotřebení, ale hlavně při brzdění?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.12.15 06:38
avatar
Ne. Dezén hlavně musí odvádět vodu.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.12.15 08:09
avatar

Při brždění působí na všechny pneumatiky síly stejným směrem.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.12.15 09:08
avatar

ano síly působí stejným směrem , ale na přední působí při brzdění síly x krát větší

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.12.15 11:25

Na působících silách nezáleží, dezén je jednosměrný a jedině takto mohou být galoše obuty.


doplněno 10.12.15 11:31:

Když rotace z důvodu nerovnoměrného opotřebení, pak do kříže: LP na PZ a LZ na PP.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 10.12.15 22:20

Když je dezén jednosměrný, tak musí zůstat výdy na jedné straně vozu tatíž pneumtika.

LP a LZ záměna

PP a PZ záměna

je to i v příručkách

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 11.12.15 02:38

To nemůže být pravda, takhle by jste měl tu opotřebovanou stranu pneu na stejném místě.*bzum*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 11.12.15 18:57

gumid: jasné jak jsou vepředu, tak musí být vzadu, u diagonálek za krále klacka se to mrskalo do kříže, včetně rezervy...*tuc*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: gumid
Datum: 12.12.15 12:40

To schéma do kříže jsem viděl naposled v příručce od Š120

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.12.15 17:34

No a v čem se od té doby pneu a jejich opotřebení změnily? Pneu je vždycky opotřebené na vnější straně a je nesmysl abych v tom pokračoval i na druhé nápravě. Samozřejmě nepřehazujeme celá kola, jen pneu. Tak zůstane zachován i směr rotace.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 13.12.15 01:09

Špatná geoška? Mě se sjíždí normálně. Jen předky o 1mm více (hnaná náprava)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 10.12.15 11:39

Na většině pneumatik je směr rotace, který je nutno bezpodmínečně dodržet při záměně pneumatik / či montáži nových /, je to dané konstrukcí pneumatiky a nabalováním platen a hmoty která tvoří pneu...při montáži pneu která je namontována tak že směr rotace není dodržen hrozí destrukce pneu a utržení kordu - stalo se mi to na dálnici a naštěstí to byla zadní, ale měl jsem plné ruce.../pneu byli z havarovaného auta a byli lepší než moje, přehazovali to makovci kterým to bylo úplně fuk a pak byl problém / .Takže bacha při experimentech - doměnky a praxe je něco úplně jiné...

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 12.12.15 09:05
avatar

u automobilových pneumatik jsem se s tím zatím nesetkal , že by se montoval jeden typ jinak na předek a jinak nazadek (pokud jsou navíc jednosměrné - mají šipku)

ale u jízdního kola ano ! na jednom plášti byli dvě šipky-dva směry a odlišovalo se , zda je na předek nebo zadek (záběr)..

a skutečně při brždění přední kolo přenáší mnohem větší brzdný účinek - tedy potřebuje mít "šípovitý" vzorek obráceně..a naopak pří záběru zase to zadní...takže vcelku logické , ale jen u specifického druhu dezénu , který nemá problém s odváděním vody..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 12.12.15 12:43

V pneuservisu se obouvají 2 pneumatiuky na ráfek pro levou stranu a dvě pro pravou stranu tak, aby tam pak zůstali po celou dobu ježdění. Při přehození L a P pneu nebude mít správný směr a nebude odvádět vodu.

Záměna je pak možná jen zadek za předek a nesmí se měnit L za P strany.

U pneumatik bez vyznačení směru rotace je to jedno a přehodit se L a P strana může.

Zimní pneumatiky mají snad všechny jeden směr rotace.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.12.15 09:16

nechapu proč by se mnemohly prohazovat levá za pravou.. to má nějaký hlubší význam? samozřejmě musíš dodržet směr...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: gumid
Datum: 13.12.15 19:45

pokud dodrží směr rotace, tak proč ne.

Jinak na těch bez směru rotace je inside a outside. Musí se správně nazout na ráfek a pak klidně přehazovat L za P.

Pokud je směrová (šipka + nápis rotation), tak se může přehazovat jen přední za zadní, protože při přehození L za P bude rotation v opačném směru a nebude odvádět správně vodu.

Ona se ta zimní při správném směru rotace i sama čistí od bláta a sněhu odstředivou silou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.15 20:52

Znova opakuju, křížovým způsobem je přehazování pneu (nikoliv celých kol) nejen možné, ale i logicky nejsprávněji odůvodnitelné. LP více ojetou z vnější strany (jízdou v zatáčkách) a více zatíženou pohonem a váhou vpředu, dám se stejným směrem rotace na místo PZ, která je méně zatížená a méně opotřebovaný vzorek budu mít na vnější, více namáhané straně. Co je na tom tak nepochopitelného? Nebo blbě uvažuju a nemám pravdu? Ať mi tedy někdo napíše proč.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: ju®
Datum: 13.12.15 21:04

Ano takto je to proveditelné - směr rotace zůstane zachován, a ojetí bude po celé pneu souvislé...maj pravdu bruno

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.12.15 21:40
avatar

no já bych byl opatrný...přece jen je tam jiná geometrie a už zajetá pneu nebude na jiné straně a nápravě zatížena po celém vzorku , který je v kontaktu s vozovkou, rovnoměrně...takže se může stát, že auto nebude držet přímý směr a může lehce táhnout k jedné straně ... ale je fakt , že nejsme na závodech F1 .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar
Datum: 13.12.15 21:21

"Jinak na těch bez směru rotace je inside a outside. Musí se správně nazout na ráfek a pak klidně přehazovat L za P.

Pokud je směrová (šipka + nápis rotation), tak se může přehazovat jen přední za zadní, protože při přehození L za P bude rotation v opačném směru a nebude odvádět správně vodu"

Gumide ty jsi se do toho tak zapletl, že už plácáš. Pokud jsou pneu směrové a symetrické není problém je dát z levé na pravou stranu, pokud jak píše bruno, se sundají z ráfku a nasadí znovu aby byl zachován směr otáčení stejným směrem na druhé straně. To so ´popisuješ ty u asymetrických pneu (inside a outside) tak ty právě nejdou přehazovat z levé na pravou stranu a to ani po přezutí na ráfcích. Tam se práve změní směr otáčení a to je špatné. Né kvůli odvodu vody,ale kvůli ocelovému kordu. Proto se dříve u plátěného kordu doporučovalo měnit gumy do kříže( a bylo jedno jestli diagonály a nebo radiálky) U ocelového kordu se toto nedoporučuji kvůli poškození kordu (popráskání drátků)

Jinak ne všechny pneu musí mít směr otáční( rotation ) a nebo být asymetriscké (inside a outside) stéle jsou i pneu,které jsou symetriské a přitom nemají předepsanou rotaci.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: gumid
Datum: 13.12.15 21:42

Zapletl no ;), uznávám.

Nicméně jsi to popsal přesně.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.