Měření napětí u alternátoru multimetrem

Od: Datum: 06.12.15 13:43 odpovědí: 12 změna: 08.12.15 21:42

Přeji hezkou neděli,

rovnou položím otázku: V příloze posílám foto mého multimetru. Když potřebuji změřit napětí při běžícím motoru na alternátoru, tak se samozřejmě dotknu červenou koncovkou + na baterii a obráceně. Na jakou polohu mám ale nastavit multimetr, aby to dávalo smysl, Kolik "teček" doleva nebo doprava? Nejsem elektrikářka a chtěla bych to přeměřit co nejdřív...díííky

Měnili jsme regulátor napětí, páč se mi vybíjela baterie...a před tím jsme naměřili nízké hodnoty(13.5V) bohužel jsem se nekoukla, jak byl ten multimetr nastavený.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.12.15 13:53

Otočte doleva na třetí tečku V..20. Je to rozsah do dvaceti voltů.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: onyx
Datum: 06.12.15 14:03

díky...to jsem potřebovala vědět

Datum: 06.12.15 13:53
avatar

Když ten multimetr nastavíš blbě, tak ti buď hodí chybovou hlášku anebo nastaví desetinnou čárku automaticky.

Pokud bylo skutečné napětí 13.5 V, pak ta tečka určuje pouze na kolik desetinných míst se ti změřená hodnota zobrazí. Tedy může to být 13.5 V nebo 13.52 V nebo 13.521 V nebo 13.521 V ... Jinak v tom žádná jiná finta není - buď naměříš správnou hodnotu, nebo nic.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: onyx
Datum: 06.12.15 14:04

děkuji...jde mi jen o to, jak to správně nastavit

Od: gumid
Datum: 06.12.15 17:39

když se překoukne a nastaví na měření proudu, tak ho spálí...

chybovou hlášku?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.12.15 18:17
avatar

Tak se spálí maximálně vnitřní tavná pojistka...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.12.15 20:07
avatar
13.5 není nic moc. Správně bývá 13.8 - 14.5 podle tipu auta.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.12.15 23:14
avatar

dokonce bych řekl, že je to hoooodně málo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 07.12.15 18:24

Ne všechny ji mají. Na rozsahu třeba 10A levné pojistky nemají. je tam jen kus drátu na kterém se měří úubytek a ten kus drátu 1,5mm2 se spálí, ale dost to trvá a udělá přitom dost tepla

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.12.15 22:52
avatar

neznám tento konkrétní multimetr, ten můj například napíše "out of range" nebo něco takového - pokud bych nastavil na jedno desetinné místo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: majco
Datum: 07.12.15 17:54
Ja pri zapnutych svetlach dialkovy a kureni nameram 13,2 - 13,5V. Kludovy stav merania bez zataze mam okolo 13,8 - 14V. Autoelektrikar mi povedal ze je to ok.. Pokial nameras 13,5V pri vypnutych spotrebicoch, tak to ozaj neni nic moc. Skusil by som pozriet ukostrenie vozidla kde by sa mohlo nejake to naoatie stracat pripadne vymena uhlikov..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: onyx
Datum: 08.12.15 21:42

moc děkuji všem zúčastněným za rady...po výměně regulátoru napětí sice naměřím při volnoběhu nějakých 13.9V, ale při zapnutí topení, světel a zadního okna mi to klesně na cca 11.7V, což asi znamená, že je altík v čudu...už jsem domluvená s opravářem...ještě jednou...díky

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.