Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měření napětí u alternátoru multimetrem

Od: onyx odpovědí: 12 změna:

Přeji hezkou neděli,

rovnou položím otázku: V příloze posílám foto mého multimetru. Když potřebuji změřit napětí při běžícím motoru na alternátoru, tak se samozřejmě dotknu červenou koncovkou + na baterii a obráceně. Na jakou polohu mám ale nastavit multimetr, aby to dávalo smysl, Kolik "teček" doleva nebo doprava? Nejsem elektrikářka a chtěla bych to přeměřit co nejdřív...díííky :)

Měnili jsme regulátor napětí, páč se mi vybíjela baterie...a před tím jsme naměřili nízké hodnoty(13.5V) bohužel jsem se nekoukla, jak byl ten multimetr nastavený.


Měření napětí u alternátoru multimetrem

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

doktpr365*
hodnocení

3x

Otočte doleva na třetí tečku V..20. Je to rozsah do dvaceti voltů.

onyx
hodnocení

díky...to jsem potřebovala vědět :)

 

hodnocení

0x
avatar zmizik

Když ten multimetr nastavíš blbě, tak ti buď hodí chybovou hlášku anebo nastaví desetinnou čárku automaticky.

Pokud bylo skutečné napětí 13.5 V, pak ta tečka určuje pouze na kolik desetinných míst se ti změřená hodnota zobrazí. Tedy může to být 13.5 V nebo 13.52 V nebo 13.521 V nebo 13.521 V ... Jinak v tom žádná jiná finta není - buď naměříš správnou hodnotu, nebo nic.

gumid

když se překoukne a nastaví na měření proudu, tak ho spálí...

chybovou hlášku?

fiser22*

Tak se spálí maximálně vnitřní tavná pojistka...

13.5 není nic moc. Správně bývá 13.8 - 14.5 podle tipu auta.

dokonce bych řekl, že je to hoooodně málo.

gumid

Ne všechny ji mají. Na rozsahu třeba 10A levné pojistky nemají. je tam jen kus drátu na kterém se měří úubytek a ten kus drátu 1,5mm2 se spálí, ale dost to trvá a udělá přitom dost tepla

neznám tento konkrétní multimetr, ten můj například napíše "out of range" nebo něco takového - pokud bych nastavil na jedno desetinné místo

onyx
hodnocení

děkuji...jde mi jen o to, jak to správně nastavit

 

majco
hodnocení

0x
Ja pri zapnutych svetlach dialkovy a kureni nameram 13,2 - 13,5V. Kludovy stav merania bez zataze mam okolo 13,8 - 14V. Autoelektrikar mi povedal ze je to ok.. Pokial nameras 13,5V pri vypnutych spotrebicoch, tak to ozaj neni nic moc. Skusil by som pozriet ukostrenie vozidla kde by sa mohlo nejake to naoatie stracat pripadne vymena uhlikov..
onyx
hodnocení

moc děkuji všem zúčastněným za rady...po výměně regulátoru napětí sice naměřím při volnoběhu nějakých 13.9V, ale při zapnutí topení, světel a zadního okna mi to klesně na cca 11.7V, což asi znamená, že je altík v čudu...už jsem domluvená s opravářem...ještě jednou...díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]