Fabia 1.2 - podpalování ventilů

Od: Datum: 06.12.15 10:09 odpovědí: 6 změna: 07.12.15 12:13

Dobrý den, před dvouma rokama mě dělali repas ventilu v neautorizovaném servisu - příznaky byli: za jízdy při zařadění na vyšší rychlostní stupeň, po přidání plynu se auto přidusilo asi na 3-5s a pak se teprve znovu chytlo do tahu.Po již zmíněném servisu to jelo 2 roky. Dnes už mě to bohužel dělá znovu. Chci se zeptat jestli se vůbec tento motor oplatí dávat do pořádné opravy, nebo tato bolest motoru už bude nekonečná. Je to Fabia 1.2 MPI , 40kW , r.2002 , najeto 75000 km. Díky za každou radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.12.15 10:40

Tuna je niečo o príčinach porúch týchto motorov.: http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.12.15 11:10
avatar
Nechte tu hlavu pořádně repasovat http://www.autopejsek.cz/hlavy-skoda-vw-12htp. A pak se ten motor musí kapku držet v otáčkách
Mam tu dvě htp jednou jezdi holčina na pohodu a v 60000km podpálený ventily stou druhou jezdí známej jako prase 150000km a nic
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.12.15 11:48

a víš jistě že to jsou podpalene ventily? mužou to dělat i jine věci. pokud to má dobré tlaky, tak bych to nerozebíral...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.12.15 12:32

Před dvěma lety měl jeden ventil slabý tlak a teď je to úplně stejný příznak a stejně se to chová.

Od: jinx®
Datum: 06.12.15 18:19
avatar

VŠetko je o tom koľko chcete / musíte investovať.75000km je zúfalo malý nábeh na taký ročník.Asi vás sklamem ale dokážete si pomôcť iba trochu.Treba zmeniť viskozitu oleja a skrátiť intervaly výmen oleja na polovicu.Slabý tlak ventilu sa myslí pravdepodobne to že má problém so sedlom ventilu.Budťe radi že nemusíte absolvovať preskočenú reťaz a výmenu zdvihátok.

Čo by som ja dal za tak malý nábeh kilometrov.Mám tiež 2002 rok,ale tie kilometre...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.12.15 12:13

U těch nejstarších šestiventilových HTPéček je problém s ventily často způsoben pilinami z rozpadajícího se katalyzátoru (viz odkaz na článek, který uvedl první odpovídající). Takže kromě repase hlavy je potřeba vyměnit i ten katalyzátor. Nový neoriginální stojí zhruba 7 tisíc. Je samozřejmě otázkou, jestli to se to u 13 let starého auta vyplatí.

Jenže pokud to nebudete řešit, bude se to pravděpodobně zhoršovat a můžou přijít další problémy.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.