Nejste přihlášen/a.
Když zatahnu za páku RB u felicie, páka jde nejdřív snadno, potom ztuhne - a brzdí. Asi 3-4 zuby. Při každém asi třetím zabrždění zatahnu, páka jde nejdřív snadno, asi po 2 zubech začíná tuhnout, potom při dalším tahu skočí bez odporu asi o 2 cm nahoru, pak dál tuhne a brzdí. Potom zabrzdí 2x normálně, potřetí znova skočí. Proč skáče?
Poraďte prosím
To těžko poradit v čem bude problém,musíš pod to prostě vlézt a zkontrolovat v čem je problém,projít lanovody jak volně chodí,zkontrolovat vnitřek brzdy,samostavy,jak chodí čepy na čelistech atd,to ti od monitoru nikdo neporadí co přesně s tím je. Ale řešil bych to rychle jsou to brzdy,systém který musí být bez kompromisu ve 100% pořádku
Je potřeba koukat tím otvorem pod pákou na středovém tunelu, co se děje v případě zatáhnutí za brzdu. Je tam vahadlo, které rozděluje tah z páky na pravý a levý bowden Normálně by se při zatažení brzdy nemělo vahadlo moc vychýlit.
Pokud je problém mezi vahadlem a koly, tak v okamžiku, kdy to poskočí, se vahadlo nejspíš vychýlí na jednu stranu, jak jeden z bowdenů podjede o několik mm. Pokud páka poskočí a vahadlo se neposune, bude problém mezi pákou a vahadlem. Možná problém přímo uvidíte, na tom mechanizmu kolem vahadla. Třeba je tam něco zapadlé, uvolněné, utržené..
Ruční brzda je jedna z věcí, která je u tohoto auta celkem zdroj problémů, teda neni, pokud se nezanedbává údržba. Jednou ročně při měmění kol to chce sundat buben, vyčistit, rohejbat a promazat pákový mechanizmus na pakně, samostav, mnohdy vyměnit zrezlá pérka a aretační podložky.. občas promazat i bowdeny, nastavit mrtvej bod, aby to nešlo za doraz... Teď už nezbejvá než to vzít komplexně, mít připravený jiný auto, nebo to rozebrat před mototechnou
Naopak. Ruční brzda patří u felicie k těm povedeným věcem. U ostatních aut jsou s ní daleko větší problémy, daleko nákladnější a hlavně častější.
Mám původní lanovody ,na tacho cca 460tis km a stáří auta 14let. V cca 250tis jsem dával nové pakny, prasátka, pružiny (co bylo v sadě na repas). Před měsícem jsem byl na STK a brzdy absolutně souměrné jak na ručku, tak hydraulika.
A postupně jsem se dopracoval k jedné věci. Nerozebírej a neopravuj věci, co fungují.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.