Nejste přihlášen/a.
zdravím Vás potřebovala bych poradit mám auto 1,9 tdi škoda fabia 74 kw čip na 100kw po výměně orig. kotouču tak jen samé problémy.Poprvé výměna kotouču za zančku ferodo ujeto 12tis km silné chvění do volantu při dobržďováni z 90 na 60 a při dobrždování do krizovatky cítit lehce vynechávané pohyby jako zvlněné kotouče (vibrace a trošku se chvěla i přední náprava),pak výměna abe nových kotouču najeto cca 5000 km tentokrát ne vibrace,ale kopání brzdového pedálu při sešlápnutí,ale tentokrát žádné vibrace při dobržďování,tak opětovná výměna kotoučů za značku ATE a utoho i brzdové destičky ATE vše od auto kelly a při této výměně i vyměněny čepy řízení,manžety,náboje cca zatím byli nejlepší a po 17000 km nám začalo hučat pravé ložisko,tak jsme automechanika poprosili i ovýměnu kotouču jelikož lehce kopali do pedálu,ale to jsme neměli dělat jelikož ty ate,byli nejlepší,teď jsi nejsme u techto jisti jestli byli použity ATE-Máme najeto 2300km vibruje volant při dobržďováni z 90 na 60km/h no už jsme z toho opravdu zoufalý jednou to dělá to a podruhé zase to. Prosím Vás o radu. Děkuju moc
Problém vibrací není jednoduchý. Internetem se šíří nesmysly typu "zvlněné kotouče"a jiné naprosté blbosti. Brzdové kotouče se totiž musí "zajet"nebo možná lépe řečeno "zahořet". Při brždění vznikají na styčných plochách vysoké teploty, které mění strukturu kovu. A takto změněná struktura kovu má jiné vlastnosti a tedy vykazuje i jiné smykové tření.
více k této problematice např zde:
Jen pro upřesnění, Carroll Smith byl automobilový závodník a automobilový inženýr zabývající se vývojem a problematikou vozů.
vyměnit mechanika za někoho odpovědného, firma Táta a Syn Na Dvorku zůstala technologicky na úrovni škody Felicia
Můj mechanik ví už úplně přesně, kterou značku kotoučů zásadně nebrat
pokud vznikne problém jako ten, který popisujete, kotouče se vrací dodavateli a vyreklamují se za jiné
ale podobnýcm chybám je nutné předcházet, nekupovat nejlevnější věci na aukru atd...
ATE ani Ferodo neni nejlevnější aukro, tam problém nebude...
Zaměřte se na dvě věci: 1. házivost kotouče po montáži, aneb správné očištění dosedací plochy aby kotouč seděl rovně. (po montáži by to mechanik měl změřit úchylkoměrem)
2. Správné zajetí brzd = prvních několik set km brzdit jen lehce + krátce a nezůstávat stát s deskama přitlačenýma na horký kotouč. Kotouč i desky jsou zajeté ca když zmizí stopy po soustružení.
Pravidlo číslo 1 - vyměnit mechanika,pravidlo číslo 2 rozchodit brzdu,budou buď zatuhlé vodící čepy nebo špatné pístky případně rozdrobená hadice zevnitř že se kapalina nevrací-protože kotoučema to nebude,jak značka ferodo tak ATE jsou kvalitativně ty lepší. Tohle by odpovídalo,brzda pořád přibrzďuje,kotouč se nadměrně zahřívá a po čase se prostě zvlní. Někteří mechanici na tohle z vysoka **** jenom vymění desky a kotouče a že by se mrkli třeba na pístek nebo jestli to chodí na čepech a případně to namazali to je ani nehne.
A pozor,může to být i něco na nápravě,to samý jsem řešil bráhovi na autě,taky to vypadalo jasně na zvlněné kotouče,ale nakonec se z toho vyklubala velká vůle na řídící tyčce-příznaky to mělo úplně stejné,vibrace volantu při brzdění v určitých rychlostech.takže bych nechal zkontrolovat i nápravu,nemusí to vůbec ani být brzdama
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.