Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s kotouči

Od: alusenkaa* odpovědí: 12 změna:

zdravím Vás potřebovala bych poradit mám auto 1,9 tdi škoda fabia 74 kw čip na 100kw po výměně orig. kotouču tak jen samé problémy.Poprvé výměna kotouču za zančku ferodo ujeto 12tis km silné chvění do volantu při dobržďováni z 90 na 60 a při dobrždování do krizovatky cítit lehce vynechávané pohyby jako zvlněné kotouče (vibrace a trošku se chvěla i přední náprava),pak výměna abe nových kotouču najeto cca 5000 km tentokrát ne vibrace,ale kopání brzdového pedálu při sešlápnutí,ale tentokrát žádné vibrace při dobržďování,tak opětovná výměna kotoučů za značku ATE a utoho i brzdové destičky ATE vše od auto kelly a při této výměně i vyměněny čepy řízení,manžety,náboje cca zatím byli nejlepší a po 17000 km nám začalo hučat pravé ložisko,tak jsme automechanika poprosili i ovýměnu kotouču jelikož lehce kopali do pedálu,ale to jsme neměli dělat jelikož ty ate,byli nejlepší,teď jsi nejsme u techto jisti jestli byli použity ATE-Máme najeto 2300km vibruje volant při dobržďováni z 90 na 60km/h no už jsme z toho opravdu zoufalý jednou to dělá to a podruhé zase to. Prosím Vás o radu. Děkuju moc

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar opicak

Problém vibrací není jednoduchý. Internetem se šíří nesmysly typu "zvlněné kotouče"a jiné naprosté blbosti. Brzdové kotouče se totiž musí "zajet"nebo možná lépe řečeno "zahořet". Při brždění vznikají na styčných plochách vysoké teploty, které mění strukturu kovu. A takto změněná struktura kovu má jiné vlastnosti a tedy vykazuje i jiné smykové tření.

více k této problematice např zde:

mjauto.cz/...

Jen pro upřesnění, Carroll Smith byl automobilový závodník a automobilový inženýr zabývající se vývojem a problematikou vozů.

pfpetr*
Me můj mechanik také tvrdil ze je vše funkční ale nebylo . Naštěstí mam moznosti jak si to opravit sam. Moje kotouce kvuly kterým jsem kupoval nove pak putovaly na jiné auto. Opravdu bych přemýšlel o výměně mechanika

 

hodnocení

1x
Me tohle delal zatuhly vodici cep. Pro jistotu bych zmeril hazivost. Jinak si pohlidejte jestli se nektere kolo nadmerne nehreje. Jinak je taky dulezite zahoreni brzd.

 

pfpetr*
hodnocení

0x
Me to u oktavky dělají zatuhle brzdice. Po rozhybani vydrží tak 8000 a začne vybrovat při brždění. Měnit dobre za dobre me už nebavilo. Kotouce ate a brembo max příznaky stejne

 

hodnocení

0x
Těch peněz co jste už do toho dali, vždyť za to by se dala udělat kompletní generálka přední nápravy.
alusenkaa*
hodnocení

brzdiče chodili dobře to mechanik prověřoval právě,ale děkuju

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Můžou to být zatuhlé čepy brzdových třmenů. Musejí plavat.

alusenkaa*
30.11.15 08:54
hodnocení

děkuji

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Nemáte v háji horní uložení předních tlumičú?
doplněno 30.11.15 10:36: A napadlo mi skoukl bych silentbloky v ramenou ty co dou do kastle tkzv.puky

 

mzxy*
hodnocení

0x

vyměnit mechanika za někoho odpovědného, firma Táta a Syn Na Dvorku zůstala technologicky na úrovni škody Felicia

Můj mechanik ví už úplně přesně, kterou značku kotoučů zásadně nebrat

pokud vznikne problém jako ten, který popisujete, kotouče se vrací dodavateli a vyreklamují se za jiné

ale podobnýcm chybám je nutné předcházet, nekupovat nejlevnější věci na aukru atd...

asd1

ATE ani Ferodo neni nejlevnější aukro, tam problém nebude...

Zaměřte se na dvě věci: 1. házivost kotouče po montáži, aneb správné očištění dosedací plochy aby kotouč seděl rovně. (po montáži by to mechanik měl změřit úchylkoměrem)

2. Správné zajetí brzd = prvních několik set km brzdit jen lehce + krátce a nezůstávat stát s deskama přitlačenýma na horký kotouč. Kotouč i desky jsou zajeté ca když zmizí stopy po soustružení.

 

fik
hodnocení

0x

Pravidlo číslo 1 - vyměnit mechanika,pravidlo číslo 2 rozchodit brzdu,budou buď zatuhlé vodící čepy nebo špatné pístky případně rozdrobená hadice zevnitř že se kapalina nevrací-protože kotoučema to nebude,jak značka ferodo tak ATE jsou kvalitativně ty lepší. Tohle by odpovídalo,brzda pořád přibrzďuje,kotouč se nadměrně zahřívá a po čase se prostě zvlní. Někteří mechanici na tohle z vysoka **** jenom vymění desky a kotouče a že by se mrkli třeba na pístek nebo jestli to chodí na čepech a případně to namazali to je ani nehne.

A pozor,může to být i něco na nápravě,to samý jsem řešil bráhovi na autě,taky to vypadalo jasně na zvlněné kotouče,ale nakonec se z toho vyklubala velká vůle na řídící tyčce-příznaky to mělo úplně stejné,vibrace volantu při brzdění v určitých rychlostech.takže bych nechal zkontrolovat i nápravu,nemusí to vůbec ani být brzdama

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]