Nejste přihlášen/a.
Ahoj, zapojil jsem teď v zimě prvně nabíječku na auto, které nejezdí dlouhé trasy, jen nákupy atd. a překvapilo mě, že ampérmetr ukazoval jen 1 A arith a ručička celkem rychle klesala k nule - asi za 5 min už byla na 0,5 A arith. Je to normální? Znamená to, že je baterie dostatečně nabitá? Mám auto nabíjet i poté co klesne na nulu? Díky moc
stačí si pořídit kvalitní nabíječku, např. značku CTEK, která dává odpovědi na podobné otázky sama...nabíjecí cyklus je složen z několika částí, předchod z jedné fáze do druhé signalizuje kontrolka, stupeň nabití a stav baterky pro její případné použití signalizují další kontrolky...po ukončení cyklu nabíječka baterku už jen "konzervuje"...
Zdravím, v pořádku může být a nemusí, pokud jsou tam sulfáty, tak je kapacita aku třeba poloviční či ještě méně. Nechal bych si změřit zátěžovým testerem v servisu (nejdříve si ale domluvte cenu), ať se nedivíte či u někoho rozumného, dal bych jim max 50,-Kč. Pokud bude baterie už "načatá" pomůže jí jedině pulzní nabíječka s malými proudy, která sulfáty trochu "rozbije" a vrátí kapacitu. Proto je dobré u automatických nabíječek zvolit režim RECOND či ZIMA (vyšší napětí a jiná charakteristika nabíjení) alespoň 1x ročně před zimou.
Laický test stavu baterie:Baterii nabýt a změřit napětí-např. 12,6 V a výše je vyhovující. Pak zapnout světla (tlumená a dálková) a baterie má třeba 12,3-12,4 vyhovuje. Pak zkusit start ale nenestartovat či ihned vypnout pokud potom baterie ukazuje třeba 12,0, vězte, že při startu bylo třeba i 11,0 V což už je bída.
To znamená, že asi bude akumulátor na hranici životnosti. Pokud jezdíte málo a hodně startujete, nemůže být akumulátor dobitý. Spočtěte si: Po startu je okamžitý proud dobíjení asi 30 A. U 60 A baterky by měl motor běžet asi 30 min., aby byl z 1/2 dobit. Odhadem.
Chce to zátěžový měřák a nebo věřit, že to bude dobré. Při nákupu si kupte akumulátor s co největším startovacím proudem a kapacitou.
Ta je skvělá. Pokud vejde do prostoru umístění.
Při jednom nastartování se zníží kapacita akumulátoru o 200 mA? Tak to je hoooodně malý motor. V zimě 4 starty denně nedobije ani celkově ujetá vzdálenost 30 km.
To jsou divné odběry .
Jde o Ford Fiesta (benzin). Baterka má 2,5 roku a startuje krásně oproti druhému dieselovému autu. Ta Fiesta jezdí hlavně na nákupy max 5 km a tak jednou až dvakrát za 2 týdny trasu 15 km tam a 15 zpátky. Tak třeba tato trasa stačí na dobití.
Zdravím,to teda určitěš nestačí, pokud tedy dodržujete zákon a svítíte, topíte si (vetilátor) a další věci v autě. Taky mám nákupní motorovou tašku, nabíjím cca 1 měsíčně.
neřeš ampermetry na nabíječkách sou jen hoooodně orientační
já to dělam tak že nabíjím celou noc a to i když ampermetr nic neukazuje protože to nabíjí mín ale nabíjí,pak baterie zpět do auta a jezdit,dále kontrola dobíjení mělo by bejt 13,8V-14,3V a kontrola klidového odběru z baterie nesmí bejt větší jak 30mA,no a pokud mi baterie do 14 dní znova umře du pro novou
Tak jsem začal nabíjet baterii u druhého auta, které jezdí 1-2x týdně trasy 100 km a 100 km zpátky. Po zapnutí do sítě ampérmetr ukazoval 4 A arith, ale ručička začala klesat a po 30 min klesla k nule a po 45 min už neklesala... Baterie jsou podle mě určitě v pořádku, tak teď jestli je ta nabíječka špatná nebo je to normíální...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.