Nabitá baterie?

Od: Datum: 25.11.15 08:47 odpovědí: 14 změna: 08.12.15 12:12

Ahoj, zapojil jsem teď v zimě prvně nabíječku na auto, které nejezdí dlouhé trasy, jen nákupy atd. a překvapilo mě, že ampérmetr ukazoval jen 1 A arith a ručička celkem rychle klesala k nule - asi za 5 min už byla na 0,5 A arith. Je to normální? Znamená to, že je baterie dostatečně nabitá? Mám auto nabíjet i poté co klesne na nulu? Díky moc


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.11.15 09:03
avatar
Ano to znamená, že autobaterie je v pořádku a dobíjení taky. Pokud klesne na 0A, tak už nemá cenu dobíjet, protože tam nic neteče.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.11.15 09:12

Zdravím, v pořádku může být a nemusí, pokud jsou tam sulfáty, tak je kapacita aku třeba poloviční či ještě méně. Nechal bych si změřit zátěžovým testerem v servisu (nejdříve si ale domluvte cenu), ať se nedivíte či u někoho rozumného, dal bych jim max 50,-Kč. Pokud bude baterie už "načatá" pomůže jí jedině pulzní nabíječka s malými proudy, která sulfáty trochu "rozbije" a vrátí kapacitu. Proto je dobré u automatických nabíječek zvolit režim RECOND či ZIMA (vyšší napětí a jiná charakteristika nabíjení) alespoň 1x ročně před zimou.

Laický test stavu baterie:Baterii nabýt a změřit napětí-např. 12,6 V a výše je vyhovující. Pak zapnout světla (tlumená a dálková) a baterie má třeba 12,3-12,4 vyhovuje. Pak zkusit start ale nenestartovat či ihned vypnout pokud potom baterie ukazuje třeba 12,0, vězte, že při startu bylo třeba i 11,0 V což už je bída.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 25.11.15 11:55

To znamená, že asi bude akumulátor na hranici životnosti. Pokud jezdíte málo a hodně startujete, nemůže být akumulátor dobitý. Spočtěte si: Po startu je okamžitý proud dobíjení asi 30 A. U 60 A baterky by měl motor běžet asi 30 min., aby byl z 1/2 dobit. Odhadem.

Chce to zátěžový měřák a nebo věřit, že to bude dobré. Při nákupu si kupte akumulátor s co největším startovacím proudem a kapacitou.

http://www.autohotarek.cz/aut…77ah-varta-silver-dynamic-e44

Ta je skvělá. Pokud vejde do prostoru umístění.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.11.15 12:06

Jeden start malého motoru vezme 0,2 Ah. viz jiná debata

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 26.11.15 11:48

Při jednom nastartování se zníží kapacita akumulátoru o 200 mA? Tak to je hoooodně malý motor. V zimě 4 starty denně nedobije ani celkově ujetá vzdálenost 30 km.

To jsou divné odběry .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 25.11.15 12:52

Jde o Ford Fiesta (benzin). Baterka má 2,5 roku a startuje krásně oproti druhému dieselovému autu. Ta Fiesta jezdí hlavně na nákupy max 5 km a tak jednou až dvakrát za 2 týdny trasu 15 km tam a 15 zpátky. Tak třeba tato trasa stačí na dobití.

Od: trtr
Datum: 26.11.15 11:14

Zdravím,to teda určitěš nestačí, pokud tedy dodržujete zákon a svítíte, topíte si (vetilátor) a další věci v autě. Taky mám nákupní motorovou tašku, nabíjím cca 1 měsíčně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.12.15 12:12
avatar

"to teda určitěš nestačí..."

Já teda nevím, mám 20 let starý 2,5 l diesel, startuju i několikrát denně, trasy mezi startováním většinou kolem 10 km a nikdy jsem s nedobitou baterkou problém neměl. Baterii mám 4 roky starou a dobíjel jsem jí jen jednou, když mi odešel alternátor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 25.11.15 13:19

stačí si pořídit kvalitní nabíječku, např. značku CTEK, která dává odpovědi na podobné otázky sama...nabíjecí cyklus je složen z několika částí, předchod z jedné fáze do druhé signalizuje kontrolka, stupeň nabití a stav baterky pro její případné použití signalizují další kontrolky...po ukončení cyklu nabíječka baterku už jen "konzervuje"...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.11.15 17:31
avatar

neřeš ampermetry na nabíječkách sou jen hoooodně orientační ;)

já to dělam tak že nabíjím celou noc a to i když ampermetr nic neukazuje protože to nabíjí mín ale nabíjí,pak baterie zpět do auta a jezdit,dále kontrola dobíjení mělo by bejt 13,8V-14,3V a kontrola klidového odběru z baterie nesmí bejt větší jak 30mA,no a pokud mi baterie do 14 dní znova umře du pro novou *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 29.11.15 10:00

Tak jsem začal nabíjet baterii u druhého auta, které jezdí 1-2x týdně trasy 100 km a 100 km zpátky. Po zapnutí do sítě ampérmetr ukazoval 4 A arith, ale ručička začala klesat a po 30 min klesla k nule a po 45 min už neklesala... Baterie jsou podle mě určitě v pořádku, tak teď jestli je ta nabíječka špatná nebo je to normíální...

Od: milous
Datum: 29.11.15 10:07

ano nechte zapnutou nabiječku do rána

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 29.11.15 11:29
Není nabiječka jako nabíječka. Některé cpou do baterky daný dobíjecí proud, i když je už nabitá. Neměly by se nechávat delší dobu bez dozoru a jak začne baterka vařit, tak odpojit.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jamal
Datum: 02.12.15 10:31

Tady je dobrý článek o akumulátorech:

http://www.autobaterie.com/rady-a-tipy

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.