Ikonka oleje

Od: Datum: 24.11.15 09:36 odpovědí: 17 změna: 25.11.15 10:18
Dobrý den
dnes při cestě do školy 25km mi začala na neutral u semaforu blikat červeně ikonka oleje. Nevíte co by to mělo být a můžu ještě dojet domu?

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fakirka
Datum: 24.11.15 09:49

No radši koukni, kolik máš oleje, ať nezadřeš motor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.11.15 09:58
avatar

Je to jak na semaforu.

Červená STOP, oranžová dá se dojet s omezením. Já bych neriskoval, motor na volnoběh přežije, ale při zatížení je zadřený (poškozený) během půl vteřiny. Jakmile se ztratí tlak oleje, ztratí se olejový film, a s tí i možnost nejen mazat, ale také odvádět teplo z kluzných ploch.

Těch motorů kdy řidič chtěl jen dojet na vhodné místo už jsem měl na stole nepočítaně. Každý uvěří až se to rafne a ještě pak má plnou "usta" řečí, že to bylo jen momentíček, že to snad ani nemůže být pravda.

Tak může a je to spíš pravidlem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.11.15 10:30
Ale proč při zařazení rychlosti zhasne?
Od: akym®
Datum: 24.11.15 11:18

Jak se nepatrně zvednou otáčky, na kterých je olej. čerpadlo závislé, tlak se zvedne, oko zhasne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: akym®
Datum: 24.11.15 10:29

Při nízkých otáčkách na volnoběh se může stát, že tlak oleje klesne, zvlášť u ohřátého motoru, určitě jdi na měrku! Pokud tam olej bude dost, ok, dojedeš. Bude jen řidší, zjisti, kolik má za sebou km, asi bude zralý na výměnu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fik
Datum: 24.11.15 11:33

To může být hodně vážné,první co udělej tak že vytáhni tu měrku a koukni kolik je tam oleje. Co máš za auto? tohle značí nízký tlak oleje,při otáčkách se o něco zvýší takže oko zhasne,ale je stejně nedostatečný. Brácha měl tenkrát škodovku 105 a tam to dělalo stejně,jelikož měla jít už brzo z baráku tak to neřešil,po měsíci to začalo klapat a po dalších 14 dnech vylítla ojnice z bloku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.11.15 11:57
Renault clio 1.4 55kw 1999
Od: asd1
Datum: 24.11.15 13:32

Opotřebený motor, olejové čerpadlo, ucpaný filtr oleje, sací koš, příliš řídký olej, vadné čidlo tlaku oleje...

1. zkontrolovat olej jestli tam je, pak se dá jet, nezatěžovat motor naplno, držet ho ve vyšších otáčkách = nad 2000. (Nejhorší je plný plyn při 1500 ot. a podobně.)

2 co nejdřív servis - výměna oleje + filtru (filtr kvalitní např. Mann, olej klidne "z Lidlu" - stačí když splňuje specifikaci pro daný motor, Pokud jde o opotřebený motor (ložiska mají větší vůli, proto nízký tlak oleje) není od věci dát olej s vyšší viskozitou

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.11.15 14:16
avatar
To by mi zajímalo co ty lidi dnes v těch autoškolách učí
Jakmile se rozsvítí jakýmkoli zpusobem kontrolka oleje okamžitě zastuvuji , zvedám kapotu motoru,vytahuji měrku oleje a kontroluju kolik ho v motoru je,popřípadě dolévám ,tot základ který by měl každý šofér znát
Pokud je oleje dost pak se hledá dál múže bejt v haji čidlo oleje,přicpanej sací koš atd ale to už je práce pro někoho kdo se v autech vyzná
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 24.11.15 14:41
avatar

To by ma zaujímalo "ďáble" ako chcete na zohriatom motore kontrolovať olej*ee*.Zásadne sa meria na vychladnutom motore a rovine..schválne skúste porovnať odchýlku merania.Na škode 120 sa to dialo po cca 15km jazdy a zohriatom motore.Akonáhle bola vyradená rýchlosť tak to začalo svietiť.Po pridaní plynu to vždy zhaslo.Uznávam že problémov môže byť viac a moja skúsenosť nieje všeliek ale vtedy pomohlo výmena čidla oleja.Aj v tomto prípade by som sa okrem prvotnej diagnostiky zameral na toto.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.11.15 16:40
avatar

Jinxi-stačí 10-15 minut,u současných motorů a olejů!osobně ověřeno-za další dejme tomu hodinu mi u mého na měrce téměř nepřibude!

Tazatel-jako první kontrola množství-je-li ho dost pak bych už nestartoval a volal kámoše s odtahem a pak v garage -neb servis-kontrola věcí jak tu někdo psal (třeba Asd nebo Ďábel)


doplněno 24.11.15 21:43:

Asd-co je opotřebený motor a kolik musí mít nalítáno?Měl jsem auto a v něm motor s milionem a i přes špatné těsnění pod palicí ,sice nebyl drak ale dobrý dělňas!se spotřebou 5l/100km!


doplněno 25.11.15 16:35:

Asdd neblázni,toto co píšeš se nestane během pár kilometrů!To narůstá postupně ne skokově!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 24.11.15 22:09

Opotřebený myšleno velká vůle v ložiskách = velká díra kudy olej teče ven = nízký tlak oleje. S kilometrama to nesouvisí, prase to vyrobí za pár desítek tisíc km, kdo umí ten udrží dobrý stav ložisek milion km (zjednodušeně)

Měrka stačí po deseti vteřinách - většina oleje steče do vany běham chvilky. Pro kontrolu jestli tam olej je nebo není to boahatě stači. Už vidim jak ti chytráci "jedině za studena a na absolutní rovině" při rozsvícení kontrolky na krajnici vyrovnávají auto do roviny a čekají půl hodiny až vychladne motor na 20° aby měřili přesně :D

Jeli ho dost nestartovat - a je li ho málo tak nestartovat už vůbec ;) Spíš je li ho dost tak nastartovat a zkontrolovat jestli maže = sundat víčko oleje jestli olej stříká na vačky, pokud ano tak maže a s citem se dá jet s přijatelným rizikem...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 25.11.15 10:18
avatar

Vidím že je tu docela sranda *smich*."asd1" to zobral doslova.

Poradím ešte zobrať vodováhu a vopred zmerať teplotu oleja*bum*aby si tam mal tých 20.Jasné že aj blbcovi dôjde že sa v

motore nestratí 1L oleja rozstrekom a že ak po chvíli stánia sa na mierke ukáže aspoň na minime alebo že to vôbec dočiahne k oleju je prvý dobrý signál.Kontrola rozstreku oleja cez nalievacie viečko je tiež dobrá metóda aj keď jej výpovedná hodnota je sporná (koľko má striekať,akým tlakom). Možno by nám to tu natrel "gumidek" Inak čo je s ním?

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: fik
Datum: 24.11.15 17:08

Dá se v klidu skontrolovat i na zahřátým,není to sice přesný,ale pokud je mezi ryskama,dejme tomu dvě minuty po vypnutí motoru tak už je jistota že je ho tam dostatek

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.11.15 19:40
avatar

na 120 ce jakmile začal blikat olej na volnoběch tak byl většinou problém stim papírovým těsněním mezi čerpadlem a sacím košem to já vždy vyhazoval a dával to na silikon pak už problém s blikáním nebyl

a k tomu oleji měřim orientačně stačí aby olej byl aspon na měrce pod minimem a vim že olejem to nebude,pokud však na měrce olej nenajdu vůbec tak ho tam ve většině případů nenajdu ani po hodině stání

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 24.11.15 16:47

Hele ďáble a co když je krátká měrka, má koupit delší a kde?*smich*...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 24.11.15 17:09

Nebo máme prázdnou pneumatiku,ale to je dobrý,je prázdná jenom dole*smich*

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.