Nejste přihlášen/a.
Hovoříte o kvalitě používaných kabelů. Nevím jakou kvalitu máte na mysli, zda kvalitu použitého materiálu a nebo kvalitu provedení. Existují v zásadě dva duhy tzv. startovacích kabelů jejichž konstrukční parametry jsou rozhodující pro jejich použití.
1. Kabely určené pouze pro oživení (dobití) akumulátoru startovaného vozidla z el.soustavy vozidla druhého za účelem uschopnění akumulátoru pro nastartování. Tyto kabely mají poměrně malý průřez měděného jádra kabelu, které není schopno přenést potřebný vysoký proud pro startér ( i více jak 100 A ) jsou schopny přenést jen proud ( cca do 30 A) pro dobití oslabeného akumulátoru.
2.Kabely určené k přímému startování, které mají velký průřez měděného jádra kabelu a ty jsou schopny přenést vysoké nároky na průchod proudu ( i více jak 100 A ) potřebného pro funkci startéru.Tyto kabely lze použít i podle bodu 1. Naopak kabely podle bodu 1. nelze použít pro přímé startování podle bodu 2.
Mám takový dojem, že pokud mluvíme o šuntu, jedná se o šunt našich znalostí.
Zdravím -miro
Pak to nemají označovat jako startovací kabely, ale nabíjecí. Stovky, co tisíce lidí jim na to skočí a o to jde. Jinak kabely si zásadně děláme sami, Cu 10mm2 min. Musí vydržet tak 200A.
miro@, jo je to podobné jako s lékarničkama, koupíš pičov...u a pak génius v televizi kritizuje že jsou nekvalitní...
Co by se mělo zkazit, poskodit? Nic. Sem, tam se někomu podaří + - přehodit a zase nic, až snad na kabílky, některé to nevydrží déle.
Pro startování přes kabely je potřeba mít ty správné vodiče. ne ty šunty z Číny. Mohutné koncovky, aby přenesly startovací proud.
+ a - si samozřejmě nejdříve zkontrolujete a až pak připojíte. Nejmenší přechodové odpory jsou co nejblíže akumulátoru, tedy na něj. Jestli máte dobré svorky, je to v pohodě. Motor běžícího auta musí být ve vyšších otáčkách a je dobré tak minutu nejdříve oživovat vybitou baterku. Ta si vezme při vybití i přes 30 A nabíjecího proudu.
Vernone, motor na volnoběh jede téměř jen na akumulátor a ještě na něj připojit druhé auto... Kam na to chodíte je mi záhada. Alternátor s otáčkami vyrábí proud. Ten snad potřebuje to nestartující auto ! Proudové nárazy vyrovnává akumulátor fungujícího auta. Po nastartování je počáteční proud nefunkčního auta velký a tak je dobré nechat obě auta spojené, jinak by se alternátor vybitého auta mohl přetížit. To jsem viděl na vlastní oči.
Proč by se to nesmělo? Je to dokonce výhodnější. Záporný pól baterie a kostra má stejný potenciál, jsou přímo propojené tlustým kabelem. To připojení na kostru se doporučuje jen proto, že je to přehlednější a je menší nebezpečí, že to připojíte opačně (to by byl docela velký průšvih, chybu byste poznal okamžitě a možná skončil na pohotovosti).
h0nz490 - To je jednoduché. Když spojujete + na + a - na -, snadno se můžete splést (s katastrofálními následky). Ty svorky i kabely vypadají prakticky stejně. Naopak karoserie se od svorky baterie dost podstatně liší. Těžko si spletete svorku baterie s kusem karoserie, takže možnost omylu se výrazně snižuje.
jo nekde jsem cetl to same , ze - nema davat na baterii , ale nekde na kastli. Proc to nevim , ja vzdy startoval obyc + a - na baterii a vzdy OK
Na mrtvé auto, které chceme startovat se dává + na baterku a mínus někam na motor. Omezí se tím případné přechodové odpory v propojovacích kostřících páskách a kabelech toho vozu a tím to dostane větší šťávu na startér.
Dále při finálním připojením nehrozí nebezpečí výbuchu při zajiskření o baterku u které je třeba proražená deska a smrdí výpary elektrolytu.
Nevím jak v příručkách, ale nejprve by se mělo propojovat mínus (kostřit vozy). Když zapojíte plusy u obou aut a náhodou se dotýkají o nárazníky či dveře o sebe (otevřené), tak mohou vytvořit kostru ony a ojiskří se lak.
Vše má své logické vysvětlení. V praxi je někdy pohodlnější baterka na baterku, ale na motor mínus je z hlediska vodivosti efektivnější.
Myslím že pokud je dobře ukostřený motor ten rozdíl bude minimální nebo zcela zanetbatelný. Tady jde jak někdo psal,že je to spíš opatření pro automobilový antitalenty aby nezapojili kabely opačně a nespálili elektroniku auta. Ten výbuch taky nevím,jaká koncetrace toho plynu by tam mohla být při otevřené kapotě když okolo proudí vzduch,a ono i tak to může zajiskřit když je třeba plusový kabel špatně připojený. V praxi,zatím jsem vždycky dával transfuzi já někomu,kabely z baterky na baterku a pohoda,žádný problém
Jak se z drobností dělá problém.
Je třeba si ohlídat správné připojení kabelů, nechat auto nastartované a dle průřezu kabelů ihned startovat, nebo počkat na dobytí...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.