Zavařenej motor

Od: Datum: 22.11.15 17:32 odpovědí: 20 změna: 25.11.15 15:53

Dobrý večer, mám problém.
Nalila jsem vodu do chladiče a zapoměla jsem ho zavřít. S autem jsem odjela, po 30 km mi auto chcíplo a čoudilo mi z motoru. Nechala jsem auto vychladnout, dolila vodu a odjela jsem s ním zas, jenže mi po chvilce zase chcíplo a zase to začalo vařit. Tak jsem ho zase nechala vychladnout a zase opět dolila vodu. Pak jsem s ním konečně dojela domů, ale když jsem dojela auto vařilo zas. I když auto trochu vychladlo, stále v chladiči bublala voda. Všichni mi říkali, že bych mohla mít prasklé těsnění pod hlavou, ale nevím. Proto se chci zeptat jestly by to nemohlo být i něco jiného. Mám Fiat Marea 1.8 rok výroby 1997. Děkuji předem za radu. P.S.: motor mi chvilkama cvakal.


doplněno 24.11.15 23:19:

Auto mě stálo 7500,tak si myslím že nemá cenu do toho vrážet další prachy :) Takže mé rozhodnutí bylo nejednoduší že ho nechám zrušit,ikdyž je na cajku není žadné zrezavělé,havně po nové technické staré 2mesíce. Mechanik mi říkal že kdybych chtěla mít auto uplně v poho,tak oprava by mě stála 30tisíc,tak jsi myslím že jse to vůbec nevyplatí a mam zato další ojetinu :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.11.15 17:42
avatar

doporučuji jednu věc-zkušeného mechanik doplnit chladicí soustavu,příp odvzdušnit ,zkontrolovat olej atd a pak teprve jak běží motor -zda-li jse jej "neodvařila či nefouklo tesnění pod hlavou v horším prasklá hlava.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 22.11.15 17:43

Děravý chladič, ruplá nějaká hadice k chladiči, těsnění pod hlavou, ruplá hlava nebo blok motoru...

A klidně může být po motoru - jízda bez chlazení mu moc dobře nedělá.

"Nový" motor může být nejlevnější způsob opravy - koukněte na bazary za kolik jde sehnat. (Typ motoru musí sedět s typem zapsaným v TP)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 22.11.15 18:18

Ty jo to se mi onehdá stalo na felicii,uthla se trubka od chladiče,tím pádem čidlo teploty zůstalo na suchu a ukazovalo jen něco přes 95,což jsem si v létě nemyslel že je něco špatnýho,až po několika kilometrech si přítelkyně všimla smradu,tak jsem zastavil a z motoru se kouřilo,všechna chladící směs pryč. Jak přesně dlouho jsem jel bez chlazení nevím,ale určitě minimálně dva kilometry,při plný zátěži. Auto se provizorně opravilo a nalila se voda,voda tekla jak fouklým těsněním termostatu,tak to nevydržela hadice u vodní pumpy,byl jsem zoufalej že je po motoru a že je roztrhaná hlava. Ale pustil jsem se do toho,dal nový termostat,chladič,hadice,vodní pumpu,samozřemě novou směs a nový olej a co se nestalo,nerad bych to zakříkl ale motor to přežil,a dokonce i těsnění pod hlavou a jezdí pořád jako za mlada. V případě tazatelky bude fouklé těsnění pod hlavou nebo zaseklý termostat

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 22.11.15 18:10

voda v chladiči zamrzne, leje se tam nemrznoucí směs

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.11.15 20:07
avatar

Může to být něco jiného, velmi malá pravděpodobnost ale třeba seknutý termostat v zavřeném stavu, kdy motor vaří a voda-pára odchází přetlakovym ventilem. Oprava za pár korun.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 23.11.15 16:57

nenapsala jste tu základní informaci: proč jste dolévala vodu ( snad ne z kohoutku ) do chladiče. Jestli vám chyběla, tak jste měla zjistit proč a ne jet tolik km. To můžete rovnou vzít kladivo a auto rozmlátit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.11.15 18:12
avatar

¨Proč ne z kohoutku?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.11.15 19:06
avatar

proč ne z kohoutku?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 24.11.15 17:31

protože je to vody obsahující uhličitan vápenátý, který se velmi dobře usazuje na hliníkových dílech a tvoří tepelně méně vodivou vrstvu. Ale ptát se na tak zásadní otázky mi přijde divné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 24.11.15 17:46

pepo snad jako nouzovka ano / neznám nikoho kdo vozi destilku v možství na dolití chlad. soustavy /, jako dlouhodobé asi ne, ale jakmile bude mít spraveno a nalije tam fridex / naředěnou chladící kapalinu / ta to stejně všechno rozpustí...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.11.15 19:09
avatar

Petro, ano, klidně by to mohlo být i něco jiného. Ale co, to Vám sdělí po prohlídce mechanik, který tomu rozumí a auto prohlédne. Z poradny můžeme jen odhadovat, spekulovat, a vymýšlet možné závady.

Jen tak přemýšlím, voda dolitá, bez zátky se voda po 30 km nevyvaří z důvodu nepřítomnosti zátky. Zde se již jednalo o nějakou závadu, že musíte dolévat vodu. Co hlásil teploměr na autě?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.11.15 17:46

Tak už vím co z autem je, skroucená hlava a prasklí těsnění pod hlavou :) Tak moje autíčko putuje do šrotu.. Děkuji za rady :)

Datum: 24.11.15 21:49
avatar

Hmm to je blbý,ale pokud je kastle ve stavu alespoň za 2 tak jiný motor nebo jen hlava+ další (rozvody ,těsnění...)?Ale musí to díky stavu kastle a zbytku stát za to!

PS ale u Fiatu nevím ani orientačně ceny-u mého celý motor +-5000kč a práce 0 udělal bych samodomo!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 24.11.15 22:17

1,8 jsou spíš za 10k... Ale souhlas pokud je zbytek auta OK tak nový motor se vyplatí. Bral bych něco od ověřeného prodejce se zárukou na vyzkoušení... Nebo prodat po dílech a vzít jinou. To už záleží na štěstí co najde, jak motor tak celá kára...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 25.11.15 08:58

Když se vyvaří voda a dolije se další studená, tak je samozřejmé, že pnutí horké hlavy válců tu hlavu prohne. Přebroušení hlavy, těsnění, práce... Ten šrot je dobré řešení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.11.15 23:25

Auto mě stálo 7500,tak si myslím že nemá cenu do toho vrážet další prachy :) Takže mé rozhodnutí bylo nejednoduší že ho nechám zrušit,ikdyž je na cajku není žadné zrezavělé,havně po nové technické staré 2mesíce. Mechanik mi říkal že kdybych chtěla mít auto uplně v poho,tak oprava by mě stála 30tisíc,tak jsi myslím že jse to vůbec nevyplatí a mam zato další ojetinu :)

 

Od: asd1
Datum: 25.11.15 10:18

Nasypat do toho 30k je nesmysl, ale mechanik je dost mimo - tenhle motor seženete kdykoliv za 10k, výměna je jednoduchá záležitost - vytáhnout starý nahodit nový... Řekněme včetně práce 15k. Tipuju že po chvíli hledání by šlo motor sehnat za 5k, výměna svépomocí nebo garážník za pár peněz = stálo by to stejně jako jiný (který může mít mouchy na vychytání, u svého je už znáte)... Přepis, technická, atd. Pokud to vyjde jako pořízení jinýho tak bych šel spíš do opravy...

Starý nejlíp prodat po dílech - pokud každý díl za stovku tak ještě zbohatnete - světla, nárazníky, dveře, airbagy, pal. čerpadlo, řídicí jednotku, převodovku, nádrž, kola, díly motoru - čidla, termostat atd. atd. Do šrotu zbytek. Ale je s tím trocha práce a chce to místo na uložení dílů... Vrakáč vám dá tisícovku a rozprodá si to sám...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.11.15 11:28

Rozprodat to není špatný nápad,ae otázka je kde vemu papír otom že jsem auto zlikvidovala. Nejak takovýmhle věcem nerozumím. Ještě mě napadlo třeba prodat auto celé na náhradí díli. Ale vlastně,když ho prodám auto bude stále napsané namě a to já nechci,nechci stoho mít pak nějaké problémi. Máte stímhle někdo skušenosti..? děkuji

Datum: 25.11.15 15:31
avatar

Vy nemůžete prodat celé auto a tvrdit, že je to na náhradní díly. Nemůžete nového vlastníka omezovat na jeho právech, jak nakládat s majetkem. Vy vozidlo normálně prodáte a převedete na kupce.


doplněno 25.11.15 16:12:

asd, co pak se zbytky co neprodá, to pak vezme ekolikvidace ale za poplatek...

Nevěřím tomu, že to tak funguje a dělá se to...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 25.11.15 15:53

Prodávat celé se nevyplatí, mnohem výnosnější je po dílech. Díly prodá a kastle s motorem je kompletní vrak. Až jí přestane bavit hledat kupce tak ho ekozlikviduje.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.