Fabia combi 1,9 TDI

Od: Datum: 21.11.15 10:50 odpovědí: 12 změna: 20.01.16 12:48

Chtěl bych se zeptat, má v dnešní době ještě smysl kupovat Fabii combi 1,9 TDI 74kW z roku 2002, která má najeto 230 tis. km nebo se to dnes již nevyplatí? Cena by byla kolem 60 000 Kč. Na co si dát pozor u tohoto motoru? Je lepší kupovat Fabii s tímto motorem dovezenou z Německa nebo původem z ČR? Kolega mi říkal, že u těchto motorů prý často odchází vstřikovače, je to pravda? Kdybych toto auto půjčil nějakému začátečníkovi, je tento motor pro něj vhodný nebo nevhodný? Má smysl u této motorizace volit plnou výbavu nebo stačí nižší výbava? Pokud znáte nějaké důležité informace o Fabii s tímto motorem, budu rád, když je sem napíšete. Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: deco®
Datum: 21.11.15 13:32

Ahoj, mám f1 s tímto motorem,auto motor má najeto 210000km a šlape jak hodinky.Jestli se v současné době vyplatí ještě koupit to je těžká otázka já ji zatím měnit nebudu.Na motoru ti vždy může něco odejit,ale hodně záleží jak se k němu chováš např. včasná výměna všech filtru,oleje atd.Tady máš odkaz kde se hodně věcí dozvíš.

http://forum.skodahome.cz/for…7-motor-14-tdi-19-tdi-19-sdi/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuky®
Datum: 21.11.15 14:35
Než najdeš zachovalé TDI může to trvat věčnost. Výbava byla u tak drahýho auta slušná a leckdo si ještě připlácel na bohatší výbavu...
Raději zkus najít pěkné 1,9 SDI se 47kW...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.11.15 09:58

ty fabie docela hnijou, motoru bych se nebál.. patří mezi ty povedenější.. pokud tomu nerozumíte tak si někoho vemte nejlip s diagnostikou.. a jestli to má smysl? pro mě má určitě větší smysl starší auto s relativně dobrým motorem než novější problémové..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 22.11.15 10:02
Fábie docela hnijou. A teď tu o Popelce... :-D
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.11.15 07:02
avatar
Tak o Popelce: ano hnijou a to na stejných mistech jako kdysi Felicie
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.11.15 15:27

1) Stočený tachometr, čiptuning, zanedbaná údržba, to jsou nejčastější problémy Fabií s tímto motorem. Vyhněte se také kouskům, která měly z výroby prodloužený servisní interval. Sehnat zachovalý kus s reálnými 230 tkm bude složité.

2) Vstřikovače neodchází, to spíše hrozí nutnost přetěsnění vstřikovačů nebo opotřebení vačkového hřídele z důvudů popsaných v bodě 1)

3) Je na vás, co všechno od auta požadujete, zda chcete klimatizaci, tempomat, vyhřívané sedačky nebo se bez podobných věcí obejdete. Samozřejměě platí, že co v autě není, to se nemůže pokazit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: venca*
Datum: 13.01.16 14:28

V bazaru jsem zkoušel Fabii combi 1,9 TDI 74kW z roku 2002, nejdříve jela normálně, ale po ujetí asi 2 km začal prodejce předjíždět kamion a během předjíždění začalo auto cukat. Potom jsem s autem jel já a auto při jízdě cukalo také, ale méně než když prodejce předjížděl kamion. Prodejce mi řekl, že auto prohlédne a dá mi vědět. Za pár dní volal, že je auto opravené. Řekl mi, že byl vadný jeden vstřikovač. Při jízdě už auto opravdu necukalo, jelo normálně. Zajímalo by mě, jestli se tomu prodejci dá věřit, že to bylo skutečně vadným vstřikovačem? Projevuje se tím cukáním za jízdy, jak jsem popisoval, opravdu vadný vstřikovač? Auto je dovezené z Německa, může si Němec dovolit prodat auto s vadným vstřikovačem? Najeto má prověřených 225 tisíc km (kilometry jsem ověřoval přes německý servis). Většina mechaniků mi tvrdila, že u těchto motorů vstřikovače většinou neodchází, možná jen při vyšších nájezdech, takže těch 225 tisíc km je podle nich málo na to, aby byl vadný vstřikovač. Je to skutečně tak, že 225 tisíc km je u těchto motorů na vstřikovače málo? Koupili byste si toto auto, které mělo problémy s tím cukáním, ale už je opravené a jezdí normálně? Díky za radu

Od: venca*
Datum: 13.01.16 17:57

poradí někdo?

Datum: 13.01.16 21:17

Mě třeba u Octávie1 s motorem 1.9 TDI 66kw cukala(houpala) váha vzduchu cca 3000ot. za min.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: venca*
Datum: 15.01.16 12:19

Napište mi prosím, jak se u motoru 1,9 TDI 74kW ATD projevuje vadný vstřikovač. Děkuji

Od: fag
Datum: 19.01.16 15:41

Potřeboval bych poradit. Při nízkých teplotách (třeba kolem -5 až -10 stupních) začne u Fabie 1,9 TDI 74kW po nastartování blikat kontrolka teploty a stavu chladicí kapaliny. Stane se to vždy při prvním startu, když auto stojí třeba jeden den. Pokud vypnu motor a ihned znovu nastartuji, kontrolka už nebliká a to ani při opakovaných startech. Při vyšších teplotách (třeba kolem nuly nebo nad nulou) kontrolka nebliká ani při prvním ranním startu. Auto parkuji venku. Chladicí kapaliny je dostatek. Pokud začne kontrolka po startu blikat, tak bliká nepřetržitě během jízdy, ani po zahřátí motoru nepřestane blikat, pomůže jedině znovu nastartovat, ale auto během blikání kontrolky jede normálně. Zaráží mě, že začne blikat jen při nízkých venkovních teplotách. U ostatních aut jsem se s tím nesetkal. Poradíte mi, čím to může být? Děkuji

Od: fag
Datum: 20.01.16 12:48

Dnes ráno po startu jsem měl opět problém s blikající kontrolkou teploty, slyšel jsem o tom, že by to mohlo být snímačem ve vyrovnávací nádržce, ale kdyby byl snímač vadný, tak by kontrolka podle mě blikala i při vyšších venkovních teplotách (nad 0 stupňů), takže vadu snímače bych asi vyloučil. Stalo už se někomu něco podobného a jak závadu odstranil? Auto jsem koupil loni na podzim a závada se projevila až teď v období mrazů. Myslíte, že u toho auta mohla být při koupi skrytá vada, na kterou mě nikdo neupozornil? To auto bohužel není žádný zázrak, má víc závad, asi jsem si vybral špatně i přesto, že jsem vybíral se zkušeným mechanikem

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.