Dobíjení autobaterie

Od: Datum: 15.11.15 09:27 odpovědí: 14 změna: 15.11.15 17:12

Ahoj, je nutné pravidelně dobíjet autobaterii autonabíječkou? Soused vždy dobíjí 2x ročně (listopad, květen). Autobaterie se přece sama dobíjí jízdou ne?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.11.15 09:29
avatar
Soused dělá dobře ja to nabíjim taky před a po zimě ten altik tu baterii za těch pár minut co jedeš nikdy pořádně dobít nestihne
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 09:50

Tak hlavně záleží kolik toho na jeden zátah najezdíte jestli couráte po městě a každou chvíli startujete tak dobít jestli jezdíte v kuse cca 1 hod. tak by se měla dobít sama-jestliže je v pořádku alternátor...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 15.11.15 09:56

Zdravím, v nákupním voze nabíjím cca 1x měsíčně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 10:15
avatar

Taky jezdím krátké trasy. Do práce, z práce, na nákup atd. Dlouhých tras je tak desetina. Dobíjím na jaře a na podzim, a přes zimu tak jednou měsíčně. Poslední aku mě vydržel neuvěřitelných 9let. Než mě nechal bez výstrahy v lese, hi. Je fakt, že i přes to, že mám auto na benzín/plyn, tak tam mám 74Ah aku, a tak nedostává tolik zabrat.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: vernon
Datum: 15.11.15 10:50
Pokud jezdíš krátké trasy tak se musí baterie občas dobít, při delších trasách to není potřeba.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.11.15 11:32
V životě jsem nenabijel, mám 4. auto, každé 5-8 let jezdím krátké trasy a nikdy jsem s baterií neměl problém, parkuji venku.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: mzxy
Datum: 15.11.15 12:12
Logickym resenim je zjistit stav a kapacitu baterie merenim a podle toho se zachovat, chapu ze maly cesky clovek utrati penize radeji za cigarety a chlast ale par stokorun na maly merak ktery mu slouzi cely zivot
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 12:43
avatar

Martine,i pro tuto situaci musíme trochu počítat.Když začneme s plně nabitou baterií 66 Ah se startovacím proudem 600 A,a nastartujeme motor,znamená to úbytek kapacity.Ten je při startovacím impulzu 6 sec kolik Ah? Při dobíjecím proudu 10A za jak dlouho tu ztrátu nahradíme? Počítej! Do toho jsou další ztráty,svícení,zapalování,další spotřebiče,počítej!

Ze zkušenosti vím,že ,zvláště v zimě,se bez dobíjení mimo vůz neobejdeme,i když se nám bude zdát,že je vše v pořádku,auto vždy nastartujeme,ale provoz akumulátoru ve stavu polovičního vybití značně snižuje životnost baterie.

JABRAKA

Ohodnoceno: 1x
 
Od: vernon
Datum: 15.11.15 13:27
Výpočty jsou k ničemu, takhle to nefunguje. Moderní vozidlo nabije baterku i v zimě úplně v pohodě, žádné zimní dobíjení není potřeba. U starých aut je to ale opravdu potřeba občas dobít.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 14:23

Ahoj.

Dobrou odpověď napsal Jabraka. Taky se už chvíli chystám přišťouchnout klasickou baterii. Od Května jsem to už udělal 3x.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 14:52
avatar

Jabraka napsal špatnou odpověď ! když už pominu značně pozoruhodné tvrzení - cituji

:Když začneme s plně nabitou baterií 66 Ah se startovacím proudem 600 A,a nastartujeme motor,znamená to úbytek kapacity.

Takže po nastartování mám ze 66Ah baterie rázem třeba 60 Ah?

Spíš to vypadá na absolutní nepochopení pojmu kapacita. Navíc nelze paušálně tvrdit, že všechny aku je nutné externě dobíjet.

Ale k dotazu a z praxe - mám několik aut a chovám se k nim po stránce akumulátorů různě. Svůj služebák, kterým najezdím denně stovky km nenabíjím nabíječkou vůbec. Není proč, bez potíží do dobije alternátor. To není jen víra, to je ověřeno v autorizovaných servisech, kde vždy kontrolují stav aku. Vždy v pohodě. Naopak auto, s kterým jezdí převážně manželka od Lidlu na poštu a pár km do práce, tak ten nabíjím tak co 14 dní. Protože při jízdě používá ohřívání všech skel, sedadla a svítí světly, odběr je poměrně velký a při krátké jízdě tak nemá alternátor šanci akumulátor řádně dobít.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 15:44
avatar

Promon:

Za svým tvrzením si stojím,Baterie je trochu jako živý tvor,chová se podle podmínek provozu.Je to složitá chemie.Vytváření konstrukce elektrod závisí nejen na stálých napěťových stavech,ale i na různém kolísání napětí.Nejlepší obnovení správné struktury článků je nabíjení pulzujícím proudem,který životnost značně prodlužuje.,Práce pod úrovní provozního napětí je také na vrub životnosti.Proto se zastávám občasného dobití mimo vozidlo,ale skutečně to nezajistí ty levné nabíječky.Rozhodně v zimě by baterie měla odpočívat spíše doma,než na mrazu.(Tehdy,kdy se delší dobu nejezdí).

Pokud vozidlo měsíc neprovozuji,neměla by baterie stát,zasulfátují se články a sníží se kapacita.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 15:05

Jeden start 6 sec x (MALIČKÝ MOTOR) 120A =720As. 1Ah=3600 As. Spotřeba startu = 0,2Ah. Směšné. Velké stroje, které pořád běží, mají na start malý AKU, který dokáže dát velký proud, chvilku. Na provoz stačí. Velikost aku (a alternátoru) se odvíjí více od výbavy vozidla, než start. proudu. Dál nevím, jakých 10A. Po startu - delším dejme tomu alternátor narve do baterky třeba 50A , chvilku a je nabito. Dobíjení občas na nabíječce je lepší proto, že AKU je v provozu v autě trvalé ne úplně nabitý, protože 14-14,7V je nastaveno dobíjení. Prospěje mu proto občas ho nabít naplno, tj prohnat ho na těch 15-16V. Pak se nabije naplno. Nové auta navíc mají sledování kapacity AKU tak, že měří jaký náboj se dodal/odebral. Podle toho reguluje nabíjecí napětí. A taky nabíjí třeba 15V, když pozná, že vůz jede z kopce, takže šetří. V podstatě ale ta baterka, pokud není krám z výroby, vydrží +/- stejně)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.15 17:12

Pokud jezdíš pravidelně delší vzdálenosti, není potřeba nabíjet tak často.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.