Nejste přihlášen/a.
U takto starého auta je to v podstatě jedno. Z pravidla se má dávat olej doporučený výrobcem, ale když máte ty možnosti...
asd1 - prosím o upřesnění - já žiju v domnění, že ta nula místo pětky je jen lepší mazivost a mimo ceny není zásadnější rozdíl. Jsou názory, že je to prostě jen "lepší 5w30".
parametry lépe vidíte oleje.cz/...
To sice ano - doporučení výrobcem jsem uváděl hned, ale rozdíl 0a5 je tak malý, že by se nemělo vůbec nic přihodit. Nicméně osobní záruku na zadření motoru a refundaci nákladů vám nedám...
Tím že tam dáš v úvozovkách lepší olej tak motoru nepomůžeš,ten motor je konstrovaný na 5W-30. To kdybych se já rozhodl,že dám do svojí felicie lepší olej a místo 10W-40 bych tam nalil 0W-30 tak ten motor zničím,protože je vyráběný zastaralou technologií a ten hustější olej i vymezuje vůle které tam už jsou od výroby,ten OW-30 by na to byl příliš řídký i když je kvalitnější než ten 10W-40
Doporučuji dát to předepsané a měnit maximálně po 15 tis km a používat kvalitní filtr,tím motoru prospěješ víc než podobnými experimenty
Motor je především konstruovaný na určitou výkonostní specifikaci. Samotná viskozní třída už takovou roli nehraje, protože výrobce si zde nechává obrovskou rezervu. Někde dokonce uvede, že lze použít veškeré viskozity, které jsou na trhu a to dle venkovní teploty.
Já do feldy 1.3 MPI LPG dávám co je po ruce. Už několikrát jsem tam dával i 5w30. Nejvíce 5w40. Občas 15w40, 10w40, 15w50. Dle dílenské příručky tam patří všechny tyto oleje.
Mám najeto cca 460tis km a do motoru nešáhnuto, takže asi nedělám něco špatně.
Cecku-ale ale do feldy patří z výroby olej 10W40! A do auta co jezdilo na 5WXX nalejt 0WXX?právě proto že je to starý křáp tak nemůžeš olej "řídší" než je předepsáno-pak se může to auto stát jen olejničkou!
Ale zase jen v případě,že splňuje danou normu a to nejen viskózní
Příspěvek níže.
Do feldy patří i 20w40.
cecek>
Podívej se ještě jednou na obrázek, který jsem zde dal. Máš tam všechny oleje, které jsou určený pro felicie. Není nikde uvedeno, že tam patří pouze 15w40.
To, že se do 1.3 dával nejvíce olej 15w40 bylo způsobeno jeho nejlepší dostupností a především nízkou cenou v 90letech. Kdyby byl tenkrát levnější a hlavně dostupnější 5w40, tak se jezdilo na ten. Třeba i mé další auto z roku 1991, které má 200 koní a turbo, mělo předepsaný 15w40. Protože tenkrát prostě jiný olej pořádně nebyl. Dokonce třeba i legendární Ferrari F40 má také předepsaný olej 15w40.
Mrkni se do návodu k obsluze a uvidíš, že konkrétní předepsaná viskozita u Feldy není. Je požadováno jen plnění předepsané olejové normy (u starších Feld to bylo popsáno pomocí API norem, u novějších pomocí VW norem) a výběr viskozity je na uživateli.
15W40 se u většiny Feld používal proto, že je to nejlevnější olej, který plní požadované normy.
Ten Ford Mondeo je první auto, u kterého vidím, že výrobce předepisuje konkrétní viskozitní třídu.
Cecíku-divit se nemusíš-já znám feldu jen povrchně,nakonec jsem měl v rukách jen jednu služební asi 3měsíce a to dehta a v manuálu k němu stálo že tam patří 10W40Jinak škodovky já opravdu neznám a ani nemusím,ještě bych skousl řadu do 105-120 a pak filetu.Každej tam sere co mu kdo doporučí (výrobce v manuálu,opravce...)A navíc pro naše klimatické podmínky je dostačující olej viskózní třídy 15W40!Do mého výrobce doporučuje 10W40 a 15W40 a pak ještě splňující normu,což je pro mnne daleko důležitější!,PSA B71 2294 - B71 2300 !
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.