Tož si tak jedu, mám Opel Omega 2,5l turbodiesel, najednou auto chytlo plné otáčky a hustý bílý až šedý dým z výfuku. Nedalo se to zastavit mam po motoru, co to bylo?
Taky to vidim na to turbo de ti přez něj olej do motoru A tady na to je třeba dávat pozor a hned reagovat dupnout na brzdu zařadit pětku pustit spojku a auto chcípnout přez kvalt Jinak by mohlo dojít k totální devastaci motoru
Zdravím, tak tak. Několikrát jsem tady psal, že jak se provalí ucpávka pro mazání turba, tak nic jiného než brutální udušení nafťáka nezachrání. Pokud jste zaváhal z leknutí, tak se motor mohl přetočit (téměř jisté-není žádný omezovač), či přidřít (vysaje většinu oleje).
P.S.: Létaly písty a ojnice ven? Někdy se to stane a není to určitě nic příjemného. Jinak buďte rád, že se nic vážného, kromě toho, že auto odešlo, nestalo. Poučte známé a nejbližší, co dělat když se toto stane. Bohužel člověk se to dozví až potom.
jj, nejspíš olej přes turbo do sání = nejede na naftu ale na olej (proto to nejde zastavit), až sežere olej tak se zadře, pokud ještě před tím nevyběhne ojnice z bloku kvůli přetočení přes max. otáčky.
Chcípnout to jde snadno - přes kvalt. Zařadit vyšší kvalt (5 nebo 6), pustit spojku a brzdou zabrzdit. Tím se motor zachrání a místo nového motoru stačí opravit třeba tu pitomou ucpávku turba.
martina4*
Tak to se mi taky stalo u Peugeota hdi, ale nemusel jsem to ubrzdit kvaltem. Samo to prestalo. Tak jezdim dal. Jen mi dost pribylo oleje na merce, asi nafta v oleji. Uz jsem olej upustil. To turbem neni. Auto jede dobre, turbo ok.
takjan*
To bych ten olej rychle vyměnil. Ale je to dýzl, tak co
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.