Nejste přihlášen/a.
Včera jsme jeli za osobním autem, které mělo vychýlené pravé zadní kolo - od kolmice cca 15o - spodní stranou ven. Čím to mohlo být způsobeno a jak by to mohlo být nebezpečné pro ostatní auta?
No, staré Škodovky měly zadní nápravu kyvadlovou, tam byl tento stav znamením přeložení auta. No a pak je to typické pro auta se zadní nápravou odpruženou torzkami - Peugeot, Citroen - tam k tomu jevu docházelo kvůli opotřebení jehlových ložisek.
Nebezpečné - no není to v pořádku, ale nemyslím, že by hrozilo až tak akutní nebezpečí
A jaké to bylo auto?
Vesměs všechna auta mívají svařovanou zadní nápravnici. Jestli někam vletěl, může být ohnutá. Kdyby kolo na ose poskakovalo, jsou to zadní ložiska. Mnoho různých důvodů u neznámého auta.
Pro ostatní auta to je minimálně nebezpečné.
Pokud jde o citroena nebo pežotíka, tak jsou v odchodu ložiska ramena.Tam je jak výše psáno jehlové ložisko a nejde mazat!Toto se dá odstranit vrtnutím otvoru a vyříznutí závitu na maznici a mazat-
Jinak jako téměř vše v aut.průmyslu-konstruktéři při konstruování nepočítali s tím,že ta auta budou jezdit ještě 2é po sjetí z výrobní linky,někdy je to však v zájmu co nejvyšších zisků šetření !
Promone ta torzní tyč na to nemá vliv,ale ta jehlová ložiska ramen!
Jo píšeš že je to díky torzce tak píšu že to tak není ta s tím nemá co dělat--jehlová ložiska ramen!
Další-škůdky měli zadní kyvadlovou nápravu a tam to bylo dle zatížení od kol jako prázdná tatra po rozčaplé při přetížení ale poslední již měli kyvadlovou úhlovou nápravu kdy kola byla vždy ,pokud bylo vše OK, kolmo k zemi!
Podporuji "promov". měl jsem Š 120 s karoserií M,která umožňovala vyměnit kladickou převodovku za pětikvalt. Jak jsem ji tam dal, byla z toho rozčáplá kachna. Ale na jízdu to nemělo žádný vliv. Obdobně Š 125 a ˇ130, které už se takhle vyráběly.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.