Vychýlené zadní kolo

Od: Datum: 07.11.15 16:27 odpovědí: 8 změna: 07.11.15 23:42

Včera jsme jeli za osobním autem, které mělo vychýlené pravé zadní kolo - od kolmice cca 15o - spodní stranou ven. Čím to mohlo být způsobeno a jak by to mohlo být nebezpečné pro ostatní auta?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.11.15 16:33
avatar

No, staré Škodovky měly zadní nápravu kyvadlovou, tam byl tento stav znamením přeložení auta. No a pak je to typické pro auta se zadní nápravou odpruženou torzkami - Peugeot, Citroen - tam k tomu jevu docházelo kvůli opotřebení jehlových ložisek.

Nebezpečné - no není to v pořádku, ale nemyslím, že by hrozilo až tak akutní nebezpečí

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 07.11.15 16:34

A jaké to bylo auto?

Vesměs všechna auta mívají svařovanou zadní nápravnici. Jestli někam vletěl, může být ohnutá. Kdyby kolo na ose poskakovalo, jsou to zadní ložiska. Mnoho různých důvodů u neznámého auta.

Pro ostatní auta to je minimálně nebezpečné.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 17:38
avatar
Stačí zadat do google "náprava do áčka" A máte čtení na dlouhé zimní večery Trpí na to krom výše jmenovaných frantíků třeba oblíbená levná ojetina - fiat punto.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 17:59
avatar

Pokud jde o citroena nebo pežotíka, tak jsou v odchodu ložiska ramena.Tam je jak výše psáno jehlové ložisko a nejde mazat!Toto se dá odstranit vrtnutím otvoru a vyříznutí závitu na maznici a mazat-

Jinak jako téměř vše v aut.průmyslu-konstruktéři při konstruování nepočítali s tím,že ta auta budou jezdit ještě 2é po sjetí z výrobní linky,někdy je to však v zájmu co nejvyšších zisků šetření !

Promone ta torzní tyč na to nemá vliv,ale ta jehlová ložiska ramen!


doplněno 07.11.15 21:23:

Jo píšeš že je to díky torzce tak píšu že to tak není ta s tím nemá co dělat--jehlová ložiska ramen!

Další-škůdky měli zadní kyvadlovou nápravu a tam to bylo dle zatížení od kol jako prázdná tatra po rozčaplé při přetížení ale poslední již měli kyvadlovou úhlovou nápravu kdy kola byla vždy ,pokud bylo vše OK, kolmo k zemi!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 18:59
avatar

Diesel - vždyť to přece píšu už v prvním příspěvku. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 19:20

Podporuji "promov". měl jsem Š 120 s karoserií M,která umožňovala vyměnit kladickou převodovku za pětikvalt. Jak jsem ji tam dal, byla z toho rozčáplá kachna. Ale na jízdu to nemělo žádný vliv. Obdobně Š 125 a ˇ130, které už se takhle vyráběly.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 07.11.15 23:42

Tomu nějak nerozumím,ty převodovky jsou rozměrově stejný ne?,tak proč by po výměně měla být kola více do A?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 22:54

Ta odchylka byla jen u pravého zadního kola a značku auta si nepamatuji. Asi to bude trochu ohnutá nápravnice, když vletěl do nějaké větší díry, které bývají na pravém kraji vozovky.

Díky všem za odpovědi, jsem klidnější:)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.