Jak funguje ABS na skútru?

Od: Datum: 06.11.15 23:02 odpovědí: 15 změna: 08.11.15 17:01

Víte někdo, jak funguje ABS na skútru (50 ccm), když tam není přivedena žádná elektrika, jen jedna hadička s hydr. kapalinou? Je to sice čínského původu, ale NENÍ to atrapa !


doplněno 08.11.15 18:30:

Musím původní otázku poněkud upřesnit, protože odpovědi jsou vesměs orientovány na objasnění obecného principu ABS a vlastně na důvod použití tohoto zařízení. To je mi ale jasné. Spíše mě zajímal technický princip zařízení, které je na tomto skútru osazeno. Skútr je opravdu "jen" padesátka a jak je vidět na připojeném obrázku, na přední brzdě je cosi jako ventil. Docela bych věřil, že je to nějaký omezovač tlaku. Se skútrem jsem absolvoval pravidelné servisní prohlídky ale na můj dotaz, jak toto zařízení pracuje, mi servisní mechanik nedokázal odpovědět. Proto jsem tady s tou otázkou. Nesouhlasím s tím, že ABS je vhodné jen pro zimní období. Zkoušel jsem funkci a kupodivu se občas činnost projevila stejně jako u auta, t.zn. přerušovaným brzděním. Ale jak to dokáže toto zařízení realizovat? To je ta otázka ! Zkusí to někdo popsat?



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.11.15 23:23
avatar

Je to sice čínského původu, ale NENÍ to atrapa !

Dobrej fór.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.11.15 23:34
avatar

Ono to nejspíš nebude ABS. Mohl by to tak maximálně být omezovač brzdného tlaku

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 07.11.15 09:32

Taky si to myslím,podobně jak třeba u starý felicie,klasický omezovací regulační ventil

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mzxy
Datum: 07.11.15 10:12

vyhodil bych to a hadičku bych upevnil přímo na válec

ABS na skůtr nepatří

průser by byl, kdyby to byl supermoderní čínský bezkontaktní snímač otáček s vlastní řídící jednotkou, předávající instrukce řídící jednotce skůtru

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 10:25

Jinak ABS na skútru je skvělá věc a kdo no neskusil a nemá, tak jasné že bude tvrdit opak.


doplněno 07.11.15 10:33:

A jinak jsem ještě nikdy neviděl ABSko na 50ccm skútrech ABSka se dávají jen od 125ccm a to ještě na ty dražší kousky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 07.11.15 10:38

nechápu v čem je ABS skvělé, podle mého názoru je to nebezpečné, především kvůli zoufalé kvalitě našich silnic

výmoly, vyjeté koleje, těsně před každou křižovatkou, opakované "zhounutí" vidlic, brzdy a do toho malý smyk zvaný odborníky v EU ABS...

na kvalitním asfaltu je to něco jiného, ale ten u nás nebudeme mít nikdy

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.11.15 10:54

Například by se mi hodilo onehdá když jsem ještě měl 50ccm a musel jsem nečekaně zabrzdit u krajnice a byl tam štěrk..tak tak jsem sebou neflákl..brzdil jsem oběma brzdama a předek se mi hezky sklouzl. Ale že to byla pajda (lehká), tak jsem to udržel..a to nebylo ve větší rychlosti, ale něco kolem 25 km/h. 125 s ABS mám zatím jen chvíli a ještě jsem ji v praxi nevyužil..ale vyzkoušel jsem si to na nečisto, taktéž na štěrku a na vlhké trávě. Je to něco super a do smyku ani prokluzu se prostě nedostanete.. A že toho kolikrát na silnici u krajnic těch nečistot bývá. Oproti 50ccm je tahle 125 dost těžká (170 kg) a s tou kdybych se dostal do situace prokluzu na štěrku apod, tak ji tak neukočíruju jak tu pajdu. Ale pokud někdo jezdí jak prasátko, tak nepomůže fakt nic

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.11.15 14:22
avatar

ABS všeobecně, jak v autech tak u motorek je pro řidiče, kteří neovládají dobře stroj. ABS vždycky prodlužuje brzdnou dráhu. Kdyby bylo ABS tak úžasně vynikající záležitost, která by pomáhala, určitě by ji používali jezdci rally či okruhoví jezdci. ABS může pomoci tomu, kdo umí jen dupnout na brzdu a čeká jak to dopadne (proto se také montuje do aut a motorek, jelikož již dopřdu se počítá s tím, že řídí a brzdí amatér), jinak je pro profesionála systémem, který zasahuje do jeho stylu jízdy a naopak mu přidělá problémy. Samozřejmě kdo chce, ať to používá, ale ve své praxi jsem se setkal s mnoha řidiči, kteří tvrdí "mě to auto nebrzdilo, asi porucha brzd".

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.11.15 16:31

A o kolik prosímtě prodlužují brzdnou dráhu? *smich* třeba oproti tomu když se dostaneš do smyku apod..Spíš si myslím, že to bude ve výsledku naopak. Tak já nejsem okruhový jezdec A někdy mi to ale tak na našich silnicích připadá, protože někteří jezdí jak hovada. Ale jen furt nevím, kam spěchají *nevi* Na autě mám taky ABS, ale ani auto ani skútra jsem kvůli tomu nekupoval. U auta si např cením ABS třeba v zimě, při rozjezdu na sněhu..úžasná výpomoc. Jinak ani nevím že ho tam mám a nijak mi nepřekáží a nepřidělává žádné problémy. Nanejvýš pomůže v nesnázi..zatím jsem ji neměl ani u auta ani u skútra, snažím se totiž jezdit bezpečně jak kvůli sobě, tak vůči svému okolí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 18:19
avatar

Při rozjezdu ti nepomáhá ABS, ale ASR (Anti-Slip Regulation) což je sice rozšíření funkce ABS, ale není to ABS. Když jsem si nechal stavět auto u VW na zakázku, systém ABS bohužel nelze odmítnout (je povinný), ASR je vypínací a ESP (stabilizační systém - program) jsem odmítnul úplně, není povinný. Já nemám rád zásahy elektroniky do řízení auta, ale věřím, že je s tím spousta lidí spokojených. ABS prodlouží brzdnou dráhu o ten úsek, kdy kola nebrzdí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 18:37

abs je docela fajn v zimě... přes leto je to k ničemu, snad se mi ani ještě neseplo.. ale ne každý je takový dobrý jezdec jako ty opičáku a průser je například, když potřebuješ skočit po brzdcáh na mokré silnici a ještě k tomu v zatáčce.. a když už nic tak aspon to je pro mě signál, že je zle...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 19:36
avatar

no tak a jsme u toho jak píšeš "...když potřebuješ skočit po brzdách na mokré silnici a ještě k tomu v zatáčce..." .

Nepamatuji se na takovou situaci, neprožívám žádné takové krizové situace, protože se jim snažím předejít. Jezdím snad se vším s čím se dá od moto se 180 koníky pro zábavu až po sedmdesátitunové nadrozměry pracovně. Po brzdách ale neskáču. Možná je to tím, že mám auta na ježdění a ne na brzdění.

Ale to je jedno, původní dotaz byl úplně o něčem jiném.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 19:49

noo a jsme u toho, proč jsem reagoval.. každý není tak dobrý jako ty a jsou situace které ani neovlivníš a když zrovna se nestaly tobě tak neznamená, že se to nemůže stat jiným... já jak vidím některé bouračky tak nechápu jak to ti lidé dokazali.. ale máš pravdu.. off topic.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 20:49

Pro 99% řidičů je ABS přínosem. Sám ho nemám ani na motorce, ani v autě. Při normální jízdě ho nepotřebuji. Ale až přijde krizovka, třeba mi na motorce nedá někdo přednost, tak si nejsem jistý, že v té sekundě nepřepísknu brzdění. :( Nemáš možnost přemýšlet, vše jsou jen naučené reakce. Jasně pilot motogp by to ustál,je to jeho chleba, ale já obyčejný člověk.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.11.15 17:01

V zimě, mírný kopeček dolů, čerstvý sníh, ale tak 2cm. Zprava auto, ABS krásně kopalo ale to bylo všechno. Pomalu jsem jel a jel. Pustit brzdu a znovu zašlápnout nepomohlo. Těsně jsme se minuli. V létě na suchu vždy prodlouží brzdnou dráhu. Později jsem ho měl vypínatelné.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.