Píská klinový řemen motoru

Od: Datum: 04.11.15 07:31 odpovědí: 6 změna: 04.11.15 20:14

dobrý den

někdy se stane že mi po nastartování trochu píská kliňák, jde nějak odstranit piskani? ok jedna věc je výměna a druhá? někde sem četl že se mohou boky potřít mýdlem...mohu? nebo něco jiného? škoda fabia

děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.11.15 07:49
avatar

Když píská, znamená to že "něco" není tak, jak má být (píšete, že píská hlavně při vyšším zatížení - tzn. po nastartování, kdy do baterie teče větší proud). Může to být starším (většinou poškozeným) řemenem, nesprávným napnutím, některou s řemenic; na čas pomůže "kalafuna na řemeny" nebo http://shop.salix.cz/weicon/index.phtml?dzid=205&zid=15 Mýdlem sice dosáhnete odstranění pískání,ale prokluz řemenu zůstane, ne-li že se ještě zvětší...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.11.15 08:47
avatar

Spray na řemeny sice odstraní pískání, pokud je způsobeno prokluzem řemenu, ale také způsobí ulpívání prachu a kdejakýho svinstva na řemenicích a řemenech. Jejich čištění je téměř nemožné. Může se jednat o povolený řemen a nebo o starý řemen, ale velmi často je poškozená řemenice. Poškození je neopravitelné. Týká se to ale pouze dvouhmotových řemenic. Vnitřní unašec se oddělí od vnější drážkované části. Na řemenici není nic vidět (žádné poškození), ale řemenice píská. Poškození nejjednodušeji zjistíte tak, že bílým značkovačem nebo třeba jen šroubovákem uděláte čáru od středu k okraji. Nastartujete a necháte točit až začne pískat. Pak zastavte motor. Pokud je ryska pořád v přímce, je řemenice v pořádku, pokud je na vnějším díle jinde, než proti rysce na vnitřním díle, je řemenice zničená.

Napínáním a přepínáním řemene docílíte jenom zničení napínací kladky. Je nutná výměna řemenice, pokud je to váš případ.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 04.11.15 18:42

*palec*

Jinak klíňák měla tak š120, kde se boky v nouzi nečím potřely. U Fabie bude vícedrážkový a tak tedy potřít spodek, ale nejsem zastánce potírání, ale výměny řemenu + kontroly řemenic + volnoběžky altu, pokud je + napínáku, pokud je.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.11.15 10:48
avatar
Ja řemeny beru suchou křídou jinak souhlas s ostatníma
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.11.15 13:57

ok díky za rady

Od: pepa*
Datum: 04.11.15 20:14

A není snažší nechat napnout řemen na stanovené parametry? Jinak se to samo neopraví...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.